PRISMA on suurimpia kauppa ryhmiä suomessa valikoimat tosai hyvät no ymmärtää nää valittajat jos ne käy aina samassa paikassa suomessa on isojakin prismoja sieltä saa kaikkea turha valittaa. kantsii mennä ruoka jonoihin jos on valittamista.
PRISMA PARAS
32
959
Vastaukset
- Varkkila
Huonoa kielenkäyttöä, eikä mitään asiaa.
Seuraavalla kerralla pistä enemmän panostusta ulosantiin ja keskity kirjoittamaan sellainen tarina, joka sisältää enemmän tosiasioita. Silloin se kiinnostaa enemmän ja saa mahdollisesti enemmän lukijoita ja vastauksia. Aloituksesi tällä kertaa oli siis vain onneton räpellys. Onnea tulevaisuuden kirjoituspuuhiin.- it
oikeeta meininkiä turhan päiväisille valittajille, kun keskittää asioinmin yhteen paikkaan. samma hår
- huji
kyllä kummallisia kinastelijoita kauppa kuin kauppa ok
- Varkkila
huji kirjoitti:
kyllä kummallisia kinastelijoita kauppa kuin kauppa ok
ja sen jälkeen lue vastaukseni hänelle. En tietääkseni missään vaiheessa kommentoinut ko. kauppaliikettä, vaan tuota avausta, joka yritti olla provo, mutta oli vain onneton räpellys.
- ihanuusikeskusteluunosallistuja
Varkkila kirjoitti:
ja sen jälkeen lue vastaukseni hänelle. En tietääkseni missään vaiheessa kommentoinut ko. kauppaliikettä, vaan tuota avausta, joka yritti olla provo, mutta oli vain onneton räpellys.
Voi herrantuuteli sentään Varkkila hyvä. Avaajahan kertoo Prisman olevan hyvä kauppa ja sanoo, että valittajat valittavat turhaan, viitaten mitä ilmeisimmin aiempaan avaukseen, jossa Prismaa pyritään haukkumaan. Se ettei tämä keskustelun avaaja ole verbaalisesti kovin lahjakas, ei mielestäni muuta hänen sanomaansa mihinkään.
Mikäli sinulla oli vaikeuksia löytää ajatus noiden sanojen takaa, niin tässä minun villi veikkaukseni: Mikäli mielii saada ruoan halvemmalla kuin Prisma myy, on ainoa vaihtoehto siirtyä leipäjonoon, sillä Prisma on edullisin kauppa.
Ja tässäpä vielä oma kannanottoni asiaan: Avaaja on oikeassa. Edes muiden kauppojen punaiset laput eivät muuta sitä tosiasiaa, että ostaessaan kärryllisen ruokaa säästää huomattavan summan rahaa ostamalla Prismasta. Voin tehdä tutkimuksen asiasta käydessäni viikonlopun ruokaostoksilla. Avaan siitä keskustelun viikonlopun aikana. - Varkkila
ihanuusikeskusteluunosallistuja kirjoitti:
Voi herrantuuteli sentään Varkkila hyvä. Avaajahan kertoo Prisman olevan hyvä kauppa ja sanoo, että valittajat valittavat turhaan, viitaten mitä ilmeisimmin aiempaan avaukseen, jossa Prismaa pyritään haukkumaan. Se ettei tämä keskustelun avaaja ole verbaalisesti kovin lahjakas, ei mielestäni muuta hänen sanomaansa mihinkään.
Mikäli sinulla oli vaikeuksia löytää ajatus noiden sanojen takaa, niin tässä minun villi veikkaukseni: Mikäli mielii saada ruoan halvemmalla kuin Prisma myy, on ainoa vaihtoehto siirtyä leipäjonoon, sillä Prisma on edullisin kauppa.
Ja tässäpä vielä oma kannanottoni asiaan: Avaaja on oikeassa. Edes muiden kauppojen punaiset laput eivät muuta sitä tosiasiaa, että ostaessaan kärryllisen ruokaa säästää huomattavan summan rahaa ostamalla Prismasta. Voin tehdä tutkimuksen asiasta käydessäni viikonlopun ruokaostoksilla. Avaan siitä keskustelun viikonlopun aikana.Sentään... Sinun kirjoituksessa on tolkkua ja rytmiä. Lisäksi aiot tehdä asiaan kuuluvaa "tutkimusta" vähentääksesi mututietoa, joka vieläkin hienompaa. Sorrut kuitenkin yleistyksiin toteamalla "Ei edes kauppojen punaiset laput muuta sitä tosiasiaa..." Missä tuo tosiasia on todettu, kenen toimesta ja missä siihen voi tutustua?
Avaajan viesti oli mitäänsanomaton huudahdus, jolla ei ole mitään painoarvoa keskustelussa, sen takia se voidaan luokitella provoksi, tyyliin "JYPpi on paras...." Ei välttämättä ole paras, mutta hänen nyt vaan piti se ilmoille laukaista.
Tässä tapauksessa ruokajonon "halpuus" on vielä aika kaukana halvempien kauppojen valikoimista.
Tällaisia tuuteleita tällä kertaa... - it
Varkkila kirjoitti:
Sentään... Sinun kirjoituksessa on tolkkua ja rytmiä. Lisäksi aiot tehdä asiaan kuuluvaa "tutkimusta" vähentääksesi mututietoa, joka vieläkin hienompaa. Sorrut kuitenkin yleistyksiin toteamalla "Ei edes kauppojen punaiset laput muuta sitä tosiasiaa..." Missä tuo tosiasia on todettu, kenen toimesta ja missä siihen voi tutustua?
Avaajan viesti oli mitäänsanomaton huudahdus, jolla ei ole mitään painoarvoa keskustelussa, sen takia se voidaan luokitella provoksi, tyyliin "JYPpi on paras...." Ei välttämättä ole paras, mutta hänen nyt vaan piti se ilmoille laukaista.
Tässä tapauksessa ruokajonon "halpuus" on vielä aika kaukana halvempien kauppojen valikoimista.
