kysymys teille: pääsin nyt farmasiaan sisään, heti alkumetreillä pitäisi tehdä hops ja valita siihen valinnaiset opinnot, ymmärrän toki että ne eivät ole sitovia vaan suuntaa antavia vain, jotta valmistautuisimme ajallaan, mutta itse en osaa yhtään päättää mitä valinnaisia kannattaa ottaa
minua kiinnostaisi sekä teollisuusfarmasia että apteekkiala, näistä kahdesta en kuitenkaan tiedä tarkemmin, mitä kursseja kannattaisi ottaa jos haluaa teollisuuspuolelle töihin? kauppiksen kursseja? minkälaista työ on siellä? sulkevatko valinnaiset opinnot kauheasti pois toisia farmasian aloja? se ainakin on varma että kahden näiden välillä pähkäilen
opintoneuvojasta ei ollut apua! joutavia itsetutkiskelutuokioita vain...=/
ai niin, minkälaiset mahdollisuudet pelkällä farmasutilla on teollisuuspuolella, kannattaako kouluttautua proviisoriksi saakka vai? farmaseutin ja proviisorin palkat lääketeollisuudessa, tietääkö kukaan? apteekkialan palkat ovat tiedossa!
FARMASIAN opiskelijat!
2
893
Vastaukset
- Farmaseutiksi aikova
Kiinnostaisi samat seikat täälläkin :)
- fdskl
Sillä mitä siihen HOPSiin tuhertaa ei ole mitään väliä. Kuiteski se muuttuu ku keksii et haluaaki ottaa ton ja ton kurssin jonki toisen tilalle. Eli se HOPS on liukuva käsitys. Kurssivalinnoilla ei työpaikan valinnassa ole paljoa väliä. Ei ne työpaikkaa hakies kato sun opintorekisteriotetta tms. vaan kokemus yleensä vastaavissa töissä ratkasee. Teollisuus puolle pääsee kans jonki verra farmaseuttei, mut enempi proviisoreit. Lääketeollisuuteen hakies on parempi olla proviisorin tutkinto, mutta pitää kans muistaa et muunki alan ihmiset hakee samaa työtä esim. terveyden bioteiteilijät, biokemistit, lääkärit yms. Eli siellä kilpailu työpaikoista on kovaa. Apteekki alalla töitä saa paremmin farmaseutin tutkinnolla ku proviisorin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 15811059
- 545278
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html452493- 312169
Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia131741Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,421604Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta311280Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v351216Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s6976Daniel Nummelan linjapuhe 2025
Kansanlähetyksen toiminnanjohtajan Daniel Nummelan linjapuhe tänään. Rehellistä analyysiä mm. evlut kirkosta ja piispo98952