Kun katsoo lentohintoja KLM,AF,LH,SAS...niin mihin tahansa euroopan kohteeseen milloin tahansa hinnat ovat huomattavasti halvempia kuin Finnairilla - kaukoreittien hinnoista puhumattakaan.
FINNAIR hinnoittelee itsensä ULOS!
36
1160
Vastaukset
- Omia Kusettaa Parhaiten
Ulkomaalaisille Finnair sen sijaan myy lippujaan polkumyyntihintoihin.
- näin on näreet
Ja kotimaassa jatkuvien lentolippujen hintojen nousun takia firmoissa käytetään entistä enemmän videoneuvottelutekniikkaa. Kuinkahan korkealle he oikeestaan voivatkaan näitä kotimaan lippujen hintoja nostaa? Näitä nykyisiä hintoja ei voi mitenkään käsittää. Menkääpä käymään isossa lännessä ja verratkaan siellä sisäisten lentojen lippuhintoja. Verratkaa vielä uudestaan ja jakakaa lentohinnat kilometreillä ja minuuteilla. Suomen hinnat ovat jotain aivan pöyristyttävää.
- Laatua Rahalle
näin on näreet kirjoitti:
Ja kotimaassa jatkuvien lentolippujen hintojen nousun takia firmoissa käytetään entistä enemmän videoneuvottelutekniikkaa. Kuinkahan korkealle he oikeestaan voivatkaan näitä kotimaan lippujen hintoja nostaa? Näitä nykyisiä hintoja ei voi mitenkään käsittää. Menkääpä käymään isossa lännessä ja verratkaan siellä sisäisten lentojen lippuhintoja. Verratkaa vielä uudestaan ja jakakaa lentohinnat kilometreillä ja minuuteilla. Suomen hinnat ovat jotain aivan pöyristyttävää.
No mieluumminhan sitä Pattayalla käykin kuin Kittilässä, joten ei menetä mitään kun jättää Finnairin liput ostamatta...
- !!!!!!!!!!!!!!!!!!
näin on näreet kirjoitti:
Ja kotimaassa jatkuvien lentolippujen hintojen nousun takia firmoissa käytetään entistä enemmän videoneuvottelutekniikkaa. Kuinkahan korkealle he oikeestaan voivatkaan näitä kotimaan lippujen hintoja nostaa? Näitä nykyisiä hintoja ei voi mitenkään käsittää. Menkääpä käymään isossa lännessä ja verratkaan siellä sisäisten lentojen lippuhintoja. Verratkaa vielä uudestaan ja jakakaa lentohinnat kilometreillä ja minuuteilla. Suomen hinnat ovat jotain aivan pöyristyttävää.
siinä ruikutat? Kysynnän ja tarjonnan laki, sehän pätee tässä talouskeskeisessä nykymaailmassa kaikkialla. Sitähän te ekonomit niin puolustatte.... Seurauksia on monia.
- buahahahahahah
!!!!!!!!!!!!!!!!!! kirjoitti:
siinä ruikutat? Kysynnän ja tarjonnan laki, sehän pätee tässä talouskeskeisessä nykymaailmassa kaikkialla. Sitähän te ekonomit niin puolustatte.... Seurauksia on monia.
jep, seurauksena bankrotti
- ViikoittainLennän
Ei ole tullut finnairilla lennettyä todellakaan aikoihin.
- Alluz
Taas joitain perseaukisia joilla ei oe muuta elämässä kun valittaminen.
- ei lama paina?
Alluz kirjoitti:
Taas joitain perseaukisia joilla ei oe muuta elämässä kun valittaminen.
Muut lentoyhtiöt joutuvat laskemaan hintojaan ja pitävät tarjouskampanjoita nyt laman aikaan, samanaikaisesti Finnair kuitenkin hilaa hintojaan tasaisen varmasti ylöspäin. Onko sillä liikaa asiakkaita?!?
- prosenttia
ei lama paina? kirjoitti:
Muut lentoyhtiöt joutuvat laskemaan hintojaan ja pitävät tarjouskampanjoita nyt laman aikaan, samanaikaisesti Finnair kuitenkin hilaa hintojaan tasaisen varmasti ylöspäin. Onko sillä liikaa asiakkaita?!?
