Työttömien ruokailu

ehdotus

Kysyisin eikös Muhonen voisi itse perustaa Eestinmäkeen ruokapaikan? Hänellä kun on tieto paikan tarpeellisuudesta ja taitoa ylläpitää ko. toimintaa. Hänellä on myös laaja kentän tuki takanaan, sen varaan on hyvä ponnistaa.

25

1034

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vain puhdassydämiset perivät ........

      en tiedä tekeekö Herralle, niin ainakin kovasti kehuu ja kerjää samalla.

      • Ei lintukoto

        Ole Eestinmäki kuin ei ollenkaan? Eiköhän sinne löydä me työttömät vaikka apostolin kyydillä(:


      • kerran päivässä
        Ei lintukoto kirjoitti:

        Ole Eestinmäki kuin ei ollenkaan? Eiköhän sinne löydä me työttömät vaikka apostolin kyydillä(:

        Puheista päätellen sen saa pyörimään omillaan ilman suurempaa tuskaa. Olis edes yksi paikka missä syödä kohtuu hintaan. Kannatetaan


      • Santeri II
        kerran päivässä kirjoitti:

        Puheista päätellen sen saa pyörimään omillaan ilman suurempaa tuskaa. Olis edes yksi paikka missä syödä kohtuu hintaan. Kannatetaan

        Kyllä idea hieno on ja renoirilla tilaa Södikan talossa.Muistan kun veli Martti vaikutti Porvoossa hilpeällä 90 luvun laman aikaan.Martti sai piikin(400 mk /kk) Samariakotiin Bomanin sahan luo ja
        reiluna miehenä vei minut,poliittisen vaikuttajan syömään lounasta sinne.Vanha mies oli täpinöissään,kiilasi jonon keulille ja pudotti tekarinsa muusikulhoon.Kumma kun muusi ei kelvannut muille.Siihen aikaan tutustuin toiseen tekomieheen,Santeri I :een joka vaikutti hevoskauppiaana Kilpilahdessa.Konttori oli STV vieressä,mutta se oli taas toinen juttu niikuin Kipling vainaa sanoi...


      • Anna leipää sille jolla on nälkä
        Santeri II kirjoitti:

        Kyllä idea hieno on ja renoirilla tilaa Södikan talossa.Muistan kun veli Martti vaikutti Porvoossa hilpeällä 90 luvun laman aikaan.Martti sai piikin(400 mk /kk) Samariakotiin Bomanin sahan luo ja
        reiluna miehenä vei minut,poliittisen vaikuttajan syömään lounasta sinne.Vanha mies oli täpinöissään,kiilasi jonon keulille ja pudotti tekarinsa muusikulhoon.Kumma kun muusi ei kelvannut muille.Siihen aikaan tutustuin toiseen tekomieheen,Santeri I :een joka vaikutti hevoskauppiaana Kilpilahdessa.Konttori oli STV vieressä,mutta se oli taas toinen juttu niikuin Kipling vainaa sanoi...

        Antakaa Herralle, mikä Herralle kuuluu ja vanhalle miehelle, mikä hänelle kuuluu.

        Tämähän on tunnetusti tehnyt bisnestä näillä poloisilla mielillä. Ei kaikki, jotka sanovat Herra Herra, pääse taivasten valtakuntaan.

        Ainoastaan, jotka tekevät minun taivaallisen Isäni tahdon. Ja ainoastaan. Herra kyllä näkee, kenen sydän on oikealla paikalla.
        Sillä....He pitävät Jumalisuutta keinona voiton saamiseen. Voi, kyllä meillä on sama Herra, mutta vaikutteet voivat olla eri lähteistä.
        Ei sitä vihjailla, mitä tarvitsee ja sitten lisää, että jos Herra laskee jonkun sydämelle sitä ja sitä ...
        eli kerjääminen on sallittua Porvoossakin. Hyvä niin. Kelasta saa loput ja sossusta lisää, jos loppuu.
        Muutama kirppari vaan pystyyn ja Herra antaa?????, jos antaa, ennenkuin ehtii kerjäämään.


      • Martti tai ei
        Anna leipää sille jolla on nälkä kirjoitti:

        Antakaa Herralle, mikä Herralle kuuluu ja vanhalle miehelle, mikä hänelle kuuluu.

        Tämähän on tunnetusti tehnyt bisnestä näillä poloisilla mielillä. Ei kaikki, jotka sanovat Herra Herra, pääse taivasten valtakuntaan.

        Ainoastaan, jotka tekevät minun taivaallisen Isäni tahdon. Ja ainoastaan. Herra kyllä näkee, kenen sydän on oikealla paikalla.
        Sillä....He pitävät Jumalisuutta keinona voiton saamiseen. Voi, kyllä meillä on sama Herra, mutta vaikutteet voivat olla eri lähteistä.
        Ei sitä vihjailla, mitä tarvitsee ja sitten lisää, että jos Herra laskee jonkun sydämelle sitä ja sitä ...
        eli kerjääminen on sallittua Porvoossakin. Hyvä niin. Kelasta saa loput ja sossusta lisää, jos loppuu.
        Muutama kirppari vaan pystyyn ja Herra antaa?????, jos antaa, ennenkuin ehtii kerjäämään.

