Työvoimatoimiston moka

Tympääntynyt

Eli pakko saada purkaa johonkin.
Huomasin tuossa eilen että työhakuni on katkaistu 28.8.2009 siitä sitte tietenkin soitin työkkäriin että miksi näin kun olen käynyt 10.8.2009 siellä ja uusi aika oli 21.9.2009
Eipä osattu antaa selitystä. Sanottiin vaan et tuu sen kortin kanssa käymään niin katotaan miten asiat on.
En pääse sinne vasta kun huomenna ja näyttää siltä että tämän työkkärin mokan takia päivärahani tulo siirtyy.
Mitä tässä tilanteessa kannattaa tehdä?
Toki menen huomenna sinne työkkäriin selvittämään asian, mutta tympii että he ovat mokanneet ja minä kärsin siitä.

6

573

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kokemusta on

Eipä tuolle työkkärin virheelle paljoa työtön voi tehdä. Tietysti voisi valittaa työttömyysturvaasiamiehelle, mutta eipä siitä paljon apua olisi. Minulla myös vastaavanlaisia virheitä työkkäri tehnyt. Olen todennut että pitää vain tyytyä siihen, vaikka virhe olisi virkailijassa. Jos työkkäri ottaa silmätikuksi, niin asiat varmasti mutkistuu.

• **********''

Aika tavallinen virhe. Jos sinulla ei ole näyttää mustaa valkoisella siitä, että työkkärin tiedoissa on virhe, sinä häviät luultavasti.

Tuossa on käynyt niin, että virkailija on unohtanut muuttaa ilmoittautumisajan. Ei mitenkään epätavallista. Tuon virheen takia työttömät menettävät paljon. Lukemattomille työttömille on käynyt noin.

Eräs tuollaisen virheen kohteeksi joutunut todennäköisyyslaskentaan perehtynyt työtön laski todennäköisyyden, miten usein työvoimavirkailija päivää kohden tekee virheen merkinnöissään. Hän sai oman työkkärinsä osalta tulokseksi 2. Tuo tarkoitti sitä, että yksittäinen virkailija teki päivää kohden kaksi virheellistä merkintää. Tietysti nuon virheelliset merkinnät voivat olla mitä merkintöjä tahansa, mutta silloin kun kyse on työnhaun uusinnan merkitsemättömyydestä, se tietää yleensä menetyksiä työttömälle.

Minä aikanaan tuon tietäen alan työkokemuksen perusteella kävin henkilökohtaisesti ja vaadin aina asiakaskorttiin merkinnän siitä, että olin käynyt ja käynnin tarkoituksen sekä uuden ilmoittautumispäivän.

Nykyisin saman voi tarkistaa työkkärin tiedoista mollin sivuilta pankkitunnuksilla. Kun merkinnät voi aina jälkikäteen muuttaa, minä ottaisin tulosteen merkinnästä.

• Yksi juttu

Kannattaa myös olla tietoinen, että Kela korjaa myös virheellisen työttömyyspäivärahan katkaisun. Jos Kelaan jää tieto ns. "teknisestä katkaisusta", niin et pitkäaikaistyöttömänä saa 3 kuukaudelta asumistukea sen suuruisena kuin työttömänäolessasi.

• Justice4U

Minusta sinun kannattaa varautua reissuun nauhurin kera, jotta saat kaiken ylös. Tällainen pompottelu on hyvin tavanomaista työkkäreissä, eikä sitä pidä sallia.

Olet aika huonossa tilanteessa, jos et pysty todistamaan tilannettasi millään tavalla. Sen vuoksi suosittelen tapaamisten ja keskustelujen nauhoittamista.

• someone......

itse olen odottanut ansiopäivärähaan puoli vuotta loka marras ja joulukuun rahoja.. koska kyse oli kuitenkin jatkohakemuksesta... sain nyt maaliskuussa tietää että. työvoimatoimisto ei ole antanut lausunnossaaan työttömyyden alkamis päivää!!! joten siellä vika...eikä ollut ensimmäinen kerta kun on unohdettu lähettää lausuntoja yms.... tervetuloa lohjalle

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä sanoisit

juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      203
      2175
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

Missä meni pieleen?
      Ikävä
      134
      1198
    3. Mitä hyvää

Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1073
    4. Koillis motor

Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      23
      827
    5. 58
      806
    6. Kauhavan häiriköijistä

Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      771
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      638
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      584
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      577
    10. Auto ajoi päälle?

Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      10
      560
    Aihe