Tällaisia tuuteleita tällä kertaa...kyllä osataan täällä valittaa turhaa, miettikää mikä muu kauppa ryhmältä saatte paremmat bonukset esim.ruan hinnalla ei merkittävää hinta eroa. joka viikko kun ostat 150e tuotteita varmasti huomaatte eron. mut ymmärtäähän nämä jotka ostavat muutamalla kympillä tuotteita.
- niiii
it kirjoitti:
kyllä osataan täällä valittaa turhaa, miettikää mikä muu kauppa ryhmältä saatte paremmat bonukset esim.ruan hinnalla ei merkittävää hinta eroa. joka viikko kun ostat 150e tuotteita varmasti huomaatte eron. mut ymmärtäähän nämä jotka ostavat muutamalla kympillä tuotteita.
Stockmann on ehdottomasti paras kauppa, laadukkaita ja hyvännäköisiä vaatteita laadukasta ruokaa. Prisma on pyllystä.
- Varkkila
it kirjoitti:
kyllä osataan täällä valittaa turhaa, miettikää mikä muu kauppa ryhmältä saatte paremmat bonukset esim.ruan hinnalla ei merkittävää hinta eroa. joka viikko kun ostat 150e tuotteita varmasti huomaatte eron. mut ymmärtäähän nämä jotka ostavat muutamalla kympillä tuotteita.
Ostan aika paljon ( sadoilla euroilla) kuukausittain tuotteita noista kanta-asiakkuuksilla varustetuista kauppaliikkeistä, joten tiedän kyllä bonuksien ja plussien hyötyjä ja haittoja.
Kalliimmista tuotteista (kodinkoneet yms.) etsin kuitenkin tietoa ensin ja kun olen tehnyt merkin ja mallin suhteen päätökseni, ei silloin yleensä joku Prisma (harvoin edes K-kauppakaan) pärjää hintatasollaan edes bonukset mukaanlukien millään konstilla.
Ruuan suhteen olen sen verran ronkeli, että etsin vain parhaita raaka-aineita ja siinä ei silloin bonukset paina mitään.
Kesällä tori on hieno paikka ostoksille. Tuoreita tuotteita ja usein paikallisesti tuotettuja. Lisäksi tulee erikoisliikkeet, joita tietty Varkaudessa on vähän. Sen vuoksi esim. Helsingin ja Kuopionkin kauppahallien erikoisliikkeiden tarjonta on hauska lisä kysyntään. Siellä ei muuten kortit toimi :)
Kuten jo aiemmin kirjoitinkin, niin pistäkää virallista tutkimusta halvimmasta ruokakaupasta ja siten, että siinä on kaikki kaupparyhmät mukana Lidliä myöten. Siinä se sitten nähdään ja voi suunsoitto loppua. Halvin ei välttämättä ole paras jne..... - it
niiii kirjoitti:
Stockmann on ehdottomasti paras kauppa, laadukkaita ja hyvännäköisiä vaatteita laadukasta ruokaa. Prisma on pyllystä.
kuuleppas kun tääl ei ole STOCKMANNIA vai oletko perustanut sellaisen taisit tarkoittaa tokmanni
- it
Varkkila kirjoitti:
Ostan aika paljon ( sadoilla euroilla) kuukausittain tuotteita noista kanta-asiakkuuksilla varustetuista kauppaliikkeistä, joten tiedän kyllä bonuksien ja plussien hyötyjä ja haittoja.
Kalliimmista tuotteista (kodinkoneet yms.) etsin kuitenkin tietoa ensin ja kun olen tehnyt merkin ja mallin suhteen päätökseni, ei silloin yleensä joku Prisma (harvoin edes K-kauppakaan) pärjää hintatasollaan edes bonukset mukaanlukien millään konstilla.
Ruuan suhteen olen sen verran ronkeli, että etsin vain parhaita raaka-aineita ja siinä ei silloin bonukset paina mitään.
Kesällä tori on hieno paikka ostoksille. Tuoreita tuotteita ja usein paikallisesti tuotettuja. Lisäksi tulee erikoisliikkeet, joita tietty Varkaudessa on vähän. Sen vuoksi esim. Helsingin ja Kuopionkin kauppahallien erikoisliikkeiden tarjonta on hauska lisä kysyntään. Siellä ei muuten kortit toimi :)
Kuten jo aiemmin kirjoitinkin, niin pistäkää virallista tutkimusta halvimmasta ruokakaupasta ja siten, että siinä on kaikki kaupparyhmät mukana Lidliä myöten. Siinä se sitten nähdään ja voi suunsoitto loppua. Halvin ei välttämättä ole paras jne.....siinä olet oikeassa halvin ei ole paras mut hyvästä tutteesta kannattaa maksaakkin rahan on kierrettävä eikös se sitä varten ole ja ostakaa kotimaista.
- Halpaa.
it kirjoitti:
siinä olet oikeassa halvin ei ole paras mut hyvästä tutteesta kannattaa maksaakkin rahan on kierrettävä eikös se sitä varten ole ja ostakaa kotimaista.
Aiemmassa ketjussa joku kirjoitti ettei prismassa tarvii jonottaa kassoilla. Kävin tänään aamupäivällä Varkauden prismassa ja jouduin jonottamaan jonkin aikaa, ihan samanlaiset jonot kuin muissakin tämän kylän kaupoissa. Neljä kassaa oli toiminnassa ja asiakkaita aika paljon, kassoja taitaa olla ainakin se kolmetoista yhteensä. Minulla ei ole koskaan ollut jotain tiettyä kauppaa missä asioin eikä tule koskaan olemaankaan. Ostan edullista mistä saan. Enkä harrasta kortteja, en edes maksaessa. On tosi ärsyttävää, kun kassoilla räpelletään niitten korttien kanssa, on jos jonkinlaista laitetta ja odotellaan milloin maksu hyväksytään ym. Käteinen on ylivoimaisesti paras tapa maksaa. Miksi muuten ihmiset ei voi maksaa käteisellä, mikä niissä korteissa viehättää. Välillä jopa vaihdetaan korttia, ei osata päättää millä kortilla maksaa, siihen kun sotketaan vielä ne bonuskortit niin huh.
