Seksi ja estrogeeni

Violet 56

Kuten jo tuossa yhdessä viestiketjussa kerroinkin kokemustani joka on kyllä pistänyt ajattelemaan. Lopetin kesällä geelauksen ja samaan aikaan myös kohtu ei siis munasarjoja poistettiin ja seksihalut katosi. ei sii väeähtänyt ei yksin eikä kaksin. Ja tuli myös koko muu kirjo aallot unettomuudet ym.

Olin todella ymmällä sdekä petynyt ja peloissani tähänkö kaikki nyt yht"äkkiä lopehti kun niitä haluja oli ennen ollut joskus melkein laiiaksi asti-

Aloitin uudestan lääkärin luvalla geelin ja halut on alkaneet palautua, orgasmikin taas koettu. Samoin on muutkin oireet vähentynyt...Siis kaikki todella kiinni tuosta estrogeenistä ja sitä kyllä käytän niin kauan kun vaan mahdollista sillä mulla ainakin kärsi koko elämä kun olin kuin toinen ihminen.

Onko kellään samantapaista kokemusta?

27

2746

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • öpguiöuog

      pelastettu kun orkkukin on koettu.Siitä sitten toista koettelemaan. Ei kyllä vois vähempää kiinnostaa kuka saa orkut ja kuinka monta kertaa.

      • "ei vois vähempää kiinnostaa"

        Taitaapa sittenkin kiinnostaa, kun näitä lueskelet ja vieläpä vaivaudut vastaamaan!


    • löytyi

      Niinhän se oli minullakin. Kun hormonit olivat käytännössä nollilla, ei ollut haluja. Nyt kun estrogeenitasot on kohdalla hormonikorvaushoidolla, halut hyrräävät taas.

      No nuo nuoret narisijat tai ikivanhat kuivat harput eivät tätä ymmärrä ja saavat jäädä omaan arvoonsa.

      • Violet 56

        vastauksestasi. Arvaan kyllä että varmasti löytyy muitakin koska niin selkeästi se minun elämässä näyttäytyi..Aikamoinen aine siis tuo estrogeeni...

        Omaan arvoonsa saa kyllä jätää osan tästäkin porukasta..Kyllä kukkii täälläkin niin pahasti tuo kateus ja pahansuopaisuus...


      • Hissu-Lissu
        Violet 56 kirjoitti:

        vastauksestasi. Arvaan kyllä että varmasti löytyy muitakin koska niin selkeästi se minun elämässä näyttäytyi..Aikamoinen aine siis tuo estrogeeni...

        Omaan arvoonsa saa kyllä jätää osan tästäkin porukasta..Kyllä kukkii täälläkin niin pahasti tuo kateus ja pahansuopaisuus...

        että nuo halut voidaan palauttaa...Olen myös samassa tilanteessa ja taidan kyllä aloittaa hormoonit...


      • geelimania
        Hissu-Lissu kirjoitti:

        että nuo halut voidaan palauttaa...Olen myös samassa tilanteessa ja taidan kyllä aloittaa hormoonit...

        olet meinannut alkaa käyttämään? Itselläni alkaa olla sama vaihe menossa ja hainkin tänään apteekista Estrogel/progesteronia reseptillä (joka itse asiassa on melkein vuoden odotellut hakemista.) Aina se on lykkääntynyt ja vaivoja vaan on tullut kärsittyä ja iso tukku seteleitä tullut laitettua luontaistuotteisiin.


      • Violet 56
        geelimania kirjoitti:

        olet meinannut alkaa käyttämään? Itselläni alkaa olla sama vaihe menossa ja hainkin tänään apteekista Estrogel/progesteronia reseptillä (joka itse asiassa on melkein vuoden odotellut hakemista.) Aina se on lykkääntynyt ja vaivoja vaan on tullut kärsittyä ja iso tukku seteleitä tullut laitettua luontaistuotteisiin.

        Itse käytän geeliä siis Divigel pelkkä estrogeeni kun on kohtu poistettu ja maksa-arvot hieman heitelleet. Geelin ja laastarin pitäisi olla vähemmän riski-altista kun pillereiden sanovat lääkärit.??
        Sain taas myös lisätietoa tältä palstalta että kyllä se poisto voi haluihin vaikuttaa häiriten munasarjojen toimintaa eli ei ihme että halut hävis tyystin kun samaan aikaan oli leikkaus ja loppui geelaus tältä tytöltä.

