Kamomillatee, se unen tuoja

Teekuppi pikkuinen

Hei,

Oletteko kokeilleet kamomillateetä ? Se kuulemma rauhoittaa ja antaa unta.

Poikani oli lähdössä Lidliin ja pyysin, että hän toisi teetä, koska teeni oli päässyt loppumaan.

Iloisena sitten olin ottamassa sitä Lidlin teetä ja huomasin, että sehän on kamomillateetä !!! Maku oli aika mitätön ja otinkin sitä satunnaisesti. No tänään sitten muistin, että kamomillateehän pitäisi vaikuttaa johonkin ja päätinpä ottaa selvää.

Kamomillateehän vaikuttaa aika moneen oireeseen, myös unen saantiin. Taidanpa ottaa sitä iltaisin, vaikka ei minulla ole hirveesti ongelmia unen saantiin. ;)

15

12809

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • insomnia....

      ei mikään tee auta.

      • uneton_

        Ihan "oikeaan" unettomuuteen voi auttaa mikä tahansa sokeripilleri (placebona), joten miksei sitten kamomillateekin jolla ilmeisesti on jonkin verran todellistakin vaikutusta? Ei ole mitään järkeä aloittaa unettomuuden hoitoa vahvimmilla mahdollisilla lääkkeillä ja jättää miedommat vaihtoehdot kokonaan kokeilematta.

        Mielestäni kamomillateetä kannattaa kokeilla ihan jo senkin takia, että vaikkei siitä olisi mitään apua unettomuuten, siitä saa kuitenkin vastinetta rahoilleen hyvän(?) juoman muodossa eikä sitä ostamalla tue mitään epäilyttävää luontaistuotebisnestä. Monihan juo sitä pelkän maun takia.


      • Jos tarvetta on
        uneton_ kirjoitti:

        Ihan "oikeaan" unettomuuteen voi auttaa mikä tahansa sokeripilleri (placebona), joten miksei sitten kamomillateekin jolla ilmeisesti on jonkin verran todellistakin vaikutusta? Ei ole mitään järkeä aloittaa unettomuuden hoitoa vahvimmilla mahdollisilla lääkkeillä ja jättää miedommat vaihtoehdot kokonaan kokeilematta.

        Mielestäni kamomillateetä kannattaa kokeilla ihan jo senkin takia, että vaikkei siitä olisi mitään apua unettomuuten, siitä saa kuitenkin vastinetta rahoilleen hyvän(?) juoman muodossa eikä sitä ostamalla tue mitään epäilyttävää luontaistuotebisnestä. Monihan juo sitä pelkän maun takia.

        Pakko puuttu edellisen viestin kirjoittajan epäilyttävään luontaistuotebisnekseen. Kyllä niillä luontaistuotteilla on vaikutusta myös siihen unen saatiin. Minusta on huomattavasti parempi vaihtoehto käyttää luotaistuotteita kun varsinaisia unilääkkeitä esimerkiksi.

        Itse luontaistuotettaita käyttäneenä olen etuja huomannut ja unen laatu on parantunut.


      • unihiekka,
        Jos tarvetta on kirjoitti:

        Pakko puuttu edellisen viestin kirjoittajan epäilyttävään luontaistuotebisnekseen. Kyllä niillä luontaistuotteilla on vaikutusta myös siihen unen saatiin. Minusta on huomattavasti parempi vaihtoehto käyttää luotaistuotteita kun varsinaisia unilääkkeitä esimerkiksi.

        Itse luontaistuotettaita käyttäneenä olen etuja huomannut ja unen laatu on parantunut.

        luontaistuotteita olet käyttänyt uni ongelmiin? Itselläni alkaa olla kränää nukkumatin kanssa,joten hyvät neuvot olisi tarpeen. .


