Agomelatiini

EL

Valdoxania saa kuulemma nyt apteekista tilaamalla, joskaan se ei vielä kuulu Kela-korvauksen piiriin. Ei kai tuota sitten ole varaa ostaa kuin rikkailla masentuneilla...?
Onko jollakin kokemuksia?
Jaksoin viime talven Efexorin avulla, lopetin sen sitten keväällä ja tuli hemmetinmoiset vieroitusoireet, jotka kestivät noin kuukauden verran. Kesän jaksoin sinnitellä ilman lääkkeitä. Nyt on edessä pitkä pimeä talvi ja jotakin tarttis keksiä.
Kun kuulin psykiatrilta, ettei Valdoxan kuulu Kela-korvattaviin, hän suositteli Remeronia sen tilalle. Jaa-a, joudunko ojasta allikkoon? Täältä tähän.

11

5389

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ......

Miksi haluat eri lääkityksen, jos jaksoit viime talven Efexorin avulla?

Valdoxan maksaa kuukaudessa noin 65 euroa eli ei työssä käyville mitenkään ylivoimaisen kallis lääke. Mutta maksa-arvoja on seurattava eli joutuu käymään laboratoriokokeissa.

Onhan agomelatiini uudentyyppinen ja siksi mielenkiintoinen lääke. Itselläni vuorokausirytmi heittelee pahasti ja siksi haaveilin minäkin Valdoxanista, mutta en minä rupea laboratorioissa ravaamaan enkä käyttämään lääkettä, josta ei ole liiemmin kokemuksia. Aikoinaan ihan turhaan kokeilin essitalopraamiakin (Cipralexia) sen uutuuden takia.

Mainitsemaasi mirtatsapiinia (Remeron) otan iltaisin, koska se väsyttää, lisäksi aamulla sitalopraamia, ja tämä on mielestäni paras lääkitys, mikä minulla on ollut. Nykyäänhän kombinoidaankin eri masennuslääkkeitä eikä vain nosteta annosta. Ymmärtääkseni sitalopraamiin voi yhdistää toisen lääkkeen huoletta, ja Efexorin ja mirtatsapiininkin kombo lienee mahdollinen.

Joskus vanha konsti on parempi kuin pussillinen uusia.

• E

Efexor heitti jo aikaisemminkin huonon vuorokausirytmin lopullisesti päin prinkkalaa. Lisäksi tuli muita sivuoireita, ei niistä nyt sen enempää. Valdoxanin pitäisi toimia päinvastoin eli normalisoida vuorokausirytmi ja lisäksi väitetään, ettei Valdoxanilla ole sivuoireita. Siksi lääke kiinnostaa.

Kokeilin Remeronia muutaman illan ja seuraavana päivänä olo oli kuin lekalla päähän lyöty. Toisaalta unikin tuli samalla tavalla, kuin lekalla päähän lyöden. Psykiatri Sami Anttilan mukaan nuo Remeronin alkuväsymykset menevät useimmiten ohi jo viidessä päivässä. En vain jaksanut ottaa lääkettä niin kauan, kun päivällä ei jaksanut muuta kuin nukkua...

http://www.samianttila.net/tutkimus/opas_masennuslaakkeista/

• depressio+gad+unettomuus

ilman tilaamistakin, itse hain sitä vajaa kuukausi sitten ensi kerran. No ei Remeronia voi millään verrata Valdoxan, se kun on vallan eri lääkeryhmän lääke, Nassa-lääke.
      Itse olen tyytyväinen Valdoxanin, ja olen valmis maksamaan siitä jos ja kun se kerran näyttää auttavan, minulla se menee indikaatioilla depressio gad. Mitään aloitusoireita ei ole ollut.

Miksi et ottanut nytkin Efeä, sinulle jo ennestään tuttua lääkettä? Miksi päädyitte psykiatrin kanssa juuri Remeroniin?
      No ei ne aloitusoireet nyt ihan viidessä vuorokaudessa katoa..tuskin S.A on itse kokeillut kyseistä lääkettä. Jokainen on yksilö ja reagoi eri tavoin.
      Heitit pyyhkeen kehään liian aikaisin, ei Remeron vielä voinutkaan näyttää muuta kuin alun sivuoireet. Minkä lääkityksen nyt sitten aloitat kun et Remeronia käytä?

Ai niin, sinulla tuli Efestä oireilua, oletko kokeillut SSRI-lääkkeitä? Mitenkäs ne? Niitäkin on valtava määrä.

• 23.334990

Jos suinkin mahdollista niin kannattaa välttää niitä.

• ...
        23.334990 kirjoitti:

Jos suinkin mahdollista niin kannattaa välttää niitä.

Ilokseni totean, että mirtatsapiini yhdistettynä SSRI-lääkkeeseen on vähentänyt jälkimmäisen (seksi-)sivuvaikutuksia! Oikeastaan muitakaan sivuvaikutuksia ei ole ollut sitalopraamista lainkaan. Olen todella mielissäni, että vihdoin ja viimein olen löytänyt lääkityksen, joka sopii minulle.

Mirtatsapiinin väsyttävä vaikutus lähestulkoon jo hävisi (nostettu 45 mg:een), mutta nyt käytettyäni sitalopraamia noin kolme viikkoa alun voimakas väsytys on ilmaantunut yllättäen uudelleen iltaisin. Olen iloinen siitäkin, koska väsymystä ei ole seuraavana päivänä, vaan lääke toimii nukahtamislääkkeenä.

