Rapujuhlat

Onko teillä tapana pitää rapujuhlia ja oletteko jo pitäneet?

40

657

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kolmevuotta sitten, muutamien perhetuttujen kanssa sovimme pitävämme vuorotellen, koitti seuraavien vuoro ja he pitivät rapu kekkerit, sitten tuli kolmansien vuoro, mutta ei kuulunut mitään. Nyt sitten tänäkään vuonna ei kukaan ole ottanut asian tiimoilta yhteyttä, et se siitä):

• Jos yksi pitää ne aina. Mut silleen se menee meilläkin. Se ketä asuu omakotitalossa ja jolla on tilaa joutuu uhrautumaan tilojen puolesta. Mut muuten laitamme tarjottavat itse kukin siten, että ne on kuin nyyttikestit.

• viivatiina

kaikkien hauskojen kekkereiden pito kellään ei oo enää aikaa eikä halua tulla edes järjestettyihin joku viis kymmenen vuotta sitten pidettiin vielä kivaa ystävien kanssa ja oli paljon innokkaita bailaajia rapukestejä en oo koskaan pitäny enkä myös ollutkaan rapukesteissä se kuuluu niihin herkkuihin jota mää en osaa syödä tiedän kyllä että joillekkin suurinta herkkua.

• miljoona kirjoitti:

Jos yksi pitää ne aina. Mut silleen se menee meilläkin. Se ketä asuu omakotitalossa ja jolla on tilaa joutuu uhrautumaan tilojen puolesta. Mut muuten laitamme tarjottavat itse kukin siten, että ne on kuin nyyttikestit.

kaikil kolmel pariskunnalla on omakotitalo, ettei siitä kiikastanu, tarjoilutki sovittiin kuka tuo mitäki, ettei yksin kenenkään tarvi hommata ja tehdä kaikkea. Mut kolmas petti, ja siihen jäi. Me sovittiinki kaikki tosi hyvin keskenämme ja oli todella hauskaa, vahinko, et näin kävi.

• viivatiina

nykyään.

• viivatiina kirjoitti:

kaikkien hauskojen kekkereiden pito kellään ei oo enää aikaa eikä halua tulla edes järjestettyihin joku viis kymmenen vuotta sitten pidettiin vielä kivaa ystävien kanssa ja oli paljon innokkaita bailaajia rapukestejä en oo koskaan pitäny enkä myös ollutkaan rapukesteissä se kuuluu niihin herkkuihin jota mää en osaa syödä tiedän kyllä että joillekkin suurinta herkkua.

Tuollaiset kouluikäiset, kun saavat alusta saakka olla mukana. Kiva ostaa niitä rapuservettejä ja vihanneksia ja valita limpparia. Mä teen lapsenlapsen kanssa sinihome ja kahden juuston ja omena, salaatin, tomaatin ja viinirypäleiden sekotus rapusalaattia ja siinä on paljon pilkkomista muksulla.

• .,---------........
        miljoona kirjoitti:

Jos yksi pitää ne aina. Mut silleen se menee meilläkin. Se ketä asuu omakotitalossa ja jolla on tilaa joutuu uhrautumaan tilojen puolesta. Mut muuten laitamme tarjottavat itse kukin siten, että ne on kuin nyyttikestit.

Aina joskus. Nälkä siinä hommassa tosin ei lähde, mutta yleensä saa kelpo kohmelon.

=DW=

• .,---------........ kirjoitti:

Aina joskus. Nälkä siinä hommassa tosin ei lähde, mutta yleensä saa kelpo kohmelon.

=DW=

No, ei se juominen ja ne pelkkien rapujen kuoriminen olekaan se ainoa asia. Pääasia on et ollaan yhdessä ja yleensä teemmekin rapupiirakkaa ja niitä muitakin tilpehöörejä. Aika vapaamuotoista se on. Ja mitään sekoituksia ei sitten juoda vain rapujen verukkeella, ihan pysytellään omissa tutuissa merkeissä. Ei tule krapulaa eikä päänsärkyä. Perunoita ei ole kyllä tarjolla ollut, mutta mikä sen estäisi, röstiperunat ja ihan kalakin voisi sopia ihan hyvin.

• täsmentää näiden kolmansien vuoroa sillä, että mulle tuli poikani suruaika just viimekesänä, ehkä he ajattelivat etteivät sen takia halunneet kekkereitä pitää, mut mulle olisi se kuitenkin sopinut, vaikken ollut mihinkään hilpeään seuraan sopinutkaan, mutta olisi tehnyt hyvää kaikesta huolimatta olla hyvien ystävien seurassa. Kuitenkaan ei tänä vuonnakaan kuulunut mitään, asian tiimoilta.

