Kumpaa uskoa kasvattajaa vai eläinlääkäriä?

Maro!!

Meillä on ensimmäisenä koirana 14 viikkoinen labbis uros. Kysyisin mielipiteitänne ruokinnasta. Kasvattaja on kehottanut vaihtamaan pennun ruuan aikuisen koiran ruokaan 12 viikon iässä. Eläinlääkärimme on kuitenkin ehdottomasti sitä mieltä, että pentua tulee syöttää pentu ruualla 8 kk:n ikään asti.
Miellaisia kokemuksia teillä muilla on ruokinnasta? Itse olen nyt antanut Jahti&Vahti pentu ruokaa.

5

442

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • f87y4ty8yt

      Luotettavuus riippuu ihmisestä, ei työstä/roolista. On ihmisiä jotka tekevät mitä tahansa pelkän rahan takia, kuten vaikka kasvattavat koiranpentuja tai eläinlääkärityötä.

      Laita uudella järkevän kuuloisella otsikolla tämä kysely vaikka Koirien ruokinta-palstalle, niin saat kokeneilta koiraihmisiltä vastauksia propleemaasi.

    • Kasvattaja itsekkin

      Hei

      Kasvattajasi on varmasti katsonut koirasi kasvavan niin nopeasti, että on jo hyvä aika siirtyä aikuisen koiran ruokaan jossa on vähemmän ylimääräisiä kaloreita.

      Jotkut kasvattajat syöttävät pennuille ensimmäisistä annoksista saakka aikuisruokaa.
      Jos eläinlääkärisi ei ole kyseisen rodun kasvattaja ja kasvattajallasi on vankka kokemus, niin minä kuuntelisin kasvattajan neuvoja.

      Onnea uuden pennun kanssa.

      • Hukka-Musti

        On sekä kasvattajai että eläinlääkäreitä, jotka hoitavat rooliaan pelkkä raha mielessä ja viis piittaavat pikku mokista, kunhan vain rahaa saa. Riippuu itse ihmisestä, onko luotettava vai ei, on sitten kasvattaja tai eläinlääkäri.


    • hghf

      Suosittelisin syöttämään ehkä jopa 1 vuotiaaksi asti laadukasta penturuokaa pennulle. Koira kehittyy eniten ensimmäisen vuoden aikana jolloin on hyvin tärkeää millaista ruokaa syöttää. Eli ekaan vuoteen kannattaa omasta mielestäni satsata eniten, suosittelisin syöttämään royal caninia ekan vuoden ja melkeinpä vielä labbiksille tarkoitettua. Koska siitä labbis pentu saa kaiken tarpeellisen. ensimmäisen vuoden jälkeen voi sitten katsoa, jos haluaa siirtyä johonkin muuhun tuotteeseen.

      • Minttu<3

        Heippa vaan!

        Meillä on nyt 14 viikkoa vanha lapukkanarttu jolle kasvattajan ohjeiden mukaisesti syötän Royal caninin lapukkaruokaa, pentuversiota. Ja n. 8 kk iässä alamme siirtymään pikkuhiljaa aikuisen ruokaan. Mä itse myös ensimmäisen lapukkani omistajana kuuntelen kasvattajaa, toki eläinlääkäriä myös, mutta kuten joku jo sanoikin niin jos ei eläinlääkärillä ole sen enempää kokemusta rodusta, on se vähän niin että ainakin joillekin eläinlääkäreille kaikki koirat on vaan koiria, sen enempää ottamatta huomioon rotua, kokoa tms.
        Joten kasvattaja on meille se ensisijainen tiedon ja opin lähde. :)
        Mullakin lukuisia muun rotuisia koiria on ollut, mutta ne ovat olleet niin erilaisia että ruokinta on jokaisen koiran / rodun kohdalla erilaista. Toki kasvattajia on monenlaisia, maalaisjärkeä kannattaa käyttää.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      585
      3889
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3328
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2801
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2769
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2154
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2101
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1977
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1865
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1810
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe