Olisin mielelläni kuullut kommentteja muilta X-Typen omistajilta auton luotettavuudesta. Itse olen ajellut nyt 15 tkm eikä autossa tunnu olevan mitään vikaa. Ainoa 'vika' on ollut ajopolttimoiden palaminen, jotka nekin vaihdettiin takuuseen. Olisi kiinnostavaa kuulla olenko onnistunut hankkimaan anti-maanantaikappaleen vai onko Jaguar yleisemminkin näin huoleton peli.
Gallup X-Typestä
17
4414
Vastaukset
- autoileva akka
Em. malli käytössä 4 kuukautta ja olen ajanut 14 tkm ilman ensimmäistäkään ongelmaa, lähinnä maantieajoa kaikenkarvaisilla teillä ja olosuhteissa. Olen ihmetellyt samaa kuin aloittaja.
- XJR-98
Mutsilla on 5000 km ajettu X-Type 2.5 jossa ei luonnollisestikaan ole ollut mitään vikaa.
Mutta tulee niitä vikoja jossain vaiheessa kaikkiin autoihin. Omasta XJR:stä pamahti etupyörän laakeri toissapäivänä. Mittarissa vasta 112 000, huonoa säkää varmaan...- H.E.E.
Et kertonut vuosimallia, mutta eikös nuo laakerit kuulu vaihtaa Jaguarissa noin 50000 vai 60000 välein?
Omassa XJ40: ssä se lukee ainakin huolto-ohjelmassa melko isolla ja omana kohtanaan. Tosin XJ40 laakerit ovat tunnetusti auton painoon nähden alimitoitetut. - XJR-98
H.E.E. kirjoitti:
Et kertonut vuosimallia, mutta eikös nuo laakerit kuulu vaihtaa Jaguarissa noin 50000 vai 60000 välein?
Omassa XJ40: ssä se lukee ainakin huolto-ohjelmassa melko isolla ja omana kohtanaan. Tosin XJ40 laakerit ovat tunnetusti auton painoon nähden alimitoitetut.Vuosimalli on -98. Ajattelin että se selviää nimimerkistä :)
Jep, tiedän että 40:ssa (ja x300:ssa)laakerit ovat todella pienet, mutta asia korjattiin x308:ssa.
Hyvä pointti tuo huolto-ohjelma, tosin huoltokäsikirja ei erittele vaihdettavia osia / työvaiheita niin tarkasti.
Eihän tuo laakerijuttu ole mikään iso asia, paitsi ettei yhtään ollut maassa joten auto makaa viikon huollossa. Jouduin kaivaan Camaron tallista, jessus että se on karun tuntuinen jagen jälkeen. 6 kk sitten se oli mielestäni aivan loisto vehje... - H.E.E.
XJR-98 kirjoitti:
Vuosimalli on -98. Ajattelin että se selviää nimimerkistä :)
Jep, tiedän että 40:ssa (ja x300:ssa)laakerit ovat todella pienet, mutta asia korjattiin x308:ssa.
Hyvä pointti tuo huolto-ohjelma, tosin huoltokäsikirja ei erittele vaihdettavia osia / työvaiheita niin tarkasti.
Eihän tuo laakerijuttu ole mikään iso asia, paitsi ettei yhtään ollut maassa joten auto makaa viikon huollossa. Jouduin kaivaan Camaron tallista, jessus että se on karun tuntuinen jagen jälkeen. 6 kk sitten se oli mielestäni aivan loisto vehje...Ahaa - eli tuo nimimerkki ei ollutkaan sinun nimikirjaimet :D ;)
Minunkaan huoltokirja ei erittele noita tarkistuskohteita, vaan tieto on löytynyt ihan muualta. Tuossa ohjekirjassa ei muutenkaan keskitytä kauheasti tekniikkaan.
Toi viikon huoltoaika on kyllä vähän kohtuuton. Etenkin jos auto on jokapäiväisessä käytössä - toisin kuin itselläni. - XJR-98
H.E.E. kirjoitti:
Ahaa - eli tuo nimimerkki ei ollutkaan sinun nimikirjaimet :D ;)
Minunkaan huoltokirja ei erittele noita tarkistuskohteita, vaan tieto on löytynyt ihan muualta. Tuossa ohjekirjassa ei muutenkaan keskitytä kauheasti tekniikkaan.
