Osaako joku viisas kertoa mihin ovat pihlajanmarjat kadonneet kotipihani pihlajoista? Itselläni on pihalla neljä puuta, kaksi vanhaa ja kaksi nuorta, mutta missään niissä ei ole marjoja. Aiempina vuosina marjoja on ollut, mutta nyt en ole nähnyt yhtään.
Lähialueen pihlajissa marjoja on, mutta ei mitenkään ylenpalttisen runsaasti. Onko tämä vain sattumaa, vai voisiko tähän olla jokin hyvä syy?
Pihlajanmarjat hukassa
5
556
Vastaukset
- linnut,,,
Syynä ovat harakat, rastaat ja tilhet.
- mf
Very funny, i liked that. :D
- pihlajista pitävä
Voivatko pihlajasi muuten hyvin? Siis oletko huomannut lehtien ruskistumista, käpertymistä ym. ennen aikojaan? Meillä on pihalla useampi kymmen pihlajia, joihinkin on iskenyt jokin tauti, veikkaan jotakin toukkaa tai vastaavaa, lehdet ruskeina ja käpristyneinä, pihlajanmarjoja kyllä roikkuu puusta, mutta ne ovat suurimmalta osin pilaantuneina.
- pakkaset keväällä
Tänä vuonna kukinta oli säiden "armoilla". Meidän pihalla vain yksipuu kantoi marjoja, talojen välissä. Myös omenan kukinta ei onnistunut.Itä-Suomessa taas marjoja oli reippaasti mutta kukinta oli vasta juhannuksena.
- Phale
Pihlajien marjasato vaihtelee vuosittain hyvin paljon. Joskus oksat roikkuvat maassa asti ja joskus, niin kuin tänä, vuonna puissa on tuskin yhtään marjaa. Vaihtelu on toki alueellista, riippuvaista lämpösummasta, sadannasta ym. sekä tietenkin perimästä (kannasta).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 204744
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni831712Asunnottomuus lisääntyy
Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ2871576Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."
Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä741534Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja
Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S2541416Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121160Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1341151Sulle on tullut
Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä1041099- 931054
Minä pyydän,
jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi651043