Anna mulle lauluun sanat kauneimmat

Öisen tähtitaivaan alla
kuun kanssa käymme tanssitaan
tuuli lempeä hyväilee meitä
käy rakkaudesta kuiskimaan

sadunomaisin herkin sanoin
kukkareunuksin applikoiden
valkoisin, puhtain ajatuksin
sinetti sydämen muotoinen

"maailman laivat, menköön menojaan
sadepilvet elämästämme poistukoon
punertavan taivaan rannan nähdä saan
se vie meidät joka-aamuiseen aurinkoon"

päivänkakkara silmää iskee
orkidea kukka kaunein kumartaa
luontokin juhlii, iloitsee
kauneudellaan meidät lumoaa

on sydämessä tunne tulisin
ei voi sammuttaa tunnetta palavaa
syliisi, hetkeen painaudun
rakkaus mukaansa meidät tempaa.

12

818

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lindalinda1

      on runossasi tähtitaivaat mm, mutta
      kaikki istuu paikalleen ja runo on
      oikein kaunis ja herkkä, aikuisen naisen
      kirjoittama.

      Tuo laivasäkeistö on nostamisen arvoinen,
      siihen miellyin kovasti vaikka kokonaisuuskin
      on mieleen.

      • Niitä perinteisiä elementtejä sanoit minulle jo silloin,
        vuosia sitten, kun ensimmäisen runoni tänne laitoin
        eri nickillä kuin nyt, mutta muistan sen. :)

        Eli minulla on tapana käyttää usein näitä perinteisiä
        (ehkä kuluneita) elementtejä, mutta...
        yritän aina saada runooni myös jotain muuta kuin
        pelkkää perinteistä, vaikkakin perinteinen minua
        jossain määrin kiehtookin, ehken ymmärtänet?

        Kiitos kaunis vierailustasi hetken runoni parissa. :)


    • olet loihtinut.
      Sanasi ovat aseteltu erittäin hyvin
      kuvaamaan aitoa tunnetta joka,
      tulee sielun syvyyksistä ja
      iskeytyy lukijan tajuntaan
      lempeällä soinnullaan.

      "maailman laivat menköön menojaan
      rakkaus on meidän,se riittää.

      Tämmöistä tekstiä lukee
      mielellään useampaankin kertaan
      taidolla kirjoitettu.

      Hyviä syyspäiviä Sinulle.

      • Sanasi ovat ylitsevuotavat, mutta lämmittävät
        mieltäni enemmän kuin arvaatkaan, niin kauniin,
        herkin sanoin runoani arvioit, suuri kiitos Sinulle!


    • Harvemmin täällä kirjoitetaan laulelmia sulavin
      sanakääntein kuin loppusoinnuin mutta tässä
      yksi näyte siitä - että täälläkin joskus näitä
      kirjoitetaan - vai lieneekö jäänyt minulta väliin,
      silla se on kyllä hyvin mahdollista kun viime aikoina
      on jäänyt vähemmälle lukemiselle jo runojenkin
      osalta.
      Osaatko kenties säveltää/soittaa- nuottikorvaa kun
      kirjoituskin saa laulelmallisen muodon...se on
      merkki siitä...näin minullekin kerran eräs alan
      henkilö sanoi kuin kysyen - tosin ilman vastausta
      jääden.

      Otsikkosi olit taidolla laatinut ja varmaan sydämestä
      asti tullut...ken sulle kertoisi nämä sanat elettäväksi
      arkeen...laulusi myötä ?

      • Sulavin sanakääntein, no jaa... sitä en kyllä
        taida taitaa, mutta laulelmia olen kyllä
        kirjoitellut, vähemmän niitä tänne laittanut.

        Itse asiassa aloitin runoilun laulujen sanoja
        kirjoitellen, en niitä tänne rohkene laittaa. :)
        Ne jopa kertovat oman elämäni kiemuroista,
        tosin äidillenikin olen laulun kirjoittanut ja
        muistaakseni sen tänne palstallekin laittanut.

        En osaa säveltää, enkä soittaa, tai en oikeastaan
        ole yrittänytkään, mitä nyt kevätvirttä joskus
        pianolla kokeillut. :) Kiitos Sinulle vierailustasi!


    • Minanoita

      "päivänkakkara silmää iskee
      orkidea kukka kaunein kumartaa
      luontokin juhlii, iloitsee
      kauneudellaan meidät lumoaa"

      Wau=)))

      Tykkäsin!

      • Valitsit säkeistön jolla yritin kuvata
        sitä kaikkea kauneutta jota emme aina näe,
        niin luonnossa kuin elämässämmekin.
        Elämä on rakennettu pienistä asioista
        joista pitää ottaa se ilo ja onni irti, sillä
        suuria asioita on harvassa ja tuovatko
        ne suuret asiat kuitenkaan sitä suurta onnea?

        Kiitos Minanoita ja kiva jos tykkäsit. :)


    • *MURUKULTA*

      Huoh...Tämä vaatii pitkän pitsisen mekon, ruusun hiuksiin ja lumoavan kuutamon puutarjoineen...

      Ihqu romantique runo! :) Sulauduin täysin tunnelmiin....

      Kiitzz Dii_tästä, oli hieno lukea tämä! :)

      • Kiitos itsellesi Murukulta.

        Voi että miten ihana kommentti Sinulta
        vai vaatisi pitsisen mekon, ruusun hiuksiin
        ja lumoavan kuutamon puutarhoineen
        ja vielä ihqu romantique runo. :)))

        Olipas ihanasti sanottu, kiva kun pääsit tunnelmaan mukaan.
        Suu kävi korvissa, niin hauska oli kommenttisi, suurkiitos!


    • tomppa2006

      ...loppusointu kirjoittamisen ja vaikeudet löytää oikeat sanat...

      Sinä onnistuit hienosti, todella hyvä.

      "Aurinko on verenpunainen..." -lause tuli mieleeni ja jumputtaa jostain syystä mielessäni. Kiitos lukunautinnosta.

      • Kyllä se välillä näin on, että soinnulliseen runoon
        täytyy joskus miettiä löytääkseen oikeat sanat, että runon
        sisältö pysyisi sellaisena mitä sanomaa sillä yrittää välittää.

        Tosin kun aloitin runoiluni kirjoitin muutamat ensimmäiset
        vuoden vain riimitettyjä runoja ja oli jopa vaikeuksia yrittää
        olla riimittämättä ja tuntuu siltä, etten vieläkään osaa kirjoittaa
        riimittämättömiä, jos niitäkään. :))

        Kiitos sanoistasi, kiva kun kävit runoani kurkkaamassa ja minua ilahduttamassa!

        ps. no mutta, mitä jos vaikka kirjoittaisit seuraavan runon jonka otsikko olisi
        "Aurinko on verenpunainen"? sitä odottamaan jääden... :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      130
      1355
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      101
      876
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      713
    4. 51
      605
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      13
      511
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      484
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      451
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      417
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      384
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    Aihe