Toi viikon huoltoaika on kyllä vähän kohtuuton. Etenkin jos auto on jokapäiväisessä käytössä - toisin kuin itselläni.Sain kuin sainkin auton jo nyt, Espoon liikkeestä löytyi laakeri.
Mutta hyi helvetti näitä etujarrupaloja! 159 euroa pelkät palat ilman töitä! Hmm, taidan hillitä jarrun painamista ja keskityn kaasuun :) - H.E.E.
XJR-98 kirjoitti:
Sain kuin sainkin auton jo nyt, Espoon liikkeestä löytyi laakeri.
Mutta hyi helvetti näitä etujarrupaloja! 159 euroa pelkät palat ilman töitä! Hmm, taidan hillitä jarrun painamista ja keskityn kaasuun :)Joo - mutta ne ei vingu eikä kitise jarrutettaessa - oli sää mikä hyvänsä!
Toisin kuin muutamat korvaavat jarrupalamerkit. ;-) - Mursu
XJR-98 kirjoitti:
Vuosimalli on -98. Ajattelin että se selviää nimimerkistä :)
Jep, tiedän että 40:ssa (ja x300:ssa)laakerit ovat todella pienet, mutta asia korjattiin x308:ssa.
Hyvä pointti tuo huolto-ohjelma, tosin huoltokäsikirja ei erittele vaihdettavia osia / työvaiheita niin tarkasti.
Eihän tuo laakerijuttu ole mikään iso asia, paitsi ettei yhtään ollut maassa joten auto makaa viikon huollossa. Jouduin kaivaan Camaron tallista, jessus että se on karun tuntuinen jagen jälkeen. 6 kk sitten se oli mielestäni aivan loisto vehje...Minulla oli laakereiden vaihto etupyöriin syksyllä. Teetin noin miljoona muutakin lisätyötä huollossa, ja auto oli työn alla kaksi päivää. Ei laakereiden vaihto ainakaan merkkiliikkeessä ollut sen suurempia keskusteluja vaatinut aihe. Ainakaan vm. -92 XJS:llä.
- XJR-98
Mursu kirjoitti:
Minulla oli laakereiden vaihto etupyöriin syksyllä. Teetin noin miljoona muutakin lisätyötä huollossa, ja auto oli työn alla kaksi päivää. Ei laakereiden vaihto ainakaan merkkiliikkeessä ollut sen suurempia keskusteluja vaatinut aihe. Ainakaan vm. -92 XJS:llä.
käytin Madza/Jaguar liikettä Tampereella. Ei mitään valittamista, ymmärrän kyllä että jossain tyyppimerkeissä kaikkia osia ei ole hyllyssä tai että ne ovat hetkellisesti loppu. Oma autoni on kuitenkin hieman harvinaisempi (en ole varma käykö xj8:n laakerit), mutta ei se silti ole edes kovin paha aika ventata viikko jotain osaa.
Omistin Nissan ZX300 vm-1991 ja siihen sain kerran ventata ilmamittaria 4 viikkoa! Ja sekin haiseva osa (naurettava putki jossa on hehkulanka) maksoi 6000 mk ja saman verran töitä päälle. Kaamee ryöstö mutta sen tekikin Mikkelin (!) "merkkiliike".
juu, ostakaa Nissan....
20 vuoden aikana ystävällisin ja paras palvelu merkkiliikkeissä on tähän mennessä Jaguarilla.
ps. pyyhkijän kumi (xjr:ssä on vain 1 sulka) maksoi 5 euroa. Samalla rahalla ei saa edes pissapojan nestettä Metro-Autosta :)
- Tuamas
S-type on ollut perheessä pari vuotta, täysin huoleton peli ollut. Muutama pienempi vika ja nekin ovat menneet takuuseen. Huollot ym. Espoossa hoidettuna huippuluokkaa. Monta astetta laadukkaammalta ja fiksummalta valinnalta tuntuu kuin esim. mersu ja bemari...
