Kirsti Ellilä

poika ja kahvikuppi

Onko Teille tuttu kirjailija, arvon palstalaiset? Hänen bloginsa Kirjailijan häiriöklinikka on yleensä hykerryttävää luettavaa. Tosin joskus hänen jatkuva valittamisensa eri asioista tuntuu raskaalta. Anteeksi vain.
Mielestäni Ellilä on jotenkin jäänyt "pimentoon" kirjajulkisuudessa. Aivan suotta! Ehkä häneltä puuttuu itsensä tyrkyttämisen taito, joka joillakin muilla tunnetuilla kirjailijoilla tuntuu olevan hallussa.
Ellilä taitaa olla tunnetuin uutuuskirjastansa Pappia kyydissä, joka kertoo naispappeudesta. Mielenkiintoinen persoona, vaikken ole koskaan häntä tavannut. Kirja tutustumisen arvoinen.

18

737

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ..lukutoukkis

teoksensa olen lukenut, minun makuuni liian heppoisia. Sellaisia harmittomia joita lukiessa aivot voi laittaa narikkaan.

• pappia kyydissä

Minä en kyllä viitsisi lukea lähes kahtakymmentä kirjaa kirjailijalta jonka teokset ovat liian heppoisia minun makuuni. Niin monta kirjaa Ellilältä on nimittäin tullut. Olen itse lukenut hänen nuortenkirjojaan ja ne pelastivat minut monelta pahalta. Pitääkin tutustua hänen aikuisten tuotantoonsa, se on itseltäni jäänyt vähän pimentoon. Samaa mieltä, kiinnostava persoona ja kirjailija!

• sisuttaja

on parhaita. Olen nauranut niitä kippurassa.

• En suosittele

Ellilä kirjoittaa aikuisille kioskikirjallisuutta. Olen lukenut vain yhden hänen kirjoistaan (Pelastusrenkaita, joka on omaan makuuni liian kevyttä luettavaa). Ellilän lastenkirjojen hyvän maineen vuoksi menin hänen työväenopiston kirjoituskurssilleen. Petyin, koska opetuksen taso oli häpeällisen huono. Ellilä on blogissaan mukavampi ja reilumpi kuin livenä.

• ercx

Antoko Kirsti kriittistä palautetta?

• Ellilä ja Teerialho

Ei Ellilä osaa antaa kunnollista palautetta. Kriittisyyttä arvostan, jos kritiikki on ammattitaitoista. Kirjailija Taina Teerialho on taitava opettamaan.

• Harrastuskirjoittaja

Kyllä osaa. Harvoin sitä saa yhtä hyvin palautetta kuin hänen kurssillaan. Hänen huumorinsa on myös piristävää (sekä suullisesti että kirjallisesti. :)

• Kerran tavannu

Ärhäkkä ja ittiään täynnä.

• asdfghjkl

Ettekö yhtään häpeä haukkua nimettöminä ihmistä nimellä?

• öoiug

Samaa hämmästelen minä. Nimimerkin takaa haukutaan nimellistä. Käsittämätöntä lapsellisuutta.

• Hehee!
        öoiug kirjoitti:

Samaa hämmästelen minä. Nimimerkin takaa haukutaan nimellistä. Käsittämätöntä lapsellisuutta.

Mitäs te täällä nimettöminä arvostelette kommentoijia? Ellilää on moni arvostellut nimelläkin. Kritiikki on sallittua.

• kien

En tykänny opetuksesta. Tunneilla liikaa ihan pelkkää hiljaisuutta. Hän ei osaa antaa palautetta vaan eksyy saman tien koko aiheesta höpöttämään jotain ihan muuta asiaa. Huonokin kritiikki on parempaa kuin tollanen turha höpötys.

• elllimellistä

En ole käynyt Ellilän kursseilla enkä mene. Yhden hänen kirjoistaan, nimeä en muista olen lukenut, tai siis yritin lukea eli luin kursorisesti. Jotain naispappia se kuvasi, nainen oli muka äkkiä hyvin radikaali, kun vastusti miestään.

Blogissa kävin joskus, siellä oli pelkkää Turkua (kaunis paikka ja pidän kovasti), mutta ihmettelen ihmistä, joka puhuu asuinkaupungistaan ikään kuin ei olisi koskaan käynyt missään muualla. Ja sitä uskonnollista höpötystä. Muusta höpinästä puhettakaan. Sittemmin kai pisti bloginsa kiinni tavallisilta pulliaisilta, sinne pääsee vain persposkien nuolijat.

Vaikutti blogissa 80-vuotiaalta, vaikka on minua aika tavalla nuorempi.

• Turhhi kumminki

Mä en ol koskaa käyny yhrelläkkää kirjotuskurssill ja ole jo sentä kirjailija.
      Mitä varte semssi täyty käyr?

• Totuuskomissio

Ellilä on hyvä kirjailija. Paljon korkeammalla tasolla kuin nämä julkisuutta nuolevat lahjattomat typerykset.

• Luen ja kirjoitan

Ei ole olemassa käsitteitä hyvä ja huono. Eikä kannata puhua lahjattomista typeryksistä, jos aikoo keskustella asiallisesti, vaan purkaa suki se, mitä yrittää sanoa.

Kuten täällä aiemmin todettiin, Ellilä rajoittui blogissan hyvin paljon pelkkään Turkuun ja sen ympärillä pyörimiseen, mutta ei niin positiivisella tavalla kuin esimerkiksi Reijo Mäki. Minua sulkeutuneisuus häiritsi. Lopetin kirjoittamisen blogissa, siis vastailun, joitain vuosia sitten. Ellilän tekstejä olen silmäillyt, en tykkää. Eivät vain ole minua varten, mutta kuka tykkää senkaltaisesta viihteestä, niin sitten voi olla ok. En osaa edes analysoida niitä sen tarkemmin, en vain pitänyt kirkollisista aihepiireistä, siinä kai syy, miksi en tehnyt muuta kuin selasin kirjastossa.

Tuo, että heitettiin Ellilän vaikuttavan 80-vuotiaalta, johtunee hänen ulkonäöstään ja juuri näistä kirkollisista aihepiireistä. sekä siitä pysymisestä yhdellä paikkakunnalla.

• Janne2016

Ihmeellistä höpinää täällä. Olen mennyt Ellilän kursseille nimenomaan hänen mahtavien kirjojensa vuoksi. Hän on todella taitava kirjoittaja ja osaa myös sekä kannustaa, että olla sopivan kriittinen. Hänen ohjauksessaan on tullut myös merkittäviä läpimurtoja, esimerksi Tommi Kinnunen on kiitellyt nimenomaan Ellilän kurssia oman teoksensa onnistumisesta. Itsekin sain kustannussopimuksen, kun jaksoin kuunnella Ellilän palautetta herkällä korvalla.

• huomasinvaan

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      8
      3266
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      68
      1838
    3. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      540
      1539
    4. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      75
      1146
    5. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      60
      966
    6. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      32
      940
    7. Hyödyt Suomelle???

Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
      Maailman menoa
      208
      861
    8. Hyvää talvipäivänseisausta

Vuoden lyhyintä päivää. 🌞 Hyvää huomenta. ❄️🎄🌌✨❤️😊
      Ikävä
      170
      813
    9. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      59
      796
    10. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      758
    Aihe