Finnairin lipunhinnat ovat nousseet tänä vuonna?
- jjafafjs
prosenttia kirjoitti:
Finnairin lipunhinnat ovat nousseet tänä vuonna?
per jakkara tuotto oli jotain reilut 10 prossaa miinuksella, mutta se tulee siitä, että ollaan siirrytty halvempiin lippuluokkiin ja bisnepuoli ei myy. Siis voipi olla tavalliselle tallaajalle jopa noussut jonkin verran. Hurjia kampanjahintoja ei ole näkynyt kuin kilpailijoilla. Nykyiset mm. hullujen päivien hinnat ovat muisto menneiden ajan hinnoittelu suhteista kun tällainen mahdollisuus tuli aikoinaan, samoin viikkotarjoukset
- näinhän siinä on käynyt
Jep, näin se on. KLM ja liittolaiset tekivät kovan tarjouskampanjan suomalaisille tämän vuoden alussa kun piti saada uusille reittivuoroille kysyntää. Siinä onnistuivatkin erinomaisesti ja lähes kaikki ovat Finskin lennoista pois ja asiakas kiittää halventuneistä matkoista. Miksi kotimainen yhtiö ei vastaa hintakilpailuun vaan pyörittelee peukaloita/halvaantuu heti tällaisissa tilanteissa ja sopeuttaa toimintojaan laskevaan kysyntään. Näin arveltiin tämän kampanjan alkuaikoina tälläkin palstalla ja niin kävikin..
http://keskustelu.suomi24.fi/node/6920361
Lentävä hollantilainen vei Finnairilta matkustajat
Hollantilaislentoyhtiö KLM lisäsi keväällä neljännen päivittäisen lentovuoron Amsterdamin ja Helsingin välille. Samaan aikaan Finnair vähensi reitillä vuorojaan kolmesta kahteen.
KLM:n uuden maajohtajan Paul Verhagenin mukaan yhtiön Amsterdamin koneiden paikat ovat olleet vuoron lisäyksen jälkeen 80-prosenttisesti täynnä.
”Tätä voi pitää onnistumisena, koska lisäsimme istuinpaikkoja 35 prosentilla markkinoilla, jotka ovat kutistuneet 35 prosenttia”, hän sanoo.
Verhagen viittaa markkinoilla siihen, että kansainvälinen lentoliikenne Suomesta on kutistunut 35 prosenttia tänä vuonna.
Suomi on ainoa maa, minne KLM on lisännyt lentojaan.
Talveksi KLM aikoo kuitenkin vaihtaa Suomen-koneensa nykyisistä Boeing 737:stä pienempiin Embraereihin.
”Lentojen tiheys on kilpailun kannalta paljon tärkeämpää kuin lentokoneiden koko. Pystymme tarjoamaan Air Francen kanssa lentoja Eurooppaan 90 minuutin välein ja sieltä eteenpäin kaikkialle maailmaan”, Verhagen sanoo.
Suomi on ainoa maa, minne KLM on lisännyt lentojaan. Air France-KLM on vähentänyt kapasiteettiaan yhteensä kuutisen prosenttia tänä vuonna.
Maailmantalouden lama on koetellut Aasian strategian valinnutta Finnairia paljon ankarammin kuin KLM:aa.
Tämä johtuu siitä, että lentäminen Aasiaan on vähentynyt paljon rajummin kuin esimerkiksi Etelä-Amerikkaan. Lentomatkustus Afrikkaan on pysynyt lähes ennallaan. Isossa, globaalisti toimivassa lentoyhtiössä eri maanosien erilainen talouskehitys tasaa yhtiön riskejä toisin kuin Finnairin kaltaisessa pienessä Aasian liikenteeseen erikoistuneessa niche-yhtiössä.
KLM:kin teki viime maaliskuussa päättyneellä tilivuodella 150 miljoonaa euroa tappiota.
