Oliskohan kellään tietoa BM-tuotteiden vaikutuksesta näppyihin. Ikää jo päälle 30 vuotta ja hommasin tuotteet bm28-gel rasva (rasvaisen ihon), koska kesä pukkas pintaa valkopäät. Nyt 3-viikkoa käyttänyt tuotteita ja iho pukkaa ihan finnejä pintaan, jopa poskeenkin. Onkos tämä nyt jokin puhdistumisvaihe, vai onko ootettavissa vielä pahempaa? Itsellä pintakuiva akneen taipuvainen iho ja mietinkin, että onkohan liian kuivattava tuo bm-geeli?
BM-tuotteet + akne (leuassa)
14
1564
Vastaukset
- exuvi....
itekin käytin bmtuotteita gel, rasva (akneen arpiin).. totesin ne ihan hyviksi, mutta en sit kuitenkaan jatkanu käyttöä. vaihoi exuvianceen (kosmetologilta) kallista, mut jenkeistä tilattuna paljon halvempaa (ainakin puolet halvempaa!). olen koukussa, ollut vuoden. ensin oli vain perustuotteet, nykyään jo kaikkea mahollista:D ihon kunto ihan mahtava (kosmetologit kehuu). rakastan vaan joka aamu pestä ihoni niilla aineilla ja aina muutenkin käyttää niitä. tuoksuu ihanalta.
monet pennit siis on mennyt kun ei nuo bm:tkään halpoja olleet (yksi geeli jäi lähes käyttämättä) ja muitakin ihmeaineita tuli kokeiltua. onneksi enää ei tarvitse vaihtaa.- kokeillut
Itse olen kärsinyt lievästä/keskivaikeasta hormonaalisesta aknesta yli 15 vuotta..ja kokeillut kaikkea mahdollista. Finnini (syviä sekä pinnallisia) esiintyvät lähinnä nenänpielissä ja leuassa. En uskaltanut aloittaa Roaccutan kuuria vuosiin joten luin että A-vitamiinia sisältävät voiteet kuten BM voivat auttaa. Kokeilin siis sitä ja ihoni koostumus parani hiukan (sileämpi) mutta valitettavasti finnejä pukkasi entiseen malliin joten lopetin. En tiedä olisiko parantunut jos olisin jatkanut käyttöä pidempään (käytin ehkä 4 kk) mutta meni hermot ja aloitin Roan. Nyt 1 kk Roaa takana ja iho on huomattavasti nuorempi mutta taistelu finnien kanssa jatkuu..
- lionavirgin
kokeillut kirjoitti:
Itse olen kärsinyt lievästä/keskivaikeasta hormonaalisesta aknesta yli 15 vuotta..ja kokeillut kaikkea mahdollista. Finnini (syviä sekä pinnallisia) esiintyvät lähinnä nenänpielissä ja leuassa. En uskaltanut aloittaa Roaccutan kuuria vuosiin joten luin että A-vitamiinia sisältävät voiteet kuten BM voivat auttaa. Kokeilin siis sitä ja ihoni koostumus parani hiukan (sileämpi) mutta valitettavasti finnejä pukkasi entiseen malliin joten lopetin. En tiedä olisiko parantunut jos olisin jatkanut käyttöä pidempään (käytin ehkä 4 kk) mutta meni hermot ja aloitin Roan. Nyt 1 kk Roaa takana ja iho on huomattavasti nuorempi mutta taistelu finnien kanssa jatkuu..
Kiitti vastauksista = )! Ei auta bm mulla näppyihin ja ens viikolla ihotautilääkärille aika. Pyydän suoraan roa-kuurin, koska sen verran sitkaalta tämä lievä/keskivaikea akne vaikuttaa. Toivottavasti roasta on apua.
- dthyried6u
Uudistetussa BM-voiteessa on muuten silikonia ja oliko mineraaliöljyäkin (?), vaikka ennen niitä ei ollut. Joillakin ne tukkivat.
- Lionavirgin
Nonniin nyt on käyty taas ihotautilääkärillä ja reseptejä kädet täynnä. Lieväksi tämän aknen diagnosoi, mutta koska ikää jo rapiat 30 vuotta ja sitkeesti naama kukkii, niin kirjoitti myös roa-kuurin. Laittoi kyllä ehdolle myös 6kk antibioottikuurin, mutta eipä se viimeksi tehonnut kuin vähän aikaa. Olen nyt kääntymässä tuohon roan suuntaan ja jännityksellä/kauhulla odotan kuuria alkavaksi. Miten lievässä aknessa (valkopäitä leuassa 2-3 finniä) tuo pahenemisvaihe...onko siis ollut selvää pahenemisvaihetta, naama paukamilla? Kauanko sitä kesti? Entä onko kenelläkään roan syöneellä taustalla myös onnistunutta hoitovastetta diane novalle antibiooteille? Kahdeksan vuotta tuli syötyä diane novia ja iho rauhoittui jo kuukauden päästä aloittamisesta. Sama noilla antibiooteilla.
