Deprakine

Boitsu

Mulla määrättiin migreenin estolääkkeeksi Deprakine-nimistä lääkettä. Tosin ei mulla ole edes varmistunut mitään migreeniä mutta tämmösen neurologi ny mulle ilmeisesti kokeeks määräs. Ekan söin eilen ja tänään olo ollu kuolettavan väsynyt ja muutenki skitso. :S

Onko kokemuksia?

28

41382

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pihla

      tosin jäi yhteen tablettiin. Minullekin määrättiin estolääkkeeksi, mutta teki niin "humaltavan" ja väsyneen olon, etten uskaltanut enää ottaa. Tosin arvelin, että jospa sitä elimistö tottuu, mutten työni takia voinut olla "pöhnässä". Nykyisin minulla on estolääkkeenä Propral, se on beetasalpaaja ja itselläni auttanut kohtuullisen hyvin. Jos on mahdollista, kokeile vielä samalla lääkkeellä, mutta jos sivuvaikutukset eivät häviä viikon kuluessa, kannattanee kokeilla/kysyä muuta.

      • Lucas

        se on kuule psykoosilääke aikä migreeni ; )


      • Boitsu

        Joo-o, tuntuu kyllä siltä nyt et uskaltaako enää toista tabua ottaa. Tänään nukkunu melkeen koko päivän. Ja jotenkin sikälikin tuntuu hullulta kun oireeni eivät (näin maallikon mielestä ainakaan) tunnu edes migreeniltä.


      • Boitsu
        Lucas kirjoitti:

        se on kuule psykoosilääke aikä migreeni ; )

        No itse luin että Deprakine olis pääasiassa tarkotettu epilepsiaan ja että sitä on myös käytetty maanis-depressiossa lähinnä tuohon maanispuoleen. Neurologi vaan nyt määräs sitä mulla nimenomaan "migreenin estolääkkeenä".


      • Pihla
        Lucas kirjoitti:

        se on kuule psykoosilääke aikä migreeni ; )

        Deprakine on yleisesti läytetty epilepsialääke, ja myös psyyken lääke, mutta sitä käytetään myös MIGREENIN estohoidossa!! Aivan kuten esimerkiksi beetasalpaajat, joita käytetään sydän- ja verisuonisairauksissa, niin näitäkin käytetään migreenin estohoitoon. Kuten monen muunkin lääkeaineryhmän lääkkeitä käytetään muuhun kuin "yleisimmin käytettyyn sairauteen". Asioista kannattaa ottaa selvää.


      • Pihla
        Boitsu kirjoitti:

        Joo-o, tuntuu kyllä siltä nyt et uskaltaako enää toista tabua ottaa. Tänään nukkunu melkeen koko päivän. Ja jotenkin sikälikin tuntuu hullulta kun oireeni eivät (näin maallikon mielestä ainakaan) tunnu edes migreeniltä.

        Kantsii pitää "päiväkirjaa" päänsäryn tyypistä, kestosta ja oireista, jatkossa olisi helpompi löytää sopivampi lääke tai poissulkea migreeni, ettei tarvitse turhaan syödä näitä lääkkeitä.
        Mutta tsemppiä kuitenkin.


      • jees
        Lucas kirjoitti:

        se on kuule psykoosilääke aikä migreeni ; )

        Ei se mikään psykoosilääke ole. Ensisijainen epilepsia lääke, käytetään usein myös mieliala tasaajana!


      • mää vaan
        Lucas kirjoitti:

        se on kuule psykoosilääke aikä migreeni ; )

        LUCAS,
        tarkista tietoisi. meni sulla aika mettään.


      • ---
        Lucas kirjoitti:

        se on kuule psykoosilääke aikä migreeni ; )

        deprakine ei ole psykoosilääke, vaan pääsääntöisesti epilepsiaan ja maanis-depressiiviseen sairauteen tarkoitettu. se on siis ns.tasaava meillä maanis-depressiivisillä, mutta ei nyt kuitenkaan psykoosilääke. alkupöhnä menee ohi.


