Vaihdoin eilen 2-tahti 30:een DETOL Yamahaan peräöljyt. Mustat olivat ja ulos tuli korkeintaan kaksi desiä. Paljonko on oikea öljyn määrä. Manuaalissa (netissä) on 430 cm/3. Sisälle ei kyllä mennyt kuin 2,5 desiä. Vikaa vikaa vai eikö sinne tosiaan enempää mene eikä tule.
Peräöljyn määrä
5
21956
Vastaukset
- Ölpät
Onneksi olkoon! Jos öljy ei ollut maitokahvin väristä, niin ei ollut vettäkään seassa.
Vaikuttaa hieman pieneltä tuo määrä.
Omaan 40 hv johnsoniin meni noita tuubeja kyllä vähän reilu kaksi. Osaksi syy oli se, että tuota riivatun tuubia oli vaikea puristaa ihan tyhjäksi.
Yleensähän vaihto tehdään seuraavasti.
Kummatkin ruuvit auki, niin perässä alimmaisena olevasta ruuvista tulee vanhat ulos.
Uudet sisään alakautta, niin tulee ilma pois samalla. Kun yläreiästä tulee öljyä ulos, niin öljymäärä on oikea. Sitten vaan yläruuvi kiinni, niin pysyy öljyt sisällä ja sitten alaruuvi.
Pienestä tuubista öljyn puristaminen ei ole kaikkein helpointa. Venekauppiaalta ja Biltemastakin löytyy pumppuja, joilla homma helpottuu huomattavasti. - GM.
Koskas olet vaihtanut öljyn viimeksi? Todennäköisesti öljysi oli ikivanhaa ja palanutta. Vanhaa öljyä on mahdollisesti mönjänä vaihteiston seinämissä ja se pienentää öljytilavuutta.
Laskitko öljyn oikeasta paikasta ulos ja täytit oikeasta paikasta oikeaan määrään? Jos täytät perän väärin, niin sinne jää paljon ilmaa, jolloin alitäyttö tuhoaa vaihteiston seuraavalla käyttökerralla. Katso manuaalista kuinka homma pitää tehdä tai vie huoltoon. - ya-man
30D:n tilavuus on 200 cm*
Olet varmaan katsonut väärin, 40D:ssä on se 430 cm*- öljyn vaihtaja
sinulle ya-man. Tieto on enemmän kuin kullan arvoinen. Tosiaan, että niin vähän siihen sitten menee. En olekkaan töpeksinyt peräöljyn vaihdossa. Aikaisemmin minulla oli Mariner ja siihen meni kaksi tuubia heittämällä.
Kiitos myös vaihdon neuvojalle. Olen kyllä useamman perän öljyt vaihtanut ja ihan oikean kaavan mukaan. Palanut öljy haiseekin palaneelle ja tämä haisi aivan normaalille peräöljylle. Ihmettelin vain tulleen ja menneen öljymäärän pienuutta.
Hyvää veneilysyksyä kaikille. - Pihivaan
öljyn vaihtaja kirjoitti:
sinulle ya-man. Tieto on enemmän kuin kullan arvoinen. Tosiaan, että niin vähän siihen sitten menee. En olekkaan töpeksinyt peräöljyn vaihdossa. Aikaisemmin minulla oli Mariner ja siihen meni kaksi tuubia heittämällä.
Kiitos myös vaihdon neuvojalle. Olen kyllä useamman perän öljyt vaihtanut ja ihan oikean kaavan mukaan. Palanut öljy haiseekin palaneelle ja tämä haisi aivan normaalille peräöljylle. Ihmettelin vain tulleen ja menneen öljymäärän pienuutta.
Hyvää veneilysyksyä kaikille.Ostakaa pytty 80-90 peräoljyä huoltoasemalta. Tyhjä Kotisinappipullo sopii reikään justiinsa.
Monta vuotta täyttelette perää edullisesti. Vaikka purkissa lukee Evinrude tai Yamaha, niin samaa öljyä on.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ihana on nähdä edes ohimennen
Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su1538323- 664644
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?1404333Aamu on aina iltaa viisaampi.
Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene233952Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt
Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko353463Moi kuumis.
Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.423440Saattaisimme olla yhdessä
Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla383358- 483123
Milloin olisi sinun ja kaivattusi
Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?422861- 492634