- Lionavirgin
BM:stä vielä, että aion käyttää tuon viimeisen putelin loppuun, mutta sitten siirtyä taas normaalin Aqualan L:n pariin. Liian hinnakasta rasvaa, eikä näkyvää hyötyä. Johtuisko noista mineraaliöljyistä?
- Kokeillut
Lionavirgin kirjoitti:
BM:stä vielä, että aion käyttää tuon viimeisen putelin loppuun, mutta sitten siirtyä taas normaalin Aqualan L:n pariin. Liian hinnakasta rasvaa, eikä näkyvää hyötyä. Johtuisko noista mineraaliöljyistä?
Itselläni on täysin sama tilanne kun sinulla..30 v, akneni on lievä-hkö..hormonaalinen ja esiintyy pääasiassa leuan alueella. Tosin minulle leukaan tulee myös syviä kystia..ei ainoastaan pinnallisia valkopäitä. Kaikki on kokeiltu ja antibiooteista ja Diane Novasta oli apua siis ainoastaan hetkellisesti. Heti kun käytön lopetti, akne palasi. Nyt on ensimmäinen 4 kk Roa kuuri menossa (1,5 kk takana) enkä osaa vielä sanoa lopputuloksesta mutta voin kertoa sinulle kokemukseni toistaiseksi:
Viikot 1-3 : annostus 20 mg ja 40 mg vuoropäivinä
Ihoni reagoi Roaan HETI. Ensimmäisen viikon aikana ihon ensin "paksuuntui" ja rasvoittui voimakkaasti ja nosti pintaan valkopäitä (ei syviä kystia). Toisella ja kolmannella viikolla iho parani SILMISSÄ. Ihohuokoset pienenivät, iho kuivui ja oli sileä kun vauvanpeppu. Jopa ystäväni huomasivat että mitä sulle on tapahtunut, iho näytti vuosia nuoremmalle.
Sivuoireista ihon lievä hilseily ja huulien kuivuminen alkoi heti ensimmäisestä päivästä. Ei muita oireita.
Viikot 4-6: annostus 40 mg päivittäin
Kun annostusta nostettiin alkoi todellinen IB eli (initial breakout). Ihooni ilmestyi useita syviä kystia, jotka eivät parane viikkoihin. Näitä ei ilmestynyt pelkästään enää leukaan vaan myös poskipäihin, kulmakarvojen alle sekä selkään. Näitä tuli 2-3 joka viikko. Lisäksi lukuisia pienempiä finnejä. Tässä vaiheessa alkoi hermot mennä koska iho näytti huonommalle kuin kuuria aloittaessa enkä odottanut pahenemisvaihetta enää tässä vaiheessa. Lääkäri kuitenkin sanoi että tämä on täysin normaalia tässä vaiheessa kuuria.
Lisäksi kuivuuden lisäksi tuli lisää sivuoireita; kovaa väsymystä (ei haluaisi tehdä mitään muuta kun nukkua) ja hienoista ripsien, hiuksien ja kulmakarvojen putoamista.
Viikko 7
Pahenemisvaihe on laantumaan päin ja iho näyttää paranevan. En kuitenkaan uskalla vielä uskoa että se olisi kokonaan ohi, näitä voi kuulemma tulla useita kuurin aikana.
Myös sivuoireet helpottaneet ja jäljellä on pelkästään huulien ja ihon kuivuus tällä hetkellä. Olo on taas pirteämpi..Mutta katsotaan miten menee.