      • Migreenipotilas
        Lucas kirjoitti:

        se on kuule psykoosilääke aikä migreeni ; )

        Mielestäni LUCASEN kommentti on sellaista asioista tietämätöntä. 30 vuotta migreeniä sairastaneen olen
        käyttänyt estolääkkeinä kalsiumsalpaajia, beetasalpaajia, vernpainetta alentavia lääkkeitä.
        Trisyklisiä masennuslääkkeitä, epilepsialääkketä.
        Deprakine Lamictal. tällä hetkellä Topimax.
        Hei LUCAS. lopetetaan tämä.TÄSTÄ POIKKI JA TÄHÄN KIERTEET. Tai ota asioista selvää


    • Elisa

      ...epilepsian hoitoon. Sairastuin siihen vasta vuosi sitten näin aikuisiällä. Sitä ennen migreeni lääkkeeni oli ollut miranax. Pari kertaa meni taju kankaalle ja sitten alotettiin lääkitys. Sen koommin ei ole migreeniä tullut, mut yks epilepsia kohtaus kyllä, jonka jälkeen kova päänsärky. Mä olin kanssa ekan viikon kuin nousuhumalassa (alotin 300mg, nyt on 500mg/2 krt pvä), mutta sitten olo tasaantu. Mitään sivuoireita ei ole, ei enää migreenejäkään. Jos ei viikossa parissa sivuoireet poistu, ota yhteys neurologiin. Sehän on selvä että elimistöllä menee vähän aikaa lääkkeeseen tottumiseen.

      • Maisa

        Minä olen käyttänyt myös kyseistä lääkettä jo yli 2:n vuoden ajan migreenin estoon. Alussa käytin 300 mg:sta 1 aamulla 2 illalla, sittemmin annos nostettiin 500 mg 1 aamulla, 2 illalla kun edellinen vahvuus ei riittänyt. Aiemmin koetin beetasalpaajaa, mutta se laski verenpaineet niin alas, että jatkuvasti huippasi. Elimistö tottuu varsin pian kyseisiin lääkkeisiin, eikä haittavaikutuksia pienen ajan käytön jälkeen enää ilmene. Tosin vieläkin migreenejä iskee päälle esim.epäsäännöllisestä elämästä, tietyistä ruoka-ja nautintoaineista, tällöin käytän lisäksi täsmälääkettä, jotka auttavat niin, että tunnin päästä olo jo normaali.


      • Kysyjä

        Kuten aikaisemmin toedettu, Deprakine on epilepsialääke ja olisin kiinnostunt tietämään jos Deprakine on auttanut ketään Epilepsian hoidossa? Elisa, sinulla on ilmeisesti ollut yksi kohtaus sen jälkeen kun aloitettiin lääkitys, mutta missä ajassa?


      • käyttäjä
        Kysyjä kirjoitti:

        Kuten aikaisemmin toedettu, Deprakine on epilepsialääke ja olisin kiinnostunt tietämään jos Deprakine on auttanut ketään Epilepsian hoidossa? Elisa, sinulla on ilmeisesti ollut yksi kohtaus sen jälkeen kun aloitettiin lääkitys, mutta missä ajassa?

        Minulla on epilepsia ja söin jonkun aikaa deprakinea. Vaihdoin lääkkeen toiseen koska mielialani olivat ihan sekaisin ja painoni nousi n.10kg vuodessa. Se on aika vanha ja hyväksi koettu epilepsialääke, migreeninestosta en tiedä. Minulla ei ole migreeniä, mutta kärsin ennen lähes päivittäisestä päänsärystä. Nykyään syön klotriptyliä päänsäryn estoon. Migreenilääkkeet eivät tehonneet, eivät Panacodit ja muutkaan reseptilääkkeet. Jos estolääkityksestä huolimatta tulee päänsärkyä, sitä sitten podetaan pari päivää. Mutta tämähän teille migreenistä kärsiville onkin tuttua. Noh, menipä tämäkin kirjoitus sitten vähän aiheen vierestä..


      • Elisa
        Kysyjä kirjoitti:

        Kuten aikaisemmin toedettu, Deprakine on epilepsialääke ja olisin kiinnostunt tietämään jos Deprakine on auttanut ketään Epilepsian hoidossa? Elisa, sinulla on ilmeisesti ollut yksi kohtaus sen jälkeen kun aloitettiin lääkitys, mutta missä ajassa?