Tappiot tulivat polttoaineen hinnan nousulta suojautumisesta. Operatiivinen tulos oli nolla.”KLM:n kampanja talvella ei suuntautunut pelkästän Finnairin kohteisiin, vaan keräsi monet potentiaaliset Finnairin asiakkaat lentämään vaikka Singaporeen Finnairin kohteen sijaan, kun Finnairin tarjoukset olivat valikoimaltaan rajallisemmat.
Finnairin kyky vastata hintakilpailuun on aika rajallinen, kohdevalikoima on pienempi ja taloudellinen tilanne heikompi kuin KLM:llä tai monella muulla.
Esimerkiksi:
- Finnairin operatiivinen 1/2-vuotistulos yli 50 miljoonaa miinuksella. KLM nolla... (periodi eri)
- Finnairin nettorahavirta 114 miljoonaa miinuksella, kassassa rahaa 260 miljoonaa eli nykyiset leikkaukset kuten Mumbain lopettaminen ja hintojen nosto on pakkorako.
Finnairin vaihtoehdot ovat saneeraus tai vielä rajumpi saneeraus strategian muutoksen kera.
- rahat pois
Muualla hinnat ovat paljon halvemmat samalle lennolle. Suomalaiset saavat maksaa sitä kuuluisaa Suomi-lisää tässäkin.
- rajallinen "lisä"
Onneksi se lisä on vain sinivalkoisissa siivissä. Muilla yhtiöillä mennään entistä edullisemmin!
- Boikotti
rajallinen "lisä" kirjoitti:
Onneksi se lisä on vain sinivalkoisissa siivissä. Muilla yhtiöillä mennään entistä edullisemmin!
...Totesi ulkomaalainen kaveri nähdessään Finnairin lentoemännät vaihtaessamme konetta maailmalla.
Paras yksityiskohta oli kun heti Dubaihin laskeutuneen lennon jälkeen lehahti parvi Finnairin uniformut päällä olevaa lentohenkilökuntaa terminaalin viinakauppaan röyhkeästi jonojen ohi nokkimaan tax free ostoksia. Aivan kuin lokkilauma olisi laskeutunut kaatopaikalle. Kyllä hävetti.
Onneksi on muitakin lentoyhtiöitä, valtio on jo vuosikymmenien ajan subventoinut Finskiä lennättämällä jos mitäkin henkilökuntaa. Ja mitä tekee veronmaksajat? Maksaa kaikkien liput korotettuina hintoina. - Yodle
Boikotti kirjoitti:
...Totesi ulkomaalainen kaveri nähdessään Finnairin lentoemännät vaihtaessamme konetta maailmalla.
Paras yksityiskohta oli kun heti Dubaihin laskeutuneen lennon jälkeen lehahti parvi Finnairin uniformut päällä olevaa lentohenkilökuntaa terminaalin viinakauppaan röyhkeästi jonojen ohi nokkimaan tax free ostoksia. Aivan kuin lokkilauma olisi laskeutunut kaatopaikalle. Kyllä hävetti.
Onneksi on muitakin lentoyhtiöitä, valtio on jo vuosikymmenien ajan subventoinut Finskiä lennättämällä jos mitäkin henkilökuntaa. Ja mitä tekee veronmaksajat? Maksaa kaikkien liput korotettuina hintoina.Hienosti kärjistetty...ehkä joku tolkku kuitenkin olisi hyvä sunkin pitää...
- naurettavaaa
Yodle kirjoitti:
Hienosti kärjistetty...ehkä joku tolkku kuitenkin olisi hyvä sunkin pitää...
Huippu viikkoTARJOUS Barcelonaan 280 eur,- Toivottavasti on sentään meno-paluu! Monella yhtiöillä ei normihintainen lippukaan maksa noin paljon.
- yhtiöillä
naurettavaaa kirjoitti:
Huippu viikkoTARJOUS Barcelonaan 280 eur,- Toivottavasti on sentään meno-paluu! Monella yhtiöillä ei normihintainen lippukaan maksa noin paljon.
"normihintainen" (mikä se on?) meno-paluulippu Helsingistä Barcelonaan maksaa alle 280 euroa?