- lissee tuuteleita
Varkkila kirjoitti:
Sentään... Sinun kirjoituksessa on tolkkua ja rytmiä. Lisäksi aiot tehdä asiaan kuuluvaa "tutkimusta" vähentääksesi mututietoa, joka vieläkin hienompaa. Sorrut kuitenkin yleistyksiin toteamalla "Ei edes kauppojen punaiset laput muuta sitä tosiasiaa..." Missä tuo tosiasia on todettu, kenen toimesta ja missä siihen voi tutustua?
Tällaisia tuuteleita tällä kertaa...Kukahan tässä hassun hauskasti provoilee... ellei varkkila itse. Tuo on kuitenkin jo niin hyvä, että pakko minun on tarttua siihen:D
Eli ajatellaan, että minä menen kauppaan punaisten lappujen takia. Löydän sieltä muutaman tarjoushinnalla olevan tuotteen ja säästän vaikka 5 euroa. Ostan samalla reissulla jauhelihaa, juustoa, jugurttia, vessapaperia ja vaippoja. Jos vertaan Cittaria ja Prismaa niin pelkästään noilla ostoksilla olen jo menettänyt tuon punaisten lappujen tuoman hyödyn. Ei ole myöskään pitkä aika kun pyörähdin Tokmannilla ruokaostoksilla. Lähes jokaisen tuotteen kohdalla ällistyin korkeaa hintaa. Päätin, että käyn sitten vielä Prismasta ne mitkä on Tokmannilla kalliimpia. Lopulta jonotin puoli tuntia saadakseni maksaa appelsiinit, jotka ainoana raaskin sieltä ostaa.
Minä en uskalla väittää Prisman olevan edullisin kaikessa, mutta uskallan väittää Prisman olevan edullisin niissä elintarvikkeissa, joita minä ostan toistuvasti.
Sitten haluaisin vielä tarttua ristiriitaiseen lauseeseen tekstissäsi. Samassa lauseessa kommentoit viestin olevan mitään sanomaton huudahdus, jossa kerrotaan vain jonkin asian olevan paras. Eikös siinä ole sanottu kirjoittajan mielipide varsin selvästi, lyhyesti ja ytimekkäästi? - Halpaa.
lissee tuuteleita kirjoitti:
Kukahan tässä hassun hauskasti provoilee... ellei varkkila itse. Tuo on kuitenkin jo niin hyvä, että pakko minun on tarttua siihen:D
Eli ajatellaan, että minä menen kauppaan punaisten lappujen takia. Löydän sieltä muutaman tarjoushinnalla olevan tuotteen ja säästän vaikka 5 euroa. Ostan samalla reissulla jauhelihaa, juustoa, jugurttia, vessapaperia ja vaippoja. Jos vertaan Cittaria ja Prismaa niin pelkästään noilla ostoksilla olen jo menettänyt tuon punaisten lappujen tuoman hyödyn. Ei ole myöskään pitkä aika kun pyörähdin Tokmannilla ruokaostoksilla. Lähes jokaisen tuotteen kohdalla ällistyin korkeaa hintaa. Päätin, että käyn sitten vielä Prismasta ne mitkä on Tokmannilla kalliimpia. Lopulta jonotin puoli tuntia saadakseni maksaa appelsiinit, jotka ainoana raaskin sieltä ostaa.
Minä en uskalla väittää Prisman olevan edullisin kaikessa, mutta uskallan väittää Prisman olevan edullisin niissä elintarvikkeissa, joita minä ostan toistuvasti.
Sitten haluaisin vielä tarttua ristiriitaiseen lauseeseen tekstissäsi. Samassa lauseessa kommentoit viestin olevan mitään sanomaton huudahdus, jossa kerrotaan vain jonkin asian olevan paras. Eikös siinä ole sanottu kirjoittajan mielipide varsin selvästi, lyhyesti ja ytimekkäästi?Nyt mene jo itseesi ja mieti uudestaan tuo jonotusaika, et taatusti ole jonottanut puoltatuntia, teki mieli vaan heittää tähän pitkä jonotusaika, kun ottaa päähän ettei kaikki tykkää sinun "ikiomasta" prismastasi, myönnä pois.Minä en osta vaippoja, mut ruokaa kylläkin ja joskus sitäkin vessapaperia. Enkä ole yhtään ainutta kertaa mennyt johonkin kauppaan siksi et ostaisin vain ja ainoastaan niitä "punalappuisia" tuotteita. Siinähän ei ole mitään mieltä. Vaan ostan niitä jos kohdalle osuu sellainen tuote alehintaan mitä tarvitsen. Miks en hyödyntäis sitä. Mulla ei ole näytön halua et pitää ostaa vaan täydellä hinnalla , siis ilkeän ostaa myös niitä "punalappuisia", tosin prismassa ne oli keltalappuisia. Mut meitä on moneksi, jotkut sitoutuu niin johonkin kauppaan ettei voi missään muualla edes käydä. Minä käyn siellä mikä mieleen tulee, ei mitään väliä.
- true1
Halpaa. kirjoitti:
Nyt mene jo itseesi ja mieti uudestaan tuo jonotusaika, et taatusti ole jonottanut puoltatuntia, teki mieli vaan heittää tähän pitkä jonotusaika, kun ottaa päähän ettei kaikki tykkää sinun "ikiomasta" prismastasi, myönnä pois.Minä en osta vaippoja, mut ruokaa kylläkin ja joskus sitäkin vessapaperia. Enkä ole yhtään ainutta kertaa mennyt johonkin kauppaan siksi et ostaisin vain ja ainoastaan niitä "punalappuisia" tuotteita. Siinähän ei ole mitään mieltä. Vaan ostan niitä jos kohdalle osuu sellainen tuote alehintaan mitä tarvitsen. Miks en hyödyntäis sitä. Mulla ei ole näytön halua et pitää ostaa vaan täydellä hinnalla , siis ilkeän ostaa myös niitä "punalappuisia", tosin prismassa ne oli keltalappuisia. Mut meitä on moneksi, jotkut sitoutuu niin johonkin kauppaan ettei voi missään muualla edes käydä. Minä käyn siellä mikä mieleen tulee, ei mitään väliä.
mitä hyvää löytyy prisman tuorepuolelta mitä muualta ei saa? Ja mitä puutteita?
