faktaa akupunktiosta

aculla apua

10

1201

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aku auttaa

      Kuinka faktaa tuollainen yhdistyksen julkaisema mainos on, mutta ihan kiva se oli. Muutama mielenkiintoinen ote alla:

      "Akupunktuuri on kivunlievittajana verrattavissa morfi iniin – se auttaa yleensa 55–85%:ssa tapauksista kroonisessa kivussa, kun morfi ini auttaa 70 %:ssa – mutta silla ei ole morfi inin haittavaikutuksia; se ei esim. aiheuta riippuvuutta. Se auttaa myos mm. reuman tulehduttaman nivelen hoidossa, mutta ei niin tehokkaasti kuin kortisoni; toisaalta akupunktuuri ei kortisonin tavoin aiheuta vakavia sivuvaikutuksia, joten reuman hoitaminen akupunktuurilla on jarkevaa, vaikka sen teho ei olisikaan aivan yhta valiton."

      "Kehittyneissa maissa akupunktuurille on arvokasta kayttoa monissa sairauksissa, joihin moderni allopaattinen hoito ei tuo parannusta. Se on hyva vaihtoehto tilanteissa, joissa potilas pelkaa allopaattisen hoidon riskeja ja haittavaikutuksia. Tosiasiassa kehittyneiden maiden potilaat usein hakeutuvat akupunktuurikon vastaanotolle silloin, kun ortodoksinen laaketiede ei loyda sairauteen ratkaisua."

      "Lukuisat esimerkit osoittavat, etta akupunktuurin vaikutus on kaksisuuntainen. Se alentaa verenpainetta hypertensio-potilailla ja nostaa sita hypotensio-potilailla; se lisaa vatsahappojen eritysta potilailla joilla niita on liian vahan ja vahentaa niiden eritysta liikahappoisilla; se normalisoi rontgen-tarkkailussa suolten motiliteettia potilailla, joilla on spastinen koliitti tai suoliston hypotonia. Siksi akupunktuuri itsessaan harvoin pahentaa potilaan tilaa; on vain pidettava huoli etta potilas saa myos tarvitsemansa allopaattisen hoidon."

      KIPU. Raportti esittelee kahdeksan kiputyyppia tai -aluetta, joihin akupunktuuria on menestyksekkaasti kaytetty: paa ja kasvot (mm. migreeni ja krooninen kasvokipu), liikuntaelimet, reuma, kihti, sappirakko- ja munuaiskivut, traumaattinen tai postoperatiivinen kipu, hampaiden kivut, synnytys ja leikkaukset.
      INFEKTIOT. Koska akupunktuuri vahvistaa immuunivastetta, sita voidaan kayttaa infektioiden oheishoitona,...
      NEUROLOGISET HAIRIOT. Paansarkyja, migreenia ja neuralgiaa hoidetaan yleisesti akupunktuurilla. Halvaus ja sen jälkitaudit ovat tarkea ryhma, jossa se on hyvin indikoitua.
      HENGITYSTIEHYIDEN SAIRAUDET. Allerginen nuha, akuutti tonsilliitti ja muista syista johtuva kipea kurkku mainitaan hyvia tuloksia antaneina tutkimuskohteina (ts. hoito on ollut tehokkaampi kuin allopaattisilla laakkeilla).
      RUUANSULATUSONGELMAT. Kontrolloiduissa kokeissa akupunktuuri lievitti ylävatsan kipuja...
      VERI. Leukopenia reagoi erittain hyvin akupunktuuriin; se on osoittautunut tehokkaammaksi kuin batiloli ja/tai cysteiini phenylasetaatti sytostaattihoidon tai benzeenimyrkytyksen aiheuttamassa leukopeniassa.
      UROGENITAALIHAIRIOT. Virtsan retentioon (synnytyksen tai leikkauksen jalkeen) yleensa riittaa yksi hoitokerta. Synnytyksen käynnistyksessä tietty pisteyhdistelma toimii yhta tehokkaasti kuin suoneen annettu oxytosiini.
      SYDAN-VERISUONIHAIRIOT. Lievan ja keskivaikean hypertension kohdalla akupunktuuri on osoittautunut paljon tehokkaammaksi kuin placebo, samalla kun se usein helpottaa subjektiivisia oireita, sivuoireita aiheuttamatta. Primaarin hypotension hoidossa akupunktuuri on tehokkaampaa kuin yleiset vahvistavat laakkeet. Useissa kokeissa akupunktuurin on todettu lievittavan angina pectoriksen oireita.
      PSYKIATRISET JA MENTAALIHAIRIOT. Akupunktuuria kaytetaan lisaantyvasti psykiatristen hairioiden hoidossa. Lukuisat kontrolloidut kokeet ovat osoittaneet sen tehon masennuksen hoidossa...
      LASTEN SAIRAUDET. Lasten ripulitauti, kuumekouristukset, hinkuyska ja Touretten syndrooma kuuluvat tutkittujen joukkoon, hyvin tuloksin.
      AISTIELINTEN HAIRIOT. Akillinen kuurous ja Menieren tauti seka selittamaton korvasarky ovat reagoineet akupunktuurihoitoon hyvin. IHOSAIRAUDET. Naista luetellaan herpes zoster, neurodermatiitti ja acne. Akupunktuuri poistaa myos kutinaa.
      SYOVAT. Itse syövän hoidosta ei ole tutkimusraportteja. Akupunktuuri kuitenkin on osoittanut tehonsa syovan aiheuttaman kivun ja sytostaatti- ja sadehoidon haittavaikutusten hoidossa...

