Kalenteri

helisevä

Olen niin kalenteri-ihminen, että en voisi kuvitella eläväni ilman tommosta perusjäsenkalenteria
Merkkaaan siihen työvuorot ja muut menot, sekä toimii minipäiväkirjana: kenelle olen soittanut ja kuka soitellut, vierailut yms.
Eräs tuttavani varaa omastaan vapaaillat itslleen, sillä hänellä on niin kiireistä.
Sähköinenkalenteri ei ole mun juttu, joskin kännykkään laita joitakin muistutuksia esim. synttäreistä jopa omanikin.
Hyödynnätkö kalenteria vai onko oma pää paras allakka?

15

280

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Laitan kalenteriin myös sääilmiöt, jos on ollut esim. kova pakkanen tai myrsky. Hiljattain luin vanhasta kalenteristani että on näitä lämpimiä syksyjä ollut ennenkin.
      Kirjaan ylös kaikki kaupunkireissut ja jos on tullut tehtyä löytöjä.

      Sähköinen kalenteri, ei kiitos! Kalenterin pitää kulkea käsilaukussa mukana. Se pitää pystyä avaamaan esim. postissa kun ei muista jotain osoitetta.
      Saan uuden kalenterin joka vuosi omalta ammattiliitoltani. Kiitos JHL!

      • helisevä

        pääsee kalentriini vain esim. aurinkona tai sateenvarjona ,taitaa olla myös sarjakuvalehti toi allakkani , sillä paljon myös piirrän siihen, kertoohan se enemmän kuva kuin pari sanaa.
        Ammattiliitoani myös kalenterista kiitän TEHYÄ .


    • Heikunkeikku

      Kalenteri-ihmiset ihmettelevät suuresti minua, joka en käytä kalenteria ollenkaan.

      Joka vuosi posti tuo uuden OAJ:n kalenterin. Otan sen kirjekuoresta ja pistän kaappiin hyllylle ja samalla nakkaan edellisvuoden kalenterin roskiin. En kirjoita siihen koskaan mitään.

      Jos töissä on jotakin muistettavaa, niin kirjoitan pieneen keltaiseen lappuun ja laitan lukujärjestykseen kiinni.
      Joka työpäivä tarkistan, onko sille päivälle tarkoitettua lappua lukujärjestyksessä kiinni. Kuten se ja se oppilas ei pääse tunnille, tai ota kotoa se ja se nuotti mukaan sille ja sille oppilaalle, tai ilmoita muuttuneesta ajasta....jne...

      Kaikki muut asiat tallennan päähäni. Hyvin mennyt tähän asti.

      • helisevä

        Hyvä pää.
        Mukavaa syssyä Vaasaan ja saareen sekä ammeeseen sielä.
        Mä niin haaveilen ulkoammeesta.


    • Vai johtuneeko dementiasta?

      Elämä on muuten niin "kellovapaata" että tiedossa olevat, harvat, aikaan sidotut menot täytyy merkitä taskuallakkaan ja varsinkin seinäkalenteriin.

      Suunnittelen muutamaksi viikoksi eteenpäin taskukalenteriini saliohjelmani.
      Oikeastaan raamit.
      En ota sitä niin vakavasti että pohtisin sarjoittain ja kiloittain mutta sisällön ja rytmityksen hahmottelen.
      Salille lähtiessä otan mukaan pienen lapun jossa on sen päivän ohjelma ja marketin ostoslista.

      Muistiini en ole luottanut koskaan.
      Jos ostostarpeita on vaikkapa maitotölkki, ruisleipä, sitruuna ja pakkaus jääpalapusseja niin ilman lappua vähintäänkin jääpalat unohtuvat.
      Todennäköisesti myös sitruuna.

      Päivän saliohjelman muistaisin mutta hahmotus vaatii allakan.
      Samoin toteutuksen seuranta.

    • paapuuri

      Tälle vuodelle ostin ison, hienon Unicefin kalenterin, mutta se on jäänyt lähes tyhjäksi.
      En minä muista sinne mitään kirjoittaa, omasta päästä tai keittiön seinäkalenterista löytyvät
      tarvittavat tiedot.
      Nuorempana kirjoittelin enemmän kalentereihin, menoja, vierailuja sun muita juttuja.

    • Meriläinen

      aikana on elämäni jostain syystä muuttunut niin hiljaiseksi ettei ole tullut kalenteria käytettyä kun työn merkeissä.
      Aiemmin oli hyvinkin vauhdikasta ja aina kalenterissa menoja.
      Aamulla saatoin miettiä mitähän tänään tekisi ja illalla huomasin olevani jossain muutaman sadan kilometrin päässä.
      Silloin usein kirjasin jopa jälkeenpäin menoja siihen.
      Nyt siellä lukee työvuorojen lisäksi perj. kidutuspenkki klo. !0.00.
      Arvaakohan kukaan mikä se on.
      Menneitä en ole enää kirjaillust.

      • paapuuri

        Sen täytyy olla hammaslääkäri, mihinkään muuhun ei minun mielestäni tuo kidutuspenkki sovi ;((


      • helisevä

        Hammaslääkäri ?
        Vaikka itse en sitä noin koe...siis mulle se ois hieroja.
        Voihan se olla myös joku työkokous... siis semmonen lomutusneuvottelu.


      • Meriläinen
        helisevä kirjoitti:

        Hammaslääkäri ?
        Vaikka itse en sitä noin koe...siis mulle se ois hieroja.
        Voihan se olla myös joku työkokous... siis semmonen lomutusneuvottelu.

        Meillä kyllä noita lomautusneuvottelujakin käydään, muttei tarvi sinne mennä istumaan.
        Ottaa vaan lapun kiltisti kouraan ja siin se.


      • Meriläinen
        paapuuri kirjoitti:

        Sen täytyy olla hammaslääkäri, mihinkään muuhun ei minun mielestäni tuo kidutuspenkki sovi ;((

        olen sen ihan varmana sulle jossain vaiheessa kertonut, ja laitoit omaan kalenteriis :))


      • paapuuri
        Meriläinen kirjoitti:

        olen sen ihan varmana sulle jossain vaiheessa kertonut, ja laitoit omaan kalenteriis :))

        No, olihan siitä puhetta, mutta kyllä päättelin muutenkin, mistä on kyse.

        Nyt soi laulu "Yhteiset muistot", sie varmaan tiedät kuka sen laulaa :)


      • Meriläinen
        paapuuri kirjoitti:

        No, olihan siitä puhetta, mutta kyllä päättelin muutenkin, mistä on kyse.

        Nyt soi laulu "Yhteiset muistot", sie varmaan tiedät kuka sen laulaa :)

        itsekin Kujua taas olen kuunnellut. :)


      • helisevä
        Meriläinen kirjoitti:

        Meillä kyllä noita lomautusneuvottelujakin käydään, muttei tarvi sinne mennä istumaan.
        Ottaa vaan lapun kiltisti kouraan ja siin se.

        Niin se on kun sen oivaltaa.


    • Barri

      Kyllä kalenteri on pakko olla. Työssä ainakin. Sen lisäksi myös tuo sähköpostin kalenteri, joka muistuttaa sovituista asioista. Silti riittää vielä muistilappujakin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      79
      2392
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      142
      1538
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1462
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      158
      1234
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      109
      1033
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      386
      965
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      774
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      724
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      694
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      683
    Aihe