- Varkkila
lissee tuuteleita kirjoitti:
Kukahan tässä hassun hauskasti provoilee... ellei varkkila itse. Tuo on kuitenkin jo niin hyvä, että pakko minun on tarttua siihen:D
Sitten haluaisin vielä tarttua ristiriitaiseen lauseeseen tekstissäsi. Samassa lauseessa kommentoit viestin olevan mitään sanomaton huudahdus, jossa kerrotaan vain jonkin asian olevan paras. Eikös siinä ole sanottu kirjoittajan mielipide varsin selvästi, lyhyesti ja ytimekkäästi?Tarkoitukseni ei missään vaiheessa ole takertua noihin punaisiin lappuihin, vaan siihen tilanteeseen joka näillä kirjoituspalstoilla usein vallitsee...
Asioita kommentoidaan seuraalla tavalla:
-Tutkimuksissa on todettu...(Ei kerrota, missä tutkimuksissa)
-Kaikkihan tietävät... (Miten niin kaikki voisivat tietää)
-Tunnettu tosiasia on, että....(Missä ja kuka on todennut tämän asian todeksi)
-JYPpi on paras....(Tässä keskustelussa: Prisma on paras :) ) (Jos JYPpi on vallitseva Suomen mestari, on se sillä hetkellä Suomen paras jääkiekkojoukkue. Entäpä sitten, onko se edes pohjoismaiden paras, ei välttämättä. Nyt jos JYPpi on keskisarjalainen Suomessa ja kannattaja huutaa sen paremmutta, niin muut kyllä tietävät kyseessä olevan kannattajan SUBJEKTIIVINEN näkemys asiasta.)
Kirjoitit, että Prisma ei ole välttämättä halvin kauppa, mutta niissä elintarvikkeissa, joita ostat usein, se on halvin...Tämä oli sinänsä selvää tekstiä ja olet varmasti oikeassa. Olen koko ajan kuitenkin kirjoittanut näissä jutuissani, että etsin tietoa muistakin tuotteista ensin, ja teen ostopäätöksen vasta sitten.
Cittari ja Prisma markkinoivat itseään "Tavarataloina", joista saat kaiken. Jos kävelet Prisman läpi hartaudella ja katsot myymälän layouttia, niin huomaat, kuinka vähän ruokatavaralle onkaan enää myymäläneliöitä.
Kävin kesällä ostamassa saunalle kaikkea tarvittavaa pyyhkeistä lähtien... "Ällistyin hintaa..." lainatakseni sanojasi...Mölkky-peli, valmistusmaa Suomi..."Ällistyin hintaa...." jne. jne. Miksi maksaisin esim. polttoaineesta enemmän, että saisin siitä alennusta??? (Ennemmin ostan sitten kerralla kunnon tuotetta ja menen Nesteelle.) Jos olisin ostanut nuo kaikki tuotteet sillä kertaa Prismasta, olisin maksanut kymmeniä euroja enemmän samoista saunaseteistä ja pihapeleistä, kuin esim. Tokmanni ja Cittari minua olisivat veloittaneet. Joten saunakamat ja pelisetit jäi ostamatta ja ostin vain kärryn täyteen ruokaa. Tuon rahasumman keräämiseen "takaisin" bonuksilla olisi kulunut koko kesä, ja ehkä ei olisi riittänytkään.
Korttien magia perustuu siihen, että keskittäisit kaikki ostoksesi yhteen paikkaan ja sitä kautta kuluttaisit sitten rahaasi kaikkeen muuhunkin tarvitsemaasi, "kun sen siitä niin helposti saa matkan varrella samalla kauppareissulla.."
Kuten kirjoitinkin, niin tuo huudahdus on edelleen mitäänsanomatonta tekstiä, joka ei sisällä mitään todellisuuteen perustuvia yhtymäkohtia. Se on vain tuon huudahduksen heittäjän henkilökohtainen näkemys, eikä se itsessään tuo esille mitään keskustelullisesti tärkeitä pointteja, kuten MIKSI ?
En usko, että keskustelupalstan parasta antia olisi: Prisma on paras! EI ole!!!! Aika aneemista dialogia jatkuessaan määrättömän pitkään.
Kirjoitit omista kokemuksista ja osasit rajoittaa hienosti keskustelun "niihin elintarvikkeisiin, joita useimmiten ostat", joten sinussa on poliitikon ainesta kyllä :) Lisäksi et hermoillut, joka tälläkin palstalla on suuri ongelma joskus.
Lopuksi, olet jo mielestäni oikeillä jäljillä, kun tarkistelet noita hintoja. Isommat hankinnat kannattaa aina "kilpailuttaa" (esim. kodinkonepaketit.) Kilpailuta vielä vakuutuksesi vaikkapa ammattiliiton, urheiluseuran tai jonkin muun yhtymän kautta, kilpailuta sähkö yms. Saat luultavasti enemmän selvää euroa säästöön, kuin pelkästään jollain Plussilla tai Bonuksilla. - jjes
Varkkila kirjoitti:
Tarkoitukseni ei missään vaiheessa ole takertua noihin punaisiin lappuihin, vaan siihen tilanteeseen joka näillä kirjoituspalstoilla usein vallitsee...
-JYPpi on paras....(Tässä keskustelussa: Prisma on paras :) ) (Jos JYPpi on vallitseva Suomen mestari, on se sillä hetkellä Suomen paras jääkiekkojoukkue. Entäpä sitten, onko se edes pohjoismaiden paras, ei välttämättä. Nyt jos JYPpi on keskisarjalainen Suomessa ja kannattaja huutaa sen paremmutta, niin muut kyllä tietävät kyseessä olevan kannattajan SUBJEKTIIVINEN näkemys asiasta.)
Kirjoitit, että Prisma ei ole välttämättä halvin kauppa, mutta niissä elintarvikkeissa, joita ostat usein, se on halvin...Tämä oli sinänsä selvää tekstiä ja olet varmasti oikeassa. Olen koko ajan kuitenkin kirjoittanut näissä jutuissani, että etsin tietoa muistakin tuotteista ensin, ja teen ostopäätöksen vasta sitten.
Cittari ja Prisma markkinoivat itseään "Tavarataloina", joista saat kaiken. Jos kävelet Prisman läpi hartaudella ja katsot myymälän layouttia, niin huomaat, kuinka vähän ruokatavaralle onkaan enää myymäläneliöitä.