        Jooh epilepsiaan on deprakine määrätty, mutta vei migreenit mennessään! :) Kolme kuukautta alottamisen jälkeen oli yks kohtaus. Sit nostettiin annostusta. Sit oli pitkään ilman, ja nyt 8kk edellisestä tuli yks lievä kohtaus... Ei oo kokemusta mistään muusta lääkkeestä, niin en osaa verrata. Painoa ei oo tullu yhtään lisää (160/52).


      • -mytty-
        Kysyjä kirjoitti:

        Kuten aikaisemmin toedettu, Deprakine on epilepsialääke ja olisin kiinnostunt tietämään jos Deprakine on auttanut ketään Epilepsian hoidossa? Elisa, sinulla on ilmeisesti ollut yksi kohtaus sen jälkeen kun aloitettiin lääkitys, mutta missä ajassa?

        Minulla on ollut deprakine käytössä 4 vuotta ja kaksi kuukautta, kohtauksettomana. Ennen lääkettä saattoi tulla viisikin kohtausta peräkkäin ja päivittäin.


      • c´´,)
        -mytty- kirjoitti:

        Minulla on ollut deprakine käytössä 4 vuotta ja kaksi kuukautta, kohtauksettomana. Ennen lääkettä saattoi tulla viisikin kohtausta peräkkäin ja päivittäin.

        deprakinea käytetään pääasiassa epilepsian ja manian hoitoon ja ennaltaehkäisyyn johon se on todettu tehokkaaksi. omalla kohdalla epilepsiaan 2x500mg päivässa. kohtauksia ei oo nyt tullu enkä oo huomannu ite ainakaa sen suurempia haittavaikutuksia. paino on on noussu 5kg nyt siis 75kg ja oon 176cm pitkä et ei haittaa ollenkaa..


      • PaidatonJuoksijaOulu
        Elisa kirjoitti:

        Jooh epilepsiaan on deprakine määrätty, mutta vei migreenit mennessään! :) Kolme kuukautta alottamisen jälkeen oli yks kohtaus. Sit nostettiin annostusta. Sit oli pitkään ilman, ja nyt 8kk edellisestä tuli yks lievä kohtaus... Ei oo kokemusta mistään muusta lääkkeestä, niin en osaa verrata. Painoa ei oo tullu yhtään lisää (160/52).

        Hyvä, että migreenisi on hoitotasapainossa. Estolääkityksen tulisi kuitenkin jossain vaiheessa päättyä. Lue Wikipedia-artikkeli: Migreeni. Tästäkin huolimatta, jatketaan harjoituksia.

        Ystävällsin terveisin
        Paidaton juoksija oulu
        (kaikki tiet vievät Roomaan, ja muut tie muualle).


      • lääke todettu hyväks
        Kysyjä kirjoitti:

        Kuten aikaisemmin toedettu, Deprakine on epilepsialääke ja olisin kiinnostunt tietämään jos Deprakine on auttanut ketään Epilepsian hoidossa? Elisa, sinulla on ilmeisesti ollut yksi kohtaus sen jälkeen kun aloitettiin lääkitys, mutta missä ajassa?

        Kysyjä
        Deprakine auttaa epilepsiaan. Minun suvussani on epileptikko ja hänelle ku vaihdettiin lääke Deprakine 500 mg niin kohtaukset vähentynyt 80%! ennen tuohon lääkkeeseen siirtymistä oli hänellä kohtauksia n. 2-4 x parin kuukauden aikana... nyt kohtauksia tulee puoleenvuoteen ehkä noin 2!


    • auttanut on..

      Mä oon käyttäny Deprakineä ( 300mg 1*2 )migreenin estoon n. 2vuotta ja hyvin on tehonnu, eikä oo ollu sivuvaikutuksia, paitsi paino alus nousi muutaman kilon, mutta nyt on pysyny ennallaan. Migreenikohtauksia tulee tietysti vielä sillon tällön, mutta ennen lääkityksen aloittamista kohtaukset oli päivittäistä "herkkua".

      • ruffneck

        Miten siinä niin kauan kesti löytää lääke jos päivittäin piti epilepsiaa kärsiä?


