sopiva kohde hakusessa, apua?

shoppailijjja

suunnitelmissa olisi lähteä tässä syksyllä/talveella tyttöporukalla (2 naista ja 3 teini-ikäistä tyttöä) jonkinlaiselle pienelle shoppailumatkalle, mutta ei ole kyllä mitään tietoa mikä kohde olisi paras. kyselisinkin nyt neuvoja ja vinkkejä mitä suosittelette? mahdollisimman halvalla tietysti jos pääsisi.. tallina ja ruotsi tuntuvat vaan niin läpi käydyiltä jo, että joku muu houkuttelisi. tärkeää olisi siis että matka olisi edullinen, paikan päällä olisi melko edullista ja ehdottomasti nuo hyvät shoppailumahdollisuudet! kuulostaa vaativalta.. näinköhän tällaista kohdetta löytyykään? :D kiitos kaikista vastauksista :)

5

529

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Paa-vo

      Puola on edullinen, zlotyn vaihtokurssi hyvä, kauppakeskuksia paljon. Gdanskiin pääsee edullisesti lentäen (Turusta), alk. 10 euroa/suunta. Gdanskin vanha keskusta on UNESCON maailmanperintölistalla, vanha ritarilinna Malborkissa on myös näkemisen arvoinen. Tässä lentoaikataulujen esimerkki hintoineen:

      MENO:
      Turku Terminal 2 » Gdansk
      date: Wed 07 Oct 09
      flight: W6 350
      departs: TKU 18:45 arrives: GDN 19:05
      1 Adult: 9.99 EUR

      PALUU:
      Gdansk » Turku Terminal 2
      date: Fri 09 Oct 09
      flight: W6 349
      departs: GDN 15:50 arrives: TKU 18:15
      1 Adult: 9.99 EUR

      pankkisiirtomaksu 5 euroa, kokonaishinnaksi menopaluumatkalta tulee... total price 24.98 EUR (veroineen).

      Lentoyhtiö < href="https://wizzair.com/?language=EN">Wizzair (hinta vaihtelee lähtö- ja paluupäivän mukaan).

    • Krakovassa riittää tavarataloja ja pikkuputiikkeja kierreltäväksi. Lisäksi on paljon nähtävää ja kaupungissa tapahtuu koko ajan jotain. Hintataso on varsin edullinen, varsinkin ravintoloissa syöminen. Ja ravintolatarjonta on aivan uskomaton, tuntui että joka paikassa söi hyvin ja halvalla. Oma suosikkini oli juutalaiskaupunginosa Kazimiers, jonka kahviloissa, pubeissa ja ravintoloissa tuli istuttua, kesäaikaan tietenkin terasseilla. Jos aikaa ja kiinnostusta riittää, voi tehdä päiväretken keskitysleireille, tosin en suosittele sitä kovin nuorille lapsille. Kaupungissa itsessäänkin on jäljellä paljon historiallista nähtävää ja sieltä löytyy mm. Schindlerin emalitehdas, joka on museoitu. Kannattaa seurata lentotarjouksia, oma lentoni maksoi kesäkuussa noin 200€. Majoitusta hotelleista hostelleihin löytyy netistä.

      Jos reissupäiväkirja ja kuvat kiinnostavat, ota yhteyttä!
      [email protected]

    • tollero1

      löytyy kaikkea mitä voitte haluta; illoiksi teatteria, päiviksi hyvää ruokaa, museoita ja shoppailua. Kaupunki on todella viehättävä ihan vain ihmeteltäväksi.

      • MarjutR

        minäkin ajattelin ehdottaa, ilman muuta teinien kanssa.


    • Semester09

      Gdansk on todella edullinen, ja tarjoaa sekä shoppailumahdollisuuksia että historiaa. Helppo suora lento Turusta (noin tunti).
      Me olimme lasten kanssa Gdanskissa keväällä, ja hyvin viihdyimme.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      68
      1969
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      128
      1394
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      132
      1353
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      143
      1082
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      103
      932
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      348
      868
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      754
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      694
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      673
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      654
    Aihe