Onko kenelläkään kokemuksia antibioottivoiteen käytöstä aknen hoitoon? Saako sillä nopeammin paranemaan kystiset aknepaiseet?
Olen Roa kuurila vko 5 ja pahenemisvaihe (toivottavasti ohimenevä!!) menossa. Poskessa yksi v-mäinen patti jota ei voi puristaa. Ajattelin että olisikohan antibioottivoiteesta apua sen parantamiseen..
help please
ANTIBIOOTTIVOIDE ROAN AIKANA
5
1351
Vastaukset
- NeraX
Dalacinia [ulkoinen antibiootti] voi käyttää roan aikana. Se onko siitä tehoa en tiedä - itse olen käyttänyt, joten.. vaikea sanoa. Antibiootti voiteesta? en tiedä, tarkoititko nimenomaan dalacinia. Mutta kannattaa ottaa selvää voiko mainitsemaasi voidetta käyttää roan aikana, koska jotkin antibiootti valmisteet [kuten tetra] on kielletty roan aikana. Dalacinia voi siis käyttää, toisilla se voi kuivattaa ihoa - minulla se ei ole niin tehnyt.
Tsemppiä. Mulla pahenemisvaihe alkoi mennä ohi joskus 6-7viikon tiimoilla - en muista tarkkaan. [no ylläri]. Nyt takana 14viikkoa ja iho on hyvässä kunnossa. Käytän myös Differiniä, joka minulle ei koskaan ole kuivattanut ihoa, vaikka näin sen on määrä tehdä.. Toisaiseksi en uskalla lähteä kokeilemaan onko yksi ja sama käytänkö kyseisiä ulkoisia voiteita vai en.- jaiks jaiks
Hei NeraX!
Minulla kuuri on edennyt niin että pari ekaa viikkoa iho parani todella hyvin, viikon 3 jälkeen on muodostunut keskimäärin 2 kystaa/finniä per viikko jotka paranevat n. 1-2 viikossa joten naamani on jatkuvassa syklissä: uusia finnejä muodotumassa ja vanhoja rupia paranemassa. Nyt siis menossa viikko 6 ja taas eilen totesin että 2 uutta finniä syntyy juuri kun entiset paranee. Tämä on niin stressaavaa.. Kiva kuulla että kohta (MAHDOLLISESTI) voisi helpottaa.
Ostin apteekista aiemmin sellaista kortisonia sisältävää antibioottivoidetta, ulkoisesti käytettävää. Nimeä en muista. Tästä ei kyllä ole ollut mitään hyötyä. Olen kokeillut finneille ulkoisesti vaikka mitä: antibioottivoidetta, teepuuöljyä, salisyylihappoa sisältävää voidetta, desifiointiaineita...mistään ei ole ollut mitään apua..:( Olen käyttänyt dalacinia joskus aiemmin elämässäni eikä siitä ollut kyllä myöskään apua minulle..
Täytyy vaan toivoa että tämä Roa pian alkaa potkia.. - jlköjjlök
jaiks jaiks kirjoitti:
Hei NeraX!
Minulla kuuri on edennyt niin että pari ekaa viikkoa iho parani todella hyvin, viikon 3 jälkeen on muodostunut keskimäärin 2 kystaa/finniä per viikko jotka paranevat n. 1-2 viikossa joten naamani on jatkuvassa syklissä: uusia finnejä muodotumassa ja vanhoja rupia paranemassa. Nyt siis menossa viikko 6 ja taas eilen totesin että 2 uutta finniä syntyy juuri kun entiset paranee. Tämä on niin stressaavaa.. Kiva kuulla että kohta (MAHDOLLISESTI) voisi helpottaa.
Ostin apteekista aiemmin sellaista kortisonia sisältävää antibioottivoidetta, ulkoisesti käytettävää. Nimeä en muista. Tästä ei kyllä ole ollut mitään hyötyä. Olen kokeillut finneille ulkoisesti vaikka mitä: antibioottivoidetta, teepuuöljyä, salisyylihappoa sisältävää voidetta, desifiointiaineita...mistään ei ole ollut mitään apua..:( Olen käyttänyt dalacinia joskus aiemmin elämässäni eikä siitä ollut kyllä myöskään apua minulle..
