Pitäisi hankkia uusi ajettava ruhonleikkuri yli hehtaarin pihaan. Ongelma on, että kannattaako ostaa traktori mallinen kone vai linkku. Pihasta puolet on rinnettä ja tasasta lääniä. Lopulla on sitten kasvimaa.
Onko traktorit kömpelöitä, kun en ole koskaan ajanut sellaisella. Linkku koneella olen ajanut ja hienosti se kyllä kääntyy, mutta hinta on aika suolainen.
Linkku- vai traktori ruohonleikkuri?
15
2482
Vastaukset
- Koulutettu
Kyllä se Stiga on hommat hoitanut ostin sen 2006 ja olen tehnyt ja hankkinut kaikenlaisia lisälaitteita. Lumiaura, kippaava työntölapio, peräkärry, sekä harava ja parhaillaan rakennan siihen moottorileikkuria sivusta ulos jotta saan leikattua ojanpekat. Palstaa on hehtaari peltoa ja puoli metsää jossa sillä voi vettää tukkia metsästä pois. Voimaa on riittänyt koneessa joskin olen ihmetellyt miten paljon se perä kestää kun olen asentanut siihen pallokytykennän niin että sillä voi vetää myös auton peräkärryä omalla tontilla tietenkin. Olen kyllä nähnyt kun tuosta meni samanlainen ohi yleisellä tiellä ja kävi ilmeisesti kirkolla jonne oli matkaa 5 km palasi sieltä parin tunnin päästä.
Että hanki vain!- Koulutettu
ai linkku vaan suora sellainen jossa leikkuri alla ei edessä.
- ruohonleikkurityyppi
Koulutettu kirjoitti:
ai linkku vaan suora sellainen jossa leikkuri alla ei edessä.
Sellainen, jossa leikuri on edessä (=linkku, esim stigat ja Husqvarnan Riderit) ja Traktorissa on terä alla.
- Koulutettu
ruohonleikkurityyppi kirjoitti:
Sellainen, jossa leikuri on edessä (=linkku, esim stigat ja Husqvarnan Riderit) ja Traktorissa on terä alla.
Kyllä Stgallakin on etuleikkurimallit. Minä kehuin sitä allaleikkaavaa kun ajatteles nyt jos menet kirkolle kaljalle ja yrität palata sieltä sillä niin se linkkuunmenevä saattaa tehdä tepposet ja mennä linkkuun milläs sitten palaat.
Tietysti nämä ovat vähän erilaisiin tarkoituksiin sopivia mutta pidän sitä allaleikkaavaa parempana yleistehtäviin kun poistaa leikkauslaitteen alta talveksi saa mainion traktorin moneen käyttöön. Onhan siinä linkkuumenevässäkin monia mahdollisuuksia mutta hinta näyttää suosivan allaleikaavia kun itsekin maksoin siitä vain 1200 euroa uutena. - Ruunari
kaikki etuleikkuri ole suinkaa runko-ohjattavia, eli linkkuja, vaan niitä on myös kääntyvillä pyörillä olevia. Itellä traktorimalli, reilu 10v pärjännyt sillä, lykättävällä sitten sellaiset paikat, mihin se ei mahdu.
- ruohonleikkurityyppi
Koulutettu kirjoitti:
Kyllä Stgallakin on etuleikkurimallit. Minä kehuin sitä allaleikkaavaa kun ajatteles nyt jos menet kirkolle kaljalle ja yrität palata sieltä sillä niin se linkkuunmenevä saattaa tehdä tepposet ja mennä linkkuun milläs sitten palaat.
Tietysti nämä ovat vähän erilaisiin tarkoituksiin sopivia mutta pidän sitä allaleikkaavaa parempana yleistehtäviin kun poistaa leikkauslaitteen alta talveksi saa mainion traktorin moneen käyttöön. Onhan siinä linkkuumenevässäkin monia mahdollisuuksia mutta hinta näyttää suosivan allaleikaavia kun itsekin maksoin siitä vain 1200 euroa uutena.Olen ajatellut tuota traktorimallia, kun on niin hyvät lisävarusteet.
Kiinnostais tietää mikä kääntösäde niissä on Esim. partnereissa?
- Kerralla peli
Älä tee samaa virhettä kuin minä. Ostin traktorimallin, ajoin vuoden ja kyllästyin. Nyt on etuleikkuri ja hommat sujuu.
- mf...
Nyt kannattaa tarkistaa mahd. tarjoukset ja myynti-ilmoitukset .
Sieltä voi löytyä vähän käytettyjä .
Esim. nettikoneessa oli tarjontaa linkuista , että traktorimalleista .
Itse pidän kokemukseni perusteella linkkumallista .
Traktori mallit käy vain jos on kunnon hydraulikka ja dieselkone.
( esim tällainen http://www.youtube.com/watch?v=UuhSlylVnbQ ) ehdottomasti etuleikkuri! Etuleikkurit on paljon paremmin tehtyjä ja kestävämpiä kuin traktorimallit. Jenkkitraktoreilla ei ihan oikeasti tee mitään!
