finnairin a-380

finnaironparas

lennän huomenna kyseisellä koneella kittilään, kokomuksia koneesta?

28

2727

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tarkkana pitää olla

tuolla kone tyypillä ja sitä ei Finnair saa laivastoonsa ikinä. Sinun Kittilän kone on A320 eli 4 kertaa pienempi härveli kuin tuo sinun maailman suurimmasta A380 arviosta. Mutta perille varmaan silläkin pääsee.

• järkeä

on mennä Kittilään? Jos lentokoneeseen hyppäät, niin ehdottomasti suunta etelään. Lapin matkailu on niin pirun kallista, etten todennäköisesti mene sinne enään ikinä. 3 viikkoa etelässä maksaa saman kuin lapissa 5 päivää, lisäksi siellä voi olla lunta. YÖK :)

• patonkia

ja sitten soi kello 6 ja piti lähteä ammattikouluun...

Oikeasti tätä herkkua pääsee nauttimaan eurooppalaisella yhtiöllä ensimmäisenä Air Francella. Marraskuussa Pariisi - New York välillä. Finnairille kone tulee tuskin koskaan.

• turisti...

Tarkemmin ajateltuna kyseinen konetyyppi saatetaan nähdä ensimmäisenä Suomessa juuri jollain Lapin kentällä joko Kittilässä, Ivalossa tai Rovaniemellä mikäli vaan kiitorataa riittää. Onhan täällä käynyt takavuosina jos jonkilaista charter konetta Concordet mukaanlukien niin miksi ei myös A380 olisi mahdollinen joskus tulevaisuudessa.

• Lensin Finnairin A-380 lentokoneella.

Kyllä Finnair`illa on Airbus 380 lentokoneita.
        Itse olen lentänyt sellaisella viimeksi toissapäivänä.

Ja kyllä minä tiedän mikä lentokone A-380 on. Kaksi kerrosta koko koneen mitalla.

Finnair otti ensimmäisenä maailmassa ko. konetyypin käyttöönsä ja Airbus on nimenomaan suunnitellut A-380 Finnairin toivomuksesta.

Finnair, Wings of the World

• Smyyga
        Lensin Finnairin A-380 lentokoneella. kirjoitti:

Ja kyllä minä tiedän mikä lentokone A-380 on. Kaksi kerrosta koko koneen mitalla.

Finnair otti ensimmäisenä maailmassa ko. konetyypin käyttöönsä ja Airbus on nimenomaan suunnitellut A-380 Finnairin toivomuksesta.

Ohhoh, sähän olet hauska. Mihis se Iso-Antti oikein jäi..?

• storywhichisnottrue

tarinatuokio siis menossa...

• d

Puhut?!?

• Yks vaan

Luulen, että tarkoitit Airbus A340 konetyyppiä, koska kyseisessä koneessa on kaksi kerrosta. Tietääkseni Finnairilla ei ole tällä hetkellä suurempia koneita kun tuo A340 ja A330 ja Helsinki-Vantaan kapasiteetti ei taida riittää niin isolle koneelle kuin A380. Onhan A380 maailman suurin matkustaja lentokone. =)

• dsdssdsd
        Yks vaan kirjoitti:

Luulen, että tarkoitit Airbus A340 konetyyppiä, koska kyseisessä koneessa on kaksi kerrosta. Tietääkseni Finnairilla ei ole tällä hetkellä suurempia koneita kun tuo A340 ja A330 ja Helsinki-Vantaan kapasiteetti ei taida riittää niin isolle koneelle kuin A380. Onhan A380 maailman suurin matkustaja lentokone. =)

"Luulen, että tarkoitit Airbus A340 konetyyppiä, koska kyseisessä koneessa on kaksi kerrosta. Tietääkseni Finnairilla ei ole tällä hetkellä suurempia koneita kun tuo A340 ja A330 ja Helsinki-Vantaan kapasiteetti ei taida riittää niin isolle koneelle kuin A380. Onhan A380 maailman suurin matkustaja lentokone. =)"

Öh, A340 koneetyypissä on vain yksi kerros. Ja tämä koko aihe on ihan selvästi tahallaan satuiltua.

• sariiii
        dsdssdsd kirjoitti:

"Luulen, että tarkoitit Airbus A340 konetyyppiä, koska kyseisessä koneessa on kaksi kerrosta. Tietääkseni Finnairilla ei ole tällä hetkellä suurempia koneita kun tuo A340 ja A330 ja Helsinki-Vantaan kapasiteetti ei taida riittää niin isolle koneelle kuin A380. Onhan A380 maailman suurin matkustaja lentokone. =)"

Öh, A340 koneetyypissä on vain yksi kerros. Ja tämä koko aihe on ihan selvästi tahallaan satuiltua.

A340:ssa on 2 kerrosta, tosin matkustajia on vain yhdessä kerroksessa, alhaalla mm. WC:t

http://www.airliners.net/photo/Lufthansa/Airbus-A340-642/0486598/

• wysig

• Matkailija.

