Tuoksujen käyttö

Scentimus---

Itse käytän aina runsaasti tuoksuja. Makuni on makea ja raskas, itämainen. Niinpä löyhähtelen aina voimakkaasti raskailta tummilta hajuveden tuoksuilta.

Ei voisi vähempää kiinnostaa jos joku saa allergisia oireita.

Itse en ole millekään allerginen, ja kuten tiedetään, allergiat ovat hankittuja sairauksia, kun ollaan asuttu liian (luonnottoman) hygieenisessä ja liian siistissä ympäristössä.

5

582

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • U Didn't Manage to provoke Us

      So?

      What's Your point?

    • Atoopikko hajusteallerginen

      Ainakaan kaikkien hajusteille herkistyneiden kohdalla ei ole kyse allergiasta, osa voi olla hengitystieherkistynyt ihoallergian (hajusteet) seurauksena, tätäkään ei osata vielä tutkia.

      Lue tuoteseloste - niin, eihän siinä kerrota kuin "parfym", elikkä hajusteet ovat kuin ostaisi "sian säkissä".
      Älä usko mainoksiin, vaikkakaan suomeksi et tietoa muuten löydä.

      Moni samoin ajatellut on ajan myötä itse sairastunut ja ns. valaistunut.

      Oma on valintasi.

      • Näin se menee, ja koskaan ei voi sanoa ei koskaan.

        Itse tykkäsin ennen paljon hajuvesistä, ihanista vaniliantuoksuisista vartalovoiteista.
        Pyykinpesuaineen tuoksusta, ja huuhtelu-aineen tuoksusta.
        Esim. Roma oli mielihajuveteni, ei mikään kevyt versio.

        Kävipä sitten niin, että kroppani altistui ulkopuolisille kemikaaleille työssäni niin voimakkaasti, että myös tuoksut saivat minut voimaan pahoin/ oireet pistelyn, kuumotuksen, ja hengityksen herkistymään.
        Tänäpäivänä en käytä mitään muuta, kun perusvoiteita, hajustamattomia lisäaineettomia tuotteita, ja olen saanut taas itseni kuntoon.

        Ei sillä, ettettekö voisi tuoksuja käyttää, ihan vapaasti, en mene/poistun tilanteista joissa niile altistun, hyvä olo sisäisesti, ja ulkoisesti on tärkemäpi kuin esimerkiksi teatterissa käynti.
        Oma valinta. Ps. jos elokuviin mielitte, kokeilkaa ostaa lippu aitioon, siellä on mahdollista ehkä oleskella ilman että alkaa ahdistaa.


    • Mummu

      Minäkin rakastan yli kaiken mystisiä ja mausteisia tuoksuja, suosikkejani olivat Diorin Poison, Thierry Muglerin Angel , Guerlainin Shalimar ja Samsara. Mutta sitten tulin allergiseksi Farnesolille ja tietyille hajusteille. Aluksi ärsytys tuli vain hengityselinten limakalvoille. Siitä se sitten paheni.
      Olen varmasti hankkimalla hankkinut tämän iselleni, enkä valita, napsin lääkkeitä ja pärjään hetken tuoksujen keskellä. Niinhän sinä sanot, ettet välitä, mutta kumma kyllä ystäväni ja tuttavani kyllä ottavat huomioon tämän vammani, koska ovet huomanneet kuinka sairastun heidän tuoksuistaan......

    • allergiaa

      Ei allergiat ja yliherkkyydet ole aina itse hankittuja. Itselläni on mitä moninaisimpia allergioita, vaikka kasvoin maatilalla elukoitten ja heinien keskellä. Että ei tarvi yleistää. Varmasti liiallinen puhtaus altistaa myös, mutta kyllä on päinvastaisiakin tapauksia...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      81
      1916
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1719
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1584
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      20
      1316
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1244
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1242
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1216
    8. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1192
    9. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1181
    10. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      44
      1176
    Aihe