enkelinpasuunan talvehtiminen

lamppu40

elikkäs...mitä teen talventullen pasuunakukalleni?

5

458

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kasvattaja

Viet pasuunakukan sisälle ennen pakkasia, ovat herkkiä kylmälle. Itse säilytän pasuunoita 5-9* asteisessa paikassa ja saa olla viileämpikin, mutta ei kylmän puolella.
      Ihan huoneessakin menestyy, joten viileä paikka ei ole mikään pakko. Itse leikkaan lyhyeksi vasta keväällä, silloin saa uusia pasuunoita, kun laittaa tapit veteen juurtumaan.
      Jos talvetuspaikka on pieni ja pasuuna suuri, voi leikata myös syksyllä. Viileässä kastelen noin kolme kertaa talven aikana, lämpimässä enemmän.

• lamppu40

kiitos vinkistä =)
        Kukassa on tosin ihan pikkiriikkisen pieniä hämähäkkejä,joita oon koko kesän myrkytelly mäntysuovalla,eivät meinaa millään kuolla...mitähän niille tapahtuu talvella sisällä..lisääntyykö vaan ?

• kasvattaja
        lamppu40 kirjoitti:

kiitos vinkistä =)
        Kukassa on tosin ihan pikkiriikkisen pieniä hämähäkkejä,joita oon koko kesän myrkytelly mäntysuovalla,eivät meinaa millään kuolla...mitähän niille tapahtuu talvella sisällä..lisääntyykö vaan ?

Voikso ne olla pieniä hämähäkkejä, jospa ne ovat kirvoja ?
        Anna ennen sisään viemista kunnon suihkeet mäntysuopaliuosta.Se pitää uusia parin-kolmen päivän välein, että kuolee kunnolla.
        Sain ainakin omat kirvani sillä kuoleen , laita liuosta myös lehtien alle, siis kauttaaltaa märäksi.
        Kirvoja voi tulla myös talvella, mutta myrkytystä lehdille , aina kun huomaat.

• lamppu40
        kasvattaja kirjoitti:

Voikso ne olla pieniä hämähäkkejä, jospa ne ovat kirvoja ?
        Anna ennen sisään viemista kunnon suihkeet mäntysuopaliuosta.Se pitää uusia parin-kolmen päivän välein, että kuolee kunnolla.
        Sain ainakin omat kirvani sillä kuoleen , laita liuosta myös lehtien alle, siis kauttaaltaa märäksi.
        Kirvoja voi tulla myös talvella, mutta myrkytystä lehdille , aina kun huomaat.

ei ne ole kirvoja,hämppäreitä ne on,tehneet ahkarasti seittiä lehtien päälle ja ympärille,ja munineet pikkusia munia koko lehdel päälle.tänään taas myrkytin,jotenkin odotan et noi kylmät yöt edes tappais ne...nooh pakko ottaa tupla-tripla myrkytykset käyttöön,ja voihan olla et mulla on liian laimeeta se mäntysuopa-mix.

• Pihakaheli
        lamppu40 kirjoitti:

ei ne ole kirvoja,hämppäreitä ne on,tehneet ahkarasti seittiä lehtien päälle ja ympärille,ja munineet pikkusia munia koko lehdel päälle.tänään taas myrkytin,jotenkin odotan et noi kylmät yöt edes tappais ne...nooh pakko ottaa tupla-tripla myrkytykset käyttöön,ja voihan olla et mulla on liian laimeeta se mäntysuopa-mix.

Osta ihan kunnon Raidia kaupasta, pasuunakukkaahan ei ruuaksi käytetä, niin että unohda ekoilu. Myrkytä viikon välein. Suihkuttele tainta sumutinpullolla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies kateissa Lapualla

Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla
      Lapua
      116
      6010
    2. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      32
      4107
    3. Olenko joka hetki

Ajatuksissasi?
      Ikävä
      82
      3362
    4. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      18
      2996
    5. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      252
      2064
    6. Joo nyt mä sen tajuan

Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?
      Ikävä
      88
      2004
    7. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      43
      1817
    8. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      143
      1795
    9. Olipa ihana rakas

❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau
      Ikävä
      8
      1696
    10. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      88
      1569
    Aihe