Olen muuttamassa Joensuuhun ensi vuonna opiskelujen perässä, ja olen etukäteen katsellut opiskelija-asunto-vaihtoehtoja. Muutama hyvältä kuulostava vaihtoehto on löytynyt Rantakylästä...nyt kiiinnostaisi tietää, minkälainen alue Rantakylä on, millainen maine on tällä paikalla? Olen kuullut että alue on vähän rauhaton, pitääkö väite paikkansa? Mitä hyvää/huonoa sanottavaa löytyy (esim. Ruoritie ja Pursitie)?
Kertoilkaa kokemuksianne ja mielipiteitänne, olisi mukava saada tietoa ennen kuin tekee päätöstä asunnon valinnassa! :)
Rantakylä
12
1005
Vastaukset
- sieltapäinkotoisin
Molemmat kadut ovat täynnä kaupungin vuokra-asuntoja. Sakkia laidasta laitaan. Ymmärrät varmaan kyllä. Rauhatonta seutua sielläpäin. Ei kannata ainakaan tuolta etsiä. Vinkkejä annetaan toki, kysele vaan.
- Tyytyväiskä
niin paha paikka ole asua kuin väitetään.
Itse asunut jo muutaman vuoden ja lähinnä äänekästä elämää on ollut pari kertaa, tosin loppunut kun isännöitsijälle viestii.
Kyllä se on niin että kaikissa vuokra asunto yhteisöissä on joku joka välillä "häiritsee" mutta ne saadaan kuriin soitolla isännöitsijälle.
Palvelut lähellä, hyvät kulkuyhteydet, siistit asunnot ym.
Ainut asia joka minua henk.koht. on häirinnyt on tuo tupakansavun haju joka tulee sisälle kun parvekkeella poltetaan.- Narkomaani rantakalasta
lähes jokaisessa talossa asuu joku huumekauppias, kaikkea löytyy ja apteekkikin on
lähellä jos tarviit ruiskuja tai nappeja. Oikeastaan ainoa mitä puutteita niin ruiskujen vaihtopiste
sekä viinakauppa. Aseliike löytyy utrasta. Ratsikan terkkarista voi käydä pummaamassa
pillereitä yms. eli erittäin hyvin olen viihtynyt. - näin on
Narkomaani rantakalasta kirjoitti:
lähes jokaisessa talossa asuu joku huumekauppias, kaikkea löytyy ja apteekkikin on
lähellä jos tarviit ruiskuja tai nappeja. Oikeastaan ainoa mitä puutteita niin ruiskujen vaihtopiste
sekä viinakauppa. Aseliike löytyy utrasta. Ratsikan terkkarista voi käydä pummaamassa
pillereitä yms. eli erittäin hyvin olen viihtynyt.Menisit narkomaani itseesi,huumejuttusi eivät naurata ketään paitsi "kavereitasi", päihdeyksikkö löytyy myös utrasta.
- Narkomaani rantakylästä
näin on kirjoitti:
Menisit narkomaani itseesi,huumejuttusi eivät naurata ketään paitsi "kavereitasi", päihdeyksikkö löytyy myös utrasta.
Eikä mulla ole huumeongelmia, hyvin on piisannu joten mitään päihdeyksikköä en haikaile vaan sitä ruiskunvaihtopistettä kun rantsun apteekissa on niin paskaa palvelua.
- ggggggggggggggh
Narkomaani rantakylästä kirjoitti:
Eikä mulla ole huumeongelmia, hyvin on piisannu joten mitään päihdeyksikköä en haikaile vaan sitä ruiskunvaihtopistettä kun rantsun apteekissa on niin paskaa palvelua.
kunhan pysyt noljakasta kaukana,huumeita,tappeluja,huoria ym. niin hyvä tulee.
- Näin on
ggggggggggggggh kirjoitti:
kunhan pysyt noljakasta kaukana,huumeita,tappeluja,huoria ym. niin hyvä tulee.
Kyllä Joensuun kokoiseen kaupunkiin riittää yksi vaihtopiste,lähiössä leimautuisit pahemman kerran,jos et ole vielä leimautunut.
