ISTQB / ISEB onko vaikea koe?

Tuleva guru?

Onko sertistä hyötyä?

21

4355

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • se sama guruksi haluava

Olen jäänyt työttömäksi. Maksaako ajan, vaivan ja onko hyötyä, jos opiskelen itsekseni kirjasta lukemalla asiat ja käy kokeilemassa kokeen suorittamista certin myötävässä firmassa kuten Sovelto?

• ISEB suorittanut

Ei koe vaikea ole mutta siinä on terminologiaa sen verran ettei se kylmiltään suju. Kysymysten joukossa on muutama kompa joihin helposti kapsahtaa ellei muista vastausta (samoja kysymyksiä kierrätetään). ISTQB / ISEB on lähinnä testauksen perusteita käsittelevä serti. Osoittaa että olet samalla kartalla testauspaikkoja hakiessa. Työpaikkailmoituksissa tuota näkee joten kyllähän tuo kannattaa suorittaa jos testihemmoksi aiot. Brittienglantia äidinkielenään puhuville testi on helpompi kuin finskeille ellei tenttiä ole suomennettu.

• Testiheebosta guruksi?
        ISEB suorittanut kirjoitti:

Ei koe vaikea ole mutta siinä on terminologiaa sen verran ettei se kylmiltään suju. Kysymysten joukossa on muutama kompa joihin helposti kapsahtaa ellei muista vastausta (samoja kysymyksiä kierrätetään). ISTQB / ISEB on lähinnä testauksen perusteita käsittelevä serti. Osoittaa että olet samalla kartalla testauspaikkoja hakiessa. Työpaikkailmoituksissa tuota näkee joten kyllähän tuo kannattaa suorittaa jos testihemmoksi aiot. Brittienglantia äidinkielenään puhuville testi on helpompi kuin finskeille ellei tenttiä ole suomennettu.

Mulla ei ole kyllä varaa osallistua kalliille kurssille, mutta jos sen testin suorittaisin ja maksaisin siitä sen 200€.

Onko aivan toivotonta läpäistä ilman kurrsia?

• ISEB suorittanut
        Testiheebosta guruksi? kirjoitti:

Mulla ei ole kyllä varaa osallistua kalliille kurssille, mutta jos sen testin suorittaisin ja maksaisin siitä sen 200€.

Itse suoritin sen ilman kurssia mutta minulla oli sen kurssin aineisto, mapin verran asiaa. Pari viikkoa työn ohella tuota opiskelin. Tentti tehtiin kompuutterilla ja aikaa oli 60 min, kysymyksiä muistaakseni 40, läpipääsyraja 25 oikein. Viimeisen kysymyksen jälkeen lävähti ruutuu "You have passed the exam" ja olin onnesta soikea. Parin viikon jälkeen tuli Englannista serti jossa oli isoherran puumerkit ja leimat.

• ISEB suorittanut
        Testiheebosta guruksi? kirjoitti:

Sinun pitää opiskella tenttiin nimenomaan englanninkielisestä ISTQB/ISEB -materiaalista muuten et pääse läpi. Termit on suomeksi ja lontooksi niin erilaisia. Esim.

Causes of defects are
        - Error
        - Fault
        - Failure

Clarify differences between these concepts?

Jos kiinnostaa laita mailia, voin lähettää sähköistä matskua aiheesta.

• ISEB suorittanut

Sinun pitää opiskella tenttiin nimenomaan englanninkielisestä ISTQB/ISEB -materiaalista muuten et pääse läpi. Termit on suomeksi ja lontooksi niin erilaisia. Esim.

Causes of defects are
        - Error
        - Fault
        - Failure

Laitoin emailin erisuuruusmerkkien väliin ja foorumi poisti sen. Onnistuisko nyt paremmin.

bunday-29 {ätt} hotmail,com

• kokeeseen

Laitoin emailin erisuuruusmerkkien väliin ja foorumi poisti sen. Onnistuisko nyt paremmin.

Kiitos, lisämateriaali olisi mieleeni!
        Mailiosoitteeni on heissu83 {ätt} gmail.com

Kiitos!
        t. Heli

• Elli99
        kokeeseen kirjoitti:

Kiitos, lisämateriaali olisi mieleeni!
        Mailiosoitteeni on heissu83 {ätt} gmail.com

Kiitos!
        t. Heli

Testiin menossa ja kaipaisin lisämatskua...
        jea20098 at hotmail.com

Elli

• ISEB suorittanut
        Elli99 kirjoitti:

Testiin menossa ja kaipaisin lisämatskua...
        jea20098 at hotmail.com

Elli

Onko mailisi oikein?

http://verify-email.org/

>> Result: Bad

• Myöskin ISEBin suori

Vastaanottaako joku taho ISEB ISTQB Intermediate Sertification in Software Testing koetta, joka on toinen taso kolmiportaisessa ISEB ISTQB sertifikaatissa?

Olen suorittanut Foundation-tason.

Mistä materiaalia? En haluaisi maksaa kallista monen tonnin kurssia.

• aa+
        Myöskin ISEBin suori kirjoitti:

Vastaanottaako joku taho ISEB ISTQB Intermediate Sertification in Software Testing koetta, joka on toinen taso kolmiportaisessa ISEB ISTQB sertifikaatissa?

