Eli tilanteeni on tällainen. Olen ilmeisesti menossa opiskielemaan muutamaksi kuukaudeksi ja olen koko ajan ollut ottamassa kuitenkin itselleni koiraa nyt syksyllä, koska edesmenneeni menehtyi keväällä. Nyt mietin, että onko järkeä ottaa koiraa vielä, koska kaikenkaikkiaan koira olisi päivästä yhtäjaksoiseti yksin 8,5 h. Onko kenelläkään itsellään kokemuksia moisesta, että miten koiran kanssa arki sitten lähtee käyntiin tms... Ja olisi kiva saada ihan asiallisia vastauksia..
Koira ja opiskeluelämä
5
227
Vastaukset
- Hukka-Musti
Heti täällä ruvetaan kehumaan, kuinka hyvää kohtelua jopa 10 tuntia kotona yksinään oleva koira saa, kun jotkut koirat kuulemma joutuvat olemaan pienessä häkissä läpi elämänsä. Niin tyhmiä vertaiskuvia täällä käytetään eri asioille, että en suosittele kyselemään asiaa tätä kautta. Noita vertaustapauksia miettien yhä useammat ihmiset alkavat kohdella koiria kuin pehmoleluja. En tarkoita, että sinä alkaisit, mutta täällä monien keskustelijoiden mielestä koiraa kohdellaan hyvin aina, kun sitä kohdellaan niitä ääritapauksia paremmin.
Minä ehdottaisin vartoamaan vielä hiukan elämäntilanteen paranemista, sillä opiskelu kuluttaa paljon aikaa. Joku muu keskustelija täällä on tietysti taas eri mieltä ja kommentoi minulle kohta huutomerkein ja kirosanoin.- diiduu
no en kyllä huutomerkein ja kirosanoin ajatellut kommentoida :) minä olen opiskelija ja mulla on 2 koiraa (isoja) ja 2 kaneja. Asumme avopuolison kanssa kaksiossa, koirat viettävät onnellista elämää, tosin eivät joudu olemaan kuin muutamia tunteja yksin per päivä (avo yötöissä ja nukkuu päivät). Töitähän nämä elukat teettää ja rahaa menee kankkulankaivoon, mihin olet itse valmis? jaksatko viettää aikaa koulupäivän jälkeen koirasi kanssa ja vielä illalla hoitaa opiskelut? oletko valmis tinkimään baari illoista ja vaatteista? itse en juurikaan käy baareissa (n. kerran kuussa) ja ostan vaatteitani kirppiksiltä ja osamaksulla netistä.
- mimmilänen
diiduu kirjoitti:
no en kyllä huutomerkein ja kirosanoin ajatellut kommentoida :) minä olen opiskelija ja mulla on 2 koiraa (isoja) ja 2 kaneja. Asumme avopuolison kanssa kaksiossa, koirat viettävät onnellista elämää, tosin eivät joudu olemaan kuin muutamia tunteja yksin per päivä (avo yötöissä ja nukkuu päivät). Töitähän nämä elukat teettää ja rahaa menee kankkulankaivoon, mihin olet itse valmis? jaksatko viettää aikaa koulupäivän jälkeen koirasi kanssa ja vielä illalla hoitaa opiskelut? oletko valmis tinkimään baari illoista ja vaatteista? itse en juurikaan käy baareissa (n. kerran kuussa) ja ostan vaatteitani kirppiksiltä ja osamaksulla netistä.
Eli ongelma ei ole missään nimessä baarissa käymisessä tms. mitä kirjoittelit tuonne loppuun vaan kaikki on kiinni siitä, että onnistuuko koiran ottaminen pentuna, kun olen opiskelijana vajaan vuoden verran. Ihan siis kysymys toisaalta siitä, että mitä haittaa pennulle on jos joutuu olemaan pitempiä päiviä lähestulkoon heti yksin. Raha, vaatteet tai baarissa käynti ei siis missään nimessä tuota ongelmia. Hoitopaikkakin tarvittaessa löytyy aina perhepiiristä koiralle..
mimmilänen kirjoitti:
Eli ongelma ei ole missään nimessä baarissa käymisessä tms. mitä kirjoittelit tuonne loppuun vaan kaikki on kiinni siitä, että onnistuuko koiran ottaminen pentuna, kun olen opiskelijana vajaan vuoden verran. Ihan siis kysymys toisaalta siitä, että mitä haittaa pennulle on jos joutuu olemaan pitempiä päiviä lähestulkoon heti yksin. Raha, vaatteet tai baarissa käynti ei siis missään nimessä tuota ongelmia. Hoitopaikkakin tarvittaessa löytyy aina perhepiiristä koiralle..
Tää on ihan sellainen juttu,että kaikki riippuu ihan itsestäsi,joten ei oikein voi vastata onnisttuuko vai ei...
Ensinnäkin,rodun valinta.Riippuu mistä on kiinnostunut.
Et maininnut,kuinka pian koira on päivät yksin.Jos kovin pian,niin ehditkö totuttaa yksinoloon?Jos et,niin voi tulla ongelmia,esim.jonkinsortin meteliä.Mitä sitten eli onko siitä haittaa?