• PimuF.
        miljoona kirjoitti:

No, ei se juominen ja ne pelkkien rapujen kuoriminen olekaan se ainoa asia. Pääasia on et ollaan yhdessä ja yleensä teemmekin rapupiirakkaa ja niitä muitakin tilpehöörejä. Aika vapaamuotoista se on. Ja mitään sekoituksia ei sitten juoda vain rapujen verukkeella, ihan pysytellään omissa tutuissa merkeissä. Ei tule krapulaa eikä päänsärkyä. Perunoita ei ole kyllä tarjolla ollut, mutta mikä sen estäisi, röstiperunat ja ihan kalakin voisi sopia ihan hyvin.

menuuta (vieras sellainen) voi hyvin rakentaa niinkin päin...että, alkupalana vaikka juutolautanen sit ravut jonka jälkeen pienet karitsan seläkeet salaatin kera...ja jälkkäri...esim. Ravut eivät todellakaan ole pääruoka..jolla vatsa täytetään..ei alkoholi meilläkään se juttu...Miehen sisko miehineen tulossa vähän pidemmältä...kylään...poikkeavat syömässä.Harvoin kun sieltä tulevat niin kyllä tuota ruokapuoli yhdessä mietitään miehen kanssa...tarjotaan sit vähän ehkä siitä tavallisuudesta juhlavampaa ateriaa...Usein niinkin että, meillä jos ruokavieraita..niin miehet juovat pari olutta..naiset ehkä sitä viiniä lasin kaksi...Monasti jos, joku viellä autolla liikeellä niin ruokajuoma silloin vesi..tai maito...tai mehu..tai kotikalja..

tuo eturuoka voi olla myös raikas lämmin keitto..vaikka vihannespohjainen...juustolautaseen riittää kolme eri lajia...ja viinirypäleitä tai viikoinoita..riippuu vähän juustosta.. Tuore leipä ehdoton juttu..

Ja tiedoksi tämä ei ole mitään snobbailua tai kehumista. Vaan pelkästään ehdotus;)) Ettei nyt taas tule jollekin joku väärinkäsitys..ja tarve siten pikku-ilkeilyyn...

t.Pimu

• kaupan ..

kokonaiset säilykeravut, ja hummerit yleensä yhtään miltään?
      .

• Espanjalaisia pakaste rapuja, kyllä nekin olivat tosi hyviä:))

• tietää,
        sasus kirjoitti:

Espanjalaisia pakaste rapuja, kyllä nekin olivat tosi hyviä:))

kiitos sinulle! :)
        .

• sasus kirjoitti:

Espanjalaisia pakaste rapuja, kyllä nekin olivat tosi hyviä:))

Ihan hyviä ne ovat ja kunnon isoja. Sit rapupiirakkaa, kasvisdippejä, yrttipatonkia ja salaatteja. Lapset (pari kappaletta) osallistuvat vihannesten pilkkomiseen ja kattamiseen. Jos on näin lämmintä voi olla ulkonakin. Rapuliinat, rapuvetset, rapuservetit, ja kaikkea muuta rapurekvisiittaa. Muutoinhan ne on ihan tavalliset illanistujaiset. Kesävalokuvat, CD muodossa vaihdetaan, lomamatkalta kotipaikkakunnalleni. Kuunnellaan musiikkia ja me naiset tietty lauletaan. Siideriä naisille ja kaljaa miehille, muutamat terävät, kukaan kun ei ole viini ystävä. Hyvin maistuu.

• viivi-amaldiina

näin syksyllä, mutta ne rapuset heitän toisten imeskeltäviksi.
      Ei ole koskaan tullut opeteltua ravun syöntiä, en tiedä mitä siitä pitää imeä :))

Mutta kaupan rapuset on hyvii, niistä pidän.

• Mä asuin niin monta vuotta Ruotsissa, että opin. Ja yleensä mä perkaankin niitä mun miehelle. Siinä se saa istua vaan ja aukoa suutansa, kuin linnun poikanen. Aina välillä tipahtaa valmis perattu ravun pyrstö avonaiseen suukkiin. Toki hän osaa jo itsekin perata, mutta passuuttaa itseään. Ja sitä rapuvoita, keltaista, sipaisen patonginpäälle ja välillä hän saa sellaistakin. Ihan hauskaa hupia ja ajankulua. Ja ne juomalaulut ovat oikein sitä Ruotsalaista itseään.

