Hei,
Oletteko kokeilleet kamomillateetä ? Se kuulemma rauhoittaa ja antaa unta.
Poikani oli lähdössä Lidliin ja pyysin, että hän toisi teetä, koska teeni oli päässyt loppumaan.
Iloisena sitten olin ottamassa sitä Lidlin teetä ja huomasin, että sehän on kamomillateetä !!! Maku oli aika mitätön ja otinkin sitä satunnaisesti. No tänään sitten muistin, että kamomillateehän pitäisi vaikuttaa johonkin ja päätinpä ottaa selvää.
Kamomillateehän vaikuttaa aika moneen oireeseen, myös unen saantiin. Taidanpa ottaa sitä iltaisin, vaikka ei minulla ole hirveesti ongelmia unen saantiin. ;)
Kamomillatee, se unen tuoja
15
13757
Vastaukset
- insomnia....
ei mikään tee auta.
- uneton_
Ihan "oikeaan" unettomuuteen voi auttaa mikä tahansa sokeripilleri (placebona), joten miksei sitten kamomillateekin jolla ilmeisesti on jonkin verran todellistakin vaikutusta? Ei ole mitään järkeä aloittaa unettomuuden hoitoa vahvimmilla mahdollisilla lääkkeillä ja jättää miedommat vaihtoehdot kokonaan kokeilematta.
Mielestäni kamomillateetä kannattaa kokeilla ihan jo senkin takia, että vaikkei siitä olisi mitään apua unettomuuten, siitä saa kuitenkin vastinetta rahoilleen hyvän(?) juoman muodossa eikä sitä ostamalla tue mitään epäilyttävää luontaistuotebisnestä. Monihan juo sitä pelkän maun takia. - Jos tarvetta on
uneton_ kirjoitti:
Ihan "oikeaan" unettomuuteen voi auttaa mikä tahansa sokeripilleri (placebona), joten miksei sitten kamomillateekin jolla ilmeisesti on jonkin verran todellistakin vaikutusta? Ei ole mitään järkeä aloittaa unettomuuden hoitoa vahvimmilla mahdollisilla lääkkeillä ja jättää miedommat vaihtoehdot kokonaan kokeilematta.
Mielestäni kamomillateetä kannattaa kokeilla ihan jo senkin takia, että vaikkei siitä olisi mitään apua unettomuuten, siitä saa kuitenkin vastinetta rahoilleen hyvän(?) juoman muodossa eikä sitä ostamalla tue mitään epäilyttävää luontaistuotebisnestä. Monihan juo sitä pelkän maun takia.Pakko puuttu edellisen viestin kirjoittajan epäilyttävään luontaistuotebisnekseen. Kyllä niillä luontaistuotteilla on vaikutusta myös siihen unen saatiin. Minusta on huomattavasti parempi vaihtoehto käyttää luotaistuotteita kun varsinaisia unilääkkeitä esimerkiksi.
Itse luontaistuotettaita käyttäneenä olen etuja huomannut ja unen laatu on parantunut. - unihiekka,
Jos tarvetta on kirjoitti:
Pakko puuttu edellisen viestin kirjoittajan epäilyttävään luontaistuotebisnekseen. Kyllä niillä luontaistuotteilla on vaikutusta myös siihen unen saatiin. Minusta on huomattavasti parempi vaihtoehto käyttää luotaistuotteita kun varsinaisia unilääkkeitä esimerkiksi.
Itse luontaistuotettaita käyttäneenä olen etuja huomannut ja unen laatu on parantunut.luontaistuotteita olet käyttänyt uni ongelmiin? Itselläni alkaa olla kränää nukkumatin kanssa,joten hyvät neuvot olisi tarpeen. .
- NM
unihiekka, kirjoitti:
luontaistuotteita olet käyttänyt uni ongelmiin? Itselläni alkaa olla kränää nukkumatin kanssa,joten hyvät neuvot olisi tarpeen. .
olen kokeillut l-tryptofaania (jauheena), ja yllätyin kun se tuntuukin tehoavan. Aluksi olin aika epäileväinen, kun ei aiemmin kokeilemani valriaana-uute ja melatoniini ei olleet vaikuttaneet juuri mitenkään. Nyt ton tryptofaanin tukemana yritän päästä vuosia jatkuneesta nukahtamislääkkeen (stella) käytöstä ja hyvin on jo muutaman vkon jo sujunut, unet rupee oleen 4-5 h putkeen välillä kokonaan ilman muuta lääkettä kuin tryptoa. En sitten tiedä liekö plaseboa...
- uneton_
Jos tarvetta on kirjoitti:
Pakko puuttu edellisen viestin kirjoittajan epäilyttävään luontaistuotebisnekseen. Kyllä niillä luontaistuotteilla on vaikutusta myös siihen unen saatiin. Minusta on huomattavasti parempi vaihtoehto käyttää luotaistuotteita kun varsinaisia unilääkkeitä esimerkiksi.
Itse luontaistuotettaita käyttäneenä olen etuja huomannut ja unen laatu on parantunut.En väittänyt koko luontaistuotebisnestä epäilyttäväksi. Osa siitä on kuitenkin silkkaa huijausta, vai kiistääkö joku sen? Kamomillateetä voi onneksi ostaa hyvillä mielin, vaikkei ottaisi selvää siitä toimiiko se todella vai ei, koska se on ihan tavallinen yrttitee jota myydään markettien teehyllyillä normaaliin tapaan.
