rautalangasta - g500/g400?

ostaa Minoltan

Voisiko nyt joku ystävällinen TIETÄVÄ vääntää rautalangasta Minolta Dimage g400:sen ja 500:sen (Konica Revio kd-410z ja kd-510z ???) erot. Pikseleitä on ainakin eri määrä. Oliko se niin että g400:ssa on laajempikulmainen objektiivi kuin g500:ssa? Muuta?
Kiitos jo etukäteen.

7

3755

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • prim

      Minolta G400=Konica KD420Z. Siinä laajakulmaisempi objektiivi 34-102. Kamera hieman pienempi (ohuempi) kuin tuo 5 megapikselin malli. Oma kokemus on, että kuvat näyttävät hyviltä (aiempaa kokemusta digikameroista ei ole, joten en voi vertailla). Säätömahdollisuuksia tosi (tarpeettoman) paljon ja valikot ovat melkoisen sekavia ja vaikea oppia löytämään haluamansa (toisaalta automaatilla ei tarvitse löytääkään). Tosin en tiedä onko valikot muissa kameroissa selkeämpiä. HUOM: Konica KD 420Z on 100 euroa halvempi kuin täysin sama MInolta G 400!!!

    • Tauno

      siltä ,että G500 on "vain" uudempi KD 400, kun taas G400 on uusi kamera, eri objektiivi yms.
      Korjatkaa jos olen väärässä.
      Itse ostaisin Konica KD 420, itse asiassa minulla on jo :-)

      • Hansu

        Kokeilin kyseistä kameraa vajaa kaksi viikkoa.
        Ja palautin sen syystä koska...

        Totesin kamerassa olevan AF tarkennuksessa epävakautta. Kaukaista kohdetta jota zoomasin lähelle. Tuloksena oli monta sumeaa kuvaa kohteesta.
        Saman suuntaisia arvioita on annettu eräässä perusteellisessä testissä..jossa arviotiin kameran tulleen kesken eräisenä markkinoille. Tämän AF takia.
        Vaikka kamerassa on tämä epävakaus.Niin kuvat onnistuessaan, niistä tuli loistavia. Harmi vaan kun tuollainen kömmähdys valmistajalta.
        Ja muutenkin minua mielytti kameran nopeus ja jämäkkä runko.

        Tässä tuo testi sivusto..

        http://akamera.dk/art.php?artikkelid=4320&side=1


      • ostaa Minoltan
        Hansu kirjoitti:

        Kokeilin kyseistä kameraa vajaa kaksi viikkoa.
        Ja palautin sen syystä koska...

        Totesin kamerassa olevan AF tarkennuksessa epävakautta. Kaukaista kohdetta jota zoomasin lähelle. Tuloksena oli monta sumeaa kuvaa kohteesta.
        Saman suuntaisia arvioita on annettu eräässä perusteellisessä testissä..jossa arviotiin kameran tulleen kesken eräisenä markkinoille. Tämän AF takia.
        Vaikka kamerassa on tämä epävakaus.Niin kuvat onnistuessaan, niistä tuli loistavia. Harmi vaan kun tuollainen kömmähdys valmistajalta.
        Ja muutenkin minua mielytti kameran nopeus ja jämäkkä runko.

        Tässä tuo testi sivusto..

        http://akamera.dk/art.php?artikkelid=4320&side=1

        Tilasin kuitenkin tuon g400/KD420z:n. Aikani vaihtoehtoja tutkailtuani päädyin pitämään sitä ylivoimaisena tarpeitani ajatellen. Kunhan kamera saapuu, minun tätyy vain opetella tulemaan toimeen tuon mainitsemasi "AF-tarkennuksen epävakauden" kanssa.
        Kiitos kaikille kommenteista!


      • PMO
        ostaa Minoltan kirjoitti:

        Tilasin kuitenkin tuon g400/KD420z:n. Aikani vaihtoehtoja tutkailtuani päädyin pitämään sitä ylivoimaisena tarpeitani ajatellen. Kunhan kamera saapuu, minun tätyy vain opetella tulemaan toimeen tuon mainitsemasi "AF-tarkennuksen epävakauden" kanssa.
        Kiitos kaikille kommenteista!

        Olen lukenut kaiken maailman testejä, ja nyt noin vuoden käytössäni ollut 400-malli on loistava. Kuvan laatu, valotusautomatiikka,tarkennus, myös keinovalossa, käynnistysnopeus!!! Kuvat koneelle: ei kuin piuha kiinni. Naapurin canonista piti saada äkkiä kuvat ulos, niin ei muuta kuin asentaamaan ohjelmapakettia. Sama Olympuksella. Mikä vaiva, jos ei ole sopivaa korttilukijaa
        En tiedä ovatko uudemmat mallit huonompia...Olen kuvannut paljon myös järjestelmillä, joten jonkinlaista kokemustakin kuvauksesta on.Oiva peli näppäilyyn!