• viivi-amaldiina
        miljoona kirjoitti:

Mä asuin niin monta vuotta Ruotsissa, että opin. Ja yleensä mä perkaankin niitä mun miehelle. Siinä se saa istua vaan ja aukoa suutansa, kuin linnun poikanen. Aina välillä tipahtaa valmis perattu ravun pyrstö avonaiseen suukkiin. Toki hän osaa jo itsekin perata, mutta passuuttaa itseään. Ja sitä rapuvoita, keltaista, sipaisen patonginpäälle ja välillä hän saa sellaistakin. Ihan hauskaa hupia ja ajankulua. Ja ne juomalaulut ovat oikein sitä Ruotsalaista itseään.

myös tullut tehnyt tuttavuutta Syströmmingistä (menikö se sinne päinkään tuo nimi) hapatettu kala, voi änkeröinen kun koko rappukäytävä haisi, siis haisi, niin pahalle et yrjöt ei ollut kaukana.

• viivi-amaldiina kirjoitti:

myös tullut tehnyt tuttavuutta Syströmmingistä (menikö se sinne päinkään tuo nimi) hapatettu kala, voi änkeröinen kun koko rappukäytävä haisi, siis haisi, niin pahalle et yrjöt ei ollut kaukana.

Niitä ei kukaan tuttuni syönyt. Olen vaan kuullut niistä. Taitaa olla herrojen herkkua...

• viivi-amaldiina kirjoitti:

Mä pidin ruokakekkereitä chileläisten kanssa. Mulla oli chileläisiä ystäviä. Ja lapsen suomenkielisessä päiväkodissa pidettiin suomiruoka nyyttikestejä ja rapukestejä myös joskus vanhempainilloissa. Tupperware kutsuissa kävin ruotsalaisilla, muutoin yhden tansakalais-ruotsalispariskunnan kanssa ryyppäjäisiä. Työpaikalla vaihdoin joskus eväitä parin ruotsalaisen kanssa ja ne opetti syömään sellaista eräänlaista papusoppaa, ei siishernesoppaa. Nytkin ostan joskus valkoisia papuja tomattiliemessä...

• nallex

Elokuulla jo pidettiin vaikka nyt taitaisivat olla paremman kokoisia syötäviksi. Kovin pientä rapua saimme mertoihin elokuulla, isot olivat vissiin kuoren vaihdossa

• Olen ajatellut, että niissä suomalaisissa ei ole mitään syötävää vaan ovat paljon pienempiä kuin ulkolaiset. Mutta en tiedä, en ole koskaan suomalaisia syönyt. Ja se keittäminen tekisi mulle tosi pahaa...

• nallex
        miljoona kirjoitti:

Olen ajatellut, että niissä suomalaisissa ei ole mitään syötävää vaan ovat paljon pienempiä kuin ulkolaiset. Mutta en tiedä, en ole koskaan suomalaisia syönyt. Ja se keittäminen tekisi mulle tosi pahaa...

rapuja kukaan nälkäänsä syökään? Olen syönyt ulkomaisia ja kotimaisia kotimaassa ja ulkomailla. Kotimaiset ovat aina olleet maukkaimpia. Siis mun makuuni.

• nallex kirjoitti:

rapuja kukaan nälkäänsä syökään? Olen syönyt ulkomaisia ja kotimaisia kotimaassa ja ulkomailla. Kotimaiset ovat aina olleet maukkaimpia. Siis mun makuuni.

Mä olen syönyt vain hyviä rapuja, ja en osaa niitä arvioida. Se onkin vain ajankulua.

• miljoona kirjoitti:

Olen ajatellut, että niissä suomalaisissa ei ole mitään syötävää vaan ovat paljon pienempiä kuin ulkolaiset. Mutta en tiedä, en ole koskaan suomalaisia syönyt. Ja se keittäminen tekisi mulle tosi pahaa...

ravut on tosi hyviä. Olen jo pienenä syönyt rapuja, tossa nuorena oli vuosien tovi etten syönyt. Nyt vanhempana jälleen.. Mut ne ulkomaalaiset mitä söin muutama vuosi sitten yllätti, olivat hyviä.

• sasus kirjoitti:

ravut on tosi hyviä. Olen jo pienenä syönyt rapuja, tossa nuorena oli vuosien tovi etten syönyt. Nyt vanhempana jälleen.. Mut ne ulkomaalaiset mitä söin muutama vuosi sitten yllätti, olivat hyviä.