- 7e5yjnmykj7
Narkomaani rantakylästä kirjoitti:
joku taso, tasokkaalla apteekillakin ei niitä narkkareita tänne kaivatakaan.
Vie itsesi ja ruiskusi muualle, tai jos kokeilisit ihan lopettamista niin ei tarvitse ruiskujakaan.
- faaaaaa
Polis 24/7
- jeespoxholiday
Mitenkäs kävi, tuliko muutettua opiskelujen perässä joensuuhun/rantakylään? :)
Itse olen asunut useissa eri paikoissa sekä pohjois-karjalassa, että muuallakin ja rantakylässä nyt viimeiset 5 vuotta kahdessa eri osoitteessa. Ensimmäinen oli ostarin lähellä ja siellä viihdyin muuten hyvin, mutta alakertaan sattui osumaan pariksi kuukaudeksi porukka, joka kuunteli musiikkia ja vietti ryyppyelämää lähes jokaisena arkiyönä, itse en koskaan valitusta tehnyt näistä, mutta ilmeisesti häädön olivat saaneet kun onneksi aikanaan loppui. Nykyään asun rivitalossa joka on erittäin rauhallinen.
Rantakylään mahtuu porukkaa laidasta laitaan, mutta eiköhän näin mahdu ihan joka paikassa! Jos jotain yksittäisiä paikkoja tulee alueelta mieleen, niin tietyt Latolankadun ja Verkkotien kerrostalot ehkä voivat olla levottomia, utrasta mustosenkatu ja hyttitie. Jos jotain paikkoja hieman varauksella haluaa ottaa. - tuoppini jäljet tunn
jeespoxholiday kirjoitti:
Mitenkäs kävi, tuliko muutettua opiskelujen perässä joensuuhun/rantakylään? :)
Itse olen asunut useissa eri paikoissa sekä pohjois-karjalassa, että muuallakin ja rantakylässä nyt viimeiset 5 vuotta kahdessa eri osoitteessa. Ensimmäinen oli ostarin lähellä ja siellä viihdyin muuten hyvin, mutta alakertaan sattui osumaan pariksi kuukaudeksi porukka, joka kuunteli musiikkia ja vietti ryyppyelämää lähes jokaisena arkiyönä, itse en koskaan valitusta tehnyt näistä, mutta ilmeisesti häädön olivat saaneet kun onneksi aikanaan loppui. Nykyään asun rivitalossa joka on erittäin rauhallinen.
Rantakylään mahtuu porukkaa laidasta laitaan, mutta eiköhän näin mahdu ihan joka paikassa! Jos jotain yksittäisiä paikkoja tulee alueelta mieleen, niin tietyt Latolankadun ja Verkkotien kerrostalot ehkä voivat olla levottomia, utrasta mustosenkatu ja hyttitie. Jos jotain paikkoja hieman varauksella haluaa ottaa.Joka paikassa samat ongelmat. Tietysti seinänaapurit kannattaa selvittää muutitpa minne tahansa.
Jos seinänaapurit ovat normaalia väkeä, silloin pystyt missä tahansa opiskelemaan.
PS. Ethän muuta minkään kapakan läheisyyteen! - rmmm
tuoppini jäljet tunn kirjoitti:
Joka paikassa samat ongelmat. Tietysti seinänaapurit kannattaa selvittää muutitpa minne tahansa.
Jos seinänaapurit ovat normaalia väkeä, silloin pystyt missä tahansa opiskelemaan.
PS. Ethän muuta minkään kapakan läheisyyteen!poitsu asuu ostarin vierellä olevassa talossa---enkä ole koskaan tavannut niin ihania ihmisiä joensuussa...eikä ole hänkään valittanut...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa6115147Mitä tapahtunut
Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?273184HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa2672410- 1281743
Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.1271463Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon3541383Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä
Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E101203- 121105
Onko PS kaaoksessa?
Kuinka pahasti kulissit heiluu? Tulenarka aihe? Kyllähän vaalitappio toisensa jälkeen on vakava paikka, mutta jospa P74936- 115895