Bushnell BackTrack

ostoa harkitseva

Yks autotarvikeketju tarjoaa moista vempelettä hintaan 79€. Onko tämä laite toimiva ja kannattaako siihe investoida? Onko millaisia kokemuksia? Käyttöympäristö olisi lähinnä marjametsällä ja sumuiset kelit vesillä /hiihtoretket jäällä (kompassiin ei voi luottaa magn. häiriöalueella,) esim. lumisateen yllättäessä pääsisi kotiin. Ja miksei tietysti myös matkalla vieraissa kaupungeissa, esim. ulkomailla hotsku löytyisi sukkelammin? Mitä hyviä puolia ja mitä huonoja/parannettavaa?

17

7643

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ostoa harkitseva

      Yllätyin todella myönteisesti näistä runsaista kommenteista, joissa ylistettiin laitteen mahtavia ominaisuuksia, joten taidankin lähteä ostamaan kyseisen vempelee Jukan ja Kimmon tavaratalosta!

    • laitteen ostanut

      Hankkimani käsi-GPS-laite on nyt ollut parisen viikkoa käytössäni ja käyttökokemukseni ovat olleet ******************************************************************

      - Laitteen hyvät puolet:
      - XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
      - YYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYY
      - ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ
      - DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

      - Huonoja puolia:

      - XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
      - YYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYY
      - ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ
      - DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

      Kerron mielelläni lisää, jos ketä kiinnostaa enemmän ko laitteen hankinta

      • bb

        Kerroppa lisää DDDDDDDDDDD


    • RetkiErkki

      Ostin kyseisen vempeleen, ja olisin kiinnostunut muittenkin käyttökokemuksista. Itellä se on ollut vasta pari päivää ja kyllä jotosteleminen on tressitöntä oudoissa maisemissa kun voi keskittyä maisemien ihailuun eikä tarvi karttaa vilkuilla eksymisen pelossa. Välillä voi vilkaista back tracistä missä mennään.
      Matkan laite näyttää luotettavasti, ja kompassiin verrattavan suunnan kauempaa. Ongelma onkin lähestyttäessä muistiin tallennettua kohdetta, näyttö sekoilee ja näyttää eri suuntaan vaikka kohde on jo näkyvissä. Tosin näin "pieneltä" laitteelta ei voi täydellisyyttä vaatiakkaan, joten kertokaa muutkin pitkäaikaisemmat käyttäjät kokemuksistanne, ja vinkeistä kyseisen laitteen suhteen?

      • yksi ostaja

        laite. Itse olen käyttänyt sitä lähinnä hupailuun ja mittaillut eri paikkojen välisiä "säteitä" eli suoria etäisyyksiä maastossa. Onhan tuota vakavampaakin käyttöä olemassa, esim. jos pitää löytää auton luokse sumuiselta järveltä. Etäisyydessä tarkkuus on kohtalainen tai hyvä, suunta on huonohko, esim. kännykän ja sen kotelon magneetti saattava sekoittaa suunnan täysin. Etäisyyslukemaa seuraamalla voi päätellä kulkeeko oikeaan suuntaan, eli jos kulkee laitteen mukaan kohdetta kohti, mutta etäisyys kasvaa joka askeleella ei kaikki ole OK.

        Nollakohta "vaeltaa" hieman, se johtuu ilm. signaalien epätarkkuudesta. Minulla oli käytössä 2 BB:tä, joten kaverin kanssa käytiin kaupungilla merkkaamassa laitteet täyteen (3 kpl), vaihdettiin laitteet ja käytiin sit etsimässä pisteet. Hyvin löytyi.

        Ladattavat paristot hyydyttivät kompassin osoittamaan yhteen suuntaan, lienekö paristoissa ollut jotain magneettista ainetta. Paristojen loppuminen "yllättää", pitkän aikaa on täyttä, sit yht'äkkiä alkaa varauksen merkkivalo rullaamaan.

        Ihan kelpo peli, antaa lisävarmuutta liikkumiseen luonnossa, tietysti pitää muistaa ne perustaidot ensisijaisesti, kartta, kompassi ja terävät aivot.