    • mielealantasaamiseen

      minä käytän mielialantasaamiseen kyseistä lääkettä 2x500mg. Olen käyttänyt noin kuukauden ja yhä nukuttaa aika kovasti.

      Naisena olisin kiinnostunut siitä nostaako lääke painoa todella? Kuukaudessa painossa ei ole tullut muutoksia eikä ruokahalussakaan mielestäni.

      • Sanna

        Mulla nousi paino 25 kg puolessatoista kuukaudessa, kun söin deprakinea mielialoja tasaamaan. Kärsin kyllä myös migreenistä, mutta siihen ei ole auttanut mikään lääke. Ei se deprakine kyllä tasannut mielialojakaan. =S Tietääkseni deprakine voi aiheuttaa vaurioita maksaan ja munuaisiin, ellei kyseisiä arvoja seurata tarkasti.. Itse kävin verikokeissa 3 kk välein. Niin ja raskauden aikana on erittäin vaarallista käyttää deprakinea. Aiheuttaa muistaakseni foolihapon puutetta myös..


      • Notfound
        Sanna kirjoitti:

        Mulla nousi paino 25 kg puolessatoista kuukaudessa, kun söin deprakinea mielialoja tasaamaan. Kärsin kyllä myös migreenistä, mutta siihen ei ole auttanut mikään lääke. Ei se deprakine kyllä tasannut mielialojakaan. =S Tietääkseni deprakine voi aiheuttaa vaurioita maksaan ja munuaisiin, ellei kyseisiä arvoja seurata tarkasti.. Itse kävin verikokeissa 3 kk välein. Niin ja raskauden aikana on erittäin vaarallista käyttää deprakinea. Aiheuttaa muistaakseni foolihapon puutetta myös..

        Sanna!
        En tiedä luetko tätä, viestistäsi on aika kauan... Sain tänään juuri näitä kys. lääkkeitä, koska olen aika epätoivoinen oman pääni kanssa... Lääkäri määräs näitä aivan mutu-periaatteella ja kotona kun luin haittavaikutuksista, meinasin kuolla. Mieluummin oon hullu, kun syön näitä!
        Jos olet saanut apua maanis-depressiivisyyteen jostain, pliis kerro..!?? En mitenkään voi käsittää tätä epilepsia-mielialayhtälöä, ohjeessakaan ei mainita mitään muuta paitsi maniat epilepsian lisäksi. V*****taa, kun en kysynyt lekurilta tarkempia tietoja, nyt tais mennä yöunien lisäks myös rahat hukkaan...


    • -mytty-

      Deprakinea itse syön epilepsialääkkeenä. Muita käyttöaiheita ovat mm. kaksisuuntaisen mielialahäiriön esto ja hoito. Eli ei pitäisi mitenkään "pään mennä sekaisin". Siis myös mieltä tasaava lääke. Jännä juttu että migreeniin määrätty, mulle siitä tuli sivuvaikutuksena lievä migreeni...
      Joka pahentunut raskauden aikana.

      • manisti

        Olen syönyt deprakinea manian hoitoon 2 x 300 illalla ja 1 x 300 aamulla noin vuosi sitten lopetin aamulääkkeen ja tuntuu riittävältä.
        Sivuoireina pissa on ruvennut haiseen tentulta ja seksi halut on menneet.
        Syön sitten enää puoli vuotta ja alan lopetteleen koko lääkkeen. Alun perin lääke määrättiin, koska mania jakson aikana sorruin ryyppäämään ja putki kesti viikosta kahteen. Nyt lääkityksen aikana raittiit jaksot olleet n. 7 -10 kuukautta.
        Eli alkoholismin hoitoon.


    • Takku

      Oletteko kuulleet SARJOITTAISESTA PÄÄNSÄRYSTÄ. Itselläni sitä epäillään ja estohoidoksi on mietitty Deprakineä...

      • juss2

        facebookissa on kaks horton ryhmää liity ihmeessä niin pääset jyvälle ja saat vertaistukea/ja toivottavasti apua!


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      114
      8855
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2643
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      129
      2380
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1999
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1746
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1550
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1497
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      9
      1427
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1296
    10. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      5
      1227
    Aihe