        No nyt niitä haluja taas on kun jatkoin lääkärin luvalla geelausta. Ei tosin niin paljon kuin ennen ja muutkin oireet kuten unettomuus ja aallot vain lievempänä mutta silti jo suuri apu minulle. Jokainen tietysti päättää mitä itse tekee ja ottaa riskejä mutta minulle seksitön elämä on kuin kesä ilman aurinkoa...

        Hyvää syyspäivää kaikille meille!


      • Hissu-Lissu
        Violet 56 kirjoitti:

        Itse käytän geeliä siis Divigel pelkkä estrogeeni kun on kohtu poistettu ja maksa-arvot hieman heitelleet. Geelin ja laastarin pitäisi olla vähemmän riski-altista kun pillereiden sanovat lääkärit.??
        Sain taas myös lisätietoa tältä palstalta että kyllä se poisto voi haluihin vaikuttaa häiriten munasarjojen toimintaa eli ei ihme että halut hävis tyystin kun samaan aikaan oli leikkaus ja loppui geelaus tältä tytöltä.

        No nyt niitä haluja taas on kun jatkoin lääkärin luvalla geelausta. Ei tosin niin paljon kuin ennen ja muutkin oireet kuten unettomuus ja aallot vain lievempänä mutta silti jo suuri apu minulle. Jokainen tietysti päättää mitä itse tekee ja ottaa riskejä mutta minulle seksitön elämä on kuin kesä ilman aurinkoa...

        Hyvää syyspäivää kaikille meille!

        tää tilanne...Voiko nää vaihdevuodet olla näin karmeita??? Tilasin ajan lääkäriin muuten vaan olla möllötän illat töiden jälkeen ja vatvon näitä asioita...Mieskin jo alkaa hikeentyä...Argh!


      • vm-52
        Hissu-Lissu kirjoitti:

        tää tilanne...Voiko nää vaihdevuodet olla näin karmeita??? Tilasin ajan lääkäriin muuten vaan olla möllötän illat töiden jälkeen ja vatvon näitä asioita...Mieskin jo alkaa hikeentyä...Argh!

        .. alkoi minullakin ilmaantua roppakaupalla. Huonounisia öitä oli ollut jo pitkään mutta vasta sitten kun kuumat aallot alkoivat pukata päälle puolisen vuotta sitten otin geelin käyttöön. Olin saanut reseptin edellisenä syksynä gynekologilta ja vähän epäröin sen käyttöä mutta en ole katunut kun aloitin käytön. Unettomuuteen se auttoi, samoin kuumiin aaltoihin. Muutenkin on mieli virkeä ja seksikin kiinnostaa.

        Käytän Estrogel -nimistä geeliä. Hormonikierukka minulla on ollut toistakymmentä vuotta ja koko ajan olen ollut tyytyväinen sillä mitään vuotoja eikä vaivoja ole ollut.


      • meritas_7
        vm-52 kirjoitti:

        .. alkoi minullakin ilmaantua roppakaupalla. Huonounisia öitä oli ollut jo pitkään mutta vasta sitten kun kuumat aallot alkoivat pukata päälle puolisen vuotta sitten otin geelin käyttöön. Olin saanut reseptin edellisenä syksynä gynekologilta ja vähän epäröin sen käyttöä mutta en ole katunut kun aloitin käytön. Unettomuuteen se auttoi, samoin kuumiin aaltoihin. Muutenkin on mieli virkeä ja seksikin kiinnostaa.

        Käytän Estrogel -nimistä geeliä. Hormonikierukka minulla on ollut toistakymmentä vuotta ja koko ajan olen ollut tyytyväinen sillä mitään vuotoja eikä vaivoja ole ollut.

        Auttanut estrogeeni auttanut vaikkari oireisiin. Tietty niitä riskejä on mutta niinhän aina elämässä...Seksikin sujuu vaikka ei enää sellaisella innolla kuin aiemmin...Kova on mullekin vanhenemisprosessi ollut kestää...mutta pakko ollut vain asennoitua---


      • Violet 56
        meritas_7 kirjoitti:

        Auttanut estrogeeni auttanut vaikkari oireisiin. Tietty niitä riskejä on mutta niinhän aina elämässä...Seksikin sujuu vaikka ei enää sellaisella innolla kuin aiemmin...Kova on mullekin vanhenemisprosessi ollut kestää...mutta pakko ollut vain asennoitua---

        seksihalut nimittäin kohtahan tässä ollaan jo vonkaamassa...Oon nyt geelannu noin kuukauden ja ja...no muut oireet ei oo vielä hävinny mutta nukun paremmin ja kuumat aallot hävinny tosin hikoilukohtauksia vielä puuskittain...mutta pakko sanoa että estrogeenistä en hevillä luovu!!!