      • NM
        unihiekka, kirjoitti:

        luontaistuotteita olet käyttänyt uni ongelmiin? Itselläni alkaa olla kränää nukkumatin kanssa,joten hyvät neuvot olisi tarpeen. .

        olen kokeillut l-tryptofaania (jauheena), ja yllätyin kun se tuntuukin tehoavan. Aluksi olin aika epäileväinen, kun ei aiemmin kokeilemani valriaana-uute ja melatoniini ei olleet vaikuttaneet juuri mitenkään. Nyt ton tryptofaanin tukemana yritän päästä vuosia jatkuneesta nukahtamislääkkeen (stella) käytöstä ja hyvin on jo muutaman vkon jo sujunut, unet rupee oleen 4-5 h putkeen välillä kokonaan ilman muuta lääkettä kuin tryptoa. En sitten tiedä liekö plaseboa...


      • uneton_
        Jos tarvetta on kirjoitti:

        Pakko puuttu edellisen viestin kirjoittajan epäilyttävään luontaistuotebisnekseen. Kyllä niillä luontaistuotteilla on vaikutusta myös siihen unen saatiin. Minusta on huomattavasti parempi vaihtoehto käyttää luotaistuotteita kun varsinaisia unilääkkeitä esimerkiksi.

        Itse luontaistuotettaita käyttäneenä olen etuja huomannut ja unen laatu on parantunut.

        En väittänyt koko luontaistuotebisnestä epäilyttäväksi. Osa siitä on kuitenkin silkkaa huijausta, vai kiistääkö joku sen? Kamomillateetä voi onneksi ostaa hyvillä mielin, vaikkei ottaisi selvää siitä toimiiko se todella vai ei, koska se on ihan tavallinen yrttitee jota myydään markettien teehyllyillä normaaliin tapaan.

        Hyvä jos olet saanut luonteistuotteista apua unen saantiin, mutta pelkät omakohtaiset kokemukset ei riitä todistamaan luontaistuotteita toimiviksi. Kyseessä saattaa olla pelkkä placebovaikutus. Voihan tavallinen sokeripalakin toimia "nuijanukutuksena", jos sen tehoon uskoo tarpeeksi. Toisaalta lumevaikutuksesta saatu apu on todellinen, joten jos joku saa sokeripaloista apua, parempi syödä niitä kuin lääkkeitä.


      • Kahvikuppi pikkuinen
        uneton_ kirjoitti:

        En väittänyt koko luontaistuotebisnestä epäilyttäväksi. Osa siitä on kuitenkin silkkaa huijausta, vai kiistääkö joku sen? Kamomillateetä voi onneksi ostaa hyvillä mielin, vaikkei ottaisi selvää siitä toimiiko se todella vai ei, koska se on ihan tavallinen yrttitee jota myydään markettien teehyllyillä normaaliin tapaan.

        Hyvä jos olet saanut luonteistuotteista apua unen saantiin, mutta pelkät omakohtaiset kokemukset ei riitä todistamaan luontaistuotteita toimiviksi. Kyseessä saattaa olla pelkkä placebovaikutus. Voihan tavallinen sokeripalakin toimia "nuijanukutuksena", jos sen tehoon uskoo tarpeeksi. Toisaalta lumevaikutuksesta saatu apu on todellinen, joten jos joku saa sokeripaloista apua, parempi syödä niitä kuin lääkkeitä.

        Hei,

        Lumelääke vaikuttaa psykologisesti ihmisen mieleen ja siitäkin on ollut paljon apua. Ihminen lumelääkkeellä itse auttaa itseään tiedostamatta, vakuuttamalla, että lääke vaikuttaa.


      • lipittelijä
        uneton_ kirjoitti:

        En väittänyt koko luontaistuotebisnestä epäilyttäväksi. Osa siitä on kuitenkin silkkaa huijausta, vai kiistääkö joku sen? Kamomillateetä voi onneksi ostaa hyvillä mielin, vaikkei ottaisi selvää siitä toimiiko se todella vai ei, koska se on ihan tavallinen yrttitee jota myydään markettien teehyllyillä normaaliin tapaan.

