Aamuisin vasen korva 'kuuloton'

puolikuuro

Mikähän mahtais olla ongelma, ja kannattaisko käydä lääkärissä, vai olisko turhaa ajan- ja rahan tuhlausta?
Viime viikon torstaiaamuna ensimmäisen kerran heräsin niin, että vasen korva oli kuin puutunut ja ihan kuin pitäisin sitä veden alla. Ei siis yhtään kipeä tms. Vähän aikaa kun olin ollut ylhäällä, niin kuulo palautui osittain ja päivän aikaan tuli sillai normaaliks, että en enää huomannut ongelmaa, mut jos kokeilin laittaa sormen korvan viereen, niin kuului huminaa, mitä ei oikeasta korvasta kuulunut. Ja tää sama on nyt jatkunut joka aamu. Itse asiassa korva on ollut jo yöllä 'tukossa', jos olen sattunut heräämään, niin olen sen huomannut. Kenellään ollut samoja ongelmia? Entä ratkaisua?

5

9133

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • puolikuuro

      Vastaan itselleni. Kävin terveydenhoitajan luona, ja kuinka ollakkaan, vaikkua vaan oli korvaan kertyny tulpaksi asti. Onneks! Onhan mulla aina ollu noin, että ei ihan peruskonstein saa vaikkua pois, mut ei näin yht'äkkisesti oo ikinä oirehtinu...

    • Vaikutin

      En usko että vaikku aiheuttaa tuota. Eihän se vaikku siellä liikehdi nukkuessa/valveilla. Itsellä on samaa ongelmaa ja luulen sen johtuvan korvassa olevassa nesteestä joka "tukkeuttaa" jotenkin korvan osia makuulla ja päivän mittaan neste "valuu" sisäkorvassa toisaalle ja kuulo palaa. M69

      • Kokenut!

        Saman ovat todenneet miljoonat muutkin jo hiukan ikääntyneet ihmiset. Vaikku kasvaa isoksi rusinamaiseksi hiukan liikuvaksi möykyksi. Uskoisin, ettei näin pääse käymään, jos ui ja sukeltelee tai vähintäänkin suihkussa täyttää aina korvakäytävät vedellä. Jos korvia ei vuosikausiin huuhdella luonnollisilla tavoin, vahaa kertyy joka vuosi lisää ja lisää. Kovettunut vaha ei enää liukene ihan pelkässä vedessä.


      • jukka,

        Kyllä mulla aiheutti vaikku. Oikea korva tukossa joka ikinen aamu koko kesän. Aukesi vasta heräämisen jälkeen pikkuhiljaa. En stressannut kun tiesin että on vain vaikusta kysymys. Ostin removaxia ja sadan millin ruiskun lopulta. Huuhtelin ja siihen loppui aamutukkoisuus. Kun pitkään samassa asennossa ja tyyny painaa korvaa, niin jotenkin se vaikku vaan muodostuu tulpaksi sinne. Jos jotain nestettä tms muuta olis korvassa, niin kyllähän se vaivais varmasti vakavammin.


    • gerttul

      mulla on kanssa ihan tukossa joka aamu.ei ole vaikkua ja on huuhdeltu. se on jotain tekemistä tasapainoelimen (korvassa) ja kuulon kanssa.mutta mitä? siksi aloin tätä keskustelua lukemaan.
      vaikku my ass.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 183
      1975
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      52
      1888
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1578
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      141
      1447
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1184
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1175
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1143
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1118
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1109
    Aihe