        Suoraselkäinen suomalainen työmies ei halua mitään almuja sen enempää kelasta kuin sossustakaan. Edullista ruokaa vain ruokalasta jonka tarkoitus ei ole voiton maksimointi vaan riittää kunhan tulot peitää kulut.


      • Lomautettu muttei lamautettu
        Martti tai ei kirjoitti:

        Suoraselkäinen suomalainen työmies ei halua mitään almuja sen enempää kelasta kuin sossustakaan. Edullista ruokaa vain ruokalasta jonka tarkoitus ei ole voiton maksimointi vaan riittää kunhan tulot peitää kulut.

        että Timo pistää pyörät pyörimään. Jätetään muu paskanjauhaminen sikseen.


      • miten joku osaa näytellä hurskasta
        Lomautettu muttei lamautettu kirjoitti:

        että Timo pistää pyörät pyörimään. Jätetään muu paskanjauhaminen sikseen.

        vai, onko ne vain omaan käyttöön. Kuivat ja vanhat hän mielihyvin jakaa muille, mutta oma vatsa on lähempänä, kuin lähimmäisen nälkä. Tulkoon totuus tässäkin esille.


      • edes kerran päivässä
        miten joku osaa näytellä hurskasta kirjoitti:

        vai, onko ne vain omaan käyttöön. Kuivat ja vanhat hän mielihyvin jakaa muille, mutta oma vatsa on lähempänä, kuin lähimmäisen nälkä. Tulkoon totuus tässäkin esille.

        tuntuu olevan harvojen herkkua. Väärän todistuksen antaminen lähimmäisestä ei myöskään ole suotavaa.
        Haluaisin silti itse maksaa ja syödä edullista ruokaa.


      • syömään
        edes kerran päivässä kirjoitti:

        tuntuu olevan harvojen herkkua. Väärän todistuksen antaminen lähimmäisestä ei myöskään ole suotavaa.
        Haluaisin silti itse maksaa ja syödä edullista ruokaa.

        Oliko ruokalan saaminen pelkkää poliittisten irtopisteiden keruuta. Kaivattais tekoja vähemmän puhetta. Näitä metelin pitäjiä tuntuu riittävän enemmän kuin tekomiehiä.


      • jep jep
        syömään kirjoitti:

        Oliko ruokalan saaminen pelkkää poliittisten irtopisteiden keruuta. Kaivattais tekoja vähemmän puhetta. Näitä metelin pitäjiä tuntuu riittävän enemmän kuin tekomiehiä.

        jos joku Muu tekisi jotain asialle.


      • EI 666
        jep jep kirjoitti:

        jos joku Muu tekisi jotain asialle.

        herra taasen antoi ja niin sitä ilmaisen ruoan jakelu alkaa maksua vastaan, mikä olikin tarkoitettu herrantyöhön ja auttamaan huono-osaisia.
        Ei kaikki, jotka sanovat Herra Herra, vaan jotka tekevät taivaallisen isän tahdon mukaan.
        Niin ja turhaa on viedä mihinkään huono-osaisille vanhoja ruokia, jotka ensiksi ovat varastoitu keräilijän pakastimiin ja senjälkeen vasta joku onneton vielä syökin niitä tullen vakavasti sairaaksi. Eihän keräilijä itse vanhaa syö, vaan Herra on laskenut keräilijän sydämelle antaa ne joillekin "huono-osaisille" varattomille.

        Mielestäni kaupat tekevät karhunpalveluksen, kun lahjoittavat vanhaa ruokaa heikkokuntoisille ja helposti sairastaville.

        Pitäisi kysyä todella Herralta, onkohan Herra sanonut näin.


      • asialinja kunniaan
        EI 666 kirjoitti:

        herra taasen antoi ja niin sitä ilmaisen ruoan jakelu alkaa maksua vastaan, mikä olikin tarkoitettu herrantyöhön ja auttamaan huono-osaisia.
        Ei kaikki, jotka sanovat Herra Herra, vaan jotka tekevät taivaallisen isän tahdon mukaan.
        Niin ja turhaa on viedä mihinkään huono-osaisille vanhoja ruokia, jotka ensiksi ovat varastoitu keräilijän pakastimiin ja senjälkeen vasta joku onneton vielä syökin niitä tullen vakavasti sairaaksi. Eihän keräilijä itse vanhaa syö, vaan Herra on laskenut keräilijän sydämelle antaa ne joillekin "huono-osaisille" varattomille.

