Itse käytän aina runsaasti tuoksuja. Makuni on makea ja raskas, itämainen. Niinpä löyhähtelen aina voimakkaasti raskailta tummilta hajuveden tuoksuilta.
Ei voisi vähempää kiinnostaa jos joku saa allergisia oireita.
Itse en ole millekään allerginen, ja kuten tiedetään, allergiat ovat hankittuja sairauksia, kun ollaan asuttu liian (luonnottoman) hygieenisessä ja liian siistissä ympäristössä.
Tuoksujen käyttö
5
649
Vastaukset
- U Didn't Manage to provoke Us
So?
What's Your point? - Atoopikko hajusteallerginen
Ainakaan kaikkien hajusteille herkistyneiden kohdalla ei ole kyse allergiasta, osa voi olla hengitystieherkistynyt ihoallergian (hajusteet) seurauksena, tätäkään ei osata vielä tutkia.
Lue tuoteseloste - niin, eihän siinä kerrota kuin "parfym", elikkä hajusteet ovat kuin ostaisi "sian säkissä".
Älä usko mainoksiin, vaikkakaan suomeksi et tietoa muuten löydä.
Moni samoin ajatellut on ajan myötä itse sairastunut ja ns. valaistunut.
Oma on valintasi.- Näin se menee, ja koskaan ei voi sanoa ei koskaan.
Itse tykkäsin ennen paljon hajuvesistä, ihanista vaniliantuoksuisista vartalovoiteista.
Pyykinpesuaineen tuoksusta, ja huuhtelu-aineen tuoksusta.
Esim. Roma oli mielihajuveteni, ei mikään kevyt versio.
Kävipä sitten niin, että kroppani altistui ulkopuolisille kemikaaleille työssäni niin voimakkaasti, että myös tuoksut saivat minut voimaan pahoin/ oireet pistelyn, kuumotuksen, ja hengityksen herkistymään.
Tänäpäivänä en käytä mitään muuta, kun perusvoiteita, hajustamattomia lisäaineettomia tuotteita, ja olen saanut taas itseni kuntoon.
Ei sillä, ettettekö voisi tuoksuja käyttää, ihan vapaasti, en mene/poistun tilanteista joissa niile altistun, hyvä olo sisäisesti, ja ulkoisesti on tärkemäpi kuin esimerkiksi teatterissa käynti.
Oma valinta. Ps. jos elokuviin mielitte, kokeilkaa ostaa lippu aitioon, siellä on mahdollista ehkä oleskella ilman että alkaa ahdistaa.
- Mummu
Minäkin rakastan yli kaiken mystisiä ja mausteisia tuoksuja, suosikkejani olivat Diorin Poison, Thierry Muglerin Angel , Guerlainin Shalimar ja Samsara. Mutta sitten tulin allergiseksi Farnesolille ja tietyille hajusteille. Aluksi ärsytys tuli vain hengityselinten limakalvoille. Siitä se sitten paheni.
Olen varmasti hankkimalla hankkinut tämän iselleni, enkä valita, napsin lääkkeitä ja pärjään hetken tuoksujen keskellä. Niinhän sinä sanot, ettet välitä, mutta kumma kyllä ystäväni ja tuttavani kyllä ottavat huomioon tämän vammani, koska ovet huomanneet kuinka sairastun heidän tuoksuistaan...... - allergiaa
Ei allergiat ja yliherkkyydet ole aina itse hankittuja. Itselläni on mitä moninaisimpia allergioita, vaikka kasvoin maatilalla elukoitten ja heinien keskellä. Että ei tarvi yleistää. Varmasti liiallinen puhtaus altistaa myös, mutta kyllä on päinvastaisiakin tapauksia...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Minkähän takia ns. persuille ei tunnu työ maistuvan?
Vaikuttavat olevan joutoväkeä syystä tai toisesta – työttömiä tai työeläkeloisia. Muiden rahoilla pötköttelevää väkeä,1284639Olit ihan
Kiihkona silloin. Sen näki ja lähes tunsi. Ei tainnut olla kaukana et olisit vetänyt lähellesi jos siihen olisi hetki tu293377- 203315
Miksiköhän vasemmistossa on niin paljon ns. tapatyöttömiä ja muita köyhiä?
Tokihan Minja Koskela oli sitä mieltä, että ei terveenkään ihmisen ole pakko tehdä töitä, sitä neuvoa moni vassu noudatt472979Oletko keskustellut kaivatustasi muiden
Kanssa lähiaikoina? Jos, onko keskustelu ollut positiivista tai negatiivista? Vaikuttaako keskustelut mielipiteeseesi ka512965Trump huonommassa kunnossa kuin Usasta virallisesti sanotaan?
"Terveys on vakaa mutta ei normaali".Uskallan melkein sanoa,että Trumpin terveydentilaa kaunistellaan.Myös se että se nu1222839Kyllä on Vasemmistoliitosta Koskelan johdolla tullut todellinen ääripuolue
se on niin tulipunainen kuin olla voi, ja selvästi haluaa jatkuvasti eripuraa, ja repiä kansaa kahtia. Siinä on jo vuod182590Suomen veroaste 5 %-yks liian matala
Palauttamalla kokonaisveroaste 1990-luvun tasolle saadaan hyvinvointivaltion palvelut rahoitettua ilman velan ottoa.1132315- 92199
MTV: Harvinainen haastattelu! Vappu Pimiä kommentoi vihdoinkin uutta TTK-juontajaa
TTK-juontajaspekuloinnit käyvät edelleen kuumana. Kenet sinä haluaisit uudeksi TTK-juontajaksi? Kommentoi alle! Lue,142135