      • Hissu-Lissu
        Violet 56 kirjoitti:

        seksihalut nimittäin kohtahan tässä ollaan jo vonkaamassa...Oon nyt geelannu noin kuukauden ja ja...no muut oireet ei oo vielä hävinny mutta nukun paremmin ja kuumat aallot hävinny tosin hikoilukohtauksia vielä puuskittain...mutta pakko sanoa että estrogeenistä en hevillä luovu!!!

        saaatu ja eikun apteekkiin. Valitsin sen laastarin tuntui helpoimmalta ja kuulema riskittömämpi kuin pillerit.

        Ja nyt vaan odotellaan!!!


      • "samassa veneessä"
        Hissu-Lissu kirjoitti:

        saaatu ja eikun apteekkiin. Valitsin sen laastarin tuntui helpoimmalta ja kuulema riskittömämpi kuin pillerit.

        Ja nyt vaan odotellaan!!!

        Hei Hissu-Lissu! Onko sulla kohtu vielä jäljellä? Eli käytätkö pelkkää laastaria?


      • Hissu-Lissu
        "samassa veneessä" kirjoitti:

        Hei Hissu-Lissu! Onko sulla kohtu vielä jäljellä? Eli käytätkö pelkkää laastaria?

        eikä yhtään lapsia jouduttiin poistamaan vaikean endometrioosin takia. En vielä huomaa paljonkaan muutosta vai odotanko ehkä liikaa laastarilta.

        Vähän on fiilis parempi kun on tehnyt jotain asialle. Mies ollut pitkään työmatkalla ettei tuosta seksitäkään oikein tiedä.

        De kyllä surettää että onko tää elämä nyt joo hiipumassa kohti sitä loppua.


      • Outoliini
        Hissu-Lissu kirjoitti:

        eikä yhtään lapsia jouduttiin poistamaan vaikean endometrioosin takia. En vielä huomaa paljonkaan muutosta vai odotanko ehkä liikaa laastarilta.

        Vähän on fiilis parempi kun on tehnyt jotain asialle. Mies ollut pitkään työmatkalla ettei tuosta seksitäkään oikein tiedä.

        De kyllä surettää että onko tää elämä nyt joo hiipumassa kohti sitä loppua.

        outo kun minulla ei halut herää edes estrogeenillä?


      • Violet 56
        Outoliini kirjoitti:

        outo kun minulla ei halut herää edes estrogeenillä?

        niin paljon on tuonut muutoksia ainakin mulle kohdunpoisto ja nää vaihdevuodet..Nyt pukkaa masennusta esiin tosin olen työtönnä ja ehkä se johtuukin siitä kun oma seura alkaa kyllästyttää liika-annoksina. Enkä usko että noi seksihalutkaan koskaan palautuu entiselle tasolle, olin kyllä ehkä tavallista innokkaampi niihin touhuihin.

        Mutta onneksi on rakkautta mun ja mieheni välillä ja sen pitäsi kestää loppuun asti.


      • outoliini2
        Outoliini kirjoitti:

        outo kun minulla ei halut herää edes estrogeenillä?

        En käytä estrogeenihormoonia, eikä halut ole lähtennet pois missään kohtaa? Hyvin luijaa, kun käyttää ravinnossa kunnon rasvoja ja lisänä l"iukastetta". Ymmärrän kyllä, että monella se halujen häviäminen tulee korvien välistä, eikä siihen liukas kelikään auta. Turhaa sanoa, että mulla on pahin vielä edessä, kun olen jo pitkälti yli viiskyt..


      • estrog
        Hissu-Lissu kirjoitti:

        eikä yhtään lapsia jouduttiin poistamaan vaikean endometrioosin takia. En vielä huomaa paljonkaan muutosta vai odotanko ehkä liikaa laastarilta.

        Vähän on fiilis parempi kun on tehnyt jotain asialle. Mies ollut pitkään työmatkalla ettei tuosta seksitäkään oikein tiedä.

        De kyllä surettää että onko tää elämä nyt joo hiipumassa kohti sitä loppua.

