Fiat Punto Avain ei pyöri virtalukossa!

PPPUNTO

Eli ei meinaa liikkua avain virtalukossa, menee kyllä sisään ja joka kymmenes pyöräytys onnistuu.

Johtuuko avaimesta?

Jos johtuu miten teetän uuden avaimen? Ei ole kun 1 avain, ei mitää koodijuttuja..
Pystyykö esim. suutari kopioimaan avaimen, jos avaimessa on tarvittavat koodit yms.. Vai pitääkö tilata deltalta..?

Punto on -00 80 16v ELX 5d.. KIITOKSET!

9

4630

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ookkona..

..tosissas,,kyllähän se suutari tekee hyvän avaimen mutta teetkö sillä sitten jotain,laitat kaulakoruksi vai,,
      onko sulle kukaan selittänyt ajonestolaitteesta ja siihen nimen omaan koodatusta avaimesta,ja mitenkähän se koodaaminen naskalimieheltä mielestäsi onnistuu.

• PPPUNTO

Mahdatko ymmärtkää merkin "?" tarkoituksen?
        Sehän tässä pointti olikin että teenkö sillä suutarilla mitään, kopioiko se saman kuluneen avaimen vai pystyykö jotkut suutarit teettämään, nopealla googlauksella pystyy.

Kysyinkin siinä mielessä jos jollain sattuis olemaan kokemusta asiasta niin helpoittais vähän.

Sun vastauksesta ei juuri hyötyä ollut joten mitä mahdat palstoilla tehdä"?" Kiitos toki muuten.

• 60 5d

Minulla omassa -02 Puntossani oli myös takertelua virtalukossa (tuolloin kilometrejä oli noin 170 tkm). Lukkosepällä sanottiin että melko varmasti on vika virtalukossa. Näytin avaimia myös heille, sanoi että on hieman kuluneet mutta ei kovin paljon. Vein auton korjaamolle jossa irrottivat virtalukon ja veivät lukkosepälle. Seppä vaihtoi lukkoon uudet ns. haittalevyt, jotka olivat kuluneet. Sen jälkeen virtalukko toimi hyvin. Maksoi muistaakseni kaikenkaikkiaan noin 120 €, josta suurin osa oli korjaamon lukon irroittaminen ja kasaaminen.

• PPUNTO

Kiitokset vastauksesta.

Tilasin uuden avaimen, toivottavasti se ois siitä kiinni. Ettei tarvii lukkopesän kanssa lähtee leikkimään, vaikka eihän sitä tiiä sitte.. Avain kylä näyttää kovin kuluneelta, kaikki kulmat pyöreitä jne.. Eikä ole kun 1 avain. Eipä se vara-avainkaan haittaa jos lukkopesässä vika..

Millä tavalla se "takerteli" ?
        Mulla se menee hyvin sisään mutta ei meinaa ns. lukea sitä. Ottaa silon tällön sen, samalla tavalla kun vanhalla avaimella avaisi esim. koti ovea.. Siksi epäilen avaimen vikaa.

• 60 5d
        PPUNTO kirjoitti:

Kiitokset vastauksesta.

Tilasin uuden avaimen, toivottavasti se ois siitä kiinni. Ettei tarvii lukkopesän kanssa lähtee leikkimään, vaikka eihän sitä tiiä sitte.. Avain kylä näyttää kovin kuluneelta, kaikki kulmat pyöreitä jne.. Eikä ole kun 1 avain. Eipä se vara-avainkaan haittaa jos lukkopesässä vika..

Millä tavalla se "takerteli" ?
        Mulla se menee hyvin sisään mutta ei meinaa ns. lukea sitä. Ottaa silon tällön sen, samalla tavalla kun vanhalla avaimella avaisi esim. koti ovea.. Siksi epäilen avaimen vikaa.

Minulla myös avain meni hyvin virtalukkoon mutta ei kääntynyt virtalukossa vasta monen yrityksen jälkeen. Tätä muistaakseni esiintyi ajoittain. Haittalevyjen vaihdolla korjaantui.

• PPUNTO
        60 5d kirjoitti:

Minulla myös avain meni hyvin virtalukkoon mutta ei kääntynyt virtalukossa vasta monen yrityksen jälkeen. Tätä muistaakseni esiintyi ajoittain. Haittalevyjen vaihdolla korjaantui.

Kallis korjata?

• Fiafiat..
        60 5d kirjoitti:

Saiskos siitä virtalukosta räjäytyskuvan mistään??

• ---
        Fiafiat.. kirjoitti:

Saiskos siitä virtalukosta räjäytyskuvan mistään??

uutena vuotena kokeillaan, jos saataisiin sellainen pommi että oksat pois. Kuvan otan varmasti, kuhan vaan saan punton virtalukon.

ps.oli pakko :-)

• selukko
        60 5d kirjoitti:

Bravassa. Mitähän katsastus tykkää? kun parkkivalot pitäs kai toimia vain siinä asenossa ilmeesesti. En ole varma. Onko tässäkin kysmys haittalevyistä. Vai auttaako uusi avain ja miten/mistä sellaisen saa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Joskus mietin

miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi
      Ikävä
      24
      4606
    2. Miten reagoisit

Jos ikäväsi kohde ottaisi yhteyttä?
      Ikävä
      88
      3714
    3. Ryöstö hyrynsalmella!

Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313
      Hyrynsalmi
      46
      3075
    4. Olisiko kaivattusi

Sinulle uskollinen? Olisitko itse hänelle?
      Ikävä
      54
      2657
    5. Ihana nainen

Suukotellaanko illalla?☺️ 🧔🏻🫶
      Ikävä
      51
      2589
    6. Mitä haluaisit sanoa

Nyt kaivatullesi?
      Ikävä
      203
      2583
    7. Sukuvikaako ?

Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne
      Iisalmi
      32
      2390
    8. Ootko koskaan miettinyt että

miksi kaivatullasi ei ole puolisoa?
      Ikävä
      152
      2318
    9. Huomenta ihana

Mussu ❤️.
      Ikävä
      31
      1945
    10. Avustettu itsemurha herättää vahvoja tunteita - Laillista Sveitsissä, ei Suomessa

Hilkka Niemi sairastaa harvinaista PLS-sairautta. Hilkan on elettävä loppuelämänsä parantumattoman sairauden kanssa, jok
      Maailman menoa
      107
      1521
    Aihe