- jkfasöjf
yhtiöillä kirjoitti:
"normihintainen" (mikä se on?) meno-paluulippu Helsingistä Barcelonaan maksaa alle 280 euroa?
Satunnainen otto lennoista marraskuun lopulle. 240e.
Lähtö to 26. marras Lentoaika 3h 50min
Lähtö Helsinki SAS Scandinavian Airlines 8356
Operoiva yhtiö BLUE1
Turisti | Boeing Douglas MD-90
3h 50min
Ateriat: maksullinen ruoka- ja juomatarjoilu
16:15 Helsinki-Vantaa lentokenttä (HEL) | Terminaali 1
Saapuminen Barcelona
19:05 Barcelona Airport (BCN) | Terminaali 1
Paluu to 3. joulu Lentoaika 3h 45min
Perillä seuraavan vuorokauden puolella.
Lähtö Barcelona Blue1 848
Turisti | Boeing Douglas MD-90
3h 45min
Ateriat: maksullinen ruoka- ja juomatarjoilu
20:05 Barcelona Airport (BCN) | Terminaali 1
Saapuminen Helsinki
00:50 Helsinki-Vantaa lentokenttä (HEL) | Terminaali 1
Matkan kokonaishinta
Lennot
Aikuinen: 1 174,00€
Verot 57,85€
Palvelumaksu 9,00€
Matkan kokonaishinta 240,85€ - Onhan noita
jkfasöjf kirjoitti:
Satunnainen otto lennoista marraskuun lopulle. 240e.
Lähtö to 26. marras Lentoaika 3h 50min
Lähtö Helsinki SAS Scandinavian Airlines 8356
Operoiva yhtiö BLUE1
Turisti | Boeing Douglas MD-90
3h 50min
Ateriat: maksullinen ruoka- ja juomatarjoilu
16:15 Helsinki-Vantaa lentokenttä (HEL) | Terminaali 1
Saapuminen Barcelona
19:05 Barcelona Airport (BCN) | Terminaali 1
Paluu to 3. joulu Lentoaika 3h 45min
Perillä seuraavan vuorokauden puolella.
Lähtö Barcelona Blue1 848
Turisti | Boeing Douglas MD-90
3h 45min
Ateriat: maksullinen ruoka- ja juomatarjoilu
20:05 Barcelona Airport (BCN) | Terminaali 1
Saapuminen Helsinki
00:50 Helsinki-Vantaa lentokenttä (HEL) | Terminaali 1
Matkan kokonaishinta
Lennot
Aikuinen: 1 174,00€
Verot 57,85€
Palvelumaksu 9,00€
Matkan kokonaishinta 240,85€Luffella kestotarjous 199 eur, Balticilla paljon vaihtoehtoja alle 200 eukan, jopa Blue1:lla onewayta 115 pintaan.
Kyllä jännittää mitä kivaa tulee ensi keskiviikkona! - okkrip
Onhan noita kirjoitti:
Luffella kestotarjous 199 eur, Balticilla paljon vaihtoehtoja alle 200 eukan, jopa Blue1:lla onewayta 115 pintaan.
Kyllä jännittää mitä kivaa tulee ensi keskiviikkona!Lentääkö Luffe nykyään Helsingistä Barcelonaan? Mahtavaa palvelua niiltä. Lentää ensin pari tuntia tänne perähikiälle tyhjänä ja sitten Barceloonaan. Mistä lentoja saa ostaa? :)
- Barcelonaan
okkrip kirjoitti:
Lentääkö Luffe nykyään Helsingistä Barcelonaan? Mahtavaa palvelua niiltä. Lentää ensin pari tuntia tänne perähikiälle tyhjänä ja sitten Barceloonaan. Mistä lentoja saa ostaa? :)
Meillä on varattuna blöö onen suorat marraskuulle á 229 e per pää. Juu ei ollu tarjouksessa mutta näköjään ihan kohtuudiili tehtiin :D Niin ja lentoja saapi vaihtaa tarvittaessa maksua vastaan. Ei taida kuulua tuon ko. "tarjouksen" etuihin..?
