Minkä ikäinen on teini?

--------------------

Minkä ikäinen on teiniäiti?

17

3473

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei enää teini..

      Teini-ikäinen on 13-19 vuotias.

      Tulee englannin kielisistä numeroista thirTEEN - nineTEEN. Teen=teenager (teini-ikäinen).

      • kaksikymppinen

        Jonka lapseksi en haluaisi.


      • Erittäin hankala tyyppi

        Itse luen teineiksi lähinnä alaikäiset, 13-17 ikävuoden välillä pyörivät reppanat. Alkuperäisestä enganninkielisestä määritelmästä en piittaa. Se on mitä on.

        Huolestuttavinta on se, että paljon on niitä aikuisiakin, jotka käyttäytyvät kuin teinit. Vastuuta omasta elämästä ja toimien seurauksista ei kyetä kantamaan tai ehkei edes halutakaan. Lapsia haluavat alaikäiset ovat juuri tätä ihmisjoukkoa; omaa elämääkään ei vielä ole kunnolla aloitettu, mutta lapsia halutaan jo, koska poikakaveri on tunnettu jo peräti vuoden ja rakkaus on niin ihanaa ja lapset ovat kovoja!


      • nuorisoa
        Erittäin hankala tyyppi kirjoitti:

        Itse luen teineiksi lähinnä alaikäiset, 13-17 ikävuoden välillä pyörivät reppanat. Alkuperäisestä enganninkielisestä määritelmästä en piittaa. Se on mitä on.

        Huolestuttavinta on se, että paljon on niitä aikuisiakin, jotka käyttäytyvät kuin teinit. Vastuuta omasta elämästä ja toimien seurauksista ei kyetä kantamaan tai ehkei edes halutakaan. Lapsia haluavat alaikäiset ovat juuri tätä ihmisjoukkoa; omaa elämääkään ei vielä ole kunnolla aloitettu, mutta lapsia halutaan jo, koska poikakaveri on tunnettu jo peräti vuoden ja rakkaus on niin ihanaa ja lapset ovat kovoja!

        minä kans sanoisin, että teini on alaikäinen, eli jättäisin näistä englanninkielisista "teineisä" pois nuo eighteen (18) ja nineteen (19). Ovat kuitenkin jo melko pitkälle aikuisia ihmisiä, vaikka vielä kotona asuisi, opiskelisi tai olisi riippuvainen omista vanhemmistaan. Kyllähän noita 18-19-vuotiaita äitejä on suomenkin historiassa ollut iät ja ajat, kun on menty nuorena naimisiin ja heti hääyönä pamahdettu paksuksi, jos näin voi kärjistää..

        Mut siis, kyllä teini-sanasta heijastelee vielä pitkälti alaikäisyys, ja murrosikä.


    • opeäiti

      eli lainmukaan alaikäinen. 19 vuotias on jo aikuinen ainakin tässä suhteessa. Ja moni valmistuu ammattiin 18-19 vuotiaana, joten ei heitä voi teininä pitää. Esim. jos opiskelee lähihoitajaksi peruskoulunjälkeen niin valmistuu 18 vuotiaana hoitamaan lapsia ja vanhuksia, terveitä ja sairaita.

      ja kuten joku sanoi 18-19 vuotiaita äitejä on ollut maailman sivu. Toki he ovat nuoria, muttei teinejä

      • Eihän..

        se teini-sana ole missään yhteydessä sen kanssa onko alaikäinen vai ei. Oikean määritelmän mukaan 19 vuotias on vielä teini. Se on sitten eriasia, mitä jokaiselle siitä sanasta tulee mieleen..

        Missä sanotaan ettei teinillä voisi olla jo ammattia ja perhettä?

        Ihmisille tuosta teini-sanasta vain tulee mieleen oikeasti nuo 15-17 -vuotiaat ja sen perusteella haukutaankin kaikki teiniäidit ym. vaikka oikeasti 19 vuotias äitikin on vielä teiniäiti.

        Mielestäsi 18-19 vuotiaat ovat siis nuoria äitejä, eivät teiniäitejä? Entäs sitten 20-21 vuotiaat äidit, ovatko he mielestäsi vanhoja äitejä? Entäs 25-vuotiaat äidit? Ja jos nuoresta ja vanhasta aletaan keskustelemaan niin kuka mielestäsi on yleisesti nuori? Entä vanha? Onko 40-vuotias mielestäsi vanha?