Just. Mitä oot (ottanu) kattellu? Finnairilla ei ole kaksikerroskonetta lainkaan. Ja jos oliskin niin se ei ainaskaan mihinkään Kittilään lentäisi. Et todellakaan ole lentänyt Finnairin A380;lla, kun ei ole koko laivastossa. Katopa vaikka ihan ihan ite, jahka heräät unestas. Alimmainen kerros on matka-ym.tavaraosasto, mikä Finnairin koneissa on. New Yorkkiinkin mentiin ihan yksikerroskoneella. Finnairin laivastossa on suurimmat A330 ja A340 koneet, joissa näkemykseni mukaan on ihan vain yksi matkustuskerros. Mahdatko edes tietää kuinka iso A380-kone on?
        Itse muuten vuodesta 1997 asti matkustellut eri yhtiöillä useamman kerran vuodessa eri puolelle maailmaa, en ole lainkaan havainnut konetta missä toinen kerros olisi ilman ikkunoita??
        Katsopa uudestaan. Ja muuten, Finnair ei todellakaan ole maailman paras kokonaisuuldeltaan.

• Täsmentää
        sariiii kirjoitti:

A340:ssa on 2 kerrosta, tosin matkustajia on vain yhdessä kerroksessa, alhaalla mm. WC:t

http://www.airliners.net/photo/Lufthansa/Airbus-A340-642/0486598/

Kaksi kerrosta on kyllä, mutta kuvassa olevilla portailla ei mennä minnekään hemmetin vessaan, vaan lentoemojen nukkumatilaan missä on siis vain sänkyjä! Matkustajille koneessa on vain yksi kerros. :)

• A340-600
        Täsmentää kirjoitti:

Kaksi kerrosta on kyllä, mutta kuvassa olevilla portailla ei mennä minnekään hemmetin vessaan, vaan lentoemojen nukkumatilaan missä on siis vain sänkyjä! Matkustajille koneessa on vain yksi kerros. :)

Sattumoisin portaat vievät kuin vievätkin hemmetin vessoihin. Kone on A340-600 jota esim on Lufthansalla, Iberialla ja Virgin Atlanticilla. A340-600 on maailman pisin matkustajalentokone. Tässä -600 versiossa turistiluokan vessat ovat yhtä invavessaa lukuunottamatta kerrosta alempana.

• oss2

ei finnairilla oo a380 koneita

• AY 005
        oss2 kirjoitti:

ei finnairilla oo a380 koneita

Eihän... niinkö...

• Lentomatto

no niin lentosi on varmaan lennetty. Minkälainen kokemus oli?

• sdsddsds

• finnaironparas
        sdsddsds kirjoitti:

"A340:ssa on 2 kerrosta, tosin matkustajia on vain yhdessä kerroksessa, alhaalla mm. WC:t

http://www.airliners.net/photo/Lufthansa/Airbus-A340-642/0486598/" Kiitos tiedosta, tuota en tiennytkään, vaikka ilmeisesti A340-300 mallissa ei olekaan kahta kerrosta, ainakin yhden edellisen viestin mukaan.

hyvinhän se reissu menikin!! se kone olikin airbus 320 vissiinkin mutta onko nyt noin pienellä erolla mitään väliä :)

• sdsdsdsdsd
        finnaironparas kirjoitti:

hyvinhän se reissu menikin!! se kone olikin airbus 320 vissiinkin mutta onko nyt noin pienellä erolla mitään väliä :)

"hyvinhän se reissu menikin!! se kone olikin airbus 320 vissiinkin mutta onko nyt noin pienellä erolla mitään väliä :) " Joo, minullakin on matka Boeing 787:llä Wienistä Ateenaan keväällä Austrian Airlinesin väreissä.

• joo

" Jos sinä matkustat Kittilään Finnairin a 380 lentokoneella " niin minä matkustan omalla merimekkokuvioisella helikopterillani pudasjärveltä tokioon ja takaisin angry birds kuvioisella boeing 747:mällä ;D

• kittilään

Helsinki (HEL)-Kittilä (KTT) AY447
      Airbus A380 (Operated by Emirates) Se ei oo finskin A380.

• jaahas

onpas. älä tule selittelemään, kun et selvästikään ole ollut finnairin kyseisessä koneessa.

• MD114ever

LOL A380 ei ole eikä tule Finnairille. Luojan kiitos. Järjettömän kokoinen ja vielä hellvetin rumakin.

• 1+12

Eilen lensin Finnairin A380 Turkuun

• tietä-jä

Ei ole konetyyppiä MD114

• usko tai älä

tuskin........

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      224
      6989
    2. Pakko tulla tänne

jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      42
      1269
    3. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1072
    4. Yksi kysymys

Yksi kysymys, minkä kysyisit kaivatultasi. Mikä se olisi?
      Ikävä
      75
      901
    5. Hävettää muuttaa Haapavedelle.

Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal
      Haapavesi
      49
      865
    6. Katseestasi näin

Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a
      Ikävä
      62
      857
    7. Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä

Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.
      Maailman menoa
      93
      804
    8. Toinen kuva mikä susta on jäänyt on

tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.
      Ikävä
      38
      791
    9. Tietenkin täällä

Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.
      Suomussalmi
      14
      756
    10. Jäähalli myynnissä!

Pitihän se arvata kun tuonne se piti rakentaa väkisin.
      Äänekoski
      43
      743
    Aihe