Liiantäysi vatsa ja lisärit

mmmm.....

Onko ketään jolla vatsan liian täyteen syöminen aiheuttaa lisälyöntejä?
Tänään töissä söin aika tuhdin annoksen ruokaa ja noin vartin päästä alkoi armoton muljahtelu, lisäreitä tuli varmaan joka toisella lyönnillä.

11

2304

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mieetiäää

verensokerit nousee liian ylös. Itse olen vähentänyt aika paljon hiilareita ja enää ei ole tarvetta syödä itseään ähkyyn. Verensokerimittari kannattaa hankkia.
      Aamupaastot minullakin loistavat mutta syönnin jälkeen varsinkin jos on hiilareita niin sokerithan nousee turhan ylös.

• niimääki

sitäkin tai sitten sitä että täysi vtsa painaa palleaa ja pallea taas sydäntä.

• niimääki kirjoitti:

sitäkin tai sitten sitä että täysi vtsa painaa palleaa ja pallea taas sydäntä.

Saattaisi olla myös kieräjähermon (vagushermon) vaikutusta? Sitä kautta jotkut ruokailun jälkeen tulevat rytmihäiriöt syntyvät

• plimplom
        A-J.Kaijanaho kirjoitti:

Saattaisi olla myös kieräjähermon (vagushermon) vaikutusta? Sitä kautta jotkut ruokailun jälkeen tulevat rytmihäiriöt syntyvät

no onko se sitte vaarallista? sydän muuten terve...

• mmmmmm

Kylläpä voisi olla tuota nimittäin mulla on ollu vähän onkkelmia tuon verensokerin nousujen takia ennenkin.

• plimplom kirjoitti:

no onko se sitte vaarallista? sydän muuten terve...

Jos rytmihäiriö häiritsee elämää tai pitkittyy (useita tunteja tauotta), on syytä hakeutua kiireettömästi lääkäriin. Jos rytmihäiriö jatkuu tauotta vuorokauden tai jos käynnissä olevaan rytmihäiriöön liittyy hengitysvaikeuksia, tajunnan häiriöitä tai muita vastaavia vakavia oireita, on syytä hakeutua kiireelliseen hoitoon (päivystys).

Muutoin rytmihäiriöt ovat todennäköisesti vaarattomia.

Kiisto: en ole lääkäri enkä mikään asiantuntija. Jos olet epävarma, soita terveyskeskuksen neuvontanumeroon.

• yllätys tuo mulleki oli
        mmmmmm kirjoitti:

Kylläpä voisi olla tuota nimittäin mulla on ollu vähän onkkelmia tuon verensokerin nousujen takia ennenkin.

mulle mieleen kun itselläni tulee oireita muutaman naminkin jälkeen. Väsyttää ja jyskyttää ja vaihtelevasti muljahtelee. Joskus yksi siiderikin aiheuttaa sen, että yöllä herään kun sydän tuntuu lyövän helvetin lujaa. En enää juo.
        Mulla paastoarvot aina tosi hyviäja siksi ei lääkärit ole moksiskaan, mutta ostin silti mittarin ja keräilen tuloksia. Vien ne sitten jonkun ajan päästä lekurille nähtäväksi.
        Pelkkä pulla heitti verensokerit pariksi tunniksi yli 10. Saman tekee pari leipää!

En enää syö niin reippaasti perunoita yms. hiilareita vaan lisäsin kasviksia. Jos syön hedelmän niin otan jotain juustoa tai muuta hiukka rasvaista perään, ettei verensokeri nouse liian äkäisesti.

Itsellä ikää 40, eikä yhtään ylipainoa. Silti vaan sokerit tuppaa nousemaan.

• on että

täysi maha aiheuttaa rytmihäiriöitä. Minulla tosin ei muljauttele mutta alkaa ly mään taajempaan ja voimakkaita lyöntejä.