        Itse olen 24-vuotias ja odotan ensimmäistä lastani. Mielestäni olen kyllä nuori äiti.. Ja 20-vuotiaana pidin itseäni vielä ihan täysin teininä..

        Ei sitä voi oman mielikuvan perusteella sanoa kuka on teini.. Siksi sille asialle on oikea määritelmä..


      • 24v tullut äidiksi
        Eihän.. kirjoitti:

        se teini-sana ole missään yhteydessä sen kanssa onko alaikäinen vai ei. Oikean määritelmän mukaan 19 vuotias on vielä teini. Se on sitten eriasia, mitä jokaiselle siitä sanasta tulee mieleen..

        Missä sanotaan ettei teinillä voisi olla jo ammattia ja perhettä?

        Ihmisille tuosta teini-sanasta vain tulee mieleen oikeasti nuo 15-17 -vuotiaat ja sen perusteella haukutaankin kaikki teiniäidit ym. vaikka oikeasti 19 vuotias äitikin on vielä teiniäiti.

        Mielestäsi 18-19 vuotiaat ovat siis nuoria äitejä, eivät teiniäitejä? Entäs sitten 20-21 vuotiaat äidit, ovatko he mielestäsi vanhoja äitejä? Entäs 25-vuotiaat äidit? Ja jos nuoresta ja vanhasta aletaan keskustelemaan niin kuka mielestäsi on yleisesti nuori? Entä vanha? Onko 40-vuotias mielestäsi vanha?

        Itse olen 24-vuotias ja odotan ensimmäistä lastani. Mielestäni olen kyllä nuori äiti.. Ja 20-vuotiaana pidin itseäni vielä ihan täysin teininä..

        Ei sitä voi oman mielikuvan perusteella sanoa kuka on teini.. Siksi sille asialle on oikea määritelmä..

        18 ja 19v äiti on teiniäiti , eikä se tarkoita etteikö ne ole vastuuntuntoisia aikuisia.
        40 ja 45 v äidit on senioriäitejä siis vanhoja synnyttäjiä.
        Paras synnytysikä on juuri tuo 23 - 35.


      • sasasasa
        Eihän.. kirjoitti:

        se teini-sana ole missään yhteydessä sen kanssa onko alaikäinen vai ei. Oikean määritelmän mukaan 19 vuotias on vielä teini. Se on sitten eriasia, mitä jokaiselle siitä sanasta tulee mieleen..

        Missä sanotaan ettei teinillä voisi olla jo ammattia ja perhettä?

        Ihmisille tuosta teini-sanasta vain tulee mieleen oikeasti nuo 15-17 -vuotiaat ja sen perusteella haukutaankin kaikki teiniäidit ym. vaikka oikeasti 19 vuotias äitikin on vielä teiniäiti.

        Mielestäsi 18-19 vuotiaat ovat siis nuoria äitejä, eivät teiniäitejä? Entäs sitten 20-21 vuotiaat äidit, ovatko he mielestäsi vanhoja äitejä? Entäs 25-vuotiaat äidit? Ja jos nuoresta ja vanhasta aletaan keskustelemaan niin kuka mielestäsi on yleisesti nuori? Entä vanha? Onko 40-vuotias mielestäsi vanha?

        Itse olen 24-vuotias ja odotan ensimmäistä lastani. Mielestäni olen kyllä nuori äiti.. Ja 20-vuotiaana pidin itseäni vielä ihan täysin teininä..

        Ei sitä voi oman mielikuvan perusteella sanoa kuka on teini.. Siksi sille asialle on oikea määritelmä..

        "Oikean määritelmän mukaan 19 vuotias on vielä teini".

        Mistä löytyy tämä virallinen määritelmä? Lähde? Olen kanssasi samaa mieltä, että teini-ikä käsitteestä jokaiselle tulee mieleen erilainen mielikuva. Ja kokemukseni ja työni vuoksi en osaa pitää enää 18-19 vuotiaita teineinä.

        Käytökseltään jotkut miehethän ovat teinejä koko ikänsä...


      • Sieltä..
        sasasasa kirjoitti:

        "Oikean määritelmän mukaan 19 vuotias on vielä teini".

        Mistä löytyy tämä virallinen määritelmä? Lähde? Olen kanssasi samaa mieltä, että teini-ikä käsitteestä jokaiselle tulee mieleen erilainen mielikuva. Ja kokemukseni ja työni vuoksi en osaa pitää enää 18-19 vuotiaita teineinä.

