TÖRKEÄSTÄ ylinopeudesta kortti pois vähintään 1-2vuodeksi!!!.

Tieliikenne KURIA LISÄÄ!!!.

9

1113

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tuulipuku AE92

      Kuinka suuri on sinun mielestäsi törkeä ylinopeus?

      • olli43

        40 ja 50 alueella ja 60-80 alueella 30 sekä 100 ja yli 40kilsaa


      • tiukempi kuri on PAIKALLAAN!!!.

      • kortinpoistosta
        tiukempi kuri on PAIKALLAAN!!!. kirjoitti:

        http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/uudet-sakotusohjeet-tiukemmat-rajat

        ole hyötyä monestikaan näiden tapakaahareiden suhteen, ovat monesti kortittomia, autot katsastamattomia, väärillä kilvillä, huumeiden ja pillerien voimalla ajellaan.
        Saunan taakse ja ...

        Oikeasti autot pois valtiolle tällaisilta hyypiöiltä aina kun jäävät kiinni, niin koslat vähenee teiltä ja liikenneturvallisuus paranee.


      • 14+6=?
        kortinpoistosta kirjoitti:

        ole hyötyä monestikaan näiden tapakaahareiden suhteen, ovat monesti kortittomia, autot katsastamattomia, väärillä kilvillä, huumeiden ja pillerien voimalla ajellaan.
        Saunan taakse ja ...

        Oikeasti autot pois valtiolle tällaisilta hyypiöiltä aina kun jäävät kiinni, niin koslat vähenee teiltä ja liikenneturvallisuus paranee.

        Jos varastan autosi ja ajan 200km/h tutkaan?

        Pistetäänkö autosi valtiolle'?

        Entä jos vuokraan auton?

        Paraneeko liikenneturvallisuus?


      • juha123
        14+6=? kirjoitti:

        Jos varastan autosi ja ajan 200km/h tutkaan?

        Pistetäänkö autosi valtiolle'?

        Entä jos vuokraan auton?

        Paraneeko liikenneturvallisuus?

        Sinänsä sitä toisten omaisuutta ei voi suoraan ottaa, mutta jos joutuu maksamaan vastaavan summan -> ulosottoon, niin homma olisi reilumpaa.

        Sinänsä lainaajallakin voisi olla joku vastuu/riski, jos voi olettaa olevan lähipiiriä... ehkä pistäisi miettiin kelle autoaan lainaa.

        Jos vuokra-autoa ei palauta ajoissa, niin sille on jo valmiit menettelyt. Sen puolesta en näkisi siitä olevan suurta ongelmaa. Ehkä voisi auton palauttaa vuokraajalle, mutta vuokraaja maksaa vastaavat korvaukset valtiolle.


      • Hohhoooh!
        juha123 kirjoitti:

        Sinänsä sitä toisten omaisuutta ei voi suoraan ottaa, mutta jos joutuu maksamaan vastaavan summan -> ulosottoon, niin homma olisi reilumpaa.

        Sinänsä lainaajallakin voisi olla joku vastuu/riski, jos voi olettaa olevan lähipiiriä... ehkä pistäisi miettiin kelle autoaan lainaa.

        Jos vuokra-autoa ei palauta ajoissa, niin sille on jo valmiit menettelyt. Sen puolesta en näkisi siitä olevan suurta ongelmaa. Ehkä voisi auton palauttaa vuokraajalle, mutta vuokraaja maksaa vastaavat korvaukset valtiolle.

        Mitä merkitystä on ajoneuvon arvolla, esim rattijuopumus tilanteessa? Eikö satasen katiskalla ajava tee aivan yhtä "arvokkaan" rikoksen, kuin sadan tonnin koslalla tokkuroiva?

        Ei se ajoneuvo tee rikosta kummassakaan tapauksessa mutta sinä päästäisit toisen kuskin satasella ja toinen joutuisi pulittamaan sata tuhatta.

        Onneksi sinä et ole lainsäätäjä. Äänioikeuskin pitäisi viedä...


      • Lainsäätäjille!!!.
        Hohhoooh! kirjoitti:

        Mitä merkitystä on ajoneuvon arvolla, esim rattijuopumus tilanteessa? Eikö satasen katiskalla ajava tee aivan yhtä "arvokkaan" rikoksen, kuin sadan tonnin koslalla tokkuroiva?

        Ei se ajoneuvo tee rikosta kummassakaan tapauksessa mutta sinä päästäisit toisen kuskin satasella ja toinen joutuisi pulittamaan sata tuhatta.

        Onneksi sinä et ole lainsäätäjä. Äänioikeuskin pitäisi viedä...

        pitäisi rangaista huomattavasti nykyisillä konsteilla RANKEMMIN!!!.
        Sakot tuntuvat olevan liian "LIEVIÄ",joten summia n. 2x suuremmiksi ja yli 20 nopeusylityksestä (50km/h nopeus alueella - 70km/ ajavalta) kuskilta kortti pois kuukaudeksi -tai 50-100euron sakko!!!.Tästä ylöspäin sakkoa 100-...euroa 50-100km/h rajoituksen ylityksestä ja ajokortti pois väh.puoleksi vuodeksi merkintä ylinopeudesta väh.1 vuodeksi!.Ja seuraava kiinni jääminen ylinopeudesta on "putka reissu"!!!.


      • Lainsäätäjille!!!. kirjoitti:

        pitäisi rangaista huomattavasti nykyisillä konsteilla RANKEMMIN!!!.
        Sakot tuntuvat olevan liian "LIEVIÄ",joten summia n. 2x suuremmiksi ja yli 20 nopeusylityksestä (50km/h nopeus alueella - 70km/ ajavalta) kuskilta kortti pois kuukaudeksi -tai 50-100euron sakko!!!.Tästä ylöspäin sakkoa 100-...euroa 50-100km/h rajoituksen ylityksestä ja ajokortti pois väh.puoleksi vuodeksi merkintä ylinopeudesta väh.1 vuodeksi!.Ja seuraava kiinni jääminen ylinopeudesta on "putka reissu"!!!.

        Minusta tuo on hyvä ehdotelma rangaitusten jakelusta n'ille rikkureille.
        Ja tapa rattijuopoille ehdoksi, että alkolukko autoon tai 5- vuotta ehdottomana telkien takana.
        Amerikkalaisuutta tännekin.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      113
      1135
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      864
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      679
    4. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      275
      642
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      77
      608
    6. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      62
      600
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      104
      584
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      523
    9. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      522
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      90
      453
    Aihe