Flopatut rattaat

folio hattu

Olen pelaillut yhden pöydän sittareita 2 - 5 euron sisäänostolla pääasiassa coolereina. Peli on kevyesti voitollista. Ehkä kaksi kertaa kolmesta olen viiden sakissa. Viisi kertaa peräkkäin olen parin viikon aikana päässyt (joskus lyönyt itse, joskus maksanut, joskus pienellä stäkillä isosta blindistä) flopatuilla rattailla showdowniin siten että flopilla olen keulinut. Kertaakaan rattaat eivät ole pitäneet, vaan ohi on ajettu täydellä kädellä ja suoralla.

Pääsääntöisestihän flopilla keulinut voittaa jaon. Ei oikein mahdu folio hattuun tuollainen flopattujen rattaiden kestämättömyys.

6

354

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • folio hattu

      Blindit 100/200. Minulla 1515 chippiä ennen blindin maksua. Isossa blindissä pääsin passaamaan flopille UTG 1:n maksun ja pienen blindin täydennysmaksun jälkeen. Aloituskäteni Q3o tuottaa flopilla kaksi paria. Pieni blindi lyö 450, minä lyön all in 1315. UTG 1 luopuu ja pieni blindi maksaa Q9:llä. Turnilla 8 ja riverillä 9.

      Oletan, että tämä jako kuvastaa hyvin keskimääräistä kättä noista kuudesta. Todennäköisyydellä 1/1400 (flopin jälkeen laskettuna) voi hävitä kaikki nämä kädet. Ei mahdu edelleenkään folio hattuun.

      • folio hattu

        Vedettyäni rahani pois eräältä Boss Median huoneelta he antoivat ruhtinaalliset seitsemän euroa pelirahaa tiettyihin pöytiin. Sain sen muunnettua viideksi euroksi, joita ryhdyin grindaamaan pääasiassa coolereissa (slangiakin oppii, kaiketi tulee nyt oikeaan yhteyteen) ylöspäin. Tahkoamistahan se on ollut. Päästyäni eteenpäin peruspelillä pari river-tappiota toivat alaspäin. Kahteenkymmeneen euroon pääsi kuitenkin kohtuullista tahtia.

        Sen jälkeen sai notkua välillä 15 - 25 euroa jonkin aikaa. Sen minkä voitti yhdessä sittarissa, sen hävisi seuraavassa. Saatuani aloituskädeksi KK:t hävisin kolme kertaa peräkkäin. Kerran sain vastaani AA ja kerran JJ. Kolmannella kerralla taisi olla kaksi kuvaa, jotka täydentyivät suoraksi. Huolimatta edellä kertomastani tappiosta flopatuilla rattailla sain tänään grindattua tuon huoneen pelirahan 35 euroon.

        Viimeisessä sittarissa minulla oli enää kolmen ja puolen ison blindin verran chippejä. Istuin isossa blindissä, minkä jälkeen jäljellä oli enää kaksi ja puoli iso blindiä. UTG:llä oli ennen jakoa samankokoinen stäkki kuin minulla ja hän löi all in. Kädessäni 97s ajattelin, että tätä kättä tuskin dominoidaan. Viisi isoa blindiä oli jo potissa ja maksoin all in kaksi ja puoli isoa blindiä. Pottikerroin oli siis aika tarkkaan kolme. UTG esitti KQs. Hän johti ennen floppia 63-37. Floppiin sateenkaarena 39K. Turnilla tuli 7. Kaksi pariani kesti riverillä tullen kasin. Tuuriahan tuossa oli, minun kannaltani oikeaan suuntaan.