- Traktorimiäs
tietää mistä puhut? mulla on rally 10hp, siis traktorimalli, ensimmäisiä 70 luvulla maahan tuotuja, ja vielä pelittää, esittele yks etuleikkuri, samanikäinen...no ei ole olemassa...edes kymmenen vuotta nuorempi? ei taida löytyä vieläkään..
- golfkentääjä
Traktorimiäs kirjoitti:
tietää mistä puhut? mulla on rally 10hp, siis traktorimalli, ensimmäisiä 70 luvulla maahan tuotuja, ja vielä pelittää, esittele yks etuleikkuri, samanikäinen...no ei ole olemassa...edes kymmenen vuotta nuorempi? ei taida löytyä vieläkään..
vuoden 89 vihree rally, ja hyvin pelittää, nurmikkoa ajettavana noi 0,5 ha-, kokeilin kerran stigaa tossa pihalla, ja jäi kiinni tasasella nurmikolla, sellaselle mulla ei ole mitään käyttöö.
- Koulutettu
golfkentääjä kirjoitti:
vuoden 89 vihree rally, ja hyvin pelittää, nurmikkoa ajettavana noi 0,5 ha-, kokeilin kerran stigaa tossa pihalla, ja jäi kiinni tasasella nurmikolla, sellaselle mulla ei ole mitään käyttöö.
Tässä mallia köyhänmiehen koneista joita käytetään omalla golf-kentällä 1 ha ja vähän muuallakin.
Omaa golf-kenttää on hoidettu vuosia siellä myyrät tekevät valmiit reiät ei ole niistäkään huolta ja naapurina on golf-kenttä josta lentää pallotkin eikä tarvitse niitäkään ostaa.
Ei ole Stiga jäänyt kiinni missään eikä koskaan se on ajajasta kiinni jos jää kiinni.
Tästä linkistä voi katsoa köyhän miehen koneita: http://www.saunalahti.fi/~psala/ - ruohonleikkurityyppi
Koulutettu kirjoitti:
Tässä mallia köyhänmiehen koneista joita käytetään omalla golf-kentällä 1 ha ja vähän muuallakin.
Omaa golf-kenttää on hoidettu vuosia siellä myyrät tekevät valmiit reiät ei ole niistäkään huolta ja naapurina on golf-kenttä josta lentää pallotkin eikä tarvitse niitäkään ostaa.
Ei ole Stiga jäänyt kiinni missään eikä koskaan se on ajajasta kiinni jos jää kiinni.
Tästä linkistä voi katsoa köyhän miehen koneita: http://www.saunalahti.fi/~psala/Kumpi kone olisi parempi noihin mäkiin mitä pihasta löytyy? Jaksain mennä ylös, eikä jäis puoleenrinteeseen sudittamaan märkään nurmeen? Lumetkin pitäs saada talvella pois pihasta. Budjetti on N. 1000e
- mf...
Kumpi kone olisi parempi noihin mäkiin mitä pihasta löytyy? Jaksain mennä ylös, eikä jäis puoleenrinteeseen sudittamaan märkään nurmeen? Lumetkin pitäs saada talvella pois pihasta. Budjetti on N. 1000e
Molemmilla pääse ylös , kunhan lisäpainot vetäviin pyöriin .
http://www.saunalahti.fi/~psala/ - miten tuo kauha systeemi toimii talvella , en ymmärrä eihän koneessa hydraulikkaa ?
Luin äskettäin mielenkiintoisen vanhan koneen kunnostamisesta - vain mielikuvityksella raja.
Traktori-malliset ovat siitä mielenkiintoisia niitä voi parannella miten parhaaksi näkee . - Koulutettu
mf... kirjoitti:
Molemmilla pääse ylös , kunhan lisäpainot vetäviin pyöriin .
http://www.saunalahti.fi/~psala/ - miten tuo kauha systeemi toimii talvella , en ymmärrä eihän koneessa hydraulikkaa ?
Luin äskettäin mielenkiintoisen vanhan koneen kunnostamisesta - vain mielikuvityksella raja.
Traktori-malliset ovat siitä mielenkiintoisia niitä voi parannella miten parhaaksi näkee .Onhan siinä kun on järkeilty sen lapion kiinitys niin että pienet vipuvarret kiinityksessä auttavat nostossa kun ajetaan päin vallia kauha nousee työntövoimasta ylöspäin ja lukkiutuu, josta sen voi vapauttaa kahvassa olevalla vivulla. Siirtämällä lapion varren kiinitystä konepellin päällä oleviin puukiskon loviin mahdollisen kuljetuksen ajaksi. Sinne traktorin nokan alle on tehty vahvistus-sarjasta viritelmä, joka mahdollistaa tämän kauhan ja 130 cm puskulevyn kiinityksen samantapaisella nostosysteemillä, josta tulee kahva kuljettajan viereen millä sitä hallitaan.
Sillä kauhalla siirtelen hiekkakasoja pihalla, kun teen tietä ja polkuja. Olen myöskin taakse asentanut kunnon pallokoukun erilaisten perässävedettävien laiteiden kiinittämistä varten kuten 150 cm harava ja lana.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan804143Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan303161- 1602550
- 141875
Onko tässä paljon lääkettä..
Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 42281482Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo1631366Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"
Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj131140- 741009
Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää38960Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä
On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän13852