• mmmmnnnn

syömään pienempiä annoksia mutta sitä kun nälkäisenä mättää. Minulle kun ei maistu herättyäni mikään vaan puoliväkisin syön yhden voileivän 7aikoihin ja sitte kymmenen jälkeen on ruokatunti. Yks mikä auttais varmaan tuossa olis että söisi 9 aikaan toisen voileivän niin ei aiakaan sokereiden kautta tulisi niin kauheaa heittoa.
        Näi olen minäkin joskus muistaakseni jostain lukenut että joillakin täysi vatsa provosoi lisäreitä ja taisipa siinä olla että hoikilla ihmisillä esiintyy eniten, olen itsekin aika laiha, eli vissiin on kysymys siitä että pallea ja mahalaukku painavat sydäntä.

• dlsakjflas
        mmmmnnnn kirjoitti:

syömään pienempiä annoksia mutta sitä kun nälkäisenä mättää. Minulle kun ei maistu herättyäni mikään vaan puoliväkisin syön yhden voileivän 7aikoihin ja sitte kymmenen jälkeen on ruokatunti. Yks mikä auttais varmaan tuossa olis että söisi 9 aikaan toisen voileivän niin ei aiakaan sokereiden kautta tulisi niin kauheaa heittoa.
        Näi olen minäkin joskus muistaakseni jostain lukenut että joillakin täysi vatsa provosoi lisäreitä ja taisipa siinä olla että hoikilla ihmisillä esiintyy eniten, olen itsekin aika laiha, eli vissiin on kysymys siitä että pallea ja mahalaukku painavat sydäntä.

Mulla alkaa armoton pamppailu ja lisärit, jos syön itseni ähkyyn. Kaikkein pahinta on jos on päässyt tulemaan liian nälkä ja sitten tyhjään mahaan syö... Yleensä tällaisissa tilanteissa yritänkin ensin ottaa tuoremehulasillisen tai puolikkaan banaanin ja sitten hetken kuluttua vasta syödä kunnolla.
        Tuntuu, että mun keho vaan on sellanen että sitä pitää kohdella lempeästi. Ei saa tehdä mitään äkkiliikkeitä :)

• Anonyymi

En osaa sanoa.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Puhut olevasi hyvä ja kiltti ihminen

Mutta todellisuudessa oletkin itsekeskeinen ja omahyväinen. Kaiken pitää pyöriä sinun ympärilläsi, kuten esimerkiksi tää
      Ikävä
      172
      2754
    2. Paljonko sinulla nainen on velkaa tai säästöjä?

Sitä tässä mietin jatkoa ajatellen.
      Ikävä
      154
      1814
    3. Hyvä kuolema?

Niin.. minulta taas raskaamman puoleinen aloitus.. Olen kuunnellut äänikirjaa hyvästä kuolemasta keskiajalla ja siinä o
      Sinkut
      124
      1598
    4. Tänään on mun viimeinen päivä kanssas Sun

Tänään on mun viimeinen päivä Kanssas sun, täydellinen Ennenkuin mun mentävä on Kaihtimien välistä valo Tunkeutuu uniisi
      Ikävä
      262
      1449
    5. Miten tämä

Päättyy sitä pohdin
      Ikävä
      93
      1209
    6. Mistä kaupungeista ikävöijät olette ?

Mistä kaupungista olet?
      Ikävä
      80
      1190
    7. Oot nainen mitä ilmeisimmin INFJ-persoona

Käsittelet maailmaa hyvin uniikilla tavalla. Nyt mä sen vasta hokasin. Oot harvinainen timantti ja ehdin jo tituleerata
      Ikävä
      59
      1089
    8. Kuhmon pikku s. Matket

Eikö. Osata päivää sanoa / tervehtiä.
      Kuhmo
      29
      1063
    9. Haluaisin, että oisit jotenkin minun elämässä

Tuntuu, että olet sielunkumppanini.
      Ikävä
      47