        Mikä teki sitten tästä ihmeellisen päivän. Kolme kertaa näin tänään neloset. Itse voitin T-nelosilla yhden all in -jaon, kahta muuta katselin sivusta. Lisäksi sain foldattua yhdet neloset. Jonkin sittarin loppupuolella istuin puolivälissä ja edellä oli jo maksajia ja takana oli vuoroaan odottamassa pienistäkkisiä pelaajia, joiden oli periaatteessa lyötävä all in lähes jokaisella kädellä. Tuossa tilanteessa foldasin 7-parin. Flopille pääsi sitten pelkästään ison blindin maksamalla. Siihen osui 7 ja riverillä tuli se neljäs 7. Folio hattuun ei mahdu tuollainen four of a kind -suma. Bossin randon number generator ei vaikuta kovin hyvältä.

        Tänään taisin pelata yhdeksän sittaria, joista palkinnolle pääsin seitsemässä ja hävisin kaksi. Voittoa jäi siis viisi sittaria, joista suojeluraha pokerihuoneelle söi puolikkaan. Nettovoitto tältä päivältä on siis 4,5 sittaria kolmen euron sisäänmaksulla, joka riitti puolitoistakertaistamaan eiliseltä jääneen pelirahan. Fold-painike on ollut kaikkein tärkein painike myös tämänpäiväisissä peleissä.


      • PLoo
        folio hattu kirjoitti:

        Vedettyäni rahani pois eräältä Boss Median huoneelta he antoivat ruhtinaalliset seitsemän euroa pelirahaa tiettyihin pöytiin. Sain sen muunnettua viideksi euroksi, joita ryhdyin grindaamaan pääasiassa coolereissa (slangiakin oppii, kaiketi tulee nyt oikeaan yhteyteen) ylöspäin. Tahkoamistahan se on ollut. Päästyäni eteenpäin peruspelillä pari river-tappiota toivat alaspäin. Kahteenkymmeneen euroon pääsi kuitenkin kohtuullista tahtia.

        Sen jälkeen sai notkua välillä 15 - 25 euroa jonkin aikaa. Sen minkä voitti yhdessä sittarissa, sen hävisi seuraavassa. Saatuani aloituskädeksi KK:t hävisin kolme kertaa peräkkäin. Kerran sain vastaani AA ja kerran JJ. Kolmannella kerralla taisi olla kaksi kuvaa, jotka täydentyivät suoraksi. Huolimatta edellä kertomastani tappiosta flopatuilla rattailla sain tänään grindattua tuon huoneen pelirahan 35 euroon.

        Viimeisessä sittarissa minulla oli enää kolmen ja puolen ison blindin verran chippejä. Istuin isossa blindissä, minkä jälkeen jäljellä oli enää kaksi ja puoli iso blindiä. UTG:llä oli ennen jakoa samankokoinen stäkki kuin minulla ja hän löi all in. Kädessäni 97s ajattelin, että tätä kättä tuskin dominoidaan. Viisi isoa blindiä oli jo potissa ja maksoin all in kaksi ja puoli isoa blindiä. Pottikerroin oli siis aika tarkkaan kolme. UTG esitti KQs. Hän johti ennen floppia 63-37. Floppiin sateenkaarena 39K. Turnilla tuli 7. Kaksi pariani kesti riverillä tullen kasin. Tuuriahan tuossa oli, minun kannaltani oikeaan suuntaan.

        Mikä teki sitten tästä ihmeellisen päivän. Kolme kertaa näin tänään neloset. Itse voitin T-nelosilla yhden all in -jaon, kahta muuta katselin sivusta. Lisäksi sain foldattua yhdet neloset. Jonkin sittarin loppupuolella istuin puolivälissä ja edellä oli jo maksajia ja takana oli vuoroaan odottamassa pienistäkkisiä pelaajia, joiden oli periaatteessa lyötävä all in lähes jokaisella kädellä. Tuossa tilanteessa foldasin 7-parin. Flopille pääsi sitten pelkästään ison blindin maksamalla. Siihen osui 7 ja riverillä tuli se neljäs 7. Folio hattuun ei mahdu tuollainen four of a kind -suma. Bossin randon number generator ei vaikuta kovin hyvältä.