Entä sisäsiisteyden opettaminen?Riittääkö siihen aikaa kuitenkin riittävästi?Varsinkin jos isoa harkitsee,niin aikas äkkiä sitä tavaraakin tulee ja paljon.Sisäsiisteyden oppiminen voi ottaa aikansa,jos hetimiten joutuu hyvinkin pikään olemaan pääsemättä ulos.
Aikas pitkä aika tuo pennulle on yksinoloon,mutta onhan niitä ollut.Jos kovasti energinen pentu ja muutkin,niin toivottavasti sitten riittää aikaa paikkaamaan tuota yksinoloaikaa niin,etä pentu olisi mahdollisimman hyvin lepäävä sitten väliajan eli yksinään.
Kannattaisi ehkä kuitenkin ensin saada opiskeluelämä rutinoitumaan,niin sitten kun tietää miten aikaa riittää,niin harkita vaikka vielä uudelleen siinä tilanteessa.- Hukka-Musti
molossi kirjoitti:
Tää on ihan sellainen juttu,että kaikki riippuu ihan itsestäsi,joten ei oikein voi vastata onnisttuuko vai ei...
Ensinnäkin,rodun valinta.Riippuu mistä on kiinnostunut.
Et maininnut,kuinka pian koira on päivät yksin.Jos kovin pian,niin ehditkö totuttaa yksinoloon?Jos et,niin voi tulla ongelmia,esim.jonkinsortin meteliä.Mitä sitten eli onko siitä haittaa?
Entä sisäsiisteyden opettaminen?Riittääkö siihen aikaa kuitenkin riittävästi?Varsinkin jos isoa harkitsee,niin aikas äkkiä sitä tavaraakin tulee ja paljon.Sisäsiisteyden oppiminen voi ottaa aikansa,jos hetimiten joutuu hyvinkin pikään olemaan pääsemättä ulos.
Aikas pitkä aika tuo pennulle on yksinoloon,mutta onhan niitä ollut.Jos kovasti energinen pentu ja muutkin,niin toivottavasti sitten riittää aikaa paikkaamaan tuota yksinoloaikaa niin,etä pentu olisi mahdollisimman hyvin lepäävä sitten väliajan eli yksinään.
Kannattaisi ehkä kuitenkin ensin saada opiskeluelämä rutinoitumaan,niin sitten kun tietää miten aikaa riittää,niin harkita vaikka vielä uudelleen siinä tilanteessa.On myös oltava varma siitä, että opiskelutuntien jälkeen ja niitä ennen jaksaa tarjota koiralle myös paljon ulkoilua, lenkkejä ja muuta tekemistä. Monen tunnin opiskelupäivä on tosiaan uuvuttavaa, mutta uupumus ei saa olla esteenä koiran liikuttamiselle ja aktivoinnille. Onkohan aloittaja varmasti valmis raatamaan koko päivänsä levähtelemättä ja samalla jättämään kuntosalit ja muut omat harrastuksensa pois päiväjärjestyksistä? Kannattaa miettiä ja harkita todella tarkkaan, kaikki koirat vaativat valjon liikuntaa ja tekemistä, varsinkin jos joutuvat olemaan yksin monta tuntia pitkästyttävässä tilassa, eikä edes toista koiraa ole kaverina. olisiko viisasta harkita myös vaikka kämppistä? kahdelta ihmiseltä se sujuu tosiaan helpommin kuin yhdeltä. Jaksaakohan sitä tosiaan päivä päivältä lähteä heti opiskeluiden jälkeen koiran kanssa pitkälle lenkille ja sitten järvelle, agilöityradalle tai muulle vastaavalle harrastuspaikalle? Ennen opiskelutunteja kunnon lenkki koiran kanssa ja toko-treeni, jotta koira voisi olla päivällä yksinään johonkin tyytyväinen. Illalla sitten vielä kunnon kusilenkki. Jossain välissä käynti sitten metsikössä tai koirapuistossakin, jotta koira pääsee vapaana juoksentelemaan. Onkohan aloittaja varmasti miettinyt, mihin minkäkin tuntinsa ja energiahiukkasensa joutuu lopuksi uhraamaan... Joko koiraan tai kotiläksyihin, vai jaksaako kenties molempiin, kun heti aamulla taas on aika nousta puurolle, tehdä koira liikunnalla tyytyväiseksi ja sitten lähteä opiskelemaan. Ja ilta taas tuttuun tapaan...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei763466Ajattelen sinua iltaisin, aamulla, päivittäin
Ehkä siinä jo pientä vinkkiä. Oot jäänyt pahasti mieleen. Sun katse on niin syvä ja oot niin lempeä. Hyvä olla sun kanss1071782- 1061092
- 991065
- 60923
Priden osallistujamäärä suuri pettymys!
Ei lähellekään sataatuhatta, vaikka mukaan on värvätty kaikki aktivistit jopa homot katolta heittelevä islamistinen aate164840- 42836
IS Viikonloppu 28.-29.6.2025
3- merkitty Kovis Erkki Vuokilalta. Oikean reunan (kuvituksellinen) pääkuva on hauska, mutta siitä johdetun sanan merkit57791Joku kysyy
Missä on syy? Jossainhan se syy täytyy olla persujen kannatuksen alenemiseen. Kannatuksen alneminen ei näy pelkästään g59769Kannan sinua mukanani
Aina sydämessäni ❤️ Niin kauan kun henki pihisee ja veri virtaa suonissani, niin olet osa minua tavalla, josta olen kii28735