- "kestotarjouksesta"
Onhan noita kirjoitti:
Luffella kestotarjous 199 eur, Balticilla paljon vaihtoehtoja alle 200 eukan, jopa Blue1:lla onewayta 115 pintaan.
Kyllä jännittää mitä kivaa tulee ensi keskiviikkona!Eipähän Lufthansalta löytynyt noita 199 euron lippuja Barcelonaan marraskuussa kuin muutamalle päivälle. Tyypillisesti halvimmat liput olivat noin 300-450 euroa.
- wysig
"kestotarjouksesta" kirjoitti:
Eipähän Lufthansalta löytynyt noita 199 euron lippuja Barcelonaan marraskuussa kuin muutamalle päivälle. Tyypillisesti halvimmat liput olivat noin 300-450 euroa.
Itse ostan noita LH:n edullisempia hintoja n4kk eteenpäin. Joulumarkkinoille Müncheniin 99,- meno pe iltana ja paluu su ostin tosin jo maaliskuussa. Sama pätee pääsiäiseen, alkaa olla jo lopussa noi halvat.
- 459687456
wysig kirjoitti:
Itse ostan noita LH:n edullisempia hintoja n4kk eteenpäin. Joulumarkkinoille Müncheniin 99,- meno pe iltana ja paluu su ostin tosin jo maaliskuussa. Sama pätee pääsiäiseen, alkaa olla jo lopussa noi halvat.
Höhliltä suomalaisilta otetaan ylihintaa jotta päästään lennättämään sakut, svedut, britit etc. edullisesti ja kilpailukykyisillä hinnoilla sinivalkoisin siivin..
- xyz xyz
jkfasöjf kirjoitti:
Satunnainen otto lennoista marraskuun lopulle. 240e.
Lähtö to 26. marras Lentoaika 3h 50min
Lähtö Helsinki SAS Scandinavian Airlines 8356
Operoiva yhtiö BLUE1
Turisti | Boeing Douglas MD-90
3h 50min
Ateriat: maksullinen ruoka- ja juomatarjoilu
16:15 Helsinki-Vantaa lentokenttä (HEL) | Terminaali 1
Saapuminen Barcelona
19:05 Barcelona Airport (BCN) | Terminaali 1
Paluu to 3. joulu Lentoaika 3h 45min
Perillä seuraavan vuorokauden puolella.
Lähtö Barcelona Blue1 848
Turisti | Boeing Douglas MD-90
3h 45min
Ateriat: maksullinen ruoka- ja juomatarjoilu
20:05 Barcelona Airport (BCN) | Terminaali 1
Saapuminen Helsinki
00:50 Helsinki-Vantaa lentokenttä (HEL) | Terminaali 1
Matkan kokonaishinta
Lennot
Aikuinen: 1 174,00€
Verot 57,85€
Palvelumaksu 9,00€
Matkan kokonaishinta 240,85€Hyvästä palvelusta toki kannattaa maksaa, ja 9 euroa on suhteellisen vähän, mutta silti ihmettelen tuota "Palvelumaksu 9,00€". Mitähän sillä saa? Blue1:n omilta nettisivuilta ostettaessa ei mitään "palvelumaksua" ole vaan hinta on 231,85 euroa. Näyttää olevan aika lailla normaalihinta, jota on hyvin tarjolla ainakin kun varaa matkan esim. kuukautta etukäteen.
Luftwaffeltakin löytyy edullisia hintoja, jopa tuon alle meneviä, kuten täällä mainittu 199 euroa meno-paluu, mutta esim. noille päiville 26.11. ja 3.12. maksaisi jo vähintään 318 euroa. Tosin maksutavan pitää näissä hinnoissa olla Paypal, kaikki muu maksaa 15 euroa ekstraa. - mustaa ja valkoista
xyz xyz kirjoitti:
Hyvästä palvelusta toki kannattaa maksaa, ja 9 euroa on suhteellisen vähän, mutta silti ihmettelen tuota "Palvelumaksu 9,00€". Mitähän sillä saa? Blue1:n omilta nettisivuilta ostettaessa ei mitään "palvelumaksua" ole vaan hinta on 231,85 euroa. Näyttää olevan aika lailla normaalihinta, jota on hyvin tarjolla ainakin kun varaa matkan esim. kuukautta etukäteen.
