Polaris mönkijäni on erittäin huono lähtemään käyntiin. Ellei laakista starttaa niin kastelee tulpan. Muistan ennen mönkijähankintaani joltain palstalta lukeneeni kommentin asiasta jossa kaveri suositteli käyttämään eri tulppaa kuin ohjekirja suosittaa jotain vastuksetonta mallia tms. Tietääkö kukaan asiasta?
Polaris 330 4x4 käynnistysvaikeudet
4
11055
Vastaukset
- Sammy
Mitenkäs se käy sitten kun lähtee, haiseeko pokokaasu raa-alle bensalle, meinaako tukehtua? Tulppana kannattaa käyttää kyllä sitä mitä ohjekirjassa sanotaan, ei ne vääriä tulppia sinne merkkaa ellei ole painovirhe. Kerro lisää tuosta käynnistä, vaikkakin kyllä tuo senverran uusi laite on että ei siinä varmaan kaasarissa mitään vikaa ole. Ainoo jos on vähän paikat tukossa, päässyt jotain roskaa tai ms... Sitten se tarvii ottaa auki ja puhdistaa paineilmalla.
T: Suzuki Sammy- vml
Jos käynnistyy niin käy kuin joka lyönillä ei syttyisi eli jotenkin röpöttämällä. Bensa haisee ja paukkuu joskus pakoputkessakin. Tulppa on avatessa aivan musta ja märkä. Tulpan ollessa irti, kipinä näyttää kunnolliselta startatessa.
Vaikka käynistyisikin normaalisti niin ainakin näin pikkupakkasilla tarvitsee melko pitkän ajan ryypyn kanssa pelaamista ennenkö rupeaa ottamaan kierroksia tai käymään tyhjäkäynnillä tasaisesti ja ilman ryypyä. Kun on saanut näin maaniteltua käyntiin niin kyllä se sitten tuntuu kivasti menevän.
Vaihdoin jo uuden tulpan, sellaisen kun ohjekirja sanoo ja sillä kyllä lähti käyntiin mutta muutoin käyttäytyy edelleen kuten ennen. Vanhallakin tosin lähti ainakin seuraavan kerran kun sen paineilmalla kuivasi ja puhdisti.
Voipi olla kone vaan hanaa vailla eli ongelma saattaa osittain johtua siitä että sillä ei nyt ole ajettu normalisti ollenkaan vaan pikku pyrähdyksiä ja esittelyjä eikä ehkä kunnolla lämpimäksi ollenkaan viime kesän jälkeen (ostin juuri, ollut liikkeessä ja edellisellä omistajalla aikaisemmin). - Sammy
vml kirjoitti:
Jos käynnistyy niin käy kuin joka lyönillä ei syttyisi eli jotenkin röpöttämällä. Bensa haisee ja paukkuu joskus pakoputkessakin. Tulppa on avatessa aivan musta ja märkä. Tulpan ollessa irti, kipinä näyttää kunnolliselta startatessa.
Vaikka käynistyisikin normaalisti niin ainakin näin pikkupakkasilla tarvitsee melko pitkän ajan ryypyn kanssa pelaamista ennenkö rupeaa ottamaan kierroksia tai käymään tyhjäkäynnillä tasaisesti ja ilman ryypyä. Kun on saanut näin maaniteltua käyntiin niin kyllä se sitten tuntuu kivasti menevän.
Vaihdoin jo uuden tulpan, sellaisen kun ohjekirja sanoo ja sillä kyllä lähti käyntiin mutta muutoin käyttäytyy edelleen kuten ennen. Vanhallakin tosin lähti ainakin seuraavan kerran kun sen paineilmalla kuivasi ja puhdisti.
Voipi olla kone vaan hanaa vailla eli ongelma saattaa osittain johtua siitä että sillä ei nyt ole ajettu normalisti ollenkaan vaan pikku pyrähdyksiä ja esittelyjä eikä ehkä kunnolla lämpimäksi ollenkaan viime kesän jälkeen (ostin juuri, ollut liikkeessä ja edellisellä omistajalla aikaisemmin).Kannattais kattoo kaasariin, ottaa irti, avata ja puhdistaa paineilmalla kaikki röörit. Jos siinä on lauistin kaasari niin syynätä se luisin neula ja putki johon neula menee. Neulaan voi tulla ajanmittaan pykäliä kulumisesta ja putken reikä saattaa olla kulunut soikeaksi, mikä tuntuisi kyllä erikoiselta noinkin nuoressa kamppeessa. Riippuu onko jo paljon mittarissa tunteja.
