Adventtikirkko ei halua tehdä yhteistyötä suurten kirkkokuntien kanssa, joten adventistien lapset eivät ole mukana suurten kirkkokuntien pyörittämässä partioliikkeessä. Sen sijaan heikäläiset ovat kopioineet partioliikkeen toiminnan, muuttaneet termejä ja opettavat omille lapsilleen omassa "partioliikkeessään" oman kirkkokuntansa historiaa ja omia oppejaan. Maailmaan mahtuu siis kilpailevakin partioliike.
http://www.adventtikirkko.fi/polunkavijat/
Adventisteilla oma partioliikkeensä.
2
906
Vastaukset
- j
Partioliike ei ole minkään suomalaisen (tai ulkomaalaisen) kirkkokunnan pyörittämä järjestö!
Ote suomen partiolaisten ja Suomen Evankelisluterilaisen kirkon yhteistyö sopimuksesta:
Suomen Partiolaisten - Finlands Scouter ry.n tarjoama partiokasvatus kehittää myön
teistä asennoitumista uskontoon. Uskonnollinen kasvatus kuuluu olennaisena osana
partiokasvatukseen. Näillä perusteilla lippukunnat, joilla on taustayhteisönä tunnustuk
sellinen uskontokunta, antavat sen tunnustuksen mukaista uskonnollista kasvatusta.
Lippukunnat, joilla ei ole uskonnollista yhteisöä taustayhteisönä, tukevat jäsentensä us
konnollista kehitystä sen mukaan, mihin uskonnolliseen yhteisöön he kuuluvat.- Veka!
50 luvulla pelastusarmeijan alaisessa partiolippukunnassa, Kemin Kotkissa, lippukunta tietääkseni toimii edelleen.
Minun aikanani ei ainakaan meille "tuputettu" sielunhoitoa ainuttakaan kertaa. Minulla on erittäin hyviä ja lämpimiä muistoja hiennosta lippukunnan johtajastamme Ville Kiurusesta jolla ei hermo pettänyt milloinkaan, olipa tilanne mikä hyvänsä.
Jos joku sen aikaisia ilvesvartiolaisia lukemaan tämän niin Veka se vaan muistojansa purkaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan2014154- 2433328
Oulaisten vaalit, hyvä alku mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.
Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus12491En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.792255Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va851933Exän käytös hämmentää (taas)
Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k2391599- 1371246
- 481208
- 151198
- 991121