Luftwaffeltakin löytyy edullisia hintoja, jopa tuon alle meneviä, kuten täällä mainittu 199 euroa meno-paluu, mutta esim. noille päiville 26.11. ja 3.12. maksaisi jo vähintään 318 euroa. Tosin maksutavan pitää näissä hinnoissa olla Paypal, kaikki muu maksaa 15 euroa ekstraa.ebookersin palvelumaksu toi on eikä sillä saa mitään mitä saa pulun omilta sivuilta. Tuollaista nettitoimistoa käyttäen on helppo hahmottaa edullisimmat hinnat ja sitten tietenkin tilataan tarvittessa yhtiöiden omilta sivuilta.
Toisaalta finskin lennot saa ebookersilta 8 euron varausmaksulla kun finski perii omilta sivuilta varatuista matkoista 20e! ihmeellistä toimintaa. - bluewhite dynamite
mustaa ja valkoista kirjoitti:
ebookersin palvelumaksu toi on eikä sillä saa mitään mitä saa pulun omilta sivuilta. Tuollaista nettitoimistoa käyttäen on helppo hahmottaa edullisimmat hinnat ja sitten tietenkin tilataan tarvittessa yhtiöiden omilta sivuilta.
Toisaalta finskin lennot saa ebookersilta 8 euron varausmaksulla kun finski perii omilta sivuilta varatuista matkoista 20e! ihmeellistä toimintaa.Ja jos erehtyisit puhelimitse varaamaan finskiltä niin esim. noiden Barcelonan lentojen varaaminen (=täti naputtaa puolestasi tiedot järjestelmään) kustantaa 50 eur/hlö. Eli 5 henkiseltä perheeltä 250 eur eli lähes 1500 mummonmarkkaa. Palvelumaksua. Plus tietty reilut 3 euroa että suvaitsevat vastata puheluusi.
- Onko järkee?
bluewhite dynamite kirjoitti:
Ja jos erehtyisit puhelimitse varaamaan finskiltä niin esim. noiden Barcelonan lentojen varaaminen (=täti naputtaa puolestasi tiedot järjestelmään) kustantaa 50 eur/hlö. Eli 5 henkiseltä perheeltä 250 eur eli lähes 1500 mummonmarkkaa. Palvelumaksua. Plus tietty reilut 3 euroa että suvaitsevat vastata puheluusi.
Ovat keksineet näköjään lisää asiakkaan karkoituskeinoja. Kysynpähän vaan, mihin ovat kadonneet kohtuuhintaiset yhdensuuntaiset lennot? Juuri kun oltiin menossa oikeaan suuntaan eli tarjolla oli järkevänhintaisia yhdensuunnan hintoja eikä tarvinnut turhan päiten varailla halvempia menopaluita ja jättää niistä lentoja käyttämättä. Nyt on taas yhdensuuntaiset lennot näköjään viritelty uuteen uskoon: Lontoo 808 eur, Frankki 864 eur, Pariisi 1058 eur etc. etc. anyone?
- joooiojdkdj
Onko järkee? kirjoitti:
Ovat keksineet näköjään lisää asiakkaan karkoituskeinoja. Kysynpähän vaan, mihin ovat kadonneet kohtuuhintaiset yhdensuuntaiset lennot? Juuri kun oltiin menossa oikeaan suuntaan eli tarjolla oli järkevänhintaisia yhdensuunnan hintoja eikä tarvinnut turhan päiten varailla halvempia menopaluita ja jättää niistä lentoja käyttämättä. Nyt on taas yhdensuuntaiset lennot näköjään viritelty uuteen uskoon: Lontoo 808 eur, Frankki 864 eur, Pariisi 1058 eur etc. etc. anyone?