      Lisäksi siellä on lista WHO:n v. 2000 kokoamista sairauksista ja hairioista, joiden hoidossa akupunktuuria on testattu kontrolloiduissa kliinisissa kokeissa. Ne voidaan jakaa neljaan ryhmaan.

      • työkykyinen

        kyseinen linkki ei ollut mikään mainos vaan kooste STM:lle akupunktuurista kiinalaisen lääketieteen mukaan.

        Akupunktion edut ovatkin tosia, sillä se ei aiheuta riippuvuutta tai sivuhaittoja, kuten useimmat lääkkeet.

        Erittäin kiinnostava kooste linkin teksti myös minulle akupunktion käyttäjälle.

        Lääkäriin kun menee, ei löydy syytä oireisiini vaan ehdotetaan milloin mitäkin kokeilua. Olen
        täysin kyllästynyt lääketieteemme kokeiluhin, joista en saanut mitään apua paitsi rahat meni ja terveys huononi lääkkeiden haittojen vuoksi.

        Akupunktiolla oireet on pidetty kurissa ja olen työkykyinen.


      • 15
        työkykyinen kirjoitti:

        kyseinen linkki ei ollut mikään mainos vaan kooste STM:lle akupunktuurista kiinalaisen lääketieteen mukaan.

        Akupunktion edut ovatkin tosia, sillä se ei aiheuta riippuvuutta tai sivuhaittoja, kuten useimmat lääkkeet.

        Erittäin kiinnostava kooste linkin teksti myös minulle akupunktion käyttäjälle.

        Lääkäriin kun menee, ei löydy syytä oireisiini vaan ehdotetaan milloin mitäkin kokeilua. Olen
        täysin kyllästynyt lääketieteemme kokeiluhin, joista en saanut mitään apua paitsi rahat meni ja terveys huononi lääkkeiden haittojen vuoksi.

        Akupunktiolla oireet on pidetty kurissa ja olen työkykyinen.

        Tuo "julkaisu" on pelkkää roksaa ja tuskinpa STM:ssä ovat sitä jaksaneet muuta kuin selata läpi ja mapittaneet Ö-kansioon. Ihan kiva, jos koet saavasi apua akupunktiosta, mutta mitäs se sitten sinulle maksaa? Voisitko ehkä nykyään pärjätä jo ilmankin? Kokeilepa sitä, vai oletko jo niin ehdollistunut ettet enää osaa olla ilman?


      • acusta apua
        15 kirjoitti:

        Tuo "julkaisu" on pelkkää roksaa ja tuskinpa STM:ssä ovat sitä jaksaneet muuta kuin selata läpi ja mapittaneet Ö-kansioon. Ihan kiva, jos koet saavasi apua akupunktiosta, mutta mitäs se sitten sinulle maksaa? Voisitko ehkä nykyään pärjätä jo ilmankin? Kokeilepa sitä, vai oletko jo niin ehdollistunut ettet enää osaa olla ilman?

        ei riitä että väität sen olevan roskaa, kyllä sinulla pitää olla paremmat perustelut väitteellesi.

        Akupunktio tulee halvemmaksi kuin loputtomat lääkärissä käynnit ja väärät lääkkeet,siksi monet lääkärikierteessä olevat edelleen sairaat hakeutuvat muihin hoitoihin kuten akupunktioon. Jos meidän länsimainen lääketiede ja lääkärit osaisivat hommansa paremmin, ei näitä vaihtoehtohoitojakaan olisi.

        Lääkärien tekemiä hoitovirheitä ja niistä potilaiden vaatimia korvauksia on vuosittain tuhansia ja taas tuhansia, kuolemantuottamuksia siinä mukana, joita korvaus ei tietenkään tuo takaisin elämään.

        Vaihtoehtohoidoista on vain yksi valitus ja sekään ei koskenut akupunktiota.

        Sinun jos kenen kannattaisi perehtyä paremmin esim. kiinalaiseen lääketieteeseen ennenkuin paljastat oman tyhmyytesi noinkin täydellisesti. Hanki tietoa ja tule sitten uudelleen keskustelemaan kun sinulla on muutakin sanottavaa ja sanoillesi perusteita.


      • 18
        acusta apua kirjoitti:

        ei riitä että väität sen olevan roskaa, kyllä sinulla pitää olla paremmat perustelut väitteellesi.

        Akupunktio tulee halvemmaksi kuin loputtomat lääkärissä käynnit ja väärät lääkkeet,siksi monet lääkärikierteessä olevat edelleen sairaat hakeutuvat muihin hoitoihin kuten akupunktioon. Jos meidän länsimainen lääketiede ja lääkärit osaisivat hommansa paremmin, ei näitä vaihtoehtohoitojakaan olisi.

