Kuinka monta hammasta kanilla on?

Rusakka

Tämä kysymys vaikuttaa tyhmältä, mutta pitäisi saada nopea vastaus...
Eli kuinka monta hammasta kanilla on? Kun en oikeen tiedä noista poskihampaista...

9

2122

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Seliseli...

Elikkä kanilla on kuus hammasta. Neljä ylhääl, kaks alhaal:)

• Pönö

No on kanilla kyllä hieman enemmän hampaita kuin 6!! Kanilla on yhteensä 28 hammasta.

• Rusakka
        Pönö kirjoitti:

No on kanilla kyllä hieman enemmän hampaita kuin 6!! Kanilla on yhteensä 28 hammasta.

Kiitos vastauksesta! Vähän ajattelinkin, että ei kanilla voi kuutta hammasta olla...

• Noob123

No siis ei kaneilla oo niin paljon hampaita! Niillä on vaan kaks alhaalla sekä kaks ylhäällä! Noobin! Oon ite nähny ku monet kanit haukottelee ja niillä näkyy niitten kaikki hampaat eli neljä hammasta ! Ootte typerii

• Zedä

Ite oot. Ikenilläkö ne sun mielestä pureskelee, vai oisko niillä kuitenkin takahampaat lisäks..?

• kanilove123

aika tietämätön oot. perehdy aiheeseen ennenkuin tiiät mitään sanomaan "noob" 😂🙄 omistatko edes kania? tuossa taas yksi esimerkki ihmisten tyhmyydestä :D

• faktahomma

Tässäpä fakta

Kaneilla on YLHÄÄLLÄ neljä hammasta ja ALHAALLA kaksi ja tämä erottaa kanin jyrsijöistä koska jyrsijöillä on kaksi ylhäällä sekä alhaalla :)

• eläinlääkäri

28, Etuhampaita on kolme paria, eli kuusi kappaletta. Yläetuhampaita on kaksi paria peräkkäin ja alaetuhampaita vastaavasti yksi pari. Oikeanlaisessa purennassa alaetuhampaat osuvat yläetuhammasparien väliin.
      Etuhampaiden jälkeen on hammasloma, jonka jälkeen poskihampaat. Poskihampaita on 11 kummallakin puolella: ylhäällä 6 ja alhaalla 5.
      Haukotellessa usein näkyy vain etuhampaat muut hampaat ovat hyvin pieniä.
      Englanniksi löytyy tosi paljon kuvia kanien kalloista sekä tietoa.

mm tässä näkyy muutkin hampaat http://wildpro.twycrosszoo.org/S/0MLagomorph/Leporidae/Oryctolagus/Oryctolagus_cuniculus/ImgOryctolagus_cuniculus/DCB3552_RabbitSkull.jpg

sekä tässä https://cdn.shopify.com/s/files/1/1467/6660/products/SM-380-A__1.jpg?v=1534882468

Kuten varmaan huomaatte, ovat muut hampaat todella takana suussa

• Anonyymi

Camoon mulla on koulutehtävä johon tarvisin tietoa

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      184
      8505
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      26
      4608
    3. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      50
      4168
    4. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      59
      3692
    5. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      51
      3166
    6. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      50
      2930
    7. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      26
      2636
    8. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      38
      2404
    9. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      38
      2103
    10. Mitä haluat oikeasti

Mun ymmärtävän? Sitäkö ettet rakasta ja ole valmis mihinkään?
      Ikävä
      29
      2076
    Aihe