Ei kannata menettää toivoa lääkkeiden suhteen! Minäkin olen käyttänyt ja lopettanut jos jonkinlaisia masennuslääkkeitä. Yhdistelmälääkitys voi olla paikallaan, mutta se vaatii psykiatrin asiantuntemusta; yleislääkäri ei yhdistelmälääkityksiä kai käytännössä koskaan määrää masennukseen, ei ainakaan ilman psykiatrin konsultaatiota.

• E

"Heitit pyyhkeen kehään liian aikaisin, ei Remeron vielä voinutkaan näyttää muuta kuin alun sivuoireet. Minkä lääkityksen nyt sitten aloitat kun et Remeronia käytä?"

Ei oo mitään tällä hetkellä. Huonolta näyttää, valitettavasti. Toivon nyt sitä, että tuo Valdoxan tulisi jossakin vaiheessa Kela-korvattavaksi, niin voisin kokeilla sitä, tai sitten että sais rahaa jostakin. Elän tuilla, joten ei oo mitenkään varaa muihin kuin Kela-korvattaviin. Liikunta, vitamiinit, ruokavalio, kirkasvalo - kaikki nämä keinot ovat jo tällä hetkellä jo käytössä eikä oikein enää keksi mitään uutta.

Saas nähä, kuinka äijän käy. Syksy on ollut ainakin kaunis.

• Nunnukkalol.

samaan sarjaan kuuluu kuin tuo aikoinaan markkinoille tullut Zoloft Pfizer.Kauppa se on joka maailmassa kannattaa.Sairailla tehdään rahaa sellaiset määrät ettei niitä rahakasoja pysty kukaan elämänsä aikana laskemaan.

• Oppia ikä kaikki.

Olen alan ammattilainen ja itse sairastunut reaktiiviseen depressioon lääkärien mokan vuoksi. Olen kokeillut kaikki mahdolliset,mutta Efexor vasta antoi riittävän vasteen.Käytin sitä vuosia,mutta vaihdatin sen Sertaliiniin hinnan vuoksi.Huttusen mukaan sertraliini aiheuttaa vähiten sivuoireita. Pulssini rauhoittui mm.Remeroni väsyttää ja lihottaa. Tämä uusi Valdoxan on hyvä juttu. Ei paino-eikä seksiongelmia. Depressiolääke pitää nostaa hoitoannokseen eikä kitkuttaa aloitusannoksella. Tiesitkö,että serotoniini aiheuttaa joillekin vakavia rytmihäiriöitä. Depressiopotilaita 30vuotta hoitaneena ja 10v sairastaneena kehoitan,vaadi lääkkeen vaihtoa. Vaivani kroonistui hoitamattoman aivoveritulpan vuoksi.Älä suostu huonoon hoitoon. Tarvitset parasta,sillä depressio on raskas sairaus muutenkin.Parempaa tätä vuotta meille kaikille.

• Nunnukkata joo..

Oletko sitä mieltä, että sairaat saisivat parempia lääkkeitä, jos joku kehittäisi niitä harrastuksenaan? Montakohan nykyaikaista lääkettä olisi kehitetty?

Niin kyllästynyt tuohon läppään.

• Hubert Cumberdale

Remeronia tai Mirtazapinia eli mirtatsapiinia ei kannata alkaa popsimaan, ellet 1) ole jo valmiiksi läski 2) ole jo valmiiksi nesteturvoksissa joka päivä ja 3) jos haluat, että olet astetta väsyneempi kuin omana itsenäsi seuraavana päivänä. Se väsyttää, mutta samaan aikaan nostaa ruokahalua ja tekee ihmeellisyyksiä keholle, eli paino voi nousta tapauksesta riippuen 1-5 kiloa nopeallakin aikavälilllä, ja se paino tulee leuan alle, poskiin, mahaan, takapuoleen, eli kaikkialle mihin et halua lisää nestettä rumentamaan itseäsi. Tällaiset asiat eivät ainakaan helpota masennusta, riippuen tietysti mistä syystä on masentunut.

Noita kannattaa popsia silloin, kun on vakavammasta masennuksesta tai muusta asiasta kyse. Ei väliaikaiseen unettomuuteen. Tosin jos nuo edellä mainitut asiat eivät haittaa, niin popsimaan vaan.

Toivon ja toivon, että tämä Valdoxan on hyvä lääke ja auttaa mahdollisimman monia.

• Ei sivuoireita

Kyllä iso 3 kk pakkaus Valdoxia kuuluu Kelan korvattaviin. Ainakin tammik. 2013.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Moikka rakas

Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa
      Ikävä
      21
      6565
    2. Malmin tapaus on järkyttävä

Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi
      Maahanmuutto
      555
      2261
    3. Mitä haluaisit kysyä

Kaivatultasi?
      Ikävä
      147
      1857
    4. Mitkä asiat teidän elämässänne on

Tällä hetkellä parasta?
      Ikävä
      83
      1235
    5. HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa
      Maailman menoa
      97
      1032
    6. Mitä haluaisit nähdä

Kaivatullasi päällä?
      Ikävä
      72
      970
    7. Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan

Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.
      Maailman menoa
      81
      915
    8. Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä

Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E
      Ikävä
      10
      833
    9. Kaupunki ostaa Kauppamatin

Joutuukohan yrittäjät lähteen muualle?
      Haapavesi
      32
      830
    10. Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?

Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon
      Maailman menoa
      147
      757
    Aihe