Mukavasta seurasta nautitaan samalla, onkos sen parempaa elämässä, kun todella hyvät ystävät :)))

• Otto-Vaan..

Kukaan ei ole koskaan kutsunut rapujuhliin.

Aivan kokematon makuelämys, saa nähdä vieläkö saa senkin kokea.

• sinä järjestää, pyytäisit ystäviäsi juhlimaan ja jakaisitte tarjottavat ?

• O-V
        sasus kirjoitti:

sinä järjestää, pyytäisit ystäviäsi juhlimaan ja jakaisitte tarjottavat ?

Kokemus moisien kemujen järjestämisestä puuttuu.
        Mites se nyt menikään, yksi rapu ja pullo kirkasta osallistujaa kohti.:)

Tiedän kyllä oikean asiantuntijan.Pelkään vain ettei hän oikein jaksa enää osallistua edes neuvon antajaksi.

• O-V kirjoitti:

Kokemus moisien kemujen järjestämisestä puuttuu.
        Mites se nyt menikään, yksi rapu ja pullo kirkasta osallistujaa kohti.:)

Tiedän kyllä oikean asiantuntijan.Pelkään vain ettei hän oikein jaksa enää osallistua edes neuvon antajaksi.

Eiköhän se lähde hyvistä kavereista, siitä myös, et jaetaan syömiset ja juomiset,,, eritoten se yhteen kuuluvuus, ystävyys.. muusta viis. Juomat tietty kuuluu kuvaan, nehän voi olla alkoholittomiakin, niitäkin löytyy kirkkaasta värikkäisiin, mikä vaan sattuu maun mukaan. Kaverien kanssa on mukava olla, vai mitä:)))

• Otto-Vaan
        sasus kirjoitti:

Eiköhän se lähde hyvistä kavereista, siitä myös, et jaetaan syömiset ja juomiset,,, eritoten se yhteen kuuluvuus, ystävyys.. muusta viis. Juomat tietty kuuluu kuvaan, nehän voi olla alkoholittomiakin, niitäkin löytyy kirkkaasta värikkäisiin, mikä vaan sattuu maun mukaan. Kaverien kanssa on mukava olla, vai mitä:)))

Harmi vain kun kaveripiiri on kokenut kovan poistuman.Nuorempaa on viikate vienyt ja vanhempaa ja sitkeämpää on jäänyt jäljelle.Pippaloitten järjestäminen onkin sitten yksipuolista ja se ei ole aina kivaa.

Joulun seudun aikaan paremmin on rinta lämpimänä, silloin on tapana koota yksinäisiä ystäviä yhteen.
        Rollaattorit parkkiin, kun maistellaan kinkkua ja pieni lämmin lasillinen siinä sivussa.

• Silloin ennen.

Ei viime vuosina ole tullut pyydetyksi, eikä ostetuksikaan. Aijemmin se oli joka kesäinen rituaali. Siskoni oli oikein expertti niitä valmistamaan eri tavoin. No joo vähänhän niissä syötävää on, mutta silloin se ikään kuin kuului kesään.

• Ei ollut oikein kivat. Isäntäpariskunta riiteli tosi kovaäänisesti ja kumpikin yritti saada meistä jommasta kummasta liittolaista itselleen. Raskasta kuultavaa se oli, mutta me olimme vain kuuntelijoita ja emme suostuneet ottamaan kantaa. Tosi ikävää tuollainen käytös ja tosi ikävää tuollainen tulehtunut tilanne. Vannotimme vuoroin toiselle ja vuoroin toiselle, että kaikesta huolimatta me olemme heidän molempien ystäviä. Lapset olivat sentään lähteneet jo kotiinsa ennen pahinta räjähdystä, mutta luulen kyllä että aistivat kireän tunnelman. Että sellaista rapu"juhlaa" tälläkertaa.

• Pirre*

semmoisiksiko meni, - olen kyllä samaa mieltä ettei pariskuntien riitoja ole mukava kuunnella, ja kun pitäsi olla solidaarinen kumpaakin kohtaan..ymmärrän tunteesi :(

• Barri

Näin eilen kauppahallissa aivan ihanan näköisiä rapuleipiä. Heti himot iski;)) En kuitenkaan ostanut. Nykyisin ei ole tullut rapuja pyydetyksi, vaikka mahikset siihenkin olisi. Aikaisemmin on kyllä pyydetty ja valmistettukin.