Jos sinulla ei ole lainkaan syviä finnejä / kystia on todennäköisempää että selviät pahenemisvaiheesta vähemmällä!! Onnea kuurille ja mielestäni tämä on ( nyt jo) ja tulee olemaan vaivan arvoista. - Lionavirgin
Kokeillut kirjoitti:
Itselläni on täysin sama tilanne kun sinulla..30 v, akneni on lievä-hkö..hormonaalinen ja esiintyy pääasiassa leuan alueella. Tosin minulle leukaan tulee myös syviä kystia..ei ainoastaan pinnallisia valkopäitä. Kaikki on kokeiltu ja antibiooteista ja Diane Novasta oli apua siis ainoastaan hetkellisesti. Heti kun käytön lopetti, akne palasi. Nyt on ensimmäinen 4 kk Roa kuuri menossa (1,5 kk takana) enkä osaa vielä sanoa lopputuloksesta mutta voin kertoa sinulle kokemukseni toistaiseksi:
Ihoni reagoi Roaan HETI. Ensimmäisen viikon aikana ihon ensin "paksuuntui" ja rasvoittui voimakkaasti ja nosti pintaan valkopäitä (ei syviä kystia). Toisella ja kolmannella viikolla iho parani SILMISSÄ. Ihohuokoset pienenivät, iho kuivui ja oli sileä kun vauvanpeppu. Jopa ystäväni huomasivat että mitä sulle on tapahtunut, iho näytti vuosia nuoremmalle.
Sivuoireista ihon lievä hilseily ja huulien kuivuminen alkoi heti ensimmäisestä päivästä. Ei muita oireita.
Kun annostusta nostettiin alkoi todellinen IB eli (initial breakout). Ihooni ilmestyi useita syviä kystia, jotka eivät parane viikkoihin. Näitä ei ilmestynyt pelkästään enää leukaan vaan myös poskipäihin, kulmakarvojen alle sekä selkään. Näitä tuli 2-3 joka viikko. Lisäksi lukuisia pienempiä finnejä. Tässä vaiheessa alkoi hermot mennä koska iho näytti huonommalle kuin kuuria aloittaessa enkä odottanut pahenemisvaihetta enää tässä vaiheessa. Lääkäri kuitenkin sanoi että tämä on täysin normaalia tässä vaiheessa kuuria.
Lisäksi kuivuuden lisäksi tuli lisää sivuoireita; kovaa väsymystä (ei haluaisi tehdä mitään muuta kun nukkua) ja hienoista ripsien, hiuksien ja kulmakarvojen putoamista.
Viikko 7
Pahenemisvaihe on laantumaan päin ja iho näyttää paranevan. En kuitenkaan uskalla vielä uskoa että se olisi kokonaan ohi, näitä voi kuulemma tulla useita kuurin aikana.
Myös sivuoireet helpottaneet ja jäljellä on pelkästään huulien ja ihon kuivuus tällä hetkellä. Olo on taas pirteämpi..Mutta katsotaan miten menee.
Jos sinulla ei ole lainkaan syviä finnejä / kystia on todennäköisempää että selviät pahenemisvaiheesta vähemmällä!! Onnea kuurille ja mielestäni tämä on ( nyt jo) ja tulee olemaan vaivan arvoista.Toinen päivä nyt roaa menossa ja iho tosiaan tuntuu tosi paksulta tunkkaiselta = /, mutta sehän nyt olikin ootettavissa. Lisäksi näppyjä nousi yhden yön aikana reippahanlaisesti. Skinorenia oon käyttäny lisänä. Kokeillut; Kiitoksia kokemuksestasi tähän mennessä. Tietää mihin varautua. Kutina alkoi kasvoissa eilen ensimmäisen tabun jälkeen ja tehostettua rasvaaminen alkoi heti = ). Mukavaa syksyä ja tsemppiä sullekin roan kanssa!
- Kokeillut
Lionavirgin kirjoitti:
Toinen päivä nyt roaa menossa ja iho tosiaan tuntuu tosi paksulta tunkkaiselta = /, mutta sehän nyt olikin ootettavissa. Lisäksi näppyjä nousi yhden yön aikana reippahanlaisesti. Skinorenia oon käyttäny lisänä. Kokeillut; Kiitoksia kokemuksestasi tähän mennessä. Tietää mihin varautua. Kutina alkoi kasvoissa eilen ensimmäisen tabun jälkeen ja tehostettua rasvaaminen alkoi heti = ). Mukavaa syksyä ja tsemppiä sullekin roan kanssa!
Itse huomasin kuurin aikana kuinka tärkeää on jakaa kokemuksia muiden käyttäjien kanssa. Ja nimenomaan sellaisten joilla kuuri päällä parhaillaan. Siinä tulee niin monia vaiheita, varsinkin pahenemisvaihe jolloin tarvitsee "vertaistukea". Voi jatkaa täällä kommentointia mikäli siitä on sulla apua.