Kyllä useimmiten meno-paluu on halvin vaihtoehto ja näin on ollut jo aikoja. Epä noita lentoyhtiöitä voi verrata "yleistarjousten" mukaan, koska lentopäivät kuitenkin ratkaisee. Itse ainakin olen valmis maksamaan vähän exstraa suorista lennoista, jos vaan sellaisia löydän. Usein Blue 1 lennot ovat vain pari kertaa viikossa suoria ja loput vaihdoilla.
- walinnanwapaus
joooiojdkdj kirjoitti:
Kyllä useimmiten meno-paluu on halvin vaihtoehto ja näin on ollut jo aikoja. Epä noita lentoyhtiöitä voi verrata "yleistarjousten" mukaan, koska lentopäivät kuitenkin ratkaisee. Itse ainakin olen valmis maksamaan vähän exstraa suorista lennoista, jos vaan sellaisia löydän. Usein Blue 1 lennot ovat vain pari kertaa viikossa suoria ja loput vaihdoilla.
Tottahan halvahkoja oneway-lippuja oli myynnissä, jopa finnairilla. No ei se mitään, nyt lennetään blue1:lla ja muilla yhtiöillä.
- luuvings
walinnanwapaus kirjoitti:
Tottahan halvahkoja oneway-lippuja oli myynnissä, jopa finnairilla. No ei se mitään, nyt lennetään blue1:lla ja muilla yhtiöillä.
Täälläkin on ihan turhaan vauhkottu kalliista hinnoita. Lentoyhtiön mukaan lennot ovat liian edullisia ja hintoja täytyy nostaa. Samoin maksulliseksi täytynee nelosen uutisten mukaan laittaa myös etenkin turistiluokan herkulliset ateriat. No kyllähän siitä mössöstä mielellään maksaa ylimääräistä.
- Kirveelle töitä
luuvings kirjoitti:
Täälläkin on ihan turhaan vauhkottu kalliista hinnoita. Lentoyhtiön mukaan lennot ovat liian edullisia ja hintoja täytyy nostaa. Samoin maksulliseksi täytynee nelosen uutisten mukaan laittaa myös etenkin turistiluokan herkulliset ateriat. No kyllähän siitä mössöstä mielellään maksaa ylimääräistä.
Eilisissä uutisissa oli, että Finnair tuo lisämaksuja mm. aterioiden suhteen. Tämähn tarkoittaa varmaan sitä, että lentolippujen hinnatkin tulee sitten vastaavasti halpisyhtiöiden tasolle?
Mahtaa kuitenkin käydä niin, että kallislentoyhtiön hinnat ja halpalentoyhtiön palvelu. YES, tätähän tässä kaivataan. Kyllä kuolema korjaa tuo firman. Mitä ihmettä ne oikeen luulee itsestään. Aivan naurettavaa pelleilyä tuo touhu. Konkka kotiin.
Toissapäivän uutisissa oli, että Oululaiset ovat alkaneet käyttämään Kemin kenttää Finncomin lennoilla etelään hinnoittelun takia. Siis Kemistä on n. 100km pitempi lentomatka Vantaalle. Mahtavaa tämä markkinatalous. Miksi Finncom ei lennä vastaavalla kemi-helsinki hinnalla Oulu-Helsinki väliä? Mahtaa olla markkinat jaettu kartellisopimuksella Finnairin ja Finncomin välillä.
Finncom ei sitten tule häiritsemään Finnairin lentoja Oulu-Helsinki välillä kun saatte ne ja ne reittit, joille finnair ei tule operoimaan. Voisiko kilpailuviranomaiset vähän penkaista asiaa kun se näytää olevan niin läpinäkyvää tämä touhu nykyään. - fasf
luuvings kirjoitti:
Täälläkin on ihan turhaan vauhkottu kalliista hinnoita. Lentoyhtiön mukaan lennot ovat liian edullisia ja hintoja täytyy nostaa. Samoin maksulliseksi täytynee nelosen uutisten mukaan laittaa myös etenkin turistiluokan herkulliset ateriat. No kyllähän siitä mössöstä mielellään maksaa ylimääräistä.