Kävin kesällä ostamassa saunalle kaikkea tarvittavaa pyyhkeistä lähtien... "Ällistyin hintaa..." lainatakseni sanojasi...Mölkky-peli, valmistusmaa Suomi..."Ällistyin hintaa...." jne. jne. Miksi maksaisin esim. polttoaineesta enemmän, että saisin siitä alennusta??? (Ennemmin ostan sitten kerralla kunnon tuotetta ja menen Nesteelle.) Jos olisin ostanut nuo kaikki tuotteet sillä kertaa Prismasta, olisin maksanut kymmeniä euroja enemmän samoista saunaseteistä ja pihapeleistä, kuin esim. Tokmanni ja Cittari minua olisivat veloittaneet. Joten saunakamat ja pelisetit jäi ostamatta ja ostin vain kärryn täyteen ruokaa. Tuon rahasumman keräämiseen "takaisin" bonuksilla olisi kulunut koko kesä, ja ehkä ei olisi riittänytkään.
Korttien magia perustuu siihen, että keskittäisit kaikki ostoksesi yhteen paikkaan ja sitä kautta kuluttaisit sitten rahaasi kaikkeen muuhunkin tarvitsemaasi, "kun sen siitä niin helposti saa matkan varrella samalla kauppareissulla.."
Kuten kirjoitinkin, niin tuo huudahdus on edelleen mitäänsanomatonta tekstiä, joka ei sisällä mitään todellisuuteen perustuvia yhtymäkohtia. Se on vain tuon huudahduksen heittäjän henkilökohtainen näkemys, eikä se itsessään tuo esille mitään keskustelullisesti tärkeitä pointteja, kuten MIKSI ?
En usko, että keskustelupalstan parasta antia olisi: Prisma on paras! EI ole!!!! Aika aneemista dialogia jatkuessaan määrättömän pitkään.
Kirjoitit omista kokemuksista ja osasit rajoittaa hienosti keskustelun "niihin elintarvikkeisiin, joita useimmiten ostat", joten sinussa on poliitikon ainesta kyllä :) Lisäksi et hermoillut, joka tälläkin palstalla on suuri ongelma joskus.
Lopuksi, olet jo mielestäni oikeillä jäljillä, kun tarkistelet noita hintoja. Isommat hankinnat kannattaa aina "kilpailuttaa" (esim. kodinkonepaketit.) Kilpailuta vielä vakuutuksesi vaikkapa ammattiliiton, urheiluseuran tai jonkin muun yhtymän kautta, kilpailuta sähkö yms. Saat luultavasti enemmän selvää euroa säästöön, kuin pelkästään jollain Plussilla tai Bonuksilla.Ei ole parasta kauppaa! Mielestäni prismassa ei ole mitään erikoista mitä muualla ei ole tai muualta ei saa. Peruskauppa siinä missä muutkin. Säästöäkö on käydä kaupassa? Valikoima on hyvä? Osittain kyllä. Kohta yhteishyvän välissä tulee kaikille "asiakasomistajille" kaupanpäälle naamarit. Sitten asiakaskin onnistuisi tekemään perus-suorituksen. Ainoa tapa säästä oikeasti rahaa, on jättää kaikki ylimääräinen pois. Oli sitten kauppa mikä tahansa. Impulsio-ostot ratkaisevat loppusumman.
- liianrehellinenpoliitikoksi
Varkkila kirjoitti:
Tarkoitukseni ei missään vaiheessa ole takertua noihin punaisiin lappuihin, vaan siihen tilanteeseen joka näillä kirjoituspalstoilla usein vallitsee...
Lopuksi, olet jo mielestäni oikeillä jäljillä, kun tarkistelet noita hintoja. Isommat hankinnat kannattaa aina "kilpailuttaa" (esim. kodinkonepaketit.) Kilpailuta vielä vakuutuksesi vaikkapa ammattiliiton, urheiluseuran tai jonkin muun yhtymän kautta, kilpailuta sähkö yms. Saat luultavasti enemmän selvää euroa säästöön, kuin pelkästään jollain Plussilla tai Bonuksilla.Kuten jo tuossa edellisessä keskustelussa kerroin, että vaikka omistankin plussa-kortin ja s-etukortin, niin en anna niiden vaikuttaa osto päätöksiini, vaan käytän niitä ainoastaan päätyessäni ostamaan muista syistä kyseisestä kaupasta. Vakuutukset olen vertaillut internetissä, enkä niillä saa kerrytettyä minkäänlaisia plussia tai bonuksia. Edes sähköyhtiölle en ole jaksanut ilmoittaa s-etukorttini numeroa, joten sähkölläkään en kerrytä bonuksia. Tankattua tulee useimmiten nesteellä, mutta sekään ei ole ehdotonta.
En siis ole tehnyt itselleni uskontoa kuluttamisesta tietylle kauppaketjulle. Useimmiten tuijotan ainoastaan hintaa, mutta laadullakin on merkitystä isommissa hankinnoissa.
Tunnustan kyllä, että Siwasta ostan tarpeeseen hintoja katsomatta, koska se on auki joka päivä ja vieläpä yllättävän lähellä.
Kaiken kaikkiaan on kuluttajan kannalta vain hyvä, että on vaihtoehtoja. Hinnat pysyvät kohtuullisina ja kuluttajalla on valinnan varaa. Totuus taitaa kuitenkin olla se, että mikä on parasta yhdelle, ei välttämättä ole sitä toiselle.
Tuosta lienee voipi olla jokkainen yhtämieltä? - Varkkila
liianrehellinenpoliitikoksi kirjoitti:
Kuten jo tuossa edellisessä keskustelussa kerroin, että vaikka omistankin plussa-kortin ja s-etukortin, niin en anna niiden vaikuttaa osto päätöksiini, vaan käytän niitä ainoastaan päätyessäni ostamaan muista syistä kyseisestä kaupasta. Vakuutukset olen vertaillut internetissä, enkä niillä saa kerrytettyä minkäänlaisia plussia tai bonuksia. Edes sähköyhtiölle en ole jaksanut ilmoittaa s-etukorttini numeroa, joten sähkölläkään en kerrytä bonuksia. Tankattua tulee useimmiten nesteellä, mutta sekään ei ole ehdotonta.