Mulla on nyt päivä 48 menossa ja tämä viikko on ollut hyvä! Voin sanoa että ihossani ei ole yhtään finniä enää, ollut koko viikkoon. Sivuoireetkin ovat helpottaneet. Katsotaan miten jatkuu.. - Lionavirgin
Kokeillut kirjoitti:
Itse huomasin kuurin aikana kuinka tärkeää on jakaa kokemuksia muiden käyttäjien kanssa. Ja nimenomaan sellaisten joilla kuuri päällä parhaillaan. Siinä tulee niin monia vaiheita, varsinkin pahenemisvaihe jolloin tarvitsee "vertaistukea". Voi jatkaa täällä kommentointia mikäli siitä on sulla apua.
Mulla on nyt päivä 48 menossa ja tämä viikko on ollut hyvä! Voin sanoa että ihossani ei ole yhtään finniä enää, ollut koko viikkoon. Sivuoireetkin ovat helpottaneet. Katsotaan miten jatkuu..Nimenomaan tuo kokemusten jakaminen on tärkeää. Varsinkin, kun ei yhtään tiedä mitä tuleman pitää. Kolmen viikon päästä on seuraava labra ja heti sen jälkeen varasin lekurille ajan. Mietin vaan, että miten noita särkylääkkeitä saa roan aikana käyttää. Mua vaivaa jännityspäänsärky ja työviikon päätteksi seyleensä aina iskee. Voiko käyttää buranaa vai onko parempi ottaa panadolia...Luottavaisin mielin muuten tässä mennään ja toivossa eletään, että tämä kuuri nyt tois avun mullekkin. Tällä hetkellä vaan ei peilikuva oikeen imartele = ).
- Kokeillut
Lionavirgin kirjoitti:
Nimenomaan tuo kokemusten jakaminen on tärkeää. Varsinkin, kun ei yhtään tiedä mitä tuleman pitää. Kolmen viikon päästä on seuraava labra ja heti sen jälkeen varasin lekurille ajan. Mietin vaan, että miten noita särkylääkkeitä saa roan aikana käyttää. Mua vaivaa jännityspäänsärky ja työviikon päätteksi seyleensä aina iskee. Voiko käyttää buranaa vai onko parempi ottaa panadolia...Luottavaisin mielin muuten tässä mennään ja toivossa eletään, että tämä kuuri nyt tois avun mullekkin. Tällä hetkellä vaan ei peilikuva oikeen imartele = ).
Kyllä mä olen ainakin ihan normaalisti Buranaa vetänyt kuurin aikana..
- Lionavirgin
Kokeillut kirjoitti:
Viikko 7
Jos sinulla ei ole lainkaan syviä finnejä / kystia on todennäköisempää että selviät pahenemisvaiheesta vähemmällä!! Onnea kuurille ja mielestäni tämä on ( nyt jo) ja tulee olemaan vaivan arvoista.Kokeillut; Miten sulla Roa-kuuri edistyy? Onko iho alkanut jo rauhoittuun?
Mulla siis toinen viikko menossa ja kasvot kukkii =/. Kova kutina leuassa ja pari syvää (päätöntä) finniä sinnikkäästi möllättää. Lisäksi tuntuu, että nuo valkopäät on lisääntyneet...Muuten sivuoireina vain huulten kuivuus. Vielä rasvottuu kasvot päivän mittaan, mutta illalla tuntuu taas hilseilevän =O. Kai tämä kuitenki normaalia on. Huomenna labrakokeet ja näkee onko arvot pysyneet kohillaan. Annostus siis mulla heti alusta 2x20mg/päivä. - dr jeäjh
Lionavirgin kirjoitti:
Yliopiston apteekista saa kuulemma sukralfaattivoidetta, eli Aqualan L:ää johon on sekoitettu sukralfaattia ja sitä on siinä enemmän kuin BM-tuotteissa. Kannattaa käydä kysymässä, hinta on jotain 14e.
- Lionavirgin
Päivitystä kuurista eli viides viikko menossa ja viime viikolla annostus nostettiin 40mg:stä 50mg/pvä. Heti alkoi kasvoissa tapahtua. Yön aikana puhkes 4-5 isompaa ja pienempää pattia leukaan :/. Pahenemista siis taas, juuri kun näytti että alkaa hieman helpottaan. Labrat oli siis ok ja tarkoitus olis nostaa joulukuussa annostus 60mg:iin, jolla sitten mennään loppuun asti. Kokonaismäärä kuurille on n.8400mg. Sivuvaikutuksia ei ole muuta kuin huulien kuivuminen, mutta bepanthen auttaa. Kasvot olen pessyt aamuin illoin lactacydillä ja normi aqualan päälle. Iho on todellakin tasaisen värinen, paitsi tietenkin leuan alueella, jossa pahin akne on. Kyllä tästä vielä noustaan = ).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2042975Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391560Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus921422- 881322
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e401246Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1481186Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121148Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze119969Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89902Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.44783