Hyvä jos olet saanut luonteistuotteista apua unen saantiin, mutta pelkät omakohtaiset kokemukset ei riitä todistamaan luontaistuotteita toimiviksi. Kyseessä saattaa olla pelkkä placebovaikutus. Voihan tavallinen sokeripalakin toimia "nuijanukutuksena", jos sen tehoon uskoo tarpeeksi. Toisaalta lumevaikutuksesta saatu apu on todellinen, joten jos joku saa sokeripaloista apua, parempi syödä niitä kuin lääkkeitä. - Kahvikuppi pikkuinen
uneton_ kirjoitti:
En väittänyt koko luontaistuotebisnestä epäilyttäväksi. Osa siitä on kuitenkin silkkaa huijausta, vai kiistääkö joku sen? Kamomillateetä voi onneksi ostaa hyvillä mielin, vaikkei ottaisi selvää siitä toimiiko se todella vai ei, koska se on ihan tavallinen yrttitee jota myydään markettien teehyllyillä normaaliin tapaan.
Hyvä jos olet saanut luonteistuotteista apua unen saantiin, mutta pelkät omakohtaiset kokemukset ei riitä todistamaan luontaistuotteita toimiviksi. Kyseessä saattaa olla pelkkä placebovaikutus. Voihan tavallinen sokeripalakin toimia "nuijanukutuksena", jos sen tehoon uskoo tarpeeksi. Toisaalta lumevaikutuksesta saatu apu on todellinen, joten jos joku saa sokeripaloista apua, parempi syödä niitä kuin lääkkeitä.Hei,
Lumelääke vaikuttaa psykologisesti ihmisen mieleen ja siitäkin on ollut paljon apua. Ihminen lumelääkkeellä itse auttaa itseään tiedostamatta, vakuuttamalla, että lääke vaikuttaa. - lipittelijä
uneton_ kirjoitti:
En väittänyt koko luontaistuotebisnestä epäilyttäväksi. Osa siitä on kuitenkin silkkaa huijausta, vai kiistääkö joku sen? Kamomillateetä voi onneksi ostaa hyvillä mielin, vaikkei ottaisi selvää siitä toimiiko se todella vai ei, koska se on ihan tavallinen yrttitee jota myydään markettien teehyllyillä normaaliin tapaan.
Hyvä jos olet saanut luonteistuotteista apua unen saantiin, mutta pelkät omakohtaiset kokemukset ei riitä todistamaan luontaistuotteita toimiviksi. Kyseessä saattaa olla pelkkä placebovaikutus. Voihan tavallinen sokeripalakin toimia "nuijanukutuksena", jos sen tehoon uskoo tarpeeksi. Toisaalta lumevaikutuksesta saatu apu on todellinen, joten jos joku saa sokeripaloista apua, parempi syödä niitä kuin lääkkeitä.Itse kokeilin kamomillateetä ja epäilin ensin sitten huomasin vaikutukset ja lipittelen vieläkin aina kun en saa unta :P
- Toinenkintee
uneton_ kirjoitti:
Hyvä jos olet saanut luonteistuotteista apua unen saantiin, mutta pelkät omakohtaiset kokemukset ei riitä todistamaan luontaistuotteita toimiviksi. Kyseessä saattaa olla pelkkä placebovaikutus. Voihan tavallinen sokeripalakin toimia "nuijanukutuksena", jos sen tehoon uskoo tarpeeksi. Toisaalta lumevaikutuksesta saatu apu on todellinen, joten jos joku saa sokeripaloista apua, parempi syödä niitä kuin lääkkeitä.Rucolan Good Night Tea marketeissa on toinen yrttitee unettomuuteen.
- WanhassaWaraPafempi
NM kirjoitti:
olen kokeillut l-tryptofaania (jauheena), ja yllätyin kun se tuntuukin tehoavan. Aluksi olin aika epäileväinen, kun ei aiemmin kokeilemani valriaana-uute ja melatoniini ei olleet vaikuttaneet juuri mitenkään. Nyt ton tryptofaanin tukemana yritän päästä vuosia jatkuneesta nukahtamislääkkeen (stella) käytöstä ja hyvin on jo muutaman vkon jo sujunut, unet rupee oleen 4-5 h putkeen välillä kokonaan ilman muuta lääkettä kuin tryptoa. En sitten tiedä liekö plaseboa...
Miksi?
Varmaan saman annoksen tryptofaania saat (ja paljon paremmin imeytyvässä muodossa?) kun vejät perinteisen lasillisen maitoa ennen nukkumaanmenoa! Ja halvemmalla?
- Tohtor
Mee tuutii jo.
- kun-kamomillaan
laittaa kaveriksi hibiscus-teetä niin maku on miellyttävä...
- NoMoreKamomilla
Olen
Ja mä jopa kasvatin ihan omat kamomillat, en pussiversiota, ja: ei se maistunu (niistä kukinnoista sai muuten edes JONKUN makusta liki teen tapasta) mun mielestä juuri millekään?! (kannattaa muuten hauduttaa ainakin 2 kertaa lauemmin ku normi-teetä) Saati et se ois vaikuttanu yhtään mitenkään. - tilastomatemaatikko
"Olen
Ja mä jopa kasvatin ihan omat kamomillat, en pussiversiota, ja: ei se maistunu (niistä kukinnoista sai muuten edes JONKUN makusta liki teen tapasta) mun mielestä juuri millekään?! (kannattaa muuten hauduttaa ainakin 2 kertaa lauemmin ku normi-teetä) Saati et se ois vaikuttanu yhtään mitenkään."
Eli kuinka tuota on tulkittava? Eli ei maistunut. Kukinnoista saatava maistui edes vähän? Vakutuksia mihinkään ei.
Näinkö?
Selkeämmin vois opetella kirjoittaan.- pööööööööööööö--
pöööööööööööööööööööööööööö--
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik123620MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar701915Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5421588Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin811204Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja641027Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s33978Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt214888Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60843- 171834
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3768