Tulevan windows 7:n asentaminen

Hondo

Päässä pyörivistä kysymyksistä syntyisi melkein romaani, joten yritän kirjoittaa harkiten.
Pöytäkone on tammikuussa hommattu, tietoasemalla kasautettu, nyt vista premium:
- emolevy Asus P5Q
- näytönohjain Palit radeon HD 4870, 512MB
- Prosessori Intel E8400
Olen kerran asentanut vistan uudestaan, silloin laitoin perään emolevyn dvd:ltä tarpeelliset ja tarpeettomat ajurit ja ohjelmat, mutta asennus onnistui hyvin, nuo tarpeettomat huomasin jälkeenpäin vasta.

Joten, jos tulevaisuudessa asennan seiskan, asennanko tältä samalta dvd:ltä ajurit?

Olen siis 2 X asentanut recovery XP:n ja kerran Vistan, joten ei tällä kokemuksella parempaa kysymystä kehitetä.

8

333

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Epäilen....

Mielestäni ei dvd:tä asenneta mitään jos seiskaan vaihdat,Vista on vista ja seiska on seiska

Korjatkaa jos olen väärässä?

• Pege81

Millä kuvittelisit sen asennuksen tapahtuvan, kuin dvd:ltä? Windows 7 tulee myyntiin ainoastaan DVD:llä, ja asennus tapahtuu siltä.

• Hondo
        Pege81 kirjoitti:

Millä kuvittelisit sen asennuksen tapahtuvan, kuin dvd:ltä? Windows 7 tulee myyntiin ainoastaan DVD:llä, ja asennus tapahtuu siltä.

Jos ostan seiskan asennuslevyn ja asennan sen, miten toimii sen jälkeen? Älkää hyvät vastaajat nyt minun tyhmyyteni hermostuko!
        Perustelen:
        XP-recoveryn jälkeen tarvis utility t.m.s ja vistan jälkeen emolevyltä "jotain",
        Onko mulla siis "toimiva kone", pelkän uuden käyttöjärjestelmän jälkeen?
        Emolevyhän on vanhaa tavaraa täynnä, tokko siellä seiskoja valitaan!

Voi olla, ettei meikäläisen lyö leiville kysellä mitään "itseasennuksia", sanokaanhan tästäkin.

• Hondo kirjoitti:

Jos ostan seiskan asennuslevyn ja asennan sen, miten toimii sen jälkeen? Älkää hyvät vastaajat nyt minun tyhmyyteni hermostuko!
        Perustelen:
        XP-recoveryn jälkeen tarvis utility t.m.s ja vistan jälkeen emolevyltä "jotain",

Voi olla, ettei meikäläisen lyö leiville kysellä mitään "itseasennuksia", sanokaanhan tästäkin.

asuksen sivuilta seiskan ajurit tuolle emolle. ei siinä dvd:llä ole seiskan ajureita.

• Pege81
        Hondo kirjoitti:

Perustelen:

Ite asentelin vähän aikaa sit Win7 RC-version, ja periaatteessa ei olisi tarvinnut hakea mitään ajureita. Näytönohjaimen (8800GT) asennus tunnisti suoraan, tosin hain uusimmat ajurit. Äänikortti (Creative X-FI Xtreme). Tunnistui HD-audio devicena, toimi periaatteessa. Creative tosin tarjosi uusia ajureita apuohjelmia, niin asensin ne. Ajureiden asennus näyttäisi vähenevän aika paljon, kun siirtyminen Windows 7:aan tapahtuu.

• Epäilen....
        harrastelijakirurgi kirjoitti:

asuksen sivuilta seiskan ajurit tuolle emolle. ei siinä dvd:llä ole seiskan ajureita.

No onhan joku samaa mieltä kanssani....:)

• €€€+

Asenna seiska, ja sitten perään tuo sama emolevyn vista DVD jos tarvii. Seiska käyttää suurelta osin samoja ajureita kuin vista, mutta xpeen ajurit ei läheskään kaikki käy. Jos vielä puuttuu ajureita, mitä en usko, niin sitten netistä metsästämään.

• Hondo

Kiitos kaikille vastauksista, saattoi olla koko kysymys joutavaa tärinää suotta etukäteen, mutta kun ei tietoa ole minkäänlaista, niin vaikeanahan sellaista hommaa yleensä pitää.
        Nämä ohjeet ja asiat, mitkä tilivat esille tässä, pidän mielessä.
        Ilmestyyköhän seiska suomessa, suomenkielisenä koska, olen lukenut, että amerikoissa tulee myyntiin lokakuun 22:na päivänä?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä

Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla
      Maailman menoa
      701
      2773
    2. Hotellille löytyi ostaja....

Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,
      Kuhmo
      31
      1376
    3. Saana airola ja. muusikko spekulaatiota

Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki
      Yhteiskunta
      13
      1324
    4. Mitäs peitsarissa on tapahtunut eilen illalla

Mikkelissä iso poliisioperaatio https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/39ef020c-2d81-4d72-b720-651f458ba3e2
      Mikkeli
      51
      1259
    5. Sinä. Just sinä.

Palataan ajassa taaksepäin vuosi tai kaksi. Mitä tekisit toisin jos voisit?
      Ikävä
      113
      1245
    6. Miten kuvaisit tunteitasi

tällä hetkellä?
      Ikävä
      105
      1085
    7. Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen

Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?
      Ikävä
      112
      973
    8. Onko se loukkaavaa

Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k
      Ikävä
      105
      959
    9. Onko kaivattusi seinäruusu?

Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai
      Ikävä
      50
      779
    10. Tiedätkö kaivattusi musiikkimaun?

Minkälaisesta musiikista hän pitää?
      Ikävä
      64
      761
    Aihe