Kokeilepa googlettaa testin nimi questions tms. Kysymyksiä löytyy ainakin peruskurssille. Luentomateriaali voi olla tiukemmassa. Kokeile ostaa joltakulta, saattaa aiheesta löytyä kirjakin. Tieturilla pelkkä testi maksaa 220 e alv. Kurssiahan ei ole pakko käydä.

• Sertatako vai ei
        Myöskin ISEBin suori kirjoitti:

Foundation-taso on yhteinen, mutta sitten jatkotutkinnot ovatkin erit?
        http://www.fcsovelto.fi/Kurssit/Kurssivalikoima/Pages/Kurssihaku.aspx?ID=2941
        http://www.fcsovelto.fi/Kurssit/Kurssivalikoima/Pages/Kurssihaku.aspx?ID=2933

Kumpi noista on arvostetumpi?

• aa+
        Sertatako vai ei kirjoitti:

Foundation-taso on yhteinen, mutta sitten jatkotutkinnot ovatkin erit?
        http://www.fcsovelto.fi/Kurssit/Kurssivalikoima/Pages/Kurssihaku.aspx?ID=2941
        http://www.fcsovelto.fi/Kurssit/Kurssivalikoima/Pages/Kurssihaku.aspx?ID=2933

Kumpi noista on arvostetumpi?

Perustasolla ISEB ja ISTQB ovat samanarvoisia. ISEB on vanha sertinimike ja tämä on nykyisin korvattu/aiotaan korvata ISTQB:llä.

Linkeistä ensimmäinen on manageri-tason kurssi ja jälkimmäinen rivitestaajalle suunnattu. Kaipa se manageri on arvostetumpi. Ennen wanhaan oli vain yksi ISEB-serti, nyt näitä on jo joka sormella. Sinänsä hyvä asia kun bugista softaa on maailma täynnä.

• fyukg

Mielestäni aivan turha enää panostaa mihinkään testaajan hommiin. Ne hommat on menny jo halpamaihin. Opiskelisin mieluummin kokonaan uuden ammatin.

• VEIKJO

toi "sheice" mee oikeisiin töihin

• Tik12231
        fyukg kirjoitti:

Mielestäni aivan turha enää panostaa mihinkään testaajan hommiin. Ne hommat on menny jo halpamaihin. Opiskelisin mieluummin kokonaan uuden ammatin.

Nyt sulta pääsi aivopieru, no ei se mitään.. vahinkoja sattuu.

• Mr.Y

Causes of defects are
        - Error
        - Fault
        - Failure

Hei
        Onko mahdollista saada matskua siihen testiin vielä?
        Jos on, voitko mailata ne onikage99(at)hotmail.com ?

• ISEB suorittanut
        Mr.Y kirjoitti:

Hei
        Onko mahdollista saada matskua siihen testiin vielä?
        Jos on, voitko mailata ne onikage99(at)hotmail.com ?

>Jos on, voitko mailata ne onikage99(at)hotmail.com ?

On its way.

• sk

>Jos on, voitko mailata ne onikage99(at)hotmail.com ?

On its way.

Jos on, niin laita minullekkin...

sami.kaija (gmail.com)

• gjeralkhgneghoeurhgr

Causes of defects are
        - Error
        - Fault
        - Failure

Materiaalia voi ostaa suoraan ebaysta melko vähäisellä rahalla, suosittelen hyödyntämään sitä tuota perustason kurssia varten.

• ISTQB tentti?

Itse suoritin sen ilman kurssia mutta minulla oli sen kurssin aineisto, mapin verran asiaa. Pari viikkoa työn ohella tuota opiskelin. Tentti tehtiin kompuutterilla ja aikaa oli 60 min, kysymyksiä muistaakseni 40, läpipääsyraja 25 oikein. Viimeisen kysymyksen jälkeen lävähti ruutuu "You have passed the exam" ja olin onnesta soikea. Parin viikon jälkeen tuli Englannista serti jossa oli isoherran puumerkit ja leimat.

Hei,

itse haluaisin tämän myös suorittaa, niin pystytkö antamaan linkkiä mistä tuon voi suorittaa suoraan tietokoneelta? Itse koitin etsiä mutta en äkkiseltään löytänyt.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä siellä ABC on tapahtunut

Tavallista isompi operaatio näkyy olevan kyseessä.
      Alajärvi
      190
      7907
    2. Klaukkalan onnettomuus 4.4

Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes
      Nurmijärvi
      97
      4235
    3. Kuvaile elämäsi naista

Millainen hän on? Mikä tekee hänestä sinulle erityisen?
      Ikävä
      68
      2722
    4. Kolari Klaukkala

Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se
      Nurmijärvi
      75
      1732
    5. Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä

Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.
      Maailman menoa
      401
      1668
    6. Kuvaile elämäsi miestä

Millainen hän on? Mikä tekee hänestä sinulle erityisen?
      Ikävä
      64
      1528
    7. Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!

Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l
      Kesämökki
      20
      1496
    8. Toivoisin, että lähentyisit kanssani

Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä
      Ikävä
      17
      1151
    9. Kevyt on olo

Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <3
      Ikävä
      84
      1078
    10. Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan

Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni
      Ikävä
      79
      1070
    Aihe