        Tänään taisin pelata yhdeksän sittaria, joista palkinnolle pääsin seitsemässä ja hävisin kaksi. Voittoa jäi siis viisi sittaria, joista suojeluraha pokerihuoneelle söi puolikkaan. Nettovoitto tältä päivältä on siis 4,5 sittaria kolmen euron sisäänmaksulla, joka riitti puolitoistakertaistamaan eiliseltä jääneen pelirahan. Fold-painike on ollut kaikkein tärkein painike myös tämänpäiväisissä peleissä.

        "Viimeisessä sittarissa minulla oli enää kolmen ja puolen ison blindin verran chippejä.........."
        Voi hyvinkin olla että tämä oli vain joku yksittäinen tapaus missä oli jonkun hävityn jaon jäljiltä noin vähän merkkejä, mutta varmuuden vuoksi pitää muistuttaa että merkit pitää puskea keskelle viimeistään siinä vaiheessa kun ollaan alle 10bb:n.

        Tuo KQ vs. 97 on ihan normaali arvonta, olisin itse maksanut tuolla pinolla kortteja katsomatta.
        Tutustu vähän ja vaikka vähän enemmänkin ICM -juttuihin kun kerran sittareita pelaat. Auttaa ymmärtämään tuollaisten tilanteiden dynamiikkaa ja se sitten nostaa mukavasti ROI:ta siinä samalla.

        "Folio hattuun ei mahdu tuollainen four of a kind -suma........"
        On kyllä ihan turha surkutella vaikka kipattu käsi olisi olevinaan pöytäkorttien ansiosta parantunut. Satunnaisgeneraattori arpoo ne kortit vasta sillä hetkellä kun ne siihen pöytään tulee. Ja siihen vaikuttaa kaikki sekunnin tuhannesosista aurinkotuulen määrään, joten jos olisit lähtenyt floppia katsomaan niin samat kortit eivät olisi varmana tulleet pöytään.

        Yksi asia pitää ottaa huomioon kun mietitään miten todennäköistä tai epätodennäköistä jotkut tapahtumat ovat. Kun sanotaan että jonkun tapahtuman todennäköisyys on joku tietty, niin pitää muistaa että se on vain keskiarvo, eikä mikään ehdoton totuus.

        Esimerkiksi todennäköisyys sille että saat AA:n on 1:220, mutta se ei tarkoita että kun pelaat 219 jakoa, niin seuraavalla kerralla saat käteen naulat. Välillä ne naulat saa käteen kolme kertaa peräkkäin ja välillä niitä ei näy eikä kuulu.

        Tuollaiset "putket" kuuluu ihan normaaliin tilastovaihteluun ja itse huolestuisin enemmän jos en niitä ikinä näkisi..


    • PLoo

      Vaikka ei nyt asiaan mitenkään vaikuta, niin mitä tarkoitat että olet pelannut coolereina?
      Coolerihan tarkoittaa että esim. hävitään hyvällä kädellä vielä paremmalle, vaikka set vs. set.
      Eli vähän sama kuin set-up.

      • Ainakin bossin verkossa cooler on sittarin muoto, jossa 50% osallistujista pääsee rahoille. Täsmälleen samoille rahoille siis. Esim 1 0.1 10 hengen coolerissa viisi pelaajaa saa 2 euroa.


      • PLoo
        The_Rat kirjoitti:

        Ainakin bossin verkossa cooler on sittarin muoto, jossa 50% osallistujista pääsee rahoille. Täsmälleen samoille rahoille siis. Esim 1 0.1 10 hengen coolerissa viisi pelaajaa saa 2 euroa.

        Ookkei.
        Ei ole tullut Bossin verkossa pelattua, niin siksi tuo nimi vähän herätti ihmetystä..
        Niillä saiteilla missä olen itse pelannut, nuo turnaukset kulkevat niinkin mielikuvitusta kutkuttavalla nimellä kuin "Double or Nothing" :-D


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      69
      1860
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1489
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      125
      1265
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1262
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1190
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      270
      979
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      952
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      107
      905
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      102
      846
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      45
      689
    Aihe