Näissä mönkkäreissä se kaasari tuntuu olevan tosi herkkä ja altis lialle ja varsinkin jos on muovitankki niin siitä kuulemma irtoo monesti roskaa. Suodatin olis hyvä olla bensaletkussa.
Mut toi kuulostas kyllä mun korvaan siltä että se kaasari vois olla hyvä kattoo ja putsata jos ei muuta näkyvää kulumista löydy. Suuttimet voi olla vähän tukossa tai jotain roskaa pyöriä jossain. Mulla korjaantu saman laatunen vika tulpan, luistinneulan ja suutinputken vaihdolla. Mutta toi on vm-92 Suzuki KQ tos se on jo selvä että paikat on kulunu. Kylläkin kilometrejä ei tossakaan oo mittarin mukaan kun 6333km. Hintaa osille tuli 40€, hirvee hinta semmosista nippeleistä :/ !!!
Toi kaasarin puhdistus ei mitenkään outoo noinkaan uuteen mönkkäriin kun lukee foorumeista käyttäjien tarinoita, se on melkein normaali huoltotoimenpide. Jos takuuta on niin pistä takuuhuoltoon, ei se kovin vaikee oo tehdä ittekkään. Jos vähänkään on mekaanikon vikaa niin sen kyllä osaa kattoo putsata, kun ei hukkaa osia ja kattoo mitä purkaa mistäkin yms..
Lykkyä tykö asain suhteen ja toivottavasti selviää. Pidä meidät ajantasalla ja kerro miten edistyy, se voi täällä auttaa jotain muutakin ja mua ainaki kiinnostaa ;D !!!
T:Suzuki Sammy - ATP 500
Sammy kirjoitti:
Kannattais kattoo kaasariin, ottaa irti, avata ja puhdistaa paineilmalla kaikki röörit. Jos siinä on lauistin kaasari niin syynätä se luisin neula ja putki johon neula menee. Neulaan voi tulla ajanmittaan pykäliä kulumisesta ja putken reikä saattaa olla kulunut soikeaksi, mikä tuntuisi kyllä erikoiselta noinkin nuoressa kamppeessa. Riippuu onko jo paljon mittarissa tunteja.
Näissä mönkkäreissä se kaasari tuntuu olevan tosi herkkä ja altis lialle ja varsinkin jos on muovitankki niin siitä kuulemma irtoo monesti roskaa. Suodatin olis hyvä olla bensaletkussa.
Mut toi kuulostas kyllä mun korvaan siltä että se kaasari vois olla hyvä kattoo ja putsata jos ei muuta näkyvää kulumista löydy. Suuttimet voi olla vähän tukossa tai jotain roskaa pyöriä jossain. Mulla korjaantu saman laatunen vika tulpan, luistinneulan ja suutinputken vaihdolla. Mutta toi on vm-92 Suzuki KQ tos se on jo selvä että paikat on kulunu. Kylläkin kilometrejä ei tossakaan oo mittarin mukaan kun 6333km. Hintaa osille tuli 40€, hirvee hinta semmosista nippeleistä :/ !!!
Toi kaasarin puhdistus ei mitenkään outoo noinkaan uuteen mönkkäriin kun lukee foorumeista käyttäjien tarinoita, se on melkein normaali huoltotoimenpide. Jos takuuta on niin pistä takuuhuoltoon, ei se kovin vaikee oo tehdä ittekkään. Jos vähänkään on mekaanikon vikaa niin sen kyllä osaa kattoo putsata, kun ei hukkaa osia ja kattoo mitä purkaa mistäkin yms..
Lykkyä tykö asain suhteen ja toivottavasti selviää. Pidä meidät ajantasalla ja kerro miten edistyy, se voi täällä auttaa jotain muutakin ja mua ainaki kiinnostaa ;D !!!
T:Suzuki SammyKeskustelun perusteella uusissakin Polariksen kaasareissa näytää olevan aika paljon säätöeroja. Toiset ei tarvitse pakkasella ryyppyä edes käynnistäessä jne.
Katsohan: http://atvfrontier.com/
Arvelisin että seosruuvin pieni säätö riittä. Ilmeisesti tuohon samaan ruuviin kannattaa koskea vähän kesää ja talvea varten muutenkin.
Oma Polleni lähtee hyvin käymään kylmässäkin. Voin laittaa ryypyn pois melkein saman tien. On selvästi aika rikkaalla. Meinaan laihentaa nyt kun ilman lämpenee.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273673- 412509
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut372382Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s72117- 381599
Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431582- 151522
- 1311365
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2831351Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451305