Muutin kuukausi sitten Hkiin ja viime viikonloppuna autooni (Alfa 156 10 v. vanha) murtauduttiin. Jäin hämmästelemään miten ihmeessä sinne autoon oli menty kun ikkunat ehjät ja murron jälkeen kuitenkin kaikki lukot toimii je en vaikka kuinka katsoin niin en nähnyt lukoissa mitään tiirikointi jälkiä. Olisiko jollakin tietoa/kokemusta miten rikolliset toimii Alfan suhteen ?
Niin ja miksi kysyn on tietenkin se että miten hitossa estän heitä uudelleen iskemästä autooni, rattilukkoko?
No autossa ei ollut mitään varastettavaa irtainta omaisuuutta, joten mitään ei viety. Rosvot halusivat koko auton ja ovat yrittäneet saada sen käyntiin ja siinä rikkoneet virtalukon ja eihän se enää käynnisty avaimella. Nyt se täytyy hinata korjaamolle...onhan minulla vakuutus, mutta täytyyhän minun omavastuu maksaa ja ottaa aivoon pirusti !!!
Pitäisi ostaa uudet kesärenkaat, mutta kannattaako satsata hyviin renkaisiin, jos seuraavaksi lähtee renkaat (yhdeltä naapurilta kuulemma oli viety). Olen kuullut, että joissakin automerkeissä on renkaan yksi pultti erilainen ja sitä ei saa auki kun erikoisavaimella. Onko Alfassa tällaista mahdollisuutta ja onko sellainen kallista asentaa (tietäen Deltan hinnat ?)...
Apua kaipaava
4
334
Vastaukset
- 234rt
Lukkopultit voi ostaa myös alfaan, niissä on yksi pultti erilainen.
- HR....
Mistä päättelet että autoosi on murtauduttu jos jälkiä ei ole ja mitään ei ole viety. Auton käynnistymättömyys virta-avaimella on tyyppivika joka johtuu virtalukon ympärillä olevan iduktiosilmukan toimimattomuudesta. Iduktiosilmukka lukee koodin avaimen sisältä ja jos lukeminen ei onnistu täydellisesti auto ei käynnisty. Koska olet muuten vaihtanut avaimeen patterit?
- noviisi....
päättelin, kun kaikki tavarat oli penkottu läpi ja olivat hujan hajan....siellä ei vaan ollut mitään varastamisen arvoista, ainoastaan soitin, mikä ei kelvannut, auto olisi kelvannut.
- kannattaa lukita ovet
mitenkähän nämä paristot liittyy käynnistyksen estoon?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1631473Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä271291Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on681284Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2151154- 1271086
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3171019Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️2241012- 42949
Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että277928- 72915