Lentoyhtiön mielestä hinnat on aina liian edullisia. Asiakas on aivan eri mieltä. Onneksi asiakas saa vielä valita ostaako lippua vai ei ja kenen koneeseen. Tosin Suomen heikon kilpailuasetelman taki lentoliikenteessä ei paljon ole vaihtoehtoja.
- qwerqwe
Kirveelle töitä kirjoitti:
Eilisissä uutisissa oli, että Finnair tuo lisämaksuja mm. aterioiden suhteen. Tämähn tarkoittaa varmaan sitä, että lentolippujen hinnatkin tulee sitten vastaavasti halpisyhtiöiden tasolle?
Mahtaa kuitenkin käydä niin, että kallislentoyhtiön hinnat ja halpalentoyhtiön palvelu. YES, tätähän tässä kaivataan. Kyllä kuolema korjaa tuo firman. Mitä ihmettä ne oikeen luulee itsestään. Aivan naurettavaa pelleilyä tuo touhu. Konkka kotiin.
Toissapäivän uutisissa oli, että Oululaiset ovat alkaneet käyttämään Kemin kenttää Finncomin lennoilla etelään hinnoittelun takia. Siis Kemistä on n. 100km pitempi lentomatka Vantaalle. Mahtavaa tämä markkinatalous. Miksi Finncom ei lennä vastaavalla kemi-helsinki hinnalla Oulu-Helsinki väliä? Mahtaa olla markkinat jaettu kartellisopimuksella Finnairin ja Finncomin välillä.
Finncom ei sitten tule häiritsemään Finnairin lentoja Oulu-Helsinki välillä kun saatte ne ja ne reittit, joille finnair ei tule operoimaan. Voisiko kilpailuviranomaiset vähän penkaista asiaa kun se näytää olevan niin läpinäkyvää tämä touhu nykyään.Koomista tuon "halpalentoyhtiö" sanan kanssa. Finnairin tiedotteissa on melkeinpä aina verrattu maksuja periviin "halpalentoyhtiöihin. Nyt kun aletaan perimään itse täysin samoja lisämaksuja niin "millekkään halpalentoyhtiölinjalle ei missään tapauksessa lähdetä...
"Miksi Finncom ei lennä vastaavalla kemi-helsinki hinnalla Oulu-Helsinki väliä?"
Oulun suurempien lentokenttämaksujen takia? Tuntuu nimittäin hieman enemmän kuin 100km polttoainekulut... - fljsak
qwerqwe kirjoitti:
Koomista tuon "halpalentoyhtiö" sanan kanssa. Finnairin tiedotteissa on melkeinpä aina verrattu maksuja periviin "halpalentoyhtiöihin. Nyt kun aletaan perimään itse täysin samoja lisämaksuja niin "millekkään halpalentoyhtiölinjalle ei missään tapauksessa lähdetä...
"Miksi Finncom ei lennä vastaavalla kemi-helsinki hinnalla Oulu-Helsinki väliä?"
Oulun suurempien lentokenttämaksujen takia? Tuntuu nimittäin hieman enemmän kuin 100km polttoainekulut...""Miksi Finncom ei lennä vastaavalla kemi-helsinki hinnalla Oulu-Helsinki väliä?"
Oulun suurempien lentokenttämaksujen takia? Tuntuu nimittäin hieman enemmän kuin 100km polttoainekulut... "
No miksi Finnairin Kemi-Helsinki lennot sitten maksaa käytännössä saman kuin Finnairin Oulu-Helsinki lennot?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu645592Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti204207Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett172896- 1522170
- 171896
Työkyvyttömienkin on jatkossa haettava työtä
Riikalla ja Petterillä on hyviä uutisia Suomen työttömille: ”Toimeentulotuen uudistus velvoittaa työttömäksi ilmoittaut1241718- 951367
- 681154
Harmi, se on
Mutta mä tulkitsen asian sitten niin. Olen yrittänyt, oman osani tehnyt, ja saa olla mun puolesta nyt loppuun käsitelty171126Maailma pysähtyy aina kun sut nään
Voi mies kuinka söpö sä oot❤️ Olisin halunnut jutella syvällisempää kuin vaan niitä näitä. Se pieni heti sut tavatessa o77968