      • göyhä
        yksi ostaja kirjoitti:

        laite. Itse olen käyttänyt sitä lähinnä hupailuun ja mittaillut eri paikkojen välisiä "säteitä" eli suoria etäisyyksiä maastossa. Onhan tuota vakavampaakin käyttöä olemassa, esim. jos pitää löytää auton luokse sumuiselta järveltä. Etäisyydessä tarkkuus on kohtalainen tai hyvä, suunta on huonohko, esim. kännykän ja sen kotelon magneetti saattava sekoittaa suunnan täysin. Etäisyyslukemaa seuraamalla voi päätellä kulkeeko oikeaan suuntaan, eli jos kulkee laitteen mukaan kohdetta kohti, mutta etäisyys kasvaa joka askeleella ei kaikki ole OK.

        Nollakohta "vaeltaa" hieman, se johtuu ilm. signaalien epätarkkuudesta. Minulla oli käytössä 2 BB:tä, joten kaverin kanssa käytiin kaupungilla merkkaamassa laitteet täyteen (3 kpl), vaihdettiin laitteet ja käytiin sit etsimässä pisteet. Hyvin löytyi.

        Ladattavat paristot hyydyttivät kompassin osoittamaan yhteen suuntaan, lienekö paristoissa ollut jotain magneettista ainetta. Paristojen loppuminen "yllättää", pitkän aikaa on täyttä, sit yht'äkkiä alkaa varauksen merkkivalo rullaamaan.

        Ihan kelpo peli, antaa lisävarmuutta liikkumiseen luonnossa, tietysti pitää muistaa ne perustaidot ensisijaisesti, kartta, kompassi ja terävät aivot.

        Prismassa hinta oli 99,00 ekua!!!!! Ulkomailta kotiin tuotuna n.50 ekua ja nimenomaan malli international.


      • eksyksissä aina
        göyhä kirjoitti:

        Prismassa hinta oli 99,00 ekua!!!!! Ulkomailta kotiin tuotuna n.50 ekua ja nimenomaan malli international.

        Tilasin kaksi numeroa tieteenkuvalehteä ja lahjaksi tulee pienikokoinen 48 kanavainen GPS paikannin.en vielä ole saanut aparaattia ,jos joku tilaaja on semoisen saanut niin mielelläni otaisin vastaan käyttökokemuksia ja tekeekö sillä mitään.Ajattelin ottaa sen mukaan ulkomaille (Meksiko)luulisi toimivan missä päin maailmaa vain.Olin kyllä jo harkinnut tuon backtrakin ostamista...


      • loogisesti
        yksi ostaja kirjoitti:

        laite. Itse olen käyttänyt sitä lähinnä hupailuun ja mittaillut eri paikkojen välisiä "säteitä" eli suoria etäisyyksiä maastossa. Onhan tuota vakavampaakin käyttöä olemassa, esim. jos pitää löytää auton luokse sumuiselta järveltä. Etäisyydessä tarkkuus on kohtalainen tai hyvä, suunta on huonohko, esim. kännykän ja sen kotelon magneetti saattava sekoittaa suunnan täysin. Etäisyyslukemaa seuraamalla voi päätellä kulkeeko oikeaan suuntaan, eli jos kulkee laitteen mukaan kohdetta kohti, mutta etäisyys kasvaa joka askeleella ei kaikki ole OK.

        Nollakohta "vaeltaa" hieman, se johtuu ilm. signaalien epätarkkuudesta. Minulla oli käytössä 2 BB:tä, joten kaverin kanssa käytiin kaupungilla merkkaamassa laitteet täyteen (3 kpl), vaihdettiin laitteet ja käytiin sit etsimässä pisteet. Hyvin löytyi.

        Ladattavat paristot hyydyttivät kompassin osoittamaan yhteen suuntaan, lienekö paristoissa ollut jotain magneettista ainetta. Paristojen loppuminen "yllättää", pitkän aikaa on täyttä, sit yht'äkkiä alkaa varauksen merkkivalo rullaamaan.

        Ihan kelpo peli, antaa lisävarmuutta liikkumiseen luonnossa, tietysti pitää muistaa ne perustaidot ensisijaisesti, kartta, kompassi ja terävät aivot.

