Naisilta lähinnä kysyn

auttakaaaa

mutta miehetkin voivat vastata.

Olen nainen ja eräs pitkäaikainen ystäväni(nainen) on alkanut välttämään keskusteluja kanssani joissa kerron jos minulle on sattunut jotain ikävää. Kyse ei nyt ole siitä että valittaisin aina jostain kun olemme yhdessä. Ennen hän kuunteli jos minulla joskus oli sattunut jotain ikävää ja minä myös kuuntelin häntä ja kuuntelen edelleen ja annan tukea kuin ystävien kuuluukin.
Muuten hän on normaali kanssani paitsi joskus havaitsen jonkinlaista kireyttä hänessä. En ole kysnyt häneltä suoraan vielä mitään ja aika näyttää miten käy.
Onko teillä ollut vastaavia tilanteita ja miten olette niistä selvinneet? Ja mistähän voisi olla kysymys vaikkei nyt selkeää vastausta näin voi saada, arvauksia vain eri puolilta?
En ymmärrä mikä ystävääni on mennyt=( en käsittääkseni ole loukannutkaan häntä ellen sitten vahingossa.

5

1117

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • donna cabana

      Joskus elämän tilanne on sellainen ettei kertakaikkiaan jaksa edes ystävien huolia. Jos itsellä esim. parisuhde ja omia asioita ei välttämättä ole inspiraatiota muuhun. Vaikka tietenkin ystävät ovat ystäviä,mutta parisuhde menee kaiken edelle.

    • itkumuuri

      voi olla ja että hän ei jaksa olla mikään paskasäkki tai sitten hänestä on alkanut tuntumaan että ainä aina vain valitat vaikka olet oikeasti täysin tyytyväinen elämääsi/sinun pitisi olla....Eli mieti myös sitä kautta.

      Jokin siinä on ettei pysty kuuntelemaan. Voihan se olla hyväkin jos sanoo suoraan sullekin. :)

    • L

      pahasti sairas. Etkö ymmärtäisi itse hakeutua hoidettavaksi, enkä sano tätä pahalla,vaan hyvällä.

    • mietittäväksi tämäkin ajatus

      olla, ei jaksa ottaa jakaakseen toisen taakkaa. Ystävyys on vastavuoroisuutta niinkuin rakkauskin. Kannattaisiko selvittää mikä on, ja voitko auttaa ystävääsi. Joskus ystävyyssuhteesta tulee yksipuolinen, silloinhan toinen on altavastaajana, ja aikanaan se kuihtuu, kun suhde ei tarjoa samaa molemmille osapuolille. Tämä ei ole ainoa totuus, asiasta vain yksi huomioonotettava näkökulma.

    • Ystävyys on tärkeä

      Anteeksi mutta en ole lähiaikoina jaksanut kuunnella sinun " murheitasi" jotka valitettavasti monenkin muun tuttavan mielestä ovat aika pieniä ja ns. norm. elämän murheita / vastoinkäymisiä arkea isolla A:lla.
      Toivon että et ota itseesi mutta , ehkä olisi aika jatkaa elämääsi ja nauttia niistä pienistäkin arjen iloista.
      Olet kuitenkin terve ja sinulla on töitä ja terve lapsi , raha-asiasikin on ok. (vaikka valitat jatkuvasti)
      Toisin on itselläni , sinnittelen koko ajan elämässäni on lähivuosina ollut isoja vastoinkäymisiä , yhdestä kun selviämässä olen tulee uusia ( terveydellisiä, toimeentulo, parisuhde yms...)
      Olet minulle rakas ja tärkeä , mutta huomaatko kuinka lisäät tuskaa ja taakkaani jatkuvalla jankuttavalla valituksella :(
      Toivon sinulle ystäväni kaikkea hyvää , minun on nyt vain ladattava ns. akkujani jotta jaksan omaa elämääni / parisuhdettani , koetan saada itseni kuntoon en ole itsekään terve, en vain ole sinulle kyennyt kertomaan kaikkia vaivojani / vastoinkäymisiäni... en halua sinulle liikoja murheita , niskaasi kaataa. Tällä hetkellä kipeämmin minun tukeani kaipaa kaksi erittäin rakasta ja läheistä ihmistä toinen elää elämänsä ensimmäistä myllerrystä ... vaikeaa murrosikä ja toinen on vanhus jolla sairauksia.
      Voimia sinulle , en ole unohtanut sinua "sisko" hyvä .
      Toivon näin syysloma viikon aikana tapahtuvan "matkan " antavan sinulle uusia tuulia ja voimia arkeen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      335
      2941
    2. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      107
      2214
    3. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      120
      1640
    4. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      73
      1164
    5. Hetkeäänkään miettimättä ottaisin sinut

      Mutta mitä mieltä miehesi siitä olisi?
      Ikävä
      72
      1057
    6. Olisi kiva tietää miksi pidät minusta?

      Miehelle kysymys :)
      Ikävä
      61
      1003
    7. Voi nainen...

      Kun luovutit meistä liian aikaisin, just kun aloin oppimaan sinua. Jos oisin alussa jo lukenut aiheesta oisin voinut toi
      Ikävä
      41
      960
    8. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      148
      944
    9. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      290
      852
    10. Naiselle kysymys

      Mitä oikein näet minussa?
      Ikävä
      41
      773
    Aihe