Teimme eilen kärhölle penkin, kalkitsin runsaasti, lehtikompostia ja turvekompostia vuorotellen. Sain siihen naapurista vauvakärhön, penkin keskelle istutin ja hiekkaa tyven päälle laitoin neuvojen mukaisesti. Nyt sain päähäni että istuttaisin tyhjään osaan tarha-alpia koska se peittäisi myös juuria. Onko järkevää?
Uusi kärhövauva
5
1207
Vastaukset
- anelmas
Minun kärhöni kasvavat hyvin ja menevät talven ylikin erinomaisesti. Tosin edellisen vuoden versot aina kuolevat eli jäätyvät, mutta maasta pukkaa joka kevät uusia varsia, ja kukintakin on mahtava.
Kun istutin omat kärhöni, laitoin ne ainakin 25-30 sm syvyyteen. Näin oli ohjeissa, kun ostin taimet.Taimi ei ollut järin iso, mutta istutin sen kuitenkin 5-10 sm syvemmälle kuin ennen, yksi pitkä juuri jäi vaakatasoon, vieläköhän tuota penkoisin ja ohjaisin syvemmälle? Maa on aika kuivaa, mutta ajattelin kastella sen kunnolla vasta keväällä. Tämä on ensimmäinen kärhöyritykseni.
- anelmas
sinikki12 kirjoitti:
Taimi ei ollut järin iso, mutta istutin sen kuitenkin 5-10 sm syvemmälle kuin ennen, yksi pitkä juuri jäi vaakatasoon, vieläköhän tuota penkoisin ja ohjaisin syvemmälle? Maa on aika kuivaa, mutta ajattelin kastella sen kunnolla vasta keväällä. Tämä on ensimmäinen kärhöyritykseni.
Laita kariketta juurelle talveksi, että sekin suojaa juuria. Kastele keväällä lämpimällä vedellä, että maa alla sulaa. Yleensä voit lisätä kariketta usein kesässä, kärhö ei siitä pahaa tykkää. Näin olen tehnyt jo usean vuoden ajan. Kai siellä alla oleva muuttuu maaksi ja antaa lisäenergiaa kasville.
- kasvattaja
sinikki12 kirjoitti:
Taimi ei ollut järin iso, mutta istutin sen kuitenkin 5-10 sm syvemmälle kuin ennen, yksi pitkä juuri jäi vaakatasoon, vieläköhän tuota penkoisin ja ohjaisin syvemmälle? Maa on aika kuivaa, mutta ajattelin kastella sen kunnolla vasta keväällä. Tämä on ensimmäinen kärhöyritykseni.
sinikki12 , anna nyt ihmeessä sille kunnolla vettä, että juurtuu hyvin ennen pakkasia. Ei tietenkään ämpärikaupalla, mutta märäksi kuitenkin.
kasvattaja kirjoitti:
sinikki12 , anna nyt ihmeessä sille kunnolla vettä, että juurtuu hyvin ennen pakkasia. Ei tietenkään ämpärikaupalla, mutta märäksi kuitenkin.
Hyviä vinkkejä annoitte, nyt lähden kastelemaan kunnolla!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 62895
- 119694
J-mies, miten voit olla niin varma siitä
että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp79670Jani Wickholm on kuollut
Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm32598- 38588
- 86537
Alan pikkuhiljaa olemaan sinut
sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante110525- 41481
- 37465
- 70446