• RIMMIR

niitä rassukoita en voi elävältä keittää... vaikka kuinka tilliin peittäisi. Tietääkö muuten kukaan mitä ravut syövät elääkseen?

• löytyisikö ..

• RIMMÍR

• sdsdsdsdsd
        RIMMÍR kirjoitti:

sieltähän löytyi vaikka mitä tietoa... ja yhä edelleenkin , rapu ei maistu jos se täytyy elävältä keittää..

ja toinen on hieno hummeriallas kalakaupassa, saksit sidottuna!
        Sitten siellä oli sampi! SAMPI! (noin 6-7kpl) Sellasessa pikkualtaassa....HYI!
        Eläinrääkkäystä!
        Vaan kun en tiedä mihin ottaa yhteyttä!

• HTZA
        sdsdsdsdsd kirjoitti:

ja toinen on hieno hummeriallas kalakaupassa, saksit sidottuna!
        Sitten siellä oli sampi! SAMPI! (noin 6-7kpl) Sellasessa pikkualtaassa....HYI!
        Eläinrääkkäystä!
        Vaan kun en tiedä mihin ottaa yhteyttä!

monta huippuravintolaa.
        Ne osaavat tehdä tosi hyvää safkaa, kaikista elukoista.
        Viepäs niille pari ämpärillistä Espanjan siruetanoita, sano että haluat sitten tupla-valkosipuli-liemen.
        Teet samalla konkreettista luonnonsuojeluakin.

• Meriläinen

tyttönä olin isossa ravintolassa töissä ja rapujuhlien aikaan en mennyt koskaan keittiön puolelle.
        Kamalasti rapuja ja sinne vaan isoon kattilaan.
        Olin omassa nurkassani hiljaa hommia painaen.

Sama tuska oli kun asuin kauniin vanhan metsän laidalla, naavaisia vanhoja isoja puita.
        Omistaja päätti laittaa rahoiksi. Iso kone tuli ja muutamassa tunnissa koko metsä poissa, silloin itkin kun ensimmäinen puu kaatui enkä loppuun katsonut.
        Aina jouduin sen raiskatun aukion ohi kulkemaan, ei siihen tottunut.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kysymys muille miehille

Onko teille varattu nainen ongelma? Mikään muu naisessa ei töki kun se että hän on varattu. Kamppailen houkutuksen kanss
      Ikävä
      130
      7162
    2. Kaipaisin nyt kosketusta

jota ei koskaan ole ollut. Saisinpa tuntea kätesi niskallani ja silittelemässä päätäni. Sulaisin varmasti siihen.
      Ikävä
      14
      2519
    3. Imaami kysyy, miksi pojat uivat ilman valvontaa

Kalajoen särkät ovat usean kilometrin pituiset. Siellä on kylttejä, joissa varoitetaan rannan vaaroista. Siellä ei ole
      Maailman menoa
      263
      1204
    4. Sokea "ystävälle"

Oletko oikeasti noin sokea?
      Ikävä
      100
      1009
    5. Mansikkatiloilla hyväksikäytetään ukrainalaisia

Työolot ovat surkeita ja palkka kelvoton. https://yle.fi/a/74-20172942
      Maailman menoa
      161
      937
    6. En ymmärrä käytöstäsi

Se on ollut eräänlaista hyväksikäyttöä. Että seura kyllä kelpaa palstan välityksellä silloin kun ei ole parempaakaan tek
      Ikävä
      137
      890
    7. Kerrostaloihin ilmalämpöpumput

Ulkomailla näkee paljon ilmalämpöpumppuja kerrostalojen ulkoseinissä. Mikä estää taloyhtiötä hankkimasta niitä asuntoih
      Sinkut
      69
      879
    8. Kiitoksia kaikille epäasiallisesta sisällöstä liputtaneille

Se ylimielisyys ja epäasiallisen julkaisun jakaminen ei sitten kantanut.
      Tuusniemi
      79
      764
    9. Kirkonkylän puliveivarit

Hieman pistää silmään nuo puliukot ja akat kirkonkylän penkeillä ja S-marketin kulmilla. Tarttis varmaan tehdä asialle j
      Karstula
      13
      723
    10. Persaukinen puolankalainen kävi kerjäämässä paitaa

Ja lippistä. Nauratti suuresti kun katsoin. Kukahan mahtanee olla? Voipi katsoa täältä jutun. https://www.youtube.com
      Puolanka
      18
      711
    Aihe