Täytyy vaan toivoa että tämä Roa pian alkaa potkia..Mulla on kummallinen juttu, että ekan kuurin aikana viime vuonna pahenemisvaihe oli aivan hirveä, mutta nyt 5 viikko menossa uudesta kuurista ja ei minkäänlaista pahenemista juurikaan tapahtunut... OLEN NIIN ONNELLINEN :).. Mutta siis nyt aloitettiin pienellä annoksella ihan omasta pyynnöstä kun pelkäsin juurikin sitä pahenemista, että en tiedä onko se tämän salaisuus.. Mutta siis itselläkin on käytössä tuo dalacin ja laitan sitä aina sillon tällön jos nään, että johonkin alkaa jotain muodostumaan.. Omasta mielestäni on tärkeää rikkoa finni ja sitten puristamalla ennen tota dalacinia, koska sillon aine pääsee finniin ja parantuu yhdessä yössä.. Ainakin minä teen näin.. En tiedä auttaako muilla..
- ythoakmabs
jlköjjlök kirjoitti:
Mulla on kummallinen juttu, että ekan kuurin aikana viime vuonna pahenemisvaihe oli aivan hirveä, mutta nyt 5 viikko menossa uudesta kuurista ja ei minkäänlaista pahenemista juurikaan tapahtunut... OLEN NIIN ONNELLINEN :).. Mutta siis nyt aloitettiin pienellä annoksella ihan omasta pyynnöstä kun pelkäsin juurikin sitä pahenemista, että en tiedä onko se tämän salaisuus.. Mutta siis itselläkin on käytössä tuo dalacin ja laitan sitä aina sillon tällön jos nään, että johonkin alkaa jotain muodostumaan.. Omasta mielestäni on tärkeää rikkoa finni ja sitten puristamalla ennen tota dalacinia, koska sillon aine pääsee finniin ja parantuu yhdessä yössä.. Ainakin minä teen näin.. En tiedä auttaako muilla..
kiitti vinkistä tuon dalacinin suhteen..sulla ei sitten tehonnut eka kuuri..kauan söit? vai tehosiko se mutta palasi sitten?
- ijadksljsal
ythoakmabs kirjoitti:
kiitti vinkistä tuon dalacinin suhteen..sulla ei sitten tehonnut eka kuuri..kauan söit? vai tehosiko se mutta palasi sitten?
Joo siis mulla oli todella paha akne ja lääkäri arveli jo ennen ekaa kuuria, että saatetaan joutua uusimaan.. Söin lähes 12 kk ekaa kuuria ja kolmisen kk välissä ja sitten hain uuden, kun rupesi tulemaan finnejä jälleen.. ja aina oli kasvot rasvaiset.. Kyllä se ekakin kuuri siis tehosi..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
R.I.P Marko lämsä
Luin just netistä suru uutisen että tangokuningas Marko Lämsä On menehtynyt viikonloppuna Tampereella. Niin nuorikin vi624312Vappu terveiset kaivatullesi
otetaan vappu terveisiä vastaan tähän ketjuun kaivatullesi !!! 🍾🥂🎉🌻🔥🧡🧡1551813Tangokuningas Marko Lämsä, 47, on kuollut
Taas yksi melko nuori artisti lopetti lauleskelut lopullisesti. https://www.is.fi/viihde/art-2000011200979.html141523Puskaradio huutaa
Nuori tyttö oli laittanut päivityksen että pitämällä joku itsensäpaljastaja. Kuka tämä on? Varoittakaa lapsia !381287Miksi aina vain seksiä?
Kertokaas nyt mulle, että onko tämä joku normojen ihan oma juttu, että seksiä pitää pohtia joka välissä, siitä pitää jau1681073- 58919
- 78904
Martinalta vakava ulostulo
Seiska: Martinalta vakava ulostulo. Olipa raflaava otsikko mustalla pohjalla.168833Hei rakas A,
olinko silloin julma sinua kohtaan? Jos, niin anna anteeksi, yritin vain toimia oikein. Olen pahoillani, edelleenkin, en54821- 39791