Minne joulutorille?

marjuta

Tarkoitus olisi lähteä joulukuun alussa 4 vrk matkalle katsomaan joulutoreja. Olemme 25v pariskunta, lähdössä ensi kertaa matkalle. Minne kannattaisi lähteä? Olen alustavasti katsellut Wieniä. Mukava olisi saada myös vinkkejä ja omakohtaisia kokemuksia hyvistä hotelleista. :)

5

718

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Wienin ystävä

Neljättä kertaa lähdössä Wienin joulumarkkinoille, joten suosittelen lämpimästi! Olemme yleensä yöpyneet hotelli Reginassa, jonka sijainti on erittäin hyvä aivan Votiivikirkon vieressä. Suurimmille markkinoille Raatihuoneen eteen on lyhyt kävelymatka, ja ratikkapysäkki metro ovat ihan lähellä.

• toinen vinkki

Kööpenhamina on se minne suuntaan itse tänä vuonna. Kaikki vanhat hansakaupungit ovat mahtavia joulukaupunkeja... Samoin Krakovasta olen kuullut kehuja (ehkä sinne sitten ensi vuonna). Wienistä (en kyllä käynyt joulun aikaan) jäi vähän pettymys, odotin paljon mutta se olikin sitten vain ihan tavallinen paikka.

• haluu joulutortsalle

Ihan vahingossa luin ja heti kiinostus heräsi. Kertokaa lisää joulutoreista joissa olette olleet, miksi, ja milloin ja millä menneet. Kuulostaa ihanalta!

• allintwo

Itse myös olen suunnitellut mieheni kanssa lähteä hakemaan joulutunnelmaa Euroopasta joulukuun alkupuolella. Eli etsimme ostosten kannalta suht edullista paikkaa tehdä joululahjahankinnat ja samalla tunnelmallista paikkaa nauttia kauniista rakennuksista ja koristeluista.

• :)

Eli itse olen ollut kerran viikon Lyypekissä, Saksassa, juuri marras-joulukuun vaihteessa, ja ainakin sen perusteella voisin suositella. Kaupungista löytyy juuri joulukuun alussa useita joulumarkkinoita ja kaupungin aukiot ja kävelykadut ovat varsinkin iltaisin yhtä joulutoria:) Noilla joulumarkkinoille tulee myyjiä joka puolelta eurooppaa, suurin osa kuitenkin ihan Saksasta. Katseltavaa ja ihmeteltävää siis löytyy:) Shoppailua ajatellen tuolla on myös alhaisempi hintataso kuin Suomessa, eikä rahanvaihtoakaan tarvita.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et siis vieläkään

Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k
      Ikävä
      53
      2325
    2. Hyvä että lähdit siitä

Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      27
      1354
    3. Aavistatko että moni tietää

Vai ollaanko hyvin vedätetty pokerinaamalla. No kun vähiten odotat niin yllätämme sinut
      Ikävä
      87
      1106
    4. Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa

Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt
      Maailman menoa
      55
      1062
    5. Olisitko mies valmis?

Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me
      Ikävä
      174
      1026
    6. Yritin saada

Vastauksia mutta et voinut olla rehellinen ja kaiken kannoin yksin. Halusin kovasti ymmärtää mutta en voi enää ymmärtää.
      Ikävä
      12
      941
    7. Mitä haluat sanoa kaivatullesi?

Onko ikävä? Milloin näitte viimeksi?
      Ikävä
      88
      914
    8. Onko vielä

mahdollista nähdä?
      Rakkaus ja rakastaminen
      68
      903
    9. vieläkin sanoa voin...

💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos
      Ikävä
      22
      843
    10. Kronikat..

Mikä hele… on tää yks kronikat mikä suoltaa facessa kaikkea julkaisua ja AINA samoista firmoista imatralla??? Eikö ne mu
      Imatra
      10
      833
    Aihe