        Mielestäni kaupat tekevät karhunpalveluksen, kun lahjoittavat vanhaa ruokaa heikkokuntoisille ja helposti sairastaville.

        Pitäisi kysyä todella Herralta, onkohan Herra sanonut näin.

        Työttömyys on kyllä ihmisen aikaansaamaa. Tuskin luojan tarvii työvoimapolitiikkaan puuttua.


      • hommat kuntoon
        asialinja kunniaan kirjoitti:

        Työttömyys on kyllä ihmisen aikaansaamaa. Tuskin luojan tarvii työvoimapolitiikkaan puuttua.

        Muhonen ainakin olisi oikea työtön. Toiminnan mies joka tietää mistä puhuu. Eikös se Luoma kuulu sen Vanhasen kanssa samaan työreformikööriin missä oli Esko Aho ja Iiro silloin aikanaan. Oonkin aina kummastellu kuinka se mukamas ajo työttömien asiaa kun se kuulema oli riidoissa ay-liikkeenkin kanssa. Nyt se lopetti kahvilan kun ei ei enää homma kiinnostanu. Eikä se halua että tavalline duunari tekee asian eteen jotain. Muhonen hoitamaan työtömien asiaa ja sassiin!


      • eikun töpinäks
        hommat kuntoon kirjoitti:

        Muhonen ainakin olisi oikea työtön. Toiminnan mies joka tietää mistä puhuu. Eikös se Luoma kuulu sen Vanhasen kanssa samaan työreformikööriin missä oli Esko Aho ja Iiro silloin aikanaan. Oonkin aina kummastellu kuinka se mukamas ajo työttömien asiaa kun se kuulema oli riidoissa ay-liikkeenkin kanssa. Nyt se lopetti kahvilan kun ei ei enää homma kiinnostanu. Eikä se halua että tavalline duunari tekee asian eteen jotain. Muhonen hoitamaan työtömien asiaa ja sassiin!

        Karismaattista johtajaa todella kaivataan pistämään rattaat pyörimään. Muuten ei parannusta nähdä.


      • epäilevä tuomas
        eikun töpinäks kirjoitti:

        Karismaattista johtajaa todella kaivataan pistämään rattaat pyörimään. Muuten ei parannusta nähdä.

        Onko kaverilla mitään näyttöjä osaamisestaan ennestään. Puhepuoli kaiketi on hallussa.


      • tsippaa simasi ja ka
        epäilevä tuomas kirjoitti:

        Onko kaverilla mitään näyttöjä osaamisestaan ennestään. Puhepuoli kaiketi on hallussa.

        Soppaa, saippuaa ja sielunhoitoa. Kyseleppäs


      • niin tsippaan
        tsippaa simasi ja ka kirjoitti:

        Soppaa, saippuaa ja sielunhoitoa. Kyseleppäs

        Kerro


      • Pitäis riittää
        epäilevä tuomas kirjoitti:

        Onko kaverilla mitään näyttöjä osaamisestaan ennestään. Puhepuoli kaiketi on hallussa.

        Muhonenhan on entinen pääluottamusmies ja nykyinen kaupunginvaltuutettu ynnämuuta. Kyllä näyttöä on!


      • se saavutuksista
        Pitäis riittää kirjoitti:

        Muhonenhan on entinen pääluottamusmies ja nykyinen kaupunginvaltuutettu ynnämuuta. Kyllä näyttöä on!

        Ränkyttävä rakkikoira koko äijä.


      • sellaista elämä on
        se saavutuksista kirjoitti:

        Ränkyttävä rakkikoira koko äijä.

        Paljon porua ja vähän villoja.


      • juustohöylä työhön
        sellaista elämä on kirjoitti:

        Paljon porua ja vähän villoja.

        leipänsä ja Kela kurkistaa, onkohan näin.

        Senjälkeen maksat kiltisti joka sentin takas ja olet sit hiljaa, kuin hiiri


      • talvi tulossa
        juustohöylä työhön kirjoitti:

        leipänsä ja Kela kurkistaa, onkohan näin.

        Senjälkeen maksat kiltisti joka sentin takas ja olet sit hiljaa, kuin hiiri

        Tekstaripalstalla jo kysellään mistä leipää saisi. Tee jotain kun kerran valtuustossa istut ja valtaa käytät.


      • kusi sukassa
        talvi tulossa kirjoitti:

        Tekstaripalstalla jo kysellään mistä leipää saisi. Tee jotain kun kerran valtuustossa istut ja valtaa käytät.

        Mikään ei tule muuttumaan.


      • kusi sukassa
        kusi sukassa kirjoitti:

        Mikään ei tule muuttumaan.

        On se Timo saanut aikaan että seurakunnassa saa jatkossa kahdesti viikossa aterian 2 €:lla.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      122
      1320
    2. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      51
      1259
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      122
      1183
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1013
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      100
      879
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      325
      814
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      714
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      636
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      619
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      602
    Aihe