        No joo, varmasti syö paristoja jos koko ajan tsiigaa näyttöä .Ideahan on varmasti se että merkkaa esim.auton ja sitten virta pois ja sitten kun on autolle matka niin kone päälle ... helppoa vai mitä


    • *ks*n*t

      Tulipa moinen eilennä hankittua enkä tiedä sainko jonkun maanantai kappaleen kun ei millään tavalla luottamusta herätä nyt 2päivän kokeilun perusteella X( Samalla ostamani 1,95e maksanut mattoveitsi sai 5vuoden takuun mutta tälle Bushnell BackTrack 3 ei Prismasta takuuta saanut?! Etäisyys tuntuisi pelittävän mutta suunta näyttää harhailevan ihan miten sattuu *PRKL*

      • Hukasssa

        Hankin samoihin aikoihin kyseisen laitteen ja minulla on samat kokemukset.

        Etäsisyyden laskenta pelaa, mutta suunta on kuinka sattuu. Virhe on parhaimillaan
        45 astetta ja huonoimmilaan 180 astetta, eli kohteen löytyminen on melkein mahdotonta


    • Onko parempi?
    • hatustavedetty

      saakohan tähän laitteeseen jostain suomenkieliset käyttöohjeet,minä en ainakaan huomannut sellaisia.kyse on siis.backtrackista.

      • hehaav

        Netistä löytyy suomenkieliset ohjeet. Kokemukset laitteen toiminnasta. Kuljin Ranuan hillasoilla pari päivää. Ei oikein vakuuttanut matkan saattoi mitata mutta kyllä suuntanuoli pyöri miten sattui näytti jopa päinvastaiseen suuntaan missä paluukohde oli, että se siitä. Laite maksoi Halpa-Hallissa 69 e


    • Halpa ja hyvä.

      Minä ostin Honkkarista mini-gps laitteen 49e ja se on ollut aktiivisessa käytössä nyt 2v. Lähinnä kokeilin sitä, kun koirien kanssa käyn metsällä lenkillä ja nyt kesällä kokeilin patikoinnissa useamman kerran. Hyvä ja luotettava vekotin on ollut, vaikka sitä "luottoa" onkin vuosi haettu. Kannattaa hankkia ja pitää siinä hyviä pattereita (ei ole patterisyöppö) Päälle, kun lähtöpiste merkitään ja pois päältä...päälle taas kun haluaa matkaa ja suuntaa tarkastella..Laitteessa on neljä eri sijaintia mahdollisuus merkitä, kompassi jne..Helppo käyttää.

      Laite on pieni, pyöreä, ja mukana kaulahihna.
      Näytössä on vain suuntanuoli, etäisyys lähtöpisteestä, patterivaraus..(ja ne suomenkieliset ohjeet mukana)

      Hupi mielessä siis ostin, mutta yllätyin sen toimivuudesta

    • Anonyymi

      Olen käyttänyt tätä vempainta intiassa,thaimaassa, tunisiassa jne .
      merkannut esim hotellin, kiinnostavan paikan yms.
      ajanut usein skootterilla.
      todella hyvä ja varma laite.
      maanmittausteknikko

    • Anonyymi

      vanha viesti mutta vieläkin ajankohtainen. älkää luottako erämaassa minkäänlaiseen pattereilla toimivaan laitteeseen pelkästään. AINA mukaan myös kartta ja kompassi.

    • Anonyymi

      Ei tee paskaakaan tuolla vehkeellä. Minulla ollut tuo monta vuotta jo (ostin Anttilasta). Satelliittia ei meinaa löytää millään, vaikka ei ole pilviä eikä muita esteitä välissä. Tallennettuun kohteeseen mennessä nuoli pyörii kuin puolukka sian v..ussa. Ainia keino löytä' sinne on kävellä joka suuntaan ja katsoa, missä suunnassa matkalukema pienenee. Vaan kun ei enää löydä signaaliakaan. Hakkasin vasaralla litteäksi ja ostin kunnon kompassin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14851
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3059
    3. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    4. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3055
    5. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3054
    6. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3050
    7. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3046
    8. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3045
    9. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3044
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3044
    Aihe