kaarisilta

Siveltimen kaarisilta yli kauneimpien värien
aamun kajossa rakensi mielenmaisemaan
hennoin vedoin - elämänkehdon - keinumaan

vaarojen yli
veden pinnoilla
taivaankaaressa

tämän synkeän yön läpi
kuunsirpin valossa

tähtientuike silmissään.

Aamunvaloksi -
jotta siveltimen kultaama
taulu olisi myös
runolla kirjoitettu

saatteeksi luotu loistamaan

että yö aamun kauneuden
löytäisi.

12

233

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Laudi

      Huomasin sillä runosi on KAUNIS!
      ihana

      *kaunis runosi saattelee minut
      halki upean väriskaalan
      läpi synkeän yön*

      untenmaahan


      ..
      *hymy* ja kiitos

      • Mitä voisin vastata tähän kauniiseen kommenttiisi,
        niin että olisi yhtä Sinun sanojesi myötä kuin
        kiertotähdet radallaan toisilleen loistaen
        pilkkopimeällä taivaalla...

        olkoon minun -Kiitokseni - osoitus siitä kun
        tässä näin tapasimme toisemme runon myötä.

        Hyvää viikkoa toivotan Sinulle.


    • lindalinda1

      hyvin kaunis runo tämä on Dolan,
      maalaat yötä tähtineen ja kuunsirppeineen.
      Aamuakin, seesteisesti ja rauhallisesti.

      Pidin.

      • Tämäkin vain jostain syntyi kuin joitain tuntoja
        kuunnellen tässä syksyssä,sillä toiset syntyvät
        helpommin toiset taas sen vaikeimman kautta.

        Toivotaan syksystä runon suomia tuntemuksia,
        hyvin maustein että värein.

        Kiitos Sinulle.


    • Minanoita

      Hieno runo!

      Kuin maalaus joka herkin
      siveltimen vedoin on sudittu
      yön ja aamun kohdatessa toisensa...

      • Yritin maalailla jotain sanoin kuin muutoin tuo
        siveltimillä piirretyt kuvat eivät kuulu repertuaariini
        edes kirjoitetun tekstin tasolle...niin käytin kirjaimia
        kuvamaan sokkeloisen mielentauluja - tällä tapaa -...
        puhaltanet siihen lisää noidan eri mausteita elävöittämään.

        Oikean maalaamisen tauluineen jätän niille osaaville
        henkilöille joten tyydyn samoilemaan kirjaimien
        valtakunnassa näiltä osin.

        Kiitos Sinulle m-noita ja pidä leiritulet
        lämpiminä syksyisissä tuulissa.


    • Varmaankin pastillisävyt silmää hivelee
      runosi elämänkehdon kauneudessa

      vaarat ylittäen
      öiseen pimeyteen
      kuunsirppi valonsa antaen

      kunnes
      auringonvaloon
      tähtientuike aamuksi muuttuen.

      Kaunis runokuvaus
      öisen pimeyden väistyttyä
      aamun kauneuden löydettyä.

      Kynäsi on puhunut, kauniisti kirjoittanut.

      • Niin ... mistäkö runot saavat voimansa kuin alkunsa ja mikä
        saa tuon liikkeelle - alkusysäys - sen sytyke...tarviiko niitä
        miettiä...antaa tulla ulos sen mikä tulossa on.

        Mikä toisen saa jopa itselleen hyvin tärkeäksi runoksi,joka
        jää elämään ja sitten toisia kuin haihtuakseen vähemmän
        tärkeäksi,ehkä en ole ainoa kun näitä miettii...tarve kuitenkin
        kirjoittaa on ehkä se kantavin voima meille täällä olijoille.

        Ja mikä se vuosikymmenien määrä,valtava eepos jos kaiken olisi
        säilyttänyt itselleen kuin kooten - koko runomaailmansa yhteen
        nippuun ... kuinka paljon haaskattua elämää takana ? !

        Kiitollisuudella - otan vastaan kauniin kommenttisi.


    • Kiitos kun sain kokea sen

      • Hei Margi - siitä on jo aikaa kun täällä on kohdattu
        että lausuttu mielipiteitä runoista mutta ehkä kuitenkin
        täällä lukiessamme kohtaamme kuitenkin omalla tavalla
        toisemme ... runojen riveillä mitä kirjoitamme itsekukin.

        Runojesi riveillä on helppo matkustaa nasevien että
        lyhyiden lauseiden poluilla,joissa ei voi eksyä tutuissa
        maisemissa - "yksinkertaisuus"on myös Kaunista kun sen
        osaa taiten tehdä - kuten Sinä sen teet.

        Kiitos Sinulle Margitta että lempeää syksyä.


    • tomppa2006

      ...täällä maalailee niin kaunista rakkausrunoa, että...

      On hyvä, tottavie tosiaan. Kyllä pidin.

      • Syksyä maalailin että väritin näillä kirjaimin,
        ilman siveltimien kuin piirtoheittimien apuvälineitä
        että tälläiseksi tuli kerrontani muodostettua ...
        maalaillaan luonnon omin antamin väreillä lisää,sitä
        mukaan kuin meille sitä suodaan.

        Kiitokset tomppa kommentista kuin syksyn tuulia.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1097
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      876
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      103
      855
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      276
      657
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      70
      605
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      583
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      536
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      33
      493
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe