Gallup X-Typestä

ÄKS-Tyyppi

Olisin mielelläni kuullut kommentteja muilta X-Typen omistajilta auton luotettavuudesta. Itse olen ajellut nyt 15 tkm eikä autossa tunnu olevan mitään vikaa. Ainoa 'vika' on ollut ajopolttimoiden palaminen, jotka nekin vaihdettiin takuuseen. Olisi kiinnostavaa kuulla olenko onnistunut hankkimaan anti-maanantaikappaleen vai onko Jaguar yleisemminkin näin huoleton peli.

17

4384

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • autoileva akka

      Em. malli käytössä 4 kuukautta ja olen ajanut 14 tkm ilman ensimmäistäkään ongelmaa, lähinnä maantieajoa kaikenkarvaisilla teillä ja olosuhteissa. Olen ihmetellyt samaa kuin aloittaja.

    • XJR-98

      Mutsilla on 5000 km ajettu X-Type 2.5 jossa ei luonnollisestikaan ole ollut mitään vikaa.
      Mutta tulee niitä vikoja jossain vaiheessa kaikkiin autoihin. Omasta XJR:stä pamahti etupyörän laakeri toissapäivänä. Mittarissa vasta 112 000, huonoa säkää varmaan...

      • H.E.E.

        Et kertonut vuosimallia, mutta eikös nuo laakerit kuulu vaihtaa Jaguarissa noin 50000 vai 60000 välein?
        Omassa XJ40: ssä se lukee ainakin huolto-ohjelmassa melko isolla ja omana kohtanaan. Tosin XJ40 laakerit ovat tunnetusti auton painoon nähden alimitoitetut.


      • XJR-98
        H.E.E. kirjoitti:

        Et kertonut vuosimallia, mutta eikös nuo laakerit kuulu vaihtaa Jaguarissa noin 50000 vai 60000 välein?
        Omassa XJ40: ssä se lukee ainakin huolto-ohjelmassa melko isolla ja omana kohtanaan. Tosin XJ40 laakerit ovat tunnetusti auton painoon nähden alimitoitetut.

        Vuosimalli on -98. Ajattelin että se selviää nimimerkistä :)
        Jep, tiedän että 40:ssa (ja x300:ssa)laakerit ovat todella pienet, mutta asia korjattiin x308:ssa.

        Hyvä pointti tuo huolto-ohjelma, tosin huoltokäsikirja ei erittele vaihdettavia osia / työvaiheita niin tarkasti.
        Eihän tuo laakerijuttu ole mikään iso asia, paitsi ettei yhtään ollut maassa joten auto makaa viikon huollossa. Jouduin kaivaan Camaron tallista, jessus että se on karun tuntuinen jagen jälkeen. 6 kk sitten se oli mielestäni aivan loisto vehje...


      • H.E.E.
        XJR-98 kirjoitti:

        Vuosimalli on -98. Ajattelin että se selviää nimimerkistä :)
        Jep, tiedän että 40:ssa (ja x300:ssa)laakerit ovat todella pienet, mutta asia korjattiin x308:ssa.

        Hyvä pointti tuo huolto-ohjelma, tosin huoltokäsikirja ei erittele vaihdettavia osia / työvaiheita niin tarkasti.
        Eihän tuo laakerijuttu ole mikään iso asia, paitsi ettei yhtään ollut maassa joten auto makaa viikon huollossa. Jouduin kaivaan Camaron tallista, jessus että se on karun tuntuinen jagen jälkeen. 6 kk sitten se oli mielestäni aivan loisto vehje...

        Ahaa - eli tuo nimimerkki ei ollutkaan sinun nimikirjaimet :D ;)

        Minunkaan huoltokirja ei erittele noita tarkistuskohteita, vaan tieto on löytynyt ihan muualta. Tuossa ohjekirjassa ei muutenkaan keskitytä kauheasti tekniikkaan.
        Toi viikon huoltoaika on kyllä vähän kohtuuton. Etenkin jos auto on jokapäiväisessä käytössä - toisin kuin itselläni.


      • XJR-98
        H.E.E. kirjoitti:

        Ahaa - eli tuo nimimerkki ei ollutkaan sinun nimikirjaimet :D ;)

        Minunkaan huoltokirja ei erittele noita tarkistuskohteita, vaan tieto on löytynyt ihan muualta. Tuossa ohjekirjassa ei muutenkaan keskitytä kauheasti tekniikkaan.
        Toi viikon huoltoaika on kyllä vähän kohtuuton. Etenkin jos auto on jokapäiväisessä käytössä - toisin kuin itselläni.

        Sain kuin sainkin auton jo nyt, Espoon liikkeestä löytyi laakeri.
        Mutta hyi helvetti näitä etujarrupaloja! 159 euroa pelkät palat ilman töitä! Hmm, taidan hillitä jarrun painamista ja keskityn kaasuun :)


      • H.E.E.
        XJR-98 kirjoitti:

        Sain kuin sainkin auton jo nyt, Espoon liikkeestä löytyi laakeri.
        Mutta hyi helvetti näitä etujarrupaloja! 159 euroa pelkät palat ilman töitä! Hmm, taidan hillitä jarrun painamista ja keskityn kaasuun :)

        Joo - mutta ne ei vingu eikä kitise jarrutettaessa - oli sää mikä hyvänsä!
        Toisin kuin muutamat korvaavat jarrupalamerkit. ;-)


      • Mursu
        XJR-98 kirjoitti:

        Vuosimalli on -98. Ajattelin että se selviää nimimerkistä :)
        Jep, tiedän että 40:ssa (ja x300:ssa)laakerit ovat todella pienet, mutta asia korjattiin x308:ssa.

        Hyvä pointti tuo huolto-ohjelma, tosin huoltokäsikirja ei erittele vaihdettavia osia / työvaiheita niin tarkasti.
        Eihän tuo laakerijuttu ole mikään iso asia, paitsi ettei yhtään ollut maassa joten auto makaa viikon huollossa. Jouduin kaivaan Camaron tallista, jessus että se on karun tuntuinen jagen jälkeen. 6 kk sitten se oli mielestäni aivan loisto vehje...

        Minulla oli laakereiden vaihto etupyöriin syksyllä. Teetin noin miljoona muutakin lisätyötä huollossa, ja auto oli työn alla kaksi päivää. Ei laakereiden vaihto ainakaan merkkiliikkeessä ollut sen suurempia keskusteluja vaatinut aihe. Ainakaan vm. -92 XJS:llä.


      • XJR-98
        Mursu kirjoitti:

        Minulla oli laakereiden vaihto etupyöriin syksyllä. Teetin noin miljoona muutakin lisätyötä huollossa, ja auto oli työn alla kaksi päivää. Ei laakereiden vaihto ainakaan merkkiliikkeessä ollut sen suurempia keskusteluja vaatinut aihe. Ainakaan vm. -92 XJS:llä.

        käytin Madza/Jaguar liikettä Tampereella. Ei mitään valittamista, ymmärrän kyllä että jossain tyyppimerkeissä kaikkia osia ei ole hyllyssä tai että ne ovat hetkellisesti loppu. Oma autoni on kuitenkin hieman harvinaisempi (en ole varma käykö xj8:n laakerit), mutta ei se silti ole edes kovin paha aika ventata viikko jotain osaa.
        Omistin Nissan ZX300 vm-1991 ja siihen sain kerran ventata ilmamittaria 4 viikkoa! Ja sekin haiseva osa (naurettava putki jossa on hehkulanka) maksoi 6000 mk ja saman verran töitä päälle. Kaamee ryöstö mutta sen tekikin Mikkelin (!) "merkkiliike".
        juu, ostakaa Nissan....
        20 vuoden aikana ystävällisin ja paras palvelu merkkiliikkeissä on tähän mennessä Jaguarilla.
        ps. pyyhkijän kumi (xjr:ssä on vain 1 sulka) maksoi 5 euroa. Samalla rahalla ei saa edes pissapojan nestettä Metro-Autosta :)


    • Tuamas

      S-type on ollut perheessä pari vuotta, täysin huoleton peli ollut. Muutama pienempi vika ja nekin ovat menneet takuuseen. Huollot ym. Espoossa hoidettuna huippuluokkaa. Monta astetta laadukkaammalta ja fiksummalta valinnalta tuntuu kuin esim. mersu ja bemari...

    • Black jag

      X-type dieselillä ajettu reilut 5 tkm ja muutama pikkuvika on ilmaantunut. Monitoimiratti naksuu käännettäessä normaaliasennosta rattia. Tupakansytytin ei toimi. Tyhjäkäynti kaipaa säätöä. Ensi maanantaina huoltoon, joten eiköhän se siitä. Muuten toiminut moitteetta. Kulutus on erittäin kohtuullinen, 120 km/h mittarin mukaan matkanopeutena kulutus on pysynyt ajotietokoneen mukaan alle 6,2 l/100km.

      • Rye

        Muutama kysymys tietäjille:

        1. Käytetäänkö Suomessa uudesta saakka synteettisiä öljyjä? Todennäköisesti käytetään..

        2. Täällä Amerikassa myyvät uudet autot vain mineraaliöljyillä...joka pidemmän päälle ei varmasti tee hyvää?

        3. Huoltovälinä USA:ssa on 10 000 mileä? Kuinka Suomessa?

        Auto ollut käytösssä 6 kk ja hyvin rullaa...ei mitään vikoja...


    • X-man

      En tiedä minkälaisia kokemuksia sinulla on aikaisemmista autoista kun ihmettelet että jo 15000 km eikä vikoja :) Itse olen päässyt yleensä yli 100000 km ennen kuin vikoja ilmaantuu. Ainut poikkeus A4 Quattro.

      No X-type ollut nyt 8000 km. Varsinaisia vikoja ei ole tullut vastaan. Ainut mikä rasittaa on jarrujen vinkuminen märkänä kun lähtee liikkeelle jonkun aikaa parkissa oltua. Loppuu muutaman kymmenen metrin ajon jälkeen. Huolto ei osannut sanoa syytä suoralta käsin enkä ole ehtinyt käyttää tutkittavana.

      • ÄKS-Tyyppi

        Itselläni on ollut aikojen saatossa kuusitoista uutta autoa (merkkejä Pösö, Toyota, Opel, BMW, Saab ja Audi). Jokaisella niistä olen joutunut korjauttamaan pienempää tai suurempaa vikaa ensimmäisen 10 tkm aikana. Haarukka on vaihdellut kitisevästä mukitelineestä viallisiin jarrulevyihin. Toisaalta kun olen tottunut ajamaan takuun alaisilla autoilla, niin valitan myöskin herkästi pienimmistäkin ongelmista. Jaguar on tässä mielessä yllättänyt positiivisesti.


      • XJR-98
        ÄKS-Tyyppi kirjoitti:

        Itselläni on ollut aikojen saatossa kuusitoista uutta autoa (merkkejä Pösö, Toyota, Opel, BMW, Saab ja Audi). Jokaisella niistä olen joutunut korjauttamaan pienempää tai suurempaa vikaa ensimmäisen 10 tkm aikana. Haarukka on vaihdellut kitisevästä mukitelineestä viallisiin jarrulevyihin. Toisaalta kun olen tottunut ajamaan takuun alaisilla autoilla, niin valitan myöskin herkästi pienimmistäkin ongelmista. Jaguar on tässä mielessä yllättänyt positiivisesti.

        Kaikkiin autoihin (hinnasta huolimatta) voi tulla pikkuvikoja. Kysymys on siitä kuinka huolto niistä selviää ja kuinka tyylikkäästi homma hoidetaan.
        Isompi juttu on se kuinka pian autoon alkaa tulla ns. isoja vikoja jotka vastaavasti maksavat rutosti.
        Mua ei pelota ajaa erikoista autoa jossa on 100 000 km jos auto on laadukas ja huolto pelaa. Mitään megaluokan vikoja tuskin tulee... mutta jos tulee niin sit vaihtoon, kuten tein 7-sarjan bemarille joka ihan oikeasti koitti viedä rahat ja mielenterveyden :) Terkkuja Vehoon....

        Toivotan kaikille Jageille huolettomia kilometrejä.


      • Mekaanikko

        Jarrupaloihin tullut varaosamuutos.Loppuu vinkuminen.Otappa yhteys huoltoon.Lienee takuuasia.


    • <<<

      UPEA PELI

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      4895
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      3096
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1797
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1750
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1611
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1471
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1237
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1223
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1187
    10. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1187
    Aihe