      • Pettynyt
        PMO kirjoitti:

        Olen lukenut kaiken maailman testejä, ja nyt noin vuoden käytössäni ollut 400-malli on loistava. Kuvan laatu, valotusautomatiikka,tarkennus, myös keinovalossa, käynnistysnopeus!!! Kuvat koneelle: ei kuin piuha kiinni. Naapurin canonista piti saada äkkiä kuvat ulos, niin ei muuta kuin asentaamaan ohjelmapakettia. Sama Olympuksella. Mikä vaiva, jos ei ole sopivaa korttilukijaa
        En tiedä ovatko uudemmat mallit huonompia...Olen kuvannut paljon myös järjestelmillä, joten jonkinlaista kokemustakin kuvauksesta on.Oiva peli näppäilyyn!

        Hankin alle viikko sitten kyseisen G400-kameran. Kameran ominaisuudet ovat huippuluokaa, ja kuvatkin hivelevät silmää. Tuotteessa on vain yksi vika, se ei toimi.

        Kameran ohjelmassa lienee armoton bugi; virran loputtua Minolta ei aina "osaa" vetää linssiä kameran sisälle, vaan linssi saattaa jäädä kyseisessä tilanteessa ulos. Ei tässä vielä mitään, akun latauduttua kameraa käynnistäessä kameran näytölle ilmaantuu miltei poikkeuksetta "System error"- teksti, kamera on kirjaimmellisesti sanottuna kaatunut, ja sen boottaaminen kotikonstein on mahdotonta.

        Tämän kaltainen kameran toimimattomuus ei voi olla sattumaa, sillä sama vika on ilmaantunut kahdessa eri kamerassa. Lieneeköhän Minoltan tyyppivika?

        Konica osoittautuu näin varsin epävakaaksi, ja näin ollen en voi sitä kenellekään suositella. Mielestäni digikameran tärkein asia ja vaatimus on, että kamera ylipäätään toimisi. Toisena Konica Minolta g400:n ongelmana on vähäinen akkukesto, ja vara-akun ostaminen lienee välttämätön hankinta. Canonissahan olettaakseni virran loputtua voi turvautua tavallisiin paristoihin (en ole aivan varma).

        Kaiken kaikkiaan Minolta osoittautui pettymykseksi.


      • axl
        Pettynyt kirjoitti:

        Hankin alle viikko sitten kyseisen G400-kameran. Kameran ominaisuudet ovat huippuluokaa, ja kuvatkin hivelevät silmää. Tuotteessa on vain yksi vika, se ei toimi.

        Kameran ohjelmassa lienee armoton bugi; virran loputtua Minolta ei aina "osaa" vetää linssiä kameran sisälle, vaan linssi saattaa jäädä kyseisessä tilanteessa ulos. Ei tässä vielä mitään, akun latauduttua kameraa käynnistäessä kameran näytölle ilmaantuu miltei poikkeuksetta "System error"- teksti, kamera on kirjaimmellisesti sanottuna kaatunut, ja sen boottaaminen kotikonstein on mahdotonta.

        Tämän kaltainen kameran toimimattomuus ei voi olla sattumaa, sillä sama vika on ilmaantunut kahdessa eri kamerassa. Lieneeköhän Minoltan tyyppivika?

        Konica osoittautuu näin varsin epävakaaksi, ja näin ollen en voi sitä kenellekään suositella. Mielestäni digikameran tärkein asia ja vaatimus on, että kamera ylipäätään toimisi. Toisena Konica Minolta g400:n ongelmana on vähäinen akkukesto, ja vara-akun ostaminen lienee välttämätön hankinta. Canonissahan olettaakseni virran loputtua voi turvautua tavallisiin paristoihin (en ole aivan varma).

        Kaiken kaikkiaan Minolta osoittautui pettymykseksi.

        todellakin buginen, alle vuoden sisällä kamera on jo 3:tta kertaa takuuhuollossa. takuuhuolto on ruotsissa yms. en suosittele kameraa kyseisen vian takia, kamera kyllä muuten hyvä, mutta ollu vuoden aika yhteensä n.15 viikkoa huoltoreissuilla... viimeisellä reissulla huolto totesi että vika olisi käyttäjän aiheuttama(en ainakaan mitään ollut huomannut kameralle tehneeni ja ruutuun ilmeni sama vika kuin aiemmissakin bugitilanteissa) ja takuu ei korvaa - lähetin kameran sinne koska olin varma että takuu sen hoitaisi - mutta ei. pahinhan siinä on se,että pelkästään siitä että kamera käy ruotissa "tarkastettavana" joudun maksamaan 43€ rahti. korjaus olisi ollut lähes 170€ ja uusi vastaava kamera on varmaan halvempi :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 123
      3069
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      88
      2813
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2208
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      21
      1776
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1668
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1509
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1479
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1427
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1387
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      80
      1320
    Aihe