        Käytökseltään jotkut miehethän ovat teinejä koko ikänsä...

        ensimmäisestä vastauksesta. Se on tällä hetkellä Suomessa vakiintunut määritelmä, joka on otettu käyttöön 1900-luvun puolivälissä..


      • MieluumminNuoriÄiti
        24v tullut äidiksi kirjoitti:

        18 ja 19v äiti on teiniäiti , eikä se tarkoita etteikö ne ole vastuuntuntoisia aikuisia.
        40 ja 45 v äidit on senioriäitejä siis vanhoja synnyttäjiä.
        Paras synnytysikä on juuri tuo 23 - 35.

        Mä oon kyllä kuullu et paras ja hedelmällisin aika naisella olis 20-25v


      • Anonyymi
        sasasasa kirjoitti:

        "Oikean määritelmän mukaan 19 vuotias on vielä teini".

        Mistä löytyy tämä virallinen määritelmä? Lähde? Olen kanssasi samaa mieltä, että teini-ikä käsitteestä jokaiselle tulee mieleen erilainen mielikuva. Ja kokemukseni ja työni vuoksi en osaa pitää enää 18-19 vuotiaita teineinä.

        Käytökseltään jotkut miehethän ovat teinejä koko ikänsä...

        Alle 20v ollaan yleensä vielä myöhäisteini-iässä eli tehdään hölmöyksiä ja ollaan vielä ns lapsenomaisia. Tykätään bilettää ym. Sitä vanhemmilla elämä yleensä rauhoittuu.


      • Anonyymi
        sasasasa kirjoitti:

        "Oikean määritelmän mukaan 19 vuotias on vielä teini".

        Mistä löytyy tämä virallinen määritelmä? Lähde? Olen kanssasi samaa mieltä, että teini-ikä käsitteestä jokaiselle tulee mieleen erilainen mielikuva. Ja kokemukseni ja työni vuoksi en osaa pitää enää 18-19 vuotiaita teineinä.

        Käytökseltään jotkut miehethän ovat teinejä koko ikänsä...

        Se nyt vain on määritelty tuosta -teen lopusta,hyväksy tai ole hyväksymättä,se on sun murhees jos et älyä näin yksinkertaista asiaa.


    • yli 20

      Teini on suomen kielessä historiallisesti tarkoittanut opiskelijaa. Nykyään sanaa käytetään merkitsemään yleisemmin nuorta ihmistä. Nykyinen käyttö perustuu 1900-luvun puolivälissä Yhdysvalloissa käyttöön otettuun teenager-sanaan, joka on johdettu lukujen 13–19 englanninkielisestä loppuosasta -teen (thirteen, fourteen jne.) tarkoittamaan vastaavaa ikäkautta 13–19 vuotta.

      lähde: http://fi.wikipedia.org/wiki/Teini

    • niinpä olen oikeassa

      18-19v on teiniäiti vielä, minkä koen vähän negatiivisena ilmauksena. 20-25 on mielestäni nuori äiti, mikä vain sanoo että on tullut tavallista nuorempana äidiksi tässä yhteiskunnassa. 25-35 lienee keskiverto synnyttäjä suomessa. 40 vuotiaana tullaan vanhana äidiksi.

    • Pöllö123

      Siis miten ihmiset tekee asioista näin vaikeita, kun tämäkin asia ERITTÄIN YKSINKERTAINEN. Alaikäinen tai ei, teini-ikäiset ovat 13-19-vuotiaita, keskustelun ensimmäinen vastaus oli oikea...

    • Miesope

      Määrittely on merkityksetön. Ihminen on AIKUINEN vasta siinä vaiheessa, kun itae työllään elättää vähintäänkin itsensä. Jos siihen ei kykene, sen tekee joku muu.

    • Anonyymi

      Ihminen on aikuinen kun lopettaa Aku-Ankan lukemisen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      3
      1403
    2. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      18
      1063
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      13
      999
    4. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      18
      996
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      4
      974
    6. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      2
      881
    7. 3
      880
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      4
      879
    9. En koskaan

      Aliarvoinut, nauranut/pitänyt pilkkana, tai ajatellut mitään negatiivista sinusta. Jos nämä asiat uskot ja luotat sen v
      Ikävä
      49
      870
    10. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      1
      868
    Aihe