- Black jag
X-type dieselillä ajettu reilut 5 tkm ja muutama pikkuvika on ilmaantunut. Monitoimiratti naksuu käännettäessä normaaliasennosta rattia. Tupakansytytin ei toimi. Tyhjäkäynti kaipaa säätöä. Ensi maanantaina huoltoon, joten eiköhän se siitä. Muuten toiminut moitteetta. Kulutus on erittäin kohtuullinen, 120 km/h mittarin mukaan matkanopeutena kulutus on pysynyt ajotietokoneen mukaan alle 6,2 l/100km.
- Rye
Muutama kysymys tietäjille:
1. Käytetäänkö Suomessa uudesta saakka synteettisiä öljyjä? Todennäköisesti käytetään..
2. Täällä Amerikassa myyvät uudet autot vain mineraaliöljyillä...joka pidemmän päälle ei varmasti tee hyvää?
3. Huoltovälinä USA:ssa on 10 000 mileä? Kuinka Suomessa?
Auto ollut käytösssä 6 kk ja hyvin rullaa...ei mitään vikoja...
- X-man
En tiedä minkälaisia kokemuksia sinulla on aikaisemmista autoista kun ihmettelet että jo 15000 km eikä vikoja :) Itse olen päässyt yleensä yli 100000 km ennen kuin vikoja ilmaantuu. Ainut poikkeus A4 Quattro.
No X-type ollut nyt 8000 km. Varsinaisia vikoja ei ole tullut vastaan. Ainut mikä rasittaa on jarrujen vinkuminen märkänä kun lähtee liikkeelle jonkun aikaa parkissa oltua. Loppuu muutaman kymmenen metrin ajon jälkeen. Huolto ei osannut sanoa syytä suoralta käsin enkä ole ehtinyt käyttää tutkittavana.- ÄKS-Tyyppi
Itselläni on ollut aikojen saatossa kuusitoista uutta autoa (merkkejä Pösö, Toyota, Opel, BMW, Saab ja Audi). Jokaisella niistä olen joutunut korjauttamaan pienempää tai suurempaa vikaa ensimmäisen 10 tkm aikana. Haarukka on vaihdellut kitisevästä mukitelineestä viallisiin jarrulevyihin. Toisaalta kun olen tottunut ajamaan takuun alaisilla autoilla, niin valitan myöskin herkästi pienimmistäkin ongelmista. Jaguar on tässä mielessä yllättänyt positiivisesti.
- XJR-98
ÄKS-Tyyppi kirjoitti:
Itselläni on ollut aikojen saatossa kuusitoista uutta autoa (merkkejä Pösö, Toyota, Opel, BMW, Saab ja Audi). Jokaisella niistä olen joutunut korjauttamaan pienempää tai suurempaa vikaa ensimmäisen 10 tkm aikana. Haarukka on vaihdellut kitisevästä mukitelineestä viallisiin jarrulevyihin. Toisaalta kun olen tottunut ajamaan takuun alaisilla autoilla, niin valitan myöskin herkästi pienimmistäkin ongelmista. Jaguar on tässä mielessä yllättänyt positiivisesti.
Kaikkiin autoihin (hinnasta huolimatta) voi tulla pikkuvikoja. Kysymys on siitä kuinka huolto niistä selviää ja kuinka tyylikkäästi homma hoidetaan.
Isompi juttu on se kuinka pian autoon alkaa tulla ns. isoja vikoja jotka vastaavasti maksavat rutosti.
Mua ei pelota ajaa erikoista autoa jossa on 100 000 km jos auto on laadukas ja huolto pelaa. Mitään megaluokan vikoja tuskin tulee... mutta jos tulee niin sit vaihtoon, kuten tein 7-sarjan bemarille joka ihan oikeasti koitti viedä rahat ja mielenterveyden :) Terkkuja Vehoon....
Toivotan kaikille Jageille huolettomia kilometrejä. - Mekaanikko
Jarrupaloihin tullut varaosamuutos.Loppuu vinkuminen.Otappa yhteys huoltoon.Lienee takuuasia.
- <<<
UPEA PELI
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12671Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1511228Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491125- 127998
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223964Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?206939Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä13855- 72845
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297845- 39822