eli millä tavalla nää mineraalimeikit on parempia kuin muut meikit? onko ne oikeesti tehokkaampia aknesta kärsiville/finneistä kärsiville? en oikeen oo peril täst asiast ni ois kiva kuulla kokemuksia mineraalimeikkien käyttäjiltä joilla iho-ongelmia. :) ite kärsin herkästä lievästi couperosaan taipuvasta sekaihosta, joka pintakuiva varsinkin talvisin.
mineraalimeikit ja akne/finniongelmat
3
606
Vastaukset
- sfwew
että ovat tehokkaampia, vaan hellävaraisempia epäpuhtaalle iholle. Mineraalimeikit on siis tehty luonnon omista mineraaleista ja niissä käytetään mahdollisimman vähän ylimääräisiä lisäaineita. Markettien mineraalimeikit harvoin ovat puhtaita, sisältävät siis paljon ylimääräisiä aineita, hinnastakin sen huomaa... Yleensä mitä vähemmän ainesosia tuoteselosteessa, sitä puhtaampi mineraalimeikki.
Kaikkein kuivimmalle iholle ei välttämättä kaikkein paras ratkaisu, mut pieni pintakuivuus ei mielestäni haittaa, itselläkin tuota pintakuivuutta jonkin verran on... Mineraalimeikit on aika kalliita varsinkin suomessa, itse tilaan omani ulkomailta, ovat siellä puolet halvempia. Oon tilannu mm. madmineralsilta, suomesta saatavista jonkun verran ostanu mschic :ltä. googleta ni voit ite tutkia paremmin. Ulkomaisissa kaupoissa on se hyvä puoli, et niistä useimmista voi tilata pieniä näytteitä halvalla, ei tarvi suoraan tilailla mitään jättipurnukoita jotka voi jäädä käyttämättä...
Ite hurahdin mineraaleihin kun häämeikkini tehtiin niillä :) Nyt oon käyttäny niitä reilun vuoden, enkä vaihda ikinä enää tavismeikkeihin. Akne ei varsinaisesti ole parantunut, vaikka väitetään että mineraalimeikit saattaisivat jopa parantaa tulehtunutta ihoa, mutta se ei myöskään ole pahentunut. Epäpuhtaudet on ehkä aavistuksen verran vähentynyt, ehkä... Ainakaan iho ei enää tunnu niin ärtyneeltä kuin ennen... - tiedossa
Ensin kuvaus ihostani: Rasvoittuva, pintakuiva, hajusteallergia, tavallista aknea, ruusufinni, isot huokoset, pigmenttiläiskiä... Kaikki mahdollinen riesa siis.. Mitä mulla onneksi ei ole rasvaisuuden vuoksi, niin ryppyjä =D
Olen ehtinyt kokeilla yhtä jos toistakin meikkiä ja sarjaa, mutta ainoa mulle toimiva on mineraalimeikki. Niistä Iredale ja Youngblood. Eivät ärsytä, ei tule ihottumaa ja auttaa välttämään aurinkoa. Minulle tuotti aiemmin ongelmia kosmetiikan ainesosista talkki. En tajunnut sitä pitkään aikaan, kunnes käytin iholleni pelkkää talkkia... mikä massiivinen ihottuma!
Mineraaleja käyttämällä ei ainakaan ole tullut aknea tai mustapäitä, joten mulla toimii hyvin. Tietysti jokaisen iho on erilainen, mutta kannattaa kokeilla. Ohita tuotteet, joissa on täyteaineita. - NeraX
Itse käytän mineraalimeikeistä meikkivoidetta ja jauhepuuteria.
Tällaisen "tutkittua tietoa" olen kuullut, ettei mineraalimeikit ole sen hellävaraisempia tai "terveellisempiä" iholle, kuin muutkaan meikit. Jos niitä käytetään oikein. Eli levitetään oikein, pestään pois oikein, pidetään levitysvälineet [sudit ja vipat] puhtaina. Ja etsitään itselle se sopivin meikki, onko se sitten puuteri, meikkipuuteri, meikkivoide, valokynä, peitepuikko jne jne jne. Ja sopivin merkki.
Mineraalimeikkien kanssa kannattaa myös olla tarkkana, koska mineraalimeikistä ei ole annettu mitään normia, että mitään kriteerejä ei tarvitse täyttää voidakseen käyttää tuotteesta nimeä mineraalimeikki. Ja mineraalimeikeissä on suuria eroja. Joissain mineraaleja on häviävän vähän, kun toiset ovat taas täysin pelkistä mineraaliainesosista "koostettuja".
En ole puolesta enkä vastaan - tässä vain muutama minun tosiasiana pitämä ajatus.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht1522954Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3682050- 411805
Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii371772Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua321421Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em931221- 541173
Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul328975Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles110948Annan meille mahdollisuuden
Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil53792