Minne joulutorille?

marjuta

Tarkoitus olisi lähteä joulukuun alussa 4 vrk matkalle katsomaan joulutoreja. Olemme 25v pariskunta, lähdössä ensi kertaa matkalle. Minne kannattaisi lähteä? Olen alustavasti katsellut Wieniä. Mukava olisi saada myös vinkkejä ja omakohtaisia kokemuksia hyvistä hotelleista. :)

5

749

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Wienin ystävä

Neljättä kertaa lähdössä Wienin joulumarkkinoille, joten suosittelen lämpimästi! Olemme yleensä yöpyneet hotelli Reginassa, jonka sijainti on erittäin hyvä aivan Votiivikirkon vieressä. Suurimmille markkinoille Raatihuoneen eteen on lyhyt kävelymatka, ja ratikkapysäkki metro ovat ihan lähellä.

• toinen vinkki

Kööpenhamina on se minne suuntaan itse tänä vuonna. Kaikki vanhat hansakaupungit ovat mahtavia joulukaupunkeja... Samoin Krakovasta olen kuullut kehuja (ehkä sinne sitten ensi vuonna). Wienistä (en kyllä käynyt joulun aikaan) jäi vähän pettymys, odotin paljon mutta se olikin sitten vain ihan tavallinen paikka.

• haluu joulutortsalle

Ihan vahingossa luin ja heti kiinostus heräsi. Kertokaa lisää joulutoreista joissa olette olleet, miksi, ja milloin ja millä menneet. Kuulostaa ihanalta!

• allintwo

Itse myös olen suunnitellut mieheni kanssa lähteä hakemaan joulutunnelmaa Euroopasta joulukuun alkupuolella. Eli etsimme ostosten kannalta suht edullista paikkaa tehdä joululahjahankinnat ja samalla tunnelmallista paikkaa nauttia kauniista rakennuksista ja koristeluista.

• :)

Eli itse olen ollut kerran viikon Lyypekissä, Saksassa, juuri marras-joulukuun vaihteessa, ja ainakin sen perusteella voisin suositella. Kaupungista löytyy juuri joulukuun alussa useita joulumarkkinoita ja kaupungin aukiot ja kävelykadut ovat varsinkin iltaisin yhtä joulutoria:) Noilla joulumarkkinoille tulee myyjiä joka puolelta eurooppaa, suurin osa kuitenkin ihan Saksasta. Katseltavaa ja ihmeteltävää siis löytyy:) Shoppailua ajatellen tuolla on myös alhaisempi hintataso kuin Suomessa, eikä rahanvaihtoakaan tarvita.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Muistatko kaivattusi

Syntymäpäivän? Päivämäärä riittää. 🌹
      Ikävä
      133
      1971
    2. 121
      1405
    3. Postimerkki kirjeeseen ja kortiin maksaa jo 3 euroa!

https://yle.fi/a/74-20229241 Kyllä tämä on järjetön hinta, Posti tuhoaa itsensä tällä hinnalla, täytyyhän Postin "Herro
      Maailman menoa
      140
      1170
    4. Atte Harjanne usuttaa eläkeläisvihaan

Karmeeta kuultavaa aamun uutislähetyksessä, kun Atte Harjanne, tunnettu eläkeläisvihaaja, suitsii sukupolvien välistä v
      Maailman menoa
      303
      1124
    5. Keitä oli kunnanjohtajan erottajat?

Kouluja ei ole varaa ylläpitää mutta johtajasopimukseen palaa 100000 euroa ja uuden johtajan hakuprosessi maksaa kymmeni
      Ilmajoki
      63
      1102
    6. Mulla on ikävä

sua nainen ja niitä katseita ❤️ Lupaatko, että katseemme kohtaa taas?
      Ikävä
      49
      1069
    7. Miten pääsee ujon naisen pään sisään?

Siis tosi tosi tosi ujon...
      Ikävä
      141
      1069
    8. Mene perheinesi arkkiin - kasteelle !

Juutalaiset oli hyvin lapsirakkaita, mitään ehkäisyä ei käytetty. Perheissä oli paljon lapsia. Viiden koko perheen kast
      Kaste
      470
      937
    9. Milloin bikineistä

Tuli juhla tai esiintymis asu? Pikkasen harkintaa vois käyttää. Bikinit kuuluvat uimarannalle. No, mitä maailman tähdet
      Maailman menoa
      94
      907
    10. Mä oon tyytyväinen, että ei ole enää tunteita.

Samalla tajusin, että sun kohdalla tykkäsin enemmän niistä tunteista kuin sinusta persoonana. Halusin väkisin nähdä sinu
      Ikävä
      59
      848
    Aihe