En siis ole tehnyt itselleni uskontoa kuluttamisesta tietylle kauppaketjulle. Useimmiten tuijotan ainoastaan hintaa, mutta laadullakin on merkitystä isommissa hankinnoissa.
Tunnustan kyllä, että Siwasta ostan tarpeeseen hintoja katsomatta, koska se on auki joka päivä ja vieläpä yllättävän lähellä.
Kaiken kaikkiaan on kuluttajan kannalta vain hyvä, että on vaihtoehtoja. Hinnat pysyvät kohtuullisina ja kuluttajalla on valinnan varaa. Totuus taitaa kuitenkin olla se, että mikä on parasta yhdelle, ei välttämättä ole sitä toiselle.
Tuosta lienee voipi olla jokkainen yhtämieltä?Tänään se sitten tuli talouslehdestäkin esiin, eli todellista kilpailua ruuan hinnoissa ei Suomessa ole. K-ketjun ja S-ketjun ruokakorin hintaeroa oli vajaa 3 euroa. Euromarketin kanssa sitä oli pahimmillaan n. 20 egee.
Kyllä ne on muut tuotteet, jotka ratkaisee kokonaisedullisuuden sitten. - Fundeeraaja
Varkkila kirjoitti:
Lopuksi, olet jo mielestäni oikeillä jäljillä, kun tarkistelet noita hintoja. Isommat hankinnat kannattaa aina "kilpailuttaa" (esim. kodinkonepaketit.) Kilpailuta vielä vakuutuksesi vaikkapa ammattiliiton, urheiluseuran tai jonkin muun yhtymän kautta, kilpailuta sähkö yms. Saat luultavasti enemmän selvää euroa säästöön, kuin pelkästään jollain Plussilla tai Bonuksilla.Yksi kysymys Varkkilalle: Kun tuomitset viestissäsi"Jypi on paras" argumentoinnin, etkö itse syyllisty ihan samaan hieman myöhemmin? Seuraavassa suora lainaus tekstistäsi: "Miksi maksaisin esim. polttoaineesta enemmän, että saisin siitä alennusta??? (Ennemmin ostan sitten kerralla kunnon tuotetta ja menen Nesteelle.) " Pystytkö osoittamaan, että ABC:n polttoaineessa - esim dieslissä - on merkittävää eroa verrattuna Nesteen pumpusta ostamaasi polttoaineeseen. Ellet pysty, niin syyllistyt itse "Jypi on paras" -argumentointiin.
Toinen kommentti samaan väitteeseen. Jos dieselöljyn pumppuhinta Nesteen Käsityökadun asemalla on 0,945 €/l ja Jäppiläntien toisella puolella Prisman ABC:llä 0,959 €/l, on ABC:n pumppuhinta 0,014 €/l kalliinpaa. Jos esimerkisi minä, joka saan kuukausiostojeni perusteella sen 5 % bonuksen S-ryhmältä tankkaan Prisman automaatista, on polttoaineen nettohinta (1-0,05) * 0,959 €/l = 0,911 €/l. Tämä on sekä Elon että Ojalan laskuopin mukaan vähemmän, kuin Nesteen hinta. Voitko kiistää tämän?
Toki tässä argumentoinnissani on pari oletusta:
1) Nesteen ja ABC:n dieseljöljy ovat tasalaatuisia ja keskenään yhtä hyviä käyttevyydeltään, pakkasenkestävyydeltään ja muilta ominaisuuksiltaan (OT: Toki olen huomannut pientä eroa esim eri polttoaineketjujen dieselöljyjen vaatoavuudessa, mutta Nesteen ja ABC:n välillä ei ole merkittävää eroa sen sijaan Shellin dieselöljy vaahtoaa heiman vähemmän kuin edellä mainitut; merkittävää eroa ei ole)
2) Kuukausittainen bonusostoskertymä on tuon 5 %, jotta edellä oleva laskutoimitus pitää paikkansa.
Arvoisa Varkkila: Onko Sinulla muuta kuin "Jypi on paras" -argumentointia, jolla pystyt edellä olevan kumoamaan? - Varkkila
Fundeeraaja kirjoitti:
Yksi kysymys Varkkilalle: Kun tuomitset viestissäsi"Jypi on paras" argumentoinnin, etkö itse syyllisty ihan samaan hieman myöhemmin? Seuraavassa suora lainaus tekstistäsi: "Miksi maksaisin esim. polttoaineesta enemmän, että saisin siitä alennusta??? (Ennemmin ostan sitten kerralla kunnon tuotetta ja menen Nesteelle.) " Pystytkö osoittamaan, että ABC:n polttoaineessa - esim dieslissä - on merkittävää eroa verrattuna Nesteen pumpusta ostamaasi polttoaineeseen. Ellet pysty, niin syyllistyt itse "Jypi on paras" -argumentointiin.
Toinen kommentti samaan väitteeseen. Jos dieselöljyn pumppuhinta Nesteen Käsityökadun asemalla on 0,945 €/l ja Jäppiläntien toisella puolella Prisman ABC:llä 0,959 €/l, on ABC:n pumppuhinta 0,014 €/l kalliinpaa. Jos esimerkisi minä, joka saan kuukausiostojeni perusteella sen 5 % bonuksen S-ryhmältä tankkaan Prisman automaatista, on polttoaineen nettohinta (1-0,05) * 0,959 €/l = 0,911 €/l. Tämä on sekä Elon että Ojalan laskuopin mukaan vähemmän, kuin Nesteen hinta. Voitko kiistää tämän?
Toki tässä argumentoinnissani on pari oletusta:
1) Nesteen ja ABC:n dieseljöljy ovat tasalaatuisia ja keskenään yhtä hyviä käyttevyydeltään, pakkasenkestävyydeltään ja muilta ominaisuuksiltaan (OT: Toki olen huomannut pientä eroa esim eri polttoaineketjujen dieselöljyjen vaatoavuudessa, mutta Nesteen ja ABC:n välillä ei ole merkittävää eroa sen sijaan Shellin dieselöljy vaahtoaa heiman vähemmän kuin edellä mainitut; merkittävää eroa ei ole)
2) Kuukausittainen bonusostoskertymä on tuon 5 %, jotta edellä oleva laskutoimitus pitää paikkansa.