        Hyvä jos olet saanut luonteistuotteista apua unen saantiin, mutta pelkät omakohtaiset kokemukset ei riitä todistamaan luontaistuotteita toimiviksi. Kyseessä saattaa olla pelkkä placebovaikutus. Voihan tavallinen sokeripalakin toimia "nuijanukutuksena", jos sen tehoon uskoo tarpeeksi. Toisaalta lumevaikutuksesta saatu apu on todellinen, joten jos joku saa sokeripaloista apua, parempi syödä niitä kuin lääkkeitä.

        Itse kokeilin kamomillateetä ja epäilin ensin sitten huomasin vaikutukset ja lipittelen vieläkin aina kun en saa unta :P


      • Toinenkintee
        uneton_ kirjoitti:

        En väittänyt koko luontaistuotebisnestä epäilyttäväksi. Osa siitä on kuitenkin silkkaa huijausta, vai kiistääkö joku sen? Kamomillateetä voi onneksi ostaa hyvillä mielin, vaikkei ottaisi selvää siitä toimiiko se todella vai ei, koska se on ihan tavallinen yrttitee jota myydään markettien teehyllyillä normaaliin tapaan.

        Hyvä jos olet saanut luonteistuotteista apua unen saantiin, mutta pelkät omakohtaiset kokemukset ei riitä todistamaan luontaistuotteita toimiviksi. Kyseessä saattaa olla pelkkä placebovaikutus. Voihan tavallinen sokeripalakin toimia "nuijanukutuksena", jos sen tehoon uskoo tarpeeksi. Toisaalta lumevaikutuksesta saatu apu on todellinen, joten jos joku saa sokeripaloista apua, parempi syödä niitä kuin lääkkeitä.

        Rucolan Good Night Tea marketeissa on toinen yrttitee unettomuuteen.


      • WanhassaWaraPafempi
        NM kirjoitti:

        olen kokeillut l-tryptofaania (jauheena), ja yllätyin kun se tuntuukin tehoavan. Aluksi olin aika epäileväinen, kun ei aiemmin kokeilemani valriaana-uute ja melatoniini ei olleet vaikuttaneet juuri mitenkään. Nyt ton tryptofaanin tukemana yritän päästä vuosia jatkuneesta nukahtamislääkkeen (stella) käytöstä ja hyvin on jo muutaman vkon jo sujunut, unet rupee oleen 4-5 h putkeen välillä kokonaan ilman muuta lääkettä kuin tryptoa. En sitten tiedä liekö plaseboa...

        Miksi?
        Varmaan saman annoksen tryptofaania saat (ja paljon paremmin imeytyvässä muodossa?) kun vejät perinteisen lasillisen maitoa ennen nukkumaanmenoa! Ja halvemmalla?


    • Tohtor

      Mee tuutii jo.

    • kun-kamomillaan

      laittaa kaveriksi hibiscus-teetä niin maku on miellyttävä...

    • NoMoreKamomilla

      Olen
      Ja mä jopa kasvatin ihan omat kamomillat, en pussiversiota, ja: ei se maistunu (niistä kukinnoista sai muuten edes JONKUN makusta liki teen tapasta) mun mielestä juuri millekään?! (kannattaa muuten hauduttaa ainakin 2 kertaa lauemmin ku normi-teetä) Saati et se ois vaikuttanu yhtään mitenkään.

    • tilastomatemaatikko

      "Olen
      Ja mä jopa kasvatin ihan omat kamomillat, en pussiversiota, ja: ei se maistunu (niistä kukinnoista sai muuten edes JONKUN makusta liki teen tapasta) mun mielestä juuri millekään?! (kannattaa muuten hauduttaa ainakin 2 kertaa lauemmin ku normi-teetä) Saati et se ois vaikuttanu yhtään mitenkään."

      Eli kuinka tuota on tulkittava? Eli ei maistunut. Kukinnoista saatava maistui edes vähän? Vakutuksia mihinkään ei.

      Näinkö?

      Selkeämmin vois opetella kirjoittaan.

      • pööööööööööööö--

        pöööööööööööööööööööööööööö--


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      366
      4496
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      84
      1854
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      65
      1590
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1556
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1390
    6. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      212
      1385
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      59
      1361
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      54
      1347
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1225
    10. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      8
      1218
    Aihe