        Lääkärien tekemiä hoitovirheitä ja niistä potilaiden vaatimia korvauksia on vuosittain tuhansia ja taas tuhansia, kuolemantuottamuksia siinä mukana, joita korvaus ei tietenkään tuo takaisin elämään.

        Vaihtoehtohoidoista on vain yksi valitus ja sekään ei koskenut akupunktiota.

        Sinun jos kenen kannattaisi perehtyä paremmin esim. kiinalaiseen lääketieteeseen ennenkuin paljastat oman tyhmyytesi noinkin täydellisesti. Hanki tietoa ja tule sitten uudelleen keskustelemaan kun sinulla on muutakin sanottavaa ja sanoillesi perusteita.

        Jos on pipi, älä käytä acua vaan Acutaa. Siellä käytetään vain tieteellisesti tutkittuja ja toimivaksi todettuja hoitoja. Aculla hoidetaan vain epätasapainoisten ihmisten mielenterveysongelmia.

        P.s. tyhmeliini olet sinä, en minä.


      • akupunktiosta apua
        18 kirjoitti:

        Jos on pipi, älä käytä acua vaan Acutaa. Siellä käytetään vain tieteellisesti tutkittuja ja toimivaksi todettuja hoitoja. Aculla hoidetaan vain epätasapainoisten ihmisten mielenterveysongelmia.

        P.s. tyhmeliini olet sinä, en minä.

        mutta tosi on että akupunktiolla hoidetaan myös mieltä ja erittäin hyvin tuloksin.

        Huvittavaa kun mainitset että "siellä käytetään vain tieteellisesti tutkittuja ja toimivaksi todettuja hoitoja".
        Potilasvahinkotilastojen mukaan asiasta ei olla samaa mieltä kanssasi.

        Suosittelen edelleen että perehdyt kiinalaiseen lääketieteeseen koska se sinua kuitenkin kiinnostaa, sillä
        miksi sinä muuten roikkuisit akupunktiopalstalla.


      • insinööri
        työkykyinen kirjoitti:

        kyseinen linkki ei ollut mikään mainos vaan kooste STM:lle akupunktuurista kiinalaisen lääketieteen mukaan.

        Akupunktion edut ovatkin tosia, sillä se ei aiheuta riippuvuutta tai sivuhaittoja, kuten useimmat lääkkeet.

        Erittäin kiinnostava kooste linkin teksti myös minulle akupunktion käyttäjälle.

        Lääkäriin kun menee, ei löydy syytä oireisiini vaan ehdotetaan milloin mitäkin kokeilua. Olen
        täysin kyllästynyt lääketieteemme kokeiluhin, joista en saanut mitään apua paitsi rahat meni ja terveys huononi lääkkeiden haittojen vuoksi.

        Akupunktiolla oireet on pidetty kurissa ja olen työkykyinen.

        Kossila sanoi aikanaan, että sairas ihminen on tuottoisa- lääkärille. Se on totta!

        Minä olen kipujen tuttu. On ripulia,iskias-vaivaa, hartiasärkyä, jopa hermostollisia häiriöitä on epäilty, koska särkyjä on niin paljon. Eräs yleislääkäri epäili jopa MS-tautia. Minua on hoidettu lääkärien kautta jo useita vuosia, eikä valmista tunnu tulevan. Samat kokeet koko ajan ja ihmeellistä jupinaa... On tähystetty ja ultrattu. Lääkkeitä syötetty. Yhteiskunnan ja varsinkin omia rahoja tuhlattu.

        Lääkäreitä on monenlaisia. Osa joutais suoraan romukoppaan. Osassa on sentään ainesta ja yritystä. Minkä vaan voivat kuin ei ole kykyä. Luottavat liikaa mittauksiin. Katsotaan tietokonetta kuin pelastavaa enkeliä, sen sijaan että jaksettas keskustella asiakkaan kanssa kunnolla, koskettaa ehkä kipeää paikkaa. He Ite ovat sössineet kyllä maineensa suurin osa. Paljon jo olisi, kun opettelisivat edes ruuansulatuksen pääpiirteittäin.

        Kunnes tajusin onnekseni mennä akupunktioon. Kivut häves. Vaiva löytyi. Eikä ole edes kuolemaksi, vaan sen kanssa pystyy elämään. Olen ikuisesti kiitollinen kiinalaiselle lääketieteelle.


    • ei säre

      akupunktiolla ja nyt siitä on 2 vuotta aikaa. Kävin kaksi kertaa ja siinä se.

      Migreeni oli aivan hirveä ja olin kivun vuoksi työkyvytön särkypäivinä.

      Omasta kokemuksestani voin suositella. Hoitaja oli koulutettu 3 vuoden koulutuksella.

      • PT

        akupunktio paras lääke. Koettakaa ellette usko!


    • faktaa!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      88
      6240
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      25
      2584
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      29
      2106
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      63
      1837
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1631
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1428
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1341
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1337
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1269
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1223
    Aihe