Olen nyt jo pitkän aikaa kärsinyt nopeasta mielialan sahaamisesta ees taas. Väliin on onneksi mahtunut muutama tasainenkin päivä. Mulla oli pitkän aikaa selviä pitempiä sairausjaksoja, mutta nyt se on semmosta, että samanakin päivänä voi olla masennusta ja itsetuhoiset ajatukset täyttää mielen ja sitten taas energiaa on riittämiin. Saan myös shoppailupäähänpistoja ja kansio täyttyy osamaksulapuista. Tätä on jatkunut jo toista kuukautta. Mulla on mennyt supriumia masennukseen suurinpiirtein yhtä kauan kuin tätä on kestänyt. Onko muilla ollut tällaista.
Sekamuotoinen oirehdinta
Depra
3956
0Äänestä
Muut lukivat myös
Odottaa vastausta
Näihin keskusteluihin ei ole vielä vastattu. Ole ensimmäinen.
Vastaukset 3
Vanhimmat
on ollut samanlaista, mutta en ole bipo, vaikka itse sitä epäilin. Löytyi ADD ja impulsiivuus aiheuttaa tuota minulla. Lisäksi stressi (etenkin siitä aiheutuva, etten pystynyt keskittymään ja kaikki elämässä oli tekemättä loppuun) pahensi impulsiivisuutta ja masensi. Concerta on auttanut paljon, negatiivinen kierre on katkennut ja elämä rauhoittunut, en saa enää turhautumisraivareitakaan.
Ei varmaan kauheasti lohduttanut, mutta tuli vain mieleeni, että ehkä sinun lääke ei toimi sinulle? Eli juttelisin lääkärin kanssa, kenties annos ei ole toimiva tai lääke ei sovi sinulle. Jokatapauksessa hae apua ennen kuin olet vaikeuksissa, rahasotkujen selvittely on inhottavaa, kokemusta on. Sitä taakkaa ei kukaan kaipaa lisäksi murheeseen.
kaikkein ärsyttävin ja inhottavin muoto kaksisuuntaisessa. Mulla tuossa sekalaisessa tosi ahdistus ja ärtyneisyys mukana. Toivottavasti sulla hoitokontakti olemassa. Tuo sekalainen on kuitenkin se vaarallisin muoto ihan itsensä kannalta. Voimia sulle ja jaksamista. Ota yhteyttä heti hoitavaan tahoon, jos mahdollista.
jos sinulla on siis jo kaksisuuntaisen diagnoosi, kyllä sinulla on nyt todella on sekamuotoinen jakso - sellainen, joka vaatisi nopeaa toimintaa. Kiitä onneasi, ettei sinulle ole käynyt vielä todella huonosti, sekamuotoisessa ihminen kun on aika arvaamaton ja tekee sellaista, mitä joutuu katumaan ja kärsimään jälkeenpäin esim. rahasotkuja, ihmisuhteiden hankaluuksia. Pahimmillaan itsetuhoisuus voi johtaa tekoihin. Suprium on depislääke, ei auta sekamuotoiseen. Pitäisi saada uudet dropit. Toivottavasti sinulla hyvä hoitotaho, johon ottaa yhteyttä.