        Ihon lääkkeen vastaanottaminen on yksilöllistä.
        Minullakaan ei edes salva imeytynyt.
        Onneksi on pilleri joka tehoaa ja 1 mg jo riittää ihanaan oloon.
        Seksi on aivan ihanaa.


    • ennen halutti

      voisiko pelkkä estrogeeni yksistään myös viedä seksihalut?? minusta tuntuu, että alapäähän annosteltu estrogeenivoide on vienyt seksihalut kokonaan. en ole muita estrogeenihoitoja vielä kokeillut, mutta arveluttaa, kun tuokaan ei ole auttanut kuin ehkä limakalvoihin.

      • 56vee..

        Multa ei ole kadonneet seksihalut, vaikken käytä hormoonia, jollei Puerariaa lasketa:)


      • seksikuollut
        56vee.. kirjoitti:

        Multa ei ole kadonneet seksihalut, vaikken käytä hormoonia, jollei Puerariaa lasketa:)

        Nyt taisi selvitä. Suurin osa hormonikorvaushoidossa käytettävistä pillereistä on antiandrogeenisiä. Ei ihme, että halut lähtee!! Ei auta estrogeeni eikä progesteroni tähän ongelmaan.


    • nonantiandrogeeni

      Voisitko vähän selvittää lisää. Mitä on "antiandrogeeninen"? Olisko joku merkki, joka ei ole ominaisuuksiltaan tuon kaltainen?

      • Ei ole

        Antiandrogeeninen tarkoittaa miestyyppisten hormonien eli testosteronin estäjää.

        Tietääkseni kaikki vaihdevuosihoidoissa käytettävät estrogeenit ovat pelkkää naisille tarkoitettua estrogeenia eri lähtömuodoissa joka korvaa naisen luonnollisen estrogeenivajauksen. Naisillakin on pientä testosteronituotantoa joka pitää haluja yllä, mutta ilmeisesti nekin alenevat vaihdevuosissa ja korvaushoidossa hormonien suhde vinoutuu ja halut voivat vähentyä. Estrogeenilääkkeet eivät ole sinällään antiandrogeenisia. Eräs antiandrogeeninen E-pilleri on olemassa, nimittäin Diane Nova, jota käytetään mm. miestyyppisen karvoituksen torjumiseksi naisilla.


    • SamaaIhmettelen

      vähän eri kantilta tosin. Ei ihmisillä tosiaankaan ole elämässä muita iloja kuin seksi? Muita huolenaiheita kuin puuttuva seksi? Voi hyvät hyssykät!

      • MelkoisenPervoa

        Kyllä joillain on muitakin nautintoja, esim. ihmettelyviestien postaaminen netin keskustelupalstoille. Tekikös gutaa? :D


    • Omarakasjaainutelämä

      Kaikkeen me naiset ollaan valmiita miellyttääksemme miehiä ja pelätessämme, että jäämmekö yksin, kun halut katoavat. Mielummin hormonihoitoa ja kaikki riskit ja sivuvaikutukset vain siksi että olis seksiä. Vaikka ei itseä haluttaisikaan. Sitähän täällä useimmat valittavat, kun ei seksi maistu. Ristiriitaista, että kun ei ole haluja, niin kuitenkin halutaan haluja. Kun ne halut häviää, niin miksi niiden ei anneta mennä kuin perhosen lento kädeltä? No, miesten takia. Sitten kun ne hoidot yrittää jossain 70-vuotiaana lopettaa, niin oireet iskee päälle ja vaihtarit alkaa vasta sitten toden teolla. Tuskin lohduttaa enää sekään tossa iässä, että mies tunkee päälle ja sillä on kivaa.

      • MelkoPervoa

        Ihmiset käyttää hormoneja kyllä yleensä ihan muista syistä kuin miehensä takia. Ja jos seitsemänkymppisenä vielä kärsii oireista, niin sitten olisi kärsinyt niistä parikymmentä vuotta jo siihen mennessä. Tuskin se kärsiminen ketään tekee paremmaksi ihmiseksi.

        Onko sinulla pahoja oireita? Siksikö olet katkera? Vai siksi, että miehesi on idiootti?

        Ehdottaisin sinulle keskittymistä omaan elämään. Mieti, miten voisit muuttaa sitä paremmaksi. Paljon onnea ja kaikkea hyvää!


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14861
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3059
    3. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    4. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3055
    5. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3055
    6. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3054
    7. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3054
    8. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3050
    9. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3046
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3044
    Aihe