Arvoisa Varkkila: Onko Sinulla muuta kuin "Jypi on paras" -argumentointia, jolla pystyt edellä olevan kumoamaan?Esim. Neste, Teboil ja Shell, kunnes S-ryhmä lyö pöytään joka kerta toimittajan nimen ja että tuote on testatusti yhtä puhdasta, kuin noissa edellä mainituissa firmoissa. Nesteen ja Teboilin polttoaineet ovat testatusti puhtaita. S-ryhmän toimittajista ei ole välillä mitään tietoa.
Polttoaineen puhtaus ja happipitoisuus vaikuttaa myös suoraan kulutukseen, joten halvempaa ja epäpuhtaampaa saattaa kulua enemmän...Onko silloin enää säästöä?
Jyppi on paras ja Neste on parempi niin pitkään, kunnes toisin todistetaan. Kuten kirjoitin, todista siis S-ryhmän polttoaineen olevan puhtaampaa ja siirryn siihen.
Kuten jo kirjoitit, niin tarvitset sen 5% bonuksen, että se olisi halvempaa...Jos, et saa sitä 5 % kasaan, olet maksanut polttoaineestasi siis enemmän. Sinä olet siis koukussa ja sitoutettu keräämään aina ja iänkaikkisesti joka kuukausi sen 5 %, että saat polttoaineesi halvemmalla...Onko muiden tuotteiden hinnalla mitään väliä, kunhan se 5% tulee aina täyteen...Pääsetkö irti koukusta? - Fundeeraaja
Varkkila kirjoitti:
Esim. Neste, Teboil ja Shell, kunnes S-ryhmä lyö pöytään joka kerta toimittajan nimen ja että tuote on testatusti yhtä puhdasta, kuin noissa edellä mainituissa firmoissa. Nesteen ja Teboilin polttoaineet ovat testatusti puhtaita. S-ryhmän toimittajista ei ole välillä mitään tietoa.
Polttoaineen puhtaus ja happipitoisuus vaikuttaa myös suoraan kulutukseen, joten halvempaa ja epäpuhtaampaa saattaa kulua enemmän...Onko silloin enää säästöä?
Jyppi on paras ja Neste on parempi niin pitkään, kunnes toisin todistetaan. Kuten kirjoitin, todista siis S-ryhmän polttoaineen olevan puhtaampaa ja siirryn siihen.
Kuten jo kirjoitit, niin tarvitset sen 5% bonuksen, että se olisi halvempaa...Jos, et saa sitä 5 % kasaan, olet maksanut polttoaineestasi siis enemmän. Sinä olet siis koukussa ja sitoutettu keräämään aina ja iänkaikkisesti joka kuukausi sen 5 %, että saat polttoaineesi halvemmalla...Onko muiden tuotteiden hinnalla mitään väliä, kunhan se 5% tulee aina täyteen...Pääsetkö irti koukusta?Siis "halvempaa ja epäpuhtaampaa saattaa kulua enemmän". Siis saattaa, eli Sinulla ei ole sitä peräänkuuluttamaasi faktatietoa = Jypi on paras.
Mistäs tiedät että ABC:n polttoaine ei ole yhtä puhdasta ja happipitoista kuin Nesteen, jospa sen onkin puhtaampaa :-) = Jypi on paras.
Huomaa, että nämä minunkin argumentit - kuten Sinunkin ovat "Jypi on paras" -tasoa, koska meillä kummallakaan ei taida olla sitä objektiivista totuutta eri ketjujen polttoaineiden laaduista.
Hinnasta sen sijaan on olemassa faktaa: Käytin tuossa esimerkkinä omaa ostokäyttäytymistäni, jolloin saan sen 5 %. Pikaisen laskutoimituksen noilla edellä esittämilläni lähtötiedoilla bonukseksi riittää 2 %, jolla ABC-hinta on halvempaa kuin Neste, katsos kun 0,98 * 0,958 € = 0,094. joka on sen 0,e cnt / l vähemmän kuin Nesteellä. Tuon 2 % ottaa jo pelkillä kuukauden tankkauksilla. Ja kuten tässä viestiketjussa ja edelläkin on kommentoitu, niin normaalit peruselintarvikkeet ovat Prismassa halvempia kuin verrokeissa, joten Bonus on hyvin helposti yli sen 2 %.
Sanopas muuten miksi tämä S-ryhmän helppo bonuskäytäntö nostattaa tunteita niin hirveästi? Itse en voi kuin arvailla syytä... - perj.
jjes kirjoitti:
Ei ole parasta kauppaa! Mielestäni prismassa ei ole mitään erikoista mitä muualla ei ole tai muualta ei saa. Peruskauppa siinä missä muutkin. Säästöäkö on käydä kaupassa? Valikoima on hyvä? Osittain kyllä. Kohta yhteishyvän välissä tulee kaikille "asiakasomistajille" kaupanpäälle naamarit. Sitten asiakaskin onnistuisi tekemään perus-suorituksen. Ainoa tapa säästä oikeasti rahaa, on jättää kaikki ylimääräinen pois. Oli sitten kauppa mikä tahansa. Impulsio-ostot ratkaisevat loppusumman.
prisma on ok kauppa mut sillä kyl on muuallakin kauppoja kuin tääl nimen omainen kauppa on hyvä kun sieltä saa kaikkea. kannattas rakennuttaa sinnekkin ostos keskus missä olis eri kauppoja mistä saisi s-bonuksia. mut onhan se ymmärrettävää niin pieni kaupunki et ei siel riittäis asiakkaita.
- karhu mies
Varkkila kirjoitti:
Esim. Neste, Teboil ja Shell, kunnes S-ryhmä lyö pöytään joka kerta toimittajan nimen ja että tuote on testatusti yhtä puhdasta, kuin noissa edellä mainituissa firmoissa. Nesteen ja Teboilin polttoaineet ovat testatusti puhtaita. S-ryhmän toimittajista ei ole välillä mitään tietoa.
