lyhtykoisosta

uusi tuttavuus

kuinka paljon se leviää?Onnistuuko sen kasvatus kuinka helposti?Kokemuksia? :)

4

687

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 112112
      • toissa syksynä. Ensimmäisenä kesänä ei kummia tapahtunut, vähän kasvoi, muutaman lyhdyn teki. Viime syksynä jaoin taimen ja istutin kahteen paikkaan, nyt kasvoi, minulla on kaksi ihan nättiä puskaa, ja lyhtyjäkin aikapaljon. Leviää juuriversoilla, mutta ei minulla ainakaan liikaa. Ja jos alkaa leviämään , niin saahan siitä lisä taimia. Aina joku ystävä haluaa, jos ei itselle mahdu.

• lyhtukoiso
        marja-liisa41 kirjoitti:

toissa syksynä. Ensimmäisenä kesänä ei kummia tapahtunut, vähän kasvoi, muutaman lyhdyn teki. Viime syksynä jaoin taimen ja istutin kahteen paikkaan, nyt kasvoi, minulla on kaksi ihan nättiä puskaa, ja lyhtyjäkin aikapaljon. Leviää juuriversoilla, mutta ei minulla ainakaan liikaa. Ja jos alkaa leviämään , niin saahan siitä lisä taimia. Aina joku ystävä haluaa, jos ei itselle mahdu.

"puskat?" onko ne minkä kokoisia? ....Aattelin vaan kun istutin sen sellaseen paikkaan,ettei se siinä taida ihan "puskaksi" mahtua,mutta voihan sen sit pienentää jos vaan nyt kotiutuu ja lähtee tostä ylipäätään...
        Mukavan pirteä ja saisi kyllä jonkun verran levitäkin,ei haittaisi......

• kasvattaja
        lyhtukoiso kirjoitti:

"puskat?" onko ne minkä kokoisia? ....Aattelin vaan kun istutin sen sellaseen paikkaan,ettei se siinä taida ihan "puskaksi" mahtua,mutta voihan sen sit pienentää jos vaan nyt kotiutuu ja lähtee tostä ylipäätään...
        Mukavan pirteä ja saisi kyllä jonkun verran levitäkin,ei haittaisi......

Jos on oikein kukkamaassa hyvässä mullassa muiden joukossa, niin varmaan sen juurakon lonkerot menee joka puolella. Siitä ei pääse eroon millään, vaikka kuinka repisi juuristoa pois, niitä tulee aina jostain esiin
        .Kannattaa laittaa yksikseen jonnekin tai istuttaa vaikka ämpäriin, josta on pohja pois ja upottaa maahan. Näin syksyllä ovat kyllä kauniita, keräsin viikolla monta kimppua maljakkoon, kun luvattiin hallaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävöin sinua kokoyön!

En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun
      Ikävä
      61
      4298
    2. KALAJOEN UIMAVALVONTA

https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar
      Kalajoki
      137
      3002
    3. Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin

Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo
      Tunteet
      45
      2342
    4. Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?

Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?
      Kalajoki
      44
      2228
    5. Älä mahdollisesti ota itseesi

En voinut tietää. Sitäpaitsi.. niin
      Ikävä
      24
      1873
    6. Hukkuneet pojat kalajoella pakolaisia?

Eivät osanneet suomea nimittäin.
      Maailman menoa
      91
      1802
    7. Ota nainen yhteyttä ja tee Tikusta asiaa?

Niin sitten minä teen Takusta asiaa.
      Ikävä
      28
      1586
    8. Joku hukkui Hyrynsalmella?

Oliko mökkiläinen taas?
      Hyrynsalmi
      22
      1539
    9. Mitä sinä mietit

Mies?
      Ikävä
      148
      1374
    10. Metsästysmökki

Metsästyskortti saapui. Lisäksi metsästysmökki varata!
      Kuhmo
      32
      1200
    Aihe