Paljonko ajettu?

Slemmy

Niin, uusi mini Cooper/S tuli 2001 syksyllä myyntiin. Paljonko on keritty jo ajaa?
Mun Cooper on 3/2002 rek. Ja just tuli 60tkm täyteen.
Tulis vaan taas jo kesä!!

8

1718

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jasu

      Vikoja on ollut? kerro ,niin saadaan tietoa minin luotettavuudesta..

    • huviajelija

      vm-76 mini tonnilla semmoset 85000 kilsaa, eli ei paljoo=)

      • severi

        mulla on -79 jolla ajettu 32tkm


    • MiniDick

      rek. 02/2002 37 tkm, hyvin futaa!

      Hauskaa kevättä kaikille Mini Cooperin omistajille (BMW Mini Cooper = ainoa oikea Mini)

    • Slemmy

      sitten 2/2003, jolloin vaihteisto laski öljyt alleen. Takuuvaihto, ja nyt on mennyt ihan hyvin. Huoltotarpeen ilmaisin ilmoittaa, että seuraava huolto on n. 3000km päässä. Edellinen huolto oli 12/2003, 45tkm kohdalla. Öljyä lisäsin kuun alussa 1 litran (oli alarajalla), ja nyt nestepinta on reilussa puolessa välissä.
      Lisätöitä tulevan huollon yhteyteen en keksi.
      Autossa on myös manuaali-ilmastointi ja ajotietokone. Hyvin ovat pelanneet!

      • Alan Poljin

        Lisäätkö öljyä huoltojen välillä ja vielä litratolkulla.
        Siinä sinulle korjaus- aihetta, kun viet autoa seuraavaan huoltoon.
        Nykyautoihin ei pitäisi olla tarvetta lisätä öljyä huoltovälin aikana.
        Meillä on töissä kuusi Volvoa, yksi Mondeo ja 2 Peugeotia, eikä niihin ole koskaan tarvinnut huoltojen välillä (20tkm:ää) lisätä öljyä, paitsi yhteen Peugeotiin, jonka huoltoväli oli 30tkm:ää, mutta se vaihdettiinkin sittemmin pois.


      • joku
        Alan Poljin kirjoitti:

        Lisäätkö öljyä huoltojen välillä ja vielä litratolkulla.
        Siinä sinulle korjaus- aihetta, kun viet autoa seuraavaan huoltoon.
        Nykyautoihin ei pitäisi olla tarvetta lisätä öljyä huoltovälin aikana.
        Meillä on töissä kuusi Volvoa, yksi Mondeo ja 2 Peugeotia, eikä niihin ole koskaan tarvinnut huoltojen välillä (20tkm:ää) lisätä öljyä, paitsi yhteen Peugeotiin, jonka huoltoväli oli 30tkm:ää, mutta se vaihdettiinkin sittemmin pois.

        Ei ole mitenkään ihmeellistä, että öljyä kuluu. Auton valmistajat ilmoittavat merkeittäin normaalin kulutuksen rajat ja mm. Alfa 147 kuluttaa huomattavan paljon öljyä huoltojen välillä ja lisäystarpeita saattaa esiintyä. Kirjoittaja oli maininnut lisänneensä kerran litran, joka on eri asia kuin litratolkulla. Itse jouduin lisäämään edelliseen autooni kerran pari litraa (80 000 km ajettuna) eikä autossa ilmennyt seuraavaan 50 000 km mitään vikaa tai jatkuvaa öljyn kulutusta. Toiset autot vain kuluttavat enemmän kuin toiset.


      • Alan Poljin
        joku kirjoitti:

        Ei ole mitenkään ihmeellistä, että öljyä kuluu. Auton valmistajat ilmoittavat merkeittäin normaalin kulutuksen rajat ja mm. Alfa 147 kuluttaa huomattavan paljon öljyä huoltojen välillä ja lisäystarpeita saattaa esiintyä. Kirjoittaja oli maininnut lisänneensä kerran litran, joka on eri asia kuin litratolkulla. Itse jouduin lisäämään edelliseen autooni kerran pari litraa (80 000 km ajettuna) eikä autossa ilmennyt seuraavaan 50 000 km mitään vikaa tai jatkuvaa öljyn kulutusta. Toiset autot vain kuluttavat enemmän kuin toiset.

        Jotkut autonvalmistajat ilmoitt(i)avat öljynkulutuksen olevan normaalia kun öljyä kuluu yksi litra tuhattakilometriä kohden. Näin luki mm. MB:n käsikirjassa.
        No- syynä on tietysti se, että eivät joudu korjaamaan moottoreita takuuna.
        Mm. Renault Laguna 1,8 aiempi 10v saattoi viedä parikin litraa öljynvaihtovälillä.
        Ei sellainen ihan "timmi" -kone kyllä enään ole, mutta eipähän ole öljynvaihto niin tarkalla -öljyhän vaihtuu koko ajan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      452
      4901
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1742
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      94
      1478
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      53
      1369
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      23
      1357
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      53
      1248
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1085
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      1010
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      57
      905
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      62
      894
    Aihe