Kuten jo kirjoitit, niin tarvitset sen 5% bonuksen, että se olisi halvempaa...Jos, et saa sitä 5 % kasaan, olet maksanut polttoaineestasi siis enemmän. Sinä olet siis koukussa ja sitoutettu keräämään aina ja iänkaikkisesti joka kuukausi sen 5 %, että saat polttoaineesi halvemmalla...Onko muiden tuotteiden hinnalla mitään väliä, kunhan se 5% tulee aina täyteen...Pääsetkö irti koukusta?se on ihan sama mistä ostat poltto-ainees siihen kotteroosi. anna rahan kiertää eikös se sitä varten ole, turha jauhaa tuommosista pikki seikoista. sit eri juttu kun sitä menee 100 litroja
- Varkkila
karhu mies kirjoitti:
se on ihan sama mistä ostat poltto-ainees siihen kotteroosi. anna rahan kiertää eikös se sitä varten ole, turha jauhaa tuommosista pikki seikoista. sit eri juttu kun sitä menee 100 litroja
Enkä halua käyttää testaamatonta tuotetta.
Jos sinulla on ruostetta aivoissa, niin se on sellainen henkilökohtainen ongelma sitten sinulla. - Varkkila
Fundeeraaja kirjoitti:
Siis "halvempaa ja epäpuhtaampaa saattaa kulua enemmän". Siis saattaa, eli Sinulla ei ole sitä peräänkuuluttamaasi faktatietoa = Jypi on paras.
Mistäs tiedät että ABC:n polttoaine ei ole yhtä puhdasta ja happipitoista kuin Nesteen, jospa sen onkin puhtaampaa :-) = Jypi on paras.
Huomaa, että nämä minunkin argumentit - kuten Sinunkin ovat "Jypi on paras" -tasoa, koska meillä kummallakaan ei taida olla sitä objektiivista totuutta eri ketjujen polttoaineiden laaduista.
Hinnasta sen sijaan on olemassa faktaa: Käytin tuossa esimerkkinä omaa ostokäyttäytymistäni, jolloin saan sen 5 %. Pikaisen laskutoimituksen noilla edellä esittämilläni lähtötiedoilla bonukseksi riittää 2 %, jolla ABC-hinta on halvempaa kuin Neste, katsos kun 0,98 * 0,958 € = 0,094. joka on sen 0,e cnt / l vähemmän kuin Nesteellä. Tuon 2 % ottaa jo pelkillä kuukauden tankkauksilla. Ja kuten tässä viestiketjussa ja edelläkin on kommentoitu, niin normaalit peruselintarvikkeet ovat Prismassa halvempia kuin verrokeissa, joten Bonus on hyvin helposti yli sen 2 %.
Sanopas muuten miksi tämä S-ryhmän helppo bonuskäytäntö nostattaa tunteita niin hirveästi? Itse en voi kuin arvailla syytä...Teknari on testannut mm. Nesteen polttoaineet ainakin 2 kertaa ja ne on puhtaiksi havaittu. Kun pystyt esittämään saman testituloksen s-ryhmän polttoaineista ja siitä, että he tilaavat sitä jatkuvasti samantasoiselta toimittajalta, voin siirtyä s-ryhmän polttoaineeseen huolettomin mielin. Ei testiä, ei todisteita...Emme siis ole samalla tasolla tässä asiassa. Se, että toivot sen olevan samantasoista, ei riitä minulle, eikä sekään, että toivoisit sen olevan mahdollisesti jopa parempaa. Toisista polttoaineista on puolueeton testi. HUOM! pelkkä peruspolttoaineen toimittaja ei riitä, vaan tarvitaan tieto myös lisäaineiden koostumuksesta, minkä varmaan hyvin tiesitkin.
Ei nosta meikäläisellä oikeastaan mitään tunteita s-ryhmä. Tavallinen kauppa, josta voi käydä ostamassa ruokaa. Muut erikoistarvikkeet kannattaakin sitten etsiä muista kaupoista...Eikä suinkaan aina suinkaan K-ryhmän, tai E-ryhmän kaupoista. Kuten olet kirjoittanut omasta tilanteestasi, niin ruoka ja polttoaineostoksillasi saat riittävästi bonusta, jotta kokonaisostoksesi jäävät halvemmaksi, kuin muissa ryhmissä. Ruokaostokset ja polttoaineet ovat yksi osa ostoksia, itse käytän paljon enemmän rahaa kaikkeen muuhun vuoden mittaan ja etsiessäni halvimman toimittajan niissä tuotteissa, on tuo bonuksilla kikkailu tarpeetonta. Sen osoitti jo pelkkä saunatarvikkeiden hankintareissu viime kesänä, josta kirjoitin. Sen päälle elektroniikka, kamerat, televisiot, DVD-elokuvat, kirjat ja vaatteet....Niissä ollaan jo aika eri summissa jo pelkästään yhdessä ostoksessa ja siinä ei K-kauppa ja S-ryhmä pärjää enää ollenkaan. - Anonyymi
Vaikea on löytää prisman tarjoukset. Kotiin ei tulee tarjouslehtisiä netistä on vaikea löytää. Onko muilla samoja ongelmia
- äetee
ollaan varmaan rikkaita, me varkautelaiset, kun meillä on varaa halveksia ruokaa ja laittaa sitä roskiin!!!
riippumatta kaupan logosta ja kortinväristä, kiitän varkautelaista kauppiasta, joka on alealtaallaan mahdollistanut meidänkin perheelle tilaisuuden nauttia laatulihasta pöydässämme ja leivällämme. - Anonyymi
PRISMA ON PARAS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
- Anonyymi
Minulle Lidl on paras. Olkoon teille muille Prisma.
- Anonyymi
Lidlin kannatan myös minä. Jokaisen oma asiahan se mitä ostaa tai syö tai millainen on. Ei ole kukaan tullut keittiööni kyyläämään. Lisäksi tilaan paljon,en kerro mistä;)
- Anonyymi
citymarket
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ihana on nähdä edes ohimennen
Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su1538293- 614541
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?1404323Aamu on aina iltaa viisaampi.
Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene233952Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt
Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko353453Moi kuumis.
Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.423440Saattaisimme olla yhdessä
Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla383358- 483123
Milloin olisi sinun ja kaivattusi
Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?422851- 492624