Ahdistaa seurustelu vauvan kanssa

Huoh...

Onko kellään muilla ahdistusta tai "paineita" vauvan kanssa seurustelusta? Jotenkin en tiedä, mitä tekisin vauvan kanssa (7-viikkoinen) ja ehkä tämän väsymyksen/masennuksen takia se höpöttely ja muukin tuntuu välillä aika työläältä. Yritän kuitenkin mutta sekin pelottaa jos vauva huomaa ettei se ole aina "aitoa". Olen niin äärimmäisen epävarma, nimenomaan tämän seurustelun suhteen. Sen tiedän, että osaan muuten hoitaa vauvaa hyvin. En pidä itseäni kovin hyvänä äitinä. :(

Lääkitys on, ja terapiaakin.

1

717

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • iloisen vauvan äiti

No meillä isompi lapsi on huomannut, että kun hän alkaa nauraa (vaikka ihan epäaidosti) niin vauva yhtyy nopeasti nauruun ja lopulta kaikki nauramme täyttä päätä. Ei sitä pidä ajatella onko aitoa tai ei. Jos on hetki että haluat olla hiljaa höpöttelyn sijasta, niin voi sitä vauvaa vain katsellakin ja silitellä ja pomppuutella tai voit lauleskella itseksesi...lauleskelu ei ainakaan ole rankkaa. Ja ei jutustelunkaan pitäisi olla...sitähän voi toistaa vaikka yhtä sanaa jos ei muuta keksi...vaikka sanaa ihana...meidän vauvan naama menee suureen hymyyn kun kuulee sanan ihana kun se on niin tuttu sana ja hän tietää että sitä sanaa käytetään hänestä...samoin hän tunnistaa sanan vauva ja isomman siskon jutustelu vauvalle rajoittuu sanaan vauva vähän eri muodoissa vääntäen :)...sekin jutustelu kelpaa vauvalle ihan hyvin vaikka välillä se on aika kovaäänistäkin...vauva ei ole moksiskaan vaan tykkää kovasti isommasta sisaruksesta. Älä siis stressaa. Joskus kun en jaksa "seurustella" mutta vauva haluaa olla lähellä niin katselemme yhdessä tv:tä. Sekin kelpaa vauvalle ja hän ottaa rennon asennon sylistä ja molemmat rentoudumme. Kuuntelen myös paljon musiikkia ja otan vauvan osallistumaan siihen vaikka sylissä pomputellen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua

Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä
      Äänekoski
      74
      1359
    2. Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa

Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.
      Maailman menoa
      243
      1249
    3. Martina lähdössä Ibizalle

Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      151
      1061
    4. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      254
      1032
    5. Avustikset peruttu.

Aettokosken ampuraan rahat otettu poekkeen valtiolle.
      Suomussalmi
      51
      755
    6. 64
      714
    7. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      62
      707
    8. Miksi mies tuntee näin?

Eli olen mies ja ihastuin naiseen. Tykkään hänestä ja koskaan hän ei ole ollut minulle ilkeä. Silti ajoittain tunnen kui
      Ikävä
      39
      688
    9. Se nainen näyttää hyvältä vaikka painaisi 150kg

parempi vaan jos on vähän muhkeammassa kunnossa